Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Introducir o lambda-cálculo, tipado e non tipado, como núcleo fundamental das linguaxes de programación. |
A39 A40
|
B1
|
C2 C6
|
Comprender os fundamentos formais dos sistemas de tipado e subtipado |
A39 A40
|
B1
|
C2 C6
|
Comprender e dominar os principios de deseño das linguaxes orientadas a obxectos a das implicacións que as eleccións de deseño teñen no desenvolvemento de programas |
A39 A40
|
B1
|
C6
|
Manexar os principios de dxseño das principales estruturas de control das linguaxes de programación a as súas implicacións no desenvolvemento de programas |
A39 A40
|
B1
|
C6
|
Manexar os principios de deseño das principaies estruturas de datos das linguaxes de programación e as súas implicacións no desenvolvemento de programas |
A39 A40
|
B1
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Formalización dos sistemas de tipos |
Semántica operacional, denotacional e axiómática
Lambda cálculo non tipado
Lambda cálculo tipado
Subtipado |
Linguaxes orientadas a obxectos |
Fundamentos de deseño de linguaxes orientadas a obxectos
Problemas de tipado das linguaxes orientadas a obxectos |
Principios de deseño de linguaxes de programción |
Nomes, ámbito e ligazón
Fluxo de control
Tipos de datos
Subrutinas |
Computabilidade e complexidade |
Computabilidade e lambda-cálculo
Clases de complexidade |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A39 C2 C6 |
14 |
42 |
56 |
Obradoiro |
B1 C6 |
7 |
14 |
21 |
Proba obxectiva |
A40 B1 |
2 |
6 |
8 |
Sesión maxistral |
A40 C2 |
21 |
42 |
63 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Actividade que permite que os estudantes aprendan de forma efectiva a través da realización de actividades de carácter práctico, neste caso prácticas, demostracións e exercicios. |
Obradoiro |
Realizaranse como complemento de todas as demais actividades, nalgúns casos de forma autónoma por parte do alumno e noutras ocasións dirixidas polo profesor.
|
Proba obxectiva |
Proba na que se evaluarán os coñecementos adquiridos tanto na parte teórica como na parte práctica da materia. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a formulación de preguntas dirixidas ós estudantes, co obxetivo de transmitir coñecemento así como de estimular o razoamento crítico do estudiante. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
O desenvolvemento das clases farase de acordo co progreso dos alumnos nas capacidades de comprensión e asimilación dos contidos ensinados, combinando o progreso xeral da clase cunha atención específica aos alumnos que presentan grandes dificultades na tarefa de aprendizaxe e con un apoio adicional a aqueles que presentan maior facilidade e queren ampliar o coñecemento.
Dada a natureza personalizada das titorías, estas non deberían dedicarse a ampliar o contido con novos conceptos, senón para aclarar os conceptos xa discutidos. O profesor tamén debe usalos como unha interacción que lle permita sacar conclusións sobre o grao de asimilación da materia polos estudantes.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A40 B1 |
Examen escrito |
50 |
Prácticas de laboratorio |
A39 C2 C6 |
Trabajos de laboratorio |
50 |
|
Observacións avaliación |
A parte teórica da materia computa o 50% da nota. O 50% restante repártese entre as prácticas e calquera outra actividade de avaliación realizada ao longo do curso. Se as prácticas ou outras actividades se levan a cabo en grupos, todos os membros do grupo serán responsables solidariamente polo traballo realizado e entregado e as súa posibles consecuencias. Para aprobar a materia é necesario aprobar todas e cada unha das seccións da avaliación. Para a Segunda Oportunidade, manteranse os resultados obtidos en cada sección da Primeira Oportunidade. No caso de que non se cumplan as condicións para aprobar, nas actas figurará a nota mínima entre 4,5 e a que resulte do cálculo conxunto. No caso de estudantes a tempo parcial, a falta de asistencia ás clases de prácticas e TGR xustificadas non será penalizada. Pódense obter puntos adicionais por levar a cabo as actividades en inglés (por exemplo, enviando o informe dunha práctica en inglés, presentando unha práctica en inglés, etc.). En ningún caso se penalizará por realizar actividades en castelán e/ou galego. Os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Kim B. Bruce (2002). Foundations of Object-Oriented Languages: Types and Semantics. The MIT Press, Cambridge, MA
Fortnow, Lance (2013). P, NP, and the search for the impossible. Princeton University Press
Michael L. Scott (2009). Programming Language Pragmatics. Third edition. Morgan Kaufmann Publishers, Burlington, MA
Benjamin C. Pierce (2002). Types and Programming Languages. The MIT Press, Cambridge, MA |
|
Bibliografía complementaria
|
Robert W. Sebesta (2010). Concepts of Programming Languages. Pearson
Franklyn A. Turbak and David K. Gifford (2008). Design Concepts in Programming Languages. MIT Press, Cambridge, MA
David A. Watt (2004). Programming Language Design Concepts. John Wiley and sons, Chichester, West Suusex, England |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Paradigmas de Programación/614G01014 | Teoría da computación/614G01039 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Procesamento de Linguaxes/614G01067 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria incorporarase a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas., etc.) -Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. - No caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero proporanse accións e medidas para corrixilas |
|