Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A13 |
Coñecemento, deseño e utilización de forma eficiente dos tipos e estruturas de datos máis adecuados á resolución dun problema. |
A18 |
Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura das bases de datos, que permitan o seu adecuado uso, e o deseño e a análise e implementación de aplicacións baseadas nelas. |
A19 |
Coñecemento e aplicación das ferramentas necesarias para o almacenamento, procesamento e acceso aos sistemas de información, incluídos os baseados en web. |
A25 |
Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware. |
A29 |
Capacidade de identificar, avaliar e xestionar os riscos potencias asociados que se puideren presentar. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B2 |
Traballo en equipo |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
B4 |
Capacidade para organizar e planificar |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Ser capaz de realizar modelado de bases de datos de grandes organizacións utilizando UML |
A19
|
B1 B3 B4
|
C3
|
Conocer en profundidade os principais elementos dos xestores de bases datos relacionais.
|
A13 A18 A19 A25 A29
|
B1 B3 B4
|
C3
|
Conocer e aplicar técnicas avanzadas de bases de datos, incluíndo o manexo de
transaccións, así como descubrir aplicacións de bases de datos en dominios particulares.
|
A18 A19 A25 A29
|
B1 B2 B3 B4
|
C3
|
Manexar con rigurosidade e eficacia as linguaxes de bases de datos, de forma interactiva ou incrustada noutras linguaxes de programación. |
A18 A19 A25 A29
|
B1 B2 B3 B4
|
C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Modelado de Datos |
Modelado de datos con UML |
Elementos das bases de datos relacionais |
Catálogo
Vistas
Integridade
Seguridade
Actividade (disparadores) |
Proceso transaccional: recuperación e concurrencia |
Recuperación
Concurrencia
|
Procesamento de consultas e Optimización |
|
SQL |
Conceptos teóricos aplicados con SQL
Creación de aplicacións que acceden a bases de datos
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A13 A18 A25 A29 |
21 |
42 |
63 |
Problem solving |
A18 A29 B1 B3 |
7 |
14 |
21 |
Workbook |
A13 |
0 |
14 |
14 |
Mixed objective/subjective test |
A18 A29 B1 B3 |
3 |
0 |
3 |
Laboratory practice |
A18 A19 A29 B1 B3 C3 |
14 |
21 |
35 |
Supervised projects |
A18 A19 A25 A29 B1 B2 B3 B4 C3 |
0 |
14 |
14 |
|
Personalized attention |
|
0 |
0 |
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición de contidos teóricos e exemplos prácticos. |
Problem solving |
Plantexaránse problemas e discutiranse as solucións, fomentando a participación do alumnado.
|
Workbook |
O profesorado indicará unha serie de lecturas específicas (normalmente capítulos ou seccións da bibliografía básica ou complementaria) para cada tema. É recomendable que o alumnado as lea antes das sesións maxistrais dese tema. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que combina conceptos teóricos, prácticos e problemas. O formato decidirase no curso, podendo ser un exame escrito, unha proba Moodle ou entrega dun traballo. |
Laboratory practice |
O obxectivo fundamental das prácticas de laboratorio é desenvolver as competencias procedimentais.
Por unha parte, realizaranse exercicios que permitan madurar e asentar os coñecementos explicados nas clases teóricas. Por outra, explicaranse novos conceptos e apoiaranse tamén coa realización de exercicios prácticos. |
Supervised projects |
Proporanse traballos que o alumnado terá que levar a cabo en grupos de 2 persoas.
Os prazos e as normas de entrega estableceranse durante o curso. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Laboratory practice |
Problem solving |
|
Description |
Atencion (semi) personalizada en prácticas de laboratorio e clases de exercicios, e personalizada en titorías individuais, especialmente para as prácticas de laboratorio e os traballos tutelados.
Adicionalmente: Uso de Teams e correo electrónico para atención personalizada non presencial. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A18 A19 A25 A29 B1 B2 B3 B4 C3 |
Entregas de traballos de corte eminentemente práctico. |
30 |
Laboratory practice |
A18 A19 A29 B1 B3 C3 |
A avaliación consistirá en probas ou entregas periódicas que se marcarán durante o curso. |
30 |
Mixed objective/subjective test |
A18 A29 B1 B3 |
Proba na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos. Poderá ser un exame escrito, unha entraga de traballo ou proba en Moodle.
|
40 |
|
Assessment comments |
NON PRESENTADO
Na primeira oportunidade terá cualificación de NON PRESENTADO
calquera estudante que non realice a proba mixta. Na segunda oportunidade terá cualificación de NON PRESENTADO
calquera estudante que non opte á recuperación de ningunha parte. SEGUNDA OPORTUNIDADE Poderán presentarse á segunda oportunidade UNICAMENTE aqueles
estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade. As partes ás que se poderá optar na recuperación especificaranse durante o curso. Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación de
algunha das partes, conservará a nota obtida na primeira
oportunidade nesa parte. Se se presenta, a nota substituirá á da primeira oportunidade, sexa esta maior ou menor. OPORTUNIDADE ADIANTADA A avaliación na oportunidade adiantada consistirá unicamente
nunha proba ou entrega de traballo que computará o 100% da
calificación. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Sources of information |
Basic
|
A. Silberschatz; H. Korth; S. Sudarshan (2006). Database System Concepts, 5ª edición . McGraw-Hill
R.A. Elmasri; S.B. Navathe (2007). Fundamentals of database systems, 5a edición. Addison-Wesley
T. Connolly; C. Begg (2005). Sistemas de bases de datos, 4ª edición . Addison-Wesley |
|
Complementary
|
Inmon, W. H. (2002). Building the Data Warehouse (3rd edition). John Wiley & Sons
(). Catálogo de SQL Server 2000: http://193.144.51.190/~lgares/sqlserver.chm.
García-Molina, H.; Ullman, J.; Widom, J. (2002). Database System. The complete book. Prentice Hall
(). Documentación online de Oracle: http://www.oracle.com/pls/db102/homepage.
Ramakrishnan, R.; Gehrke, J. (2007). Sistemas de Gestión de Bases de Datos (3a edición). McGraw-Hill
Groff, J.; Weinberg, P. N. (2002). SQL: The Complete Reference (2nd edition). McGraw-Hill
(). SQL:1999 A tutorial, de Jim Melton: http://www.ncb.ernet.in/education/modules/dbms/SQL99/sql1999_c4.pdf.
(). Web del libro de Silberschatz, Korth y Sudarshan: http://www.cse.iitb.ac.in/~sudarsha/db-book/. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|