Identifying Data 2024/25
Subject (*) Information Systems Analysis and Development Code 614G01041
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Third Optional 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Landín Piñeiro, Alfonso
E-mail
alfonso.landin@udc.es
Lecturers
Landín Piñeiro, Alfonso
E-mail
alfonso.landin@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.gal
General description Modelos de análises de requisitos. Desenvolvemento
de requisitos (necesidades do cliente e produto, especificación, análise, documentación e validación). Escenarios e casos de uso. Xestión de requisitos (entendemento, acordos, xestión de cambios, trazabilidad, identificación de inconsistencias, accións correctivas). Patróns de Análises. Modelado conceptual. Desenvolvemento e despregamento. Contextualización e transferencia de coñecemento multidisciplinar. Técnicas de negociación, comunicación e dinámica de grupo.

Competencies / Study results
Code Study programme competences / results
A5 Coñecemento da estrutura, organización, funcionamento e interconexión dos sistemas informáticos, os fundamentos da súa programación e a súa aplicación para a resolución de problemas propios da enxeñaría.
A6 Coñecemento adecuado do concepto de empresa, marco institucional e xurídico da empresa. Organización e xestión de empresas.
A7 Capacidade para deseñar, desenvolver, seleccionar e avaliar aplicacións e sistemas informáticos que aseguren a súa fiabilidade, seguranza e calidade, conforme a principios éticos e á lexislación e normativa vixente.
A22 Coñecemento e aplicación dos principios, metodoloxías e ciclos de vida da enxeñaría do sóftware.
A25 Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware.
A26 Capacidade para valorar as necesidades do cliente e especificar os requisitos sóftware para satisfacer estas necesidades, reconciliando obxectivos en conflito mediante a procura de compromisos aceptables dentro das limitacións derivadas do custo, do tempo, da existencia de sistemas xa desenvolvidos e das propias organizacións.
A27 Capacidade de dar solución a problemas de integración en función das estratexias, estándares e tecnoloxías dispoñibles.
A28 Capacidade de identificar e analizar problemas, e deseñar, desenvolver, implementar, verificar e documentar solucións sóftware sobre a base dun coñecemento adecuado das teorías, modelos e técnicas actuais.
A47 Capacidade para determinar os requisitos dos sistemas de información e comunicación dunha organización de acordo cos aspectos de seguridade e cumprimento da normativa e a lexislación vixente.
A48 Capacidade para participar activamente na especificación, deseño, implementación e mantemento dos sistemas de información e comunicación.
A49 Capacidade para comprender e aplicar os principios e as prácticas das organizacións, de forma que poidan exercer como enlace entre as comunidades técnica e de xestión dunha organización, e participar activamente na formación dos usuarios.
A52 Capacidade para comprender o contorno dunha organización e as súas necesidades no ámbito das tecnoloxías da información e as comunicacións.
A53 Capacidade para seleccionar, deseñar, despregar, integrar, avaliar, construír, xestionar, explotar e manter as tecnoloxías de hárdware, sóftware e redes dentro dos parámetros de custo e calidade adecuados.
A54 Capacidade para empregar metodoloxías centradas no usuario e a organización para o desenvolvemento, a avaliación e a xestión de aplicacións e sistemas baseados nas tecnoloxías da información que aseguren a accesibilidade, ergonomía e a usabilidade dos sistemas.
A56 Capacidade para seleccionar, despregar, integrar e xestionar sistemas de información que satisfagan as necesidades da organización, cos criterios de custo e calidade identificados.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
B5 Habilidades de xestión da información
B6 Toma de decisións
B7 Preocupación pola calidade
B8 Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Comprender os dereitos e as obrigas do cliente e as responsabilidades do analista A6
A22
A26
B8
C7
Analise da estrutura dunha organización e identificación dos interesados A6
A22
A28
A49
A52
B1
B2
C7
Planificación e realización de actividades de elicitación A5
A47
A54
B1
B2
B4
C3
Recompilación e sintese da información extraida A49
A53
B2
B3
B4
C3
Analise de requisitos usando diferentes modelos A47
A48
B1
B3
C7
Redacción, revisión e validación da especificación de requisitos dunha aplicación software A7
A25
A26
A27
A28
A48
A56
B3
B5
B6
B7
C3
C6

