Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Metodologías de Desarrollo Código 614G01051
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Pérez Vila, Miguel Anxo
Correo electrónico
anxo.pvila@udc.es
Profesorado
Gabín Brenlla, Jorge Juan
Pérez Vila, Miguel Anxo
Correo electrónico
jorge.gabin@udc.es
anxo.pvila@udc.es
Web
Descrición xeral Metodoloxías existentes para distintos ciclos de vida (áxil, clásica, fervenza, espiral,...).
Metodoloxías clásicas. Proceso unificado de desenvolvemento. Metodoloxías áxiles de desenvolvemento.
Programación extrema. Desenvolvemento colaborativo. Evolución e mantemento do software
(integración, sistemas legacy,...). Metodoloxía e aspectos éticos/sociais/legais característicos en distintos
dominios de aplicación.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A25 Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware.
A26 Capacidade para valorar as necesidades do cliente e especificar os requisitos sóftware para satisfacer estas necesidades, reconciliando obxectivos en conflito mediante a procura de compromisos aceptables dentro das limitacións derivadas do custo, do tempo, da existencia de sistemas xa desenvolvidos e das propias organizacións.
A27 Capacidade de dar solución a problemas de integración en función das estratexias, estándares e tecnoloxías dispoñibles.
A30 Capacidade para deseñar solucións apropiadas nun ou máis dominios de aplicacións utilizando métodos da enxeñaría do sóftware que integren aspectos éticos, socias, legais e económicos.
A54 Capacidade para empregar metodoloxías centradas no usuario e a organización para o desenvolvemento, a avaliación e a xestión de aplicacións e sistemas baseados nas tecnoloxías da información que aseguren a accesibilidade, ergonomía e a usabilidade dos sistemas.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
B5 Habilidades de xestión da información
B6 Toma de decisións
B7 Preocupación pola calidade
B8 Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade)
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware. Competencias SE1,SE3 e SE6 na memora do Grado. A25
A26
A27
A30
A54
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C3
C6
C7

Contidos
Temas Subtemas
PARTE A. Metodoloxías e ciclos de vida Tema 1. Evolución das metodoloxías e os seus enfoques
Tema 2. Metodoloxías clásicas
Tema 3. Encadre das metodoloxías actuais
PARTE B. Metodoloxías para Desenvolvemento Incremental Tema 4. Estructura e alcance do Proceso Unificado de Desenvolvemento Software
Tema 5. Proceso: dirixido por casos de uso; centrado en arquitecturas; iterativo e incremental
Tema 6. Fluxos de traballo: captura de requisitos, análisis, deseño, implementación, validación e proba
PARTE C. Metodoloxías áxiles de desenvolvemento Tema 7. Introducción a metodoloxías áxiles
Tema 8. SCRUM: roles, equipos e auto-organización; planificación de reunións; sprints; xestión e implementación.
Tema 9. Programación extrema: principios de XP; conceptualización; planificación; desenvolvemento; entrega.
PARTE D. Complementos Tema 10. Desenvolvemento colaborativo
Tema 11. Evolución e mantemento do software
Tema 12. O impacto legacy
Tema 13. Outros aspectos do desenvolvemento. Deontoloxía e encadre legal.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Traballos tutelados A25 A27 A30 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B9 6 18 24
Prácticas de laboratorio A54 A26 B2 B4 B7 B8 B9 14 42 56
Proba obxectiva B6 1 0 1
Sesión maxistral A25 A27 A30 B1 B3 B5 C3 C6 C7 18 45 63
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Traballos tutelados
Prácticas de laboratorio Elaboración de traballos prácticos tipo proxecto.
Proba obxectiva Examen escrito
Sesión maxistral Clases de teoría onde se imparten os contidos do temario

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Proba obxectiva
Descrición
Atención personalizada. Resolución de dúbidas de teoría ou prácticas, exercicios, etc.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A25 A27 A30 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B9 Seguimento dos traballos e avaliación sobre o resultado acadado xunto coa realización dun traballo individual atendendo a unha metodoloxía de desenvolvemento específica. 20
Prácticas de laboratorio A54 A26 B2 B4 B7 B8 B9 Entrega de traballos prácticos tipo proxecto de modo programado e en prazos establecidos ao longo do curso. Computa un máximo de 5 puntos sobre o total de 10 da nota final. É necesario obter un 40% da calificación para superar a materia. 40
Proba obxectiva B6 Realizarase unha proba de valoración dos conceptos teóricos discutidos e aplicados nas prácticas. A puntuación máxima desta proba será de 5 puntos. A presentación a esta proba é obrigatoria para aprobar a materia e será necesario obter un 40% da calificación para superar a materia. 40
 
Observacións avaliación

Para a segunda oportunidade e as convocatorias non ordinarias, tanto as prácticas e traballos como a teorías avaliaranse no exame mixto.  Se non se acada a nota mínima nas distintas probas a nota máxima do alumno será 4.5

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.


Fontes de información
Bibliografía básica David Astels, Geanville Miller and Miroslav Novak (). A Practical Guide to Extreme Programming. Prentice Hall
Craig Larman (). Agile & Iterative Development. Addison-Wesley
Robert C. Martin (). Agile Software Development. Prentice Hall
Ken Schwaber and Mike Beedle (). Agile Software Development with Scrum. Prenctice Hall
James Rumbaugh, Ivar Jacobson and Grady Booch (). El Lenguaje Unificado de Modelado. Manual de Referencia. Addison-Wesley
Ivar Jacobson, Grady Booch and James Rumbaugh (). El Proceso Unificado de Desarrollo Software. Addison-Wesley

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Aseguramento da Calidade/614G01028

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Marcos de Desenvolvemento/614G01052
Validación y Verificación del Software/614G01053
Ferramentas de Desenvolvemento/614G01054

Materias que continúan o temario
Proxectos de Desenvolvemento Software/614G01087

Observacións

Non é imprescindible para cursar a materia, pero recoméndase cursar ao mesmo tempo ca materia Ferramentas de Desenvolvemento (614G01052) para potenciar a visión global da aplicabilidade das metodoloxías de desenvolvemento nun proxecto real.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías