Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A25 |
Capacidade para desenvolver, manter e avaliar servizos e sistemas sóftware que satisfagan todos os requisitos do usuario e se comporten de forma fiable e eficiente, sexan accesibles de desenvolver e manter, e cumpran normas de calidade, aplicando as teorías, principios, métodos e prácticas da enxeñaría do sóftware. |
A26 |
Capacidade para valorar as necesidades do cliente e especificar os requisitos sóftware para satisfacer estas necesidades, reconciliando obxectivos en conflito mediante a procura de compromisos aceptables dentro das limitacións derivadas do custo, do tempo, da existencia de sistemas xa desenvolvidos e das propias organizacións. |
A29 |
Capacidade de identificar, avaliar e xestionar os riscos potencias asociados que se puideren presentar. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B2 |
Traballo en equipo |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
B4 |
Capacidade para organizar e planificar |
B7 |
Preocupación pola calidade |
B8 |
Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar |
B9 |
Capacidade para xerar novas ideas (creatividade) |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Ser capaz de analizar e posteriormente xestionar adecuadamente os requisitos e peticións dun cliente ou usuario para o desenvolvemento dun produto software |
A25 A26 A29
|
B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9
|
C1 C2 C4 C6
|
Coñecer e aplicar técnicas para a definición de métricas e control estatístico en procesos software |
A25 A26 A29
|
B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9
|
C2 C6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Teoría |
1. Introdución a Estimación Software.
2. Métodos de Estimación Software: Enfoque Heurístico e Enfoque Paramétrico
3. Estimación do Tamaño Funcional dun Proxecto Software:
3.1. Métodos baseados en Puntos Función: IFPUG, SFP, FP Lite, E&QFP, etc.
3.2 Método baseado en Puntos de Casos de Uso
3.3. Métodos de estimación en metodoloxías áxiles: Puntos Historia
4. Estimación do Tamaño Non Funcional do Software: Método SNAP
5. Estimación do Esforzo, Duración e Custo dun Proxecto Software: Métodos ISBSG, COCOMO, SLIM, etc.
|
Prácticas |
Exercicios para poñer en práctica as distintas técnicas de estimación vistas nos contidos teóricos |
Traballos tutelados |
Exercicios propostos sobre temas vistos na parte teórica para resolver polo alumnado ao longo do curso |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A25 A29 B3 B4 C4 C6 |
21 |
42 |
63 |
Supervised projects |
A26 B1 B2 B3 B8 B9 C1 |
6 |
24 |
30 |
Laboratory practice |
A25 A26 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C4 C6 |
14 |
28 |
42 |
Objective test |
A25 A26 B1 B3 B4 C1 C2 C6 |
2 |
12 |
14 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Nestas sesións presentaranse os contidos teóricos expostos ao longo dos temas da materia, enfocados principalmente á estimación de proxectos software |
Supervised projects |
Trátase de sesións nas que o obxectivo é que o alumnado adquira determinadas competencias en base á resolución de exercicios, estudo de casos e realización de proxectos que requiran da aplicación dos coñecementos e competencias desenvolvidas durante a materia. Estas sesións poden requirir do alumnado a presentación oral da súa solución aos problemas formulados. Os traballos realizados polo alumnado poden realizarse, segundo o caso, de forma individual ou en grupos de traballo |
Laboratory practice |
O profesorado da materia expón ao alumnado un problema ou problemas de carácter práctico cuxa resolución require a comprensión e aplicación dos contidos teórico-prácticos incluídos nos contidos da materia. O estudantado pode traballar na solución de forma individual ou en grupo |
Objective test |
Exame que serve para valorar os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos ao longo do curso |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
|
Description |
Ao longo da materia combínanse tanto as exposicións maxistrais como a parte práctica.
O método maxistral utilízase para a presentación dos contidos teóricos que se expoñen ao longo da materia. Por outra banda, na parte práctica o alumnado dedicarase á realización de prácticas e exercicios relacionados co temario exposto a través do método maxistral.
En todo momento fomentarase a participación do alumnado na aula.
Adicionalmente, para abordar aqueles problemas de especial dificultade, tamén se poderán empregar as franxas horarias dispoñibles para a atención do alumnado. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A25 A26 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 C1 C4 C6 |
Valorarase a adecuación metodolóxica, a claridade e xustificación da proposta así como a profundidade do contido e a participación activa na súa realización. |
40 |
Objective test |
A25 A26 B1 B3 B4 C1 C2 C6 |
Dominio dos coñecementos teóricos e prácticos da materia a través dun exame individual |
40 |
Supervised projects |
A26 B1 B2 B3 B8 B9 C1 |
Exercicios propostos ao longo do curso polo profesorado a resolver polo alumnado |
20 |
|
Assessment comments |
Será necesario acadar un mínimo dun 4,5 sobre 10 puntos en cada unha das partes avaliadas (proba obxectiva e prácticas de laboratorio). Non haberá mínimo esixido nos traballos tutelados. En caso de non acadar algún dos mínimos, a máxima nota que se poderá obter é un 4,5. O estudantado que non concorra á proba obxectiva no período oficial de avaliación, terá a condición de “Non presentado” (NP). A segunda oportunidade estará sometida aos mesmos criterios que a primeira, salvo para os traballos tutelados. Dado o carácter de avaliación continua dos mesmos, esta parte non poderá recuperarse. Os profesores facilitarán, na medida do posible e dentro dos horarios establecidos para a materia, a asistencia aos grupos de teoría e prácticas que mellor se axusten ás necesidades dos alumnos que teñen a matrícula a tempo parcial, para os que tamén aplica a forma de avaliación aquí establecida. Os alumnos con dispensa académica de exención de asistencia deberán asistir a todas as probas de avaliación. Todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudo, permanencia, fraude académica e igualdade rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Sources of information |
Basic
|
Steve McConnell (1997). Desarrollo y gestión de proyectos informáticos. McGraw-Hill
Roger S. Pressman (2021). Ingeniería del software. Un enfoque práctico. McGraw-Hill
Stephen H. Kan (2003). Metrics and models in software quality engineerin. Addison-Wesley
Tom DeMarco, Timothy Lister (2016). Peopleware Productivite Projects and Teams. Addison-Wesley
Peter R. Hill (2011). Practical Software Project Estimation: A Toolkit for Estimating Software Development Effort & Duration. McGraw-Hill
Ian Sommerville (2015). Software engineering. Addison-Wesley |
- “Ingeniería del software. Aspectos de gestión. Tomo 1: Conceptos básicos, teoría, ejercicios y herramientas”. Román López-Cortijo y García y Antonio de Amescua Seco. Instituto Ibérico de la Industria del Software. - “IEEE standard for software configuration management plans”. Estándar IEEE 828-1990. - “IEEE guide to software configuration management”. Guía IEEE 1042-1987. - Software Engineering Institute: https://sei.cmu.edu/. - International Function Point Users’ Group (IFPUG): https://ifpug.org/. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Software Process/614G01019 | Requirements Engineering/614G01027 | Quality Assurance/614G01028 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Recomendase ao alumnado, para un aproveitamento óptimo da materia, un
seguimento activo das clases así como participar nas distintas
actividades e o uso da atención personalizada para a resolución das
dúbidas ou cuestións que lle podan xurdir. |
|