Contents
Topic Sub-topic
Introducion O cliente e o analista
O usuario Identificando ós usuarios.
Clasificando ós grupos de usuarios.
Os representantes dos usuarios.
Elicitación de requisitos Actividades facilitadas e non facilitadas.
Preparación e seguemento das actividades de elicitación.
Entendendo os requisitos de usuario Organización e modelado dos requisitos de usuario.
Aproximacións de casos de uso e historias de usuario.
Escribindo os requisitos Identificando os requisitos individuais.
Características desexables das declaración individuais de requisitos e das colección de requisitos.
A especificación dos requisitos do software O documento de especificación de requisitos.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A5 A7 A22 A25 A26 A27 A28 A56 B1 B3 B4 21 35 56
Laboratory practice A6 A47 A48 A54 B2 B5 B6 B8 18 36 54
Mixed objective/subjective test A47 A49 B1 B3 C7 2 10 12
Supervised projects A49 A52 A53 B7 C3 C6 C7 3 15 18
 
Personalized attention 10 0 10
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Desenvolvemento da parte teórica coa exposición dos fundamentos necesarios da Análise e Deseño, as Linguaxes de Modelado, as Metodoloxías do proceso de desenvolvemento e, por último, algúns principios de Organización e Control de proxectos de Sistemas de Información.
Tratarase de estimular a participación propondo o comentario e discusión crítica dos conceptos explicados.
Laboratory practice Aplicación dos coñecementos teóricos a un caso práctico, incluíndo entrevistas cun cliente e análise dos requirimentos expostos. O alumno debe ser capaz de redactar e validar unha especificación de requisitos.
Mixed objective/subjective test Avaliación dos coñecementos teóricos adquiridos.
Supervised projects Os/As alumnos/as, baixo o enfoque de Traballo en Grupo Reducido, desenvolvesen alternativas, propostas e solucións, no ámbito dos exercicios xerais, que posteriormente presentarán.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Laboratory practice
Description
Neste apartado inclúese a orientación necesaria para resolver os exercicios, aclarar dúbidas e conceptos, e discutir as achegas e participación tanto individual, como de Grupo Reducido.

Avaliarase o traballo individual do alumnado.
Promoveranse os valores de igualdade seguindo as recomendacións actuais.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Supervised projects A49 A52 A53 B7 C3 C6 C7 As achegas individuais e de Grupo Reducido valoraranse ata un máximo de 2 puntos en función da presentación, defensa e discusión personalizada en tutorías. 20
Laboratory practice A6 A47 A48 A54 B2 B5 B6 B8 Desenvolvésense dunha ou dúas prácticas, en función do avance medio do alumnado. A puntuación total do apartado é de 5 puntos, que se dividirán entre o número de prácticas expostas e o seu defensa e discusión en tutorías e en clase. 50
Mixed objective/subjective test A47 A49 B1 B3 C7 Proba mixta que avaliará a adquisición de coñecementos teóricos e a capacidade para aplicalos. É necesario obter o 40% da nota para superar a materia. 30
 
Assessment comments

- A cualificación final será a suma das cualificacións obtidas en cada un dos apartados anteriormente descritos


Sources of information
Basic Valacich, Joseph S.; George, Joey F. (2020). Modern Systems Analysis and Design. Pearson Education
Wiegers, Karl E.; Beatty, Joy (2013). Software Requirements. Microsoft Press
Kendall, Kenneth E.; Kendall, Julie E. (2020). Systems analysis and design. Pearson Education

Complementary Booch, Rumbaugh, Jacobson (). El lenguaje unificado de modelado : guía del usuario. Addison Wesley
Rumbaugh, Booch, Jacobson (). El lenguaje unificado de modelado : manual de referencia. Addison Wesley
Gamma, Helm, Johnson, Vlissides (). Patrones de diseño : elementos de software orientado a objetos reutilizable. Addison Wesley


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.