Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Aprendizaxe Automática I Código 614G02019
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Coordinación
Rivero Cebrián, Daniel
Correo electrónico
daniel.rivero@udc.es
Profesorado
Porto Pazos, Ana Belen
Rabuñal Dopico, Juan Ramon
Rivero Cebrián, Daniel
Rodríguez Tajes, Álvaro
Correo electrónico
ana.portop@udc.es
juan.rabunal@udc.es
daniel.rivero@udc.es
a.tajes@udc.es
Web
Descrición xeral Esta asignatura presenta unha visión global da aprendizaxe automática. No temario explícanse as distintas técnicas e métodos, incluíndo aprendizaxe supervisado e no supervisado. Na parte práctica realizarase a resolución de casos reais.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Comprender a relación entre a complexidade dos modelos de aprendizaxe, as características dos datos de aprendizaxe e o sobrexuste, e coñecer os mecanismos para evitalo. A24
A25
Desenvolver capacidades para deseñar as etapas dun proceso completo de análise de datos baseado en técnicas de aprendizaxe automática. B2
B7
B9
B10
C1
Saber aplicar correctamente as técnicas de aprendizaxe automática para obter resultados fiables e significativos. A24
B3
B8
Coñecer as técnicas máis representativas e actuais de aprendizaxe non supervisadas, semisupervisadas e supervisadas. A24
B8
Conocer as técnicas máis representativas de aprendizaxe para os problemas clásicos de clasificación, regresión e agrupación, e outros menos clásicos como problemas de ordenación, problemas dunha clase ou multitarea. A24
B8
Identificar as técnicas apropiadas de análise de datos segundo o problema. A25
B3
B8
Manexar as ferramentas e contornos de traballo máis actuais no ámbito da aprendizaxe automática. A26
B2
B10

Contidos
Temas Subtemas
Introducción Introducción ao Aprendizaxe automático
Paradigmas de aprendizaxe
Aprendizaxe Inductivo
Teoremas No Free Lunch
Aprendizaxe supervisado Introdución
Redes de Neuronas Artificiais
Regresión Loxística
Máquinas de Vectores de Soporte
Árbores de Decisión
Aprendizaxe baseada en instancias
Modelos ML para Regresión
Computación Evolutiva Algoritmos Xenéticos
Programación Xenética
Enxames e outras técnicas de Computación Evolutiva
Metodoloxías no análise de datos Metodoloxías de adestramento, avaliación e selección de modelos
Metodoloxías dun proxecto de análise de datos
Aprendizaxe non supervisado Métodos de clustering
Redes autoorganizadas

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A24 A25 B3 B8 B9 30 38 68
Prácticas de laboratorio A26 B2 B3 B10 C1 15 24 39
Traballos tutelados B2 B3 B7 B9 B10 15 24 39
Proba obxectiva A24 A25 B8 B9 2 0 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Impartición teórica da materia da asignatura
Prácticas de laboratorio Desenvolvemento de código relacionado co contido da materia
Traballos tutelados Resolución dun problema do mundo real e redacción da memoria na que se expliquen a resolución deste
Proba obxectiva Proba de avaliación escrita na que o alumno deberá demostrar os coñecementos adquiridos na asignatura

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas de laboratorio
Traballos tutelados
Descrición
Realización do traballo práctico co asesoramiento do profesor.
Redacción das memorias explicativas baixo a tutela do profesor.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio A26 B2 B3 B10 C1 Desenvolvemento de código relacionado co contido da materia. 25
Traballos tutelados B2 B3 B7 B9 B10 Resolución dun problema do mundo real utilizando a metodoloxía, para o cal se utilizarán varias técnicas explicadas en teoría, e estimularase ao alumno a xerar novas ideas para a resolución deste problema. Redacción da memoria relativa á resolución do problema real realizado nas prácticas de laboratorio. A redacción da memoria incluirá a realización dunha revisión bibliográfica dos traballos máis importantes relacionados, escritos na súa inmensa maioría en inglés, documentación sobre o problema a resolver, metodoloxía utilizada, e comparación dos resultados atopados na aplicación das distintas técnicas, así como unha valoración crítica tanto dos resultados obtidos como da información utilizada. 25
Proba obxectiva A24 A25 B8 B9 Preguntas de tipo test sobre os contenidos da asignatura. 50
 
Observacións avaliación
Para superar a materia, deberase obter unha calificación mínima de 5 sobre 10 no resultado de combinar as calificaciòns da proba obxectiva, as prácticas de laboratorio e os traballos tutelados. Ademáis, deberase obter unha nota mínima de 4.5 puntos sobre 10 (2.25 puntos sobre 5) na proba obxectiva. Se non obtén esta nota mínima, a nota da materia será a correspondente á nota da proba obxectiva.

Na segunda oportunidade, mantense a nota obtida nas prácticas de laboratorio, e traballos tutelados, non podendo volver a obter nota xa que resulta da evaluación continua do traballo durante os créditos de práctica da materia. Poderase voltar a facer o exame da proba obxectiva, sendo os criterios para obter a nota total os indicados ó principio deste apartado.

Aqueles estudantes con matrícula a tempo parcial deberán entregar os traballos en data al igual que os de a tiempo completo, e asistir a os TGR nos que se correxirán os mesmos. De igual manera, é recomendable a súa asistencia ás clases de prácticas.

O/A estudante recibirá a cualificación de "non presentado" cando non realice o exame final.

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica D. Borrajo, J. González, P. Isasi (2006). Aprendizaje automático. Sanz y Torres
Basilio Sierra Araujo (2006). Aprendizaje automático: conceptos básicos y avanzados. Aspectos prácticos utilizando el software WEKA. Pearson Education
Marcos Gestal, Daniel Rivero, Juan Ramón Rabuñal, Julián Dorado, Alejandro Pazos (2010). Introducción a los Algoritmos Genéticos y a la Programación Genética. Servicio de Publicaciones de la Universidade da Coruña
Ethem Alpaydin (2004). Introduction to Machine Learning. MIT Press
David Aha (). Lazy Learning. Kluwer Academics Publishers
T.M. Mitchell (1997). Machine Learning. McGraw Hill
Saso Dzeroski, Nada Lavrac (). Relational Data Mining. Springer
Andrew Webb (2002). Statistical Pattern Recognition. Wiley

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Deseño e Análise de Algoritmos/614G02011
Modelos de Regresión/614G02012
Modelización Estatística de Datos de Alta Dimensión/614G02013
Sinais e Sistemas/614G02014
Fundamentos de Programación II/614G02009
Fundamentos de Programación I/614G02004
Inferencia Estatística/614G02007

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Teoría da Información/614G02018
Optimización Matemática/614G02020

Materias que continúan o temario
Aprendizaxe Automática a Gran Escala/614G02032
Métodos Numéricos para Ciencia de Datos/614G02033
Aprendizaxe Automática III/614G02026
Procesamento de Imaxe, Vídeo e Audio/614G02028
Aprendizaxe Automática II/614G02021

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías