Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Computación Gráfica e Visualización Código 614G01066
Titulación
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinación
Dorado de la Calle, Julian
Correo electrónico
julian.dorado@udc.es
Profesorado
Dorado de la Calle, Julian
Fernández Blanco, Enrique
LLamas Gómez, Daniel
Pedreira Souto, Maria de las Nieves
Correo electrónico
julian.dorado@udc.es
enrique.fernandez@udc.es
daniel.llamas@udc.es
nieves.pedreira@udc.es
Web
Descrición xeral Presentar o alumno os conceptos básicos de Gráficos en Computación para adquirir unha destreza abondo para o desenrolo de aplicaciones informáticas que utilicen gráficos 3D na súa interfaz ou contidos.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A44 Capacidade para desenvolver e avaliar sistemas interactivos e de presentación de información complexa e a súa aplicación á resolución de problemas de deseño de interacción persoa-computadora.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Construir aplicacións con componente gráfica 3D A44
C3
C7
Implementar e modificar algoritmos ou desenvolver novos dentro de gráficos en computación A44
C3
C7

Contidos
Temas Subtemas
1. Introducción
1.Introducción
2. Debuxo de primitivas 2D
1. Debuxo de liñas
2. Aliasing e Anti-aliasing
3. Recheo de polígonos

3. Debuxo de obxetos 3D
1. Proxeccións
2. Xeración de vistas en 3D


4. Transformacións
1. Traslación, escalado e rotación
2. Outras transformaciones
3. Transformacións en 3D

5. Representación e modelado
1. Modelado de obxetos
2. Fractáis
3. Debuxo de curvas e superficies
4. Sistemas de partículas e outros tipos de modelado

6. Recorte
1. Liñas e polígonos
2. Recorte en 3D

7. Detección de superficies visibles
1. Introducción
2. Aproximacións
3. Ténicas Xeráis
4. Algoritmos
8. Iluminación e sombreado 1. Luz Monocroma e Cor
2. Fontes de luz e superficies
3. Modelo de reflexión de Phong
4. Sombreado de polígonos
5. Sombras
6. Texturas
7. Modelos de Iluminación Local e Global
8. Shaders
Prácticas 1.Fundamentos de 3D. OpenGL
2.Visualización e render.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A44 18 36 54
Prácticas de laboratorio A44 C3 C7 21 42 63
Traballos tutelados A44 3 6 9
Proba obxectiva A44 2 20 22
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Os contidos teóricos da materia estarán ubicados en Moodle en formato diapositivas e vídeos explicativos. As sesións maxistrais compoñense de discusión cos alumnos de dúbidas sobre os contidos de Moodle e explicacións de detalle dos conceptos máis complexos. Pretendese que, os alumnos, adquiran os coñecementos básicos que despóis lles permita acometer con garantías e comprender mellor o traballo realizado en prácticas. Tamén se presentarán os traballos das prácticas da seguinte semana para dar tempo o alumno a profundizar no que se lle vai esixir na seguinte clase de prácticas
Prácticas de laboratorio As prácticas de laboratorio dividense fundamentalmente en duos partes. Unha na que se exploran os conceptos básicos de recorte, transformaciones e debuxo de formas básicas. Esta parte lévase a cabo utilizando OpenGL como ferramenta básica. Por outra parte, se lles presenta aos alumnos os conceptos básicos de iluminación, transformacións, extrusións, traballo con materiais e otros conceptos en 3D. Para acometer esta parte os alumnos contan có apoio dun programa de deseño e renderizado en 3D, o cal facilita o traballo con estes conceptos.
En ambos los dous casos, o desenrolo plantease mediante a realización dunha serie de exercicios diarios có apoio dun tutorial online, que os alumnos deben completar no horario de prácticas. Estes exercicios son puntuados in situ o mesmo día polo profesor de prácticas. O rematar cada unha das partes, os alumnos deben realizar un exercicio máis complexo có aprendido nos tutoriáis pero esta vez sen una guía que lles marque os pasos a seguir.
Traballos tutelados Os alumnos, en grupos reducidos de 3-4 alumnos, proporán un traballo sobre un tema actual do ámbito da asignatura que presentarán a través de Teams utilizando un formato de diapositivas.
Proba obxectiva Tratase dunha proba mixta con preguntas tipo test ou de resposta curta, nas que os alumnos deben demostrar os coñecementos adquiridos tanto de conceptos teóricos, como demostrar o seu coñecemento de como aplicalos.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
Os profesores consideran a asistencia a tutorias como una parte esencial dentro do desenrolo da asignatura. Dentro deste desenrolo as tutorias serven para que os alumnos planteen as dubidas que pudiesen presentarselles en especial relativas a:

1. Organización dos traballos e as prácticas.
2. Entrega dos traballos.
3. Probas sobre as prácticas.
4. Resolución de dubidas

Estas tutorías realizaranse de forma presencial ou online a través de Teams

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A44 C3 C7 Evaluación do traballo diario nas prácticas coa realización de ejercicios.
Examen de prácticas de OpenGL.
Realización dun traballo individual en Maya
50
Proba obxectiva A44 Realizarase unha evaluación con Preguntas tipo test sobre os conceptos teóricos ou Preguntas de resposta curta para demostrar o coñecemento da aplicación dos conceptos teóricos presencialmente na data de examen oficial da asignatura 40
Traballos tutelados A44 Evaluación do traballo presentado por cada alumno, dentro do grupo de alumnos. Evaluarase tanto o contido do presentado como a forma de presentación 10
 
Observacións avaliación

Para superar a materia, o alumno deberá obter unha calificación mínima de 5
sobre 10 na suma das calificacións da proba obxectiva, traballo tutelado e traballo en clase. Para poder sumar as tres notas o estudante deberá
obter unha nota mínima de 3,5 sobre 10 na proba obxectiva. Se non obtén esta
nota mínima, a nota da materia será a correspondente a nota da proba obxectiva.

Estudantes con matrícula a tiempo parcial e dispensa académica:

Indicar o profesor a situación de este tipo de estudantes. A entrega dos traballos ten que realizarse nada datas establecidas para tódolos estudantes.

Segunda oportunidade e Convocatoria adelantada:

O estudante ten que facer o exame da proba obxectiva nestas convocatorias,
sendo os criterios para obter a nota total os indicados ó principio deste
apartado. Poderá entregar o traballo tutelado, o entregara ou non con
anterioridades, e a nota do traballo entregado sustituirá a que teña previamente
neste apartado. En canto a nota obtida nos traballos na clase manterase,
non
podendo recuperar esta parte da nota que se corresponde co traballo feito nas clases.

Non Presentado:

Os e as estudantes que non concorran a Proba Obxetiva terán a calificación
de "Non Presentado".

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación
ao estudo”
, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse
de acordo coa normativa
académica vixente da UDC
.


Fontes de información
Bibliografía básica Alan Watt. Addison-Wesley (1993). 3D Computer Graphics.
James D. Foley, Andries van Dam, John F. Hughes y Richard L. Philips (). Computer Graphics. Principle and Practice.
Donald Hearn y M. Pauline Baker (1994). Gráficas por Computadora.. Prentice Hall Hispanoamericana

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Programación I/614G01001
Programación II/614G01006

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Contornos Inmersivos, Interactivos e de entretemento/614G01062

Observacións

-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

-Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías