Identifying Data 2024/25
Subject (*) Software Development Projects Code 614G01087
Study programme
Grao en Enxeñaría Informática
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 2nd four-month period
Fourth Optional 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Computación
Coordinador
Garabato Míguez, Daniel
E-mail
daniel.garabato@udc.es
Lecturers
Garabato Míguez, Daniel
E-mail
daniel.garabato@udc.es
Web
General description Un problema importante no desenvolvemento de proxectos software é todo o relacionado co incumprimento de prazos e custos. Dentro do conxunto de técnicas para resolvelo, están os relativos a unha axeitada xestión dos recursos humanos, así como a realización dunhas estimacións realistas do tamaño do software a desenvolver e dos diferentes parámetros involucrados que permitan facer unha planificación o máis realista posible.

Competencies / Study results
Code Study programme competences / results
A25 Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware.
A26 Capacidade para valorar as necesidades do cliente e especificar os requisitos sóftware para satisfacer estas necesidades, reconciliando obxectivos en conflito mediante a procura de compromisos aceptables dentro das limitacións derivadas do custo, do tempo, da existencia de sistemas xa desenvolvidos e das propias organizacións.
A29 Capacidade de identificar, avaliar e xestionar os riscos potencias asociados que se puideren presentar.
B1 Capacidade de resolución de problemas
B2 Traballo en equipo
B3 Capacidade de análise e síntese
B4 Capacidade para organizar e planificar
B7 Preocupación pola calidade
B8 Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar
B9 Capacidade para xerar novas ideas (creatividade)
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Ser capaz de analizar e posteriormente xestionar adecuadamente os requisitos e peticións dun cliente ou usuario para o desenvolvemento dun produto software A25
A26
A29
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
C1
C2
C4
C6
Coñecer e aplicar técnicas para a definición de métricas e control estatístico en procesos software A25
A26
A29
B1
B2
B3
B4
B7
B8
B9
C2
C6

Contents
Topic Sub-topic
Teoría 1. Introdución a Estimación Software.
2. Métodos de Estimación Software: Enfoque Heurístico e Enfoque Paramétrico
3. Estimación do Tamaño Funcional dun Proxecto Software:
3.1. Métodos baseados en Puntos Función: IFPUG, SFP, FP Lite, E&QFP, etc.
3.2 Método baseado en Puntos de Casos de Uso
3.3. Métodos de estimación en metodoloxías áxiles: Puntos Historia
4. Estimación do Tamaño Non Funcional do Software: Método SNAP
5. Estimación do Esforzo, Duración e Custo dun Proxecto Software: Métodos ISBSG, COCOMO, SLIM, etc.

Prácticas Exercicios para poñer en práctica as distintas técnicas de estimación vistas nos contidos teóricos
Traballos tutelados Exercicios propostos sobre temas vistos na parte teórica para resolver polo alumnado ao longo do curso

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A25 A29 B3 B4 C4 C6 21 42 63
Supervised projects A26 B1 B2 B3 B8 B9 C1 6 24 30
Laboratory practice A25 A26 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C4 C6 14 28 42
Objective test A25 A26 B1 B3 B4 C1 C2 C6 2 12 14
 
Personalized attention 1 0 1
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Nestas sesións presentaranse os contidos teóricos expostos ao longo dos temas da materia, enfocados principalmente á estimación de proxectos software
Supervised projects Trátase de sesións nas que o obxectivo é que o alumnado adquira determinadas competencias en base á resolución de exercicios, estudo de casos e realización de proxectos que requiran da aplicación dos coñecementos e competencias desenvolvidas durante a materia. Estas sesións poden requirir do alumnado a presentación oral da súa solución aos problemas formulados. Os traballos realizados polo alumnado poden realizarse, segundo o caso, de forma individual ou en grupos de traballo
Laboratory practice O profesorado da materia expón ao alumnado un problema ou problemas de carácter práctico cuxa resolución require a comprensión e aplicación dos contidos teórico-prácticos incluídos nos contidos da materia. O estudantado pode traballar na solución de forma individual ou en grupo
Objective test Exame que serve para valorar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso

Personalized attention
Methodologies
Laboratory practice
Guest lecture / keynote speech
Supervised projects
Description
Ao longo da materia combínanse tanto as exposicións maxistrais como a parte práctica.

O método maxistral utilízase para a presentación dos contidos teóricos que se expoñen ao longo da materia. Por outra banda, na parte práctica o alumnado dedicarase á realización de prácticas e exercicios relacionados co temario exposto a través do método maxistral.

En todo momento fomentarase a participación do alumnado na aula.

Adicionalmente, para abordar aqueles problemas de especial dificultade, tamén se poderán empregar as franxas horarias dispoñibles para a atención do alumnado.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Laboratory practice A25 A26 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C4 C6 Valorarase a adecuación metodolóxica, a claridade e xustificación da proposta así como a profundidade do contido e a participación activa na súa realización. 40
Objective test A25 A26 B1 B3 B4 C1 C2 C6 Dominio dos coñecementos teóricos e prácticos da materia a través dun exame individual 40
Supervised projects A26 B1 B2 B3 B8 B9 C1 Exercicios propostos ao longo do curso polo profesorado a resolver polo alumnado 20
 
Assessment comments

Será necesario acadar un mínimo dun 4,5 sobre 10 puntos en cada unha das partes avaliadas (proba obxectiva e prácticas de laboratorio). Non haberá mínimo esixido nos traballos tutelados. En caso de non acadar algún dos mínimos, a máxima nota que se poderá obter é un 4,5.

O estudantado que non concorra á proba obxectiva no período oficial de avaliación, terá a condición de “Non presentado” (NP).

A segunda oportunidade estará sometida aos mesmos criterios que a primeira, salvo para os traballos tutelados. Dado o carácter de avaliación continua dos mesmos, esta parte non poderá recuperarse.

Os profesores facilitarán, na medida do posible e dentro dos horarios establecidos para a materia, a asistencia aos grupos de teoría e prácticas que mellor se axusten ás necesidades dos alumnos que teñen a matrícula a tempo parcial, para os que tamén aplica a forma de avaliación aquí establecida. Os alumnos con dispensa académica de exención de asistencia deberán asistir a todas as probas de avaliación.

Todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia, fraude académica e igualdade rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Sources of information
Basic Steve McConnell (1997). Desarrollo y gestión de proyectos informáticos. McGraw-Hill
Roger S. Pressman (2021). Ingeniería del software. Un enfoque práctico. McGraw-Hill
Stephen H. Kan (2003). Metrics and models in software quality engineerin. Addison-Wesley
Tom DeMarco, Timothy Lister (2016). Peopleware Productivite Projects and Teams. Addison-Wesley
Peter R. Hill (2011). Practical Software Project Estimation: A Toolkit for Estimating Software Development Effort & Duration. McGraw-Hill
Ian Sommerville (2015). Software engineering. Addison-Wesley

- “Ingeniería del software. Aspectos de gestión. Tomo 1: Conceptos básicos, teoría, ejercicios y herramientas”. Román López-Cortijo y García y Antonio de Amescua Seco. Instituto Ibérico de la Industria del Software.

- “IEEE standard for software configuration management plans”. Estándar IEEE 828-1990.

- “IEEE guide to software configuration management”. Guía IEEE 1042-1987.

- Software Engineering Institute: https://sei.cmu.edu/.

- International Function Point Users’ Group (IFPUG): https://ifpug.org/.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Software Process/614G01019
Requirements Engineering/614G01027
Quality Assurance/614G01028

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Recomendase ao alumnado, para un aproveitamento óptimo da materia, un seguimento activo das clases así como participar nas distintas actividades e o uso da atención personalizada para a resolución das dúbidas ou cuestións que lle podan xurdir.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.