Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Determinar as dimensións e categorías axeitadas para o diagnóstico e a análise científica das situacións de exclusión social. |
A4 |
CE4 - Recompilar e interpretar a información suficiente para chegar a diagnósticos fiables sobre os riscos de exclusión e os factores de vulnerabilidade social. |
A6 |
CE6 - Avaliar a capacidade e eficacia das medidas de intervención para corrixir ou previr situacións e procesos de exclusión social. |
A7 |
CE7 - Identificar e valorar a posibilidade de intervención e prevención en procesos de conflitividade social. |
A21 |
CEE1 - Explicar os procesos de exclusión vinculados ás transformacións da estrutura familiar e por idades das sociedades. |
A22 |
CEE2 - Manexar ferramentas conceptuais e metodolóxicas para a análise da vulnerabilidade asociada a formas de convivencia e a determinados grupos de idade. |
A23 |
CEE3 - Identificar as dinámicas interxeracionais, biolóxicas e socioeconómicas que xeran situacións de exclusión. |
A24 |
CEE4 - Identificar situacións e procesos de segregación de colectivos vulnerables asociados ao avellentamento demográfico. |
B1 |
CB1 - Demostrar coñecementos avanzados, de carácter multidisciplinar, para a investigación e o exercicio profesional no ámbito da exclusión social. |
B2 |
CB2 - Aplicar e integrar os coñecementos a contornos e problemas emerxentes e indefinidos, na práctica investigadora e profesional. |
B7 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B13 |
CX1 - Comprender e integrar coñecementos complexos para traducilos en propostas de investigación e programas de intervención en contextos sociais problemáticos. |
B14 |
CX2 - Realizar unha análise crítica da realidade social e do desenvolvemento profesional vinculada aos feitos sociais sobre os que se traballa. |
B18 |
CX6 - Valorar a adecuación das distintas ferramentas teóricas, metodolóxicas e técnicas ás preguntas e os obxectivos específicos formulados sobre a realidade social e as políticas sociais. |
B19 |
CX7 - Dar respostas innovadoras e orixinais ante situacións problemáticas emerxentes relacionadas coa exclusión social. |
B21 |
CX9 - Aplicar unha perspectiva interdisciplinar na análise e a valoración de problemáticas de exclusión e políticas sociais de inclusión e cohesión. |
C3 |
CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT6 -Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Entender as dinámicas das relacións interxeracionais e os seus procesos de cambio.
|
AM4 AM6 AM7 AM21 AM22
|
BM1 BM7 BM18 BM21
|
CM3
|
Analizar os cambios sociodemográficos recentes que inciden na transformación das estruturas e formas familiares.
|
AM1 AM4 AM21 AM22 AM23 AM24
|
BM1 BM13 BM14
|
CM5
|
Aplicar as principais técnicas de mediación familiar. |
AM6 AM7
|
BM1 BM2 BM7 BM18 BM19
|
CM5 CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A diversidade familiar desde un enfoque cultural |
O concepto de familia desde o enfoque antropolóxico |
As relacións interxeracionais: o xénero e a idade como variables principais. Os intercambios monetarios e de coidados. |
A diversidade existente nas relacións interxeracionais e intercambios monetarios e non monetarios. |
A mediación familiar no contexto local e global |
A mediación familiar e o acompañamento |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A6 B2 B7 B14 B18 B19 B21 C6 |
0 |
50 |
50 |
Presentación oral |
A4 A6 A21 B19 C5 C6 |
4 |
12 |
16 |
Sesión maxistral |
A1 A4 A7 A21 A22 A23 A24 B1 B13 C3 C5 |
48 |
32 |
80 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Presentación de traballo na aula acerca da diversidade familiar como crítica ao universalismo da familia |
Presentación oral |
Presentación na aula |
Sesión maxistral |
Ao cargo do docente, acompañado de materiais como PPTs, Videos, Audios, etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Atención personalizada nas titorías, previa cita mediante correo electrónico (eleder.pineiro.aguiar@udc.es). Ditas tutorías realizaránse mediante TEAMS.
Consulta de moodle, correo electrónico e chat da materia alomenos unha vez á semana durante o periodo lectivo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A6 B2 B7 B14 B18 B19 B21 C6 |
Traballos tutelados, que presentarán os alumnos, correspondentes a cada unha das sesións da materia. Serán traballos curtos, de reflexión teórico-crítica, segundo a guía que os alumnos atoparán en Moodle ao comezo do curso. Débense entregar nas datas correspondentes para poder ser avaliadas. Corresponden ao 40% da nota total da materia.
Para os estudantes en liña, habilitarase un chat en moodle no que deberán responder algunhas das preguntas que saen da lectura dos materiais propostos.
Traballo final, segundo as instrucións que se atopan en Moodle ao comezo do curso. É un traballo que emprega como "materia prima" o visionado dunha película cun tema relacionado coa materia, sobre a que os estudantes deben elaborar unha reflexión crítica e presentala cara ao final do curso en datas acordadas ao comezo da curso. Corresponde ao 60% da nota total da materia.
Existe tamén a posibilidade de que esta proba poda ser una introducción ao TFM se o alumnado considera realizado en torno a temáticas da materia/especialidades, en cuio caso acordarase un plan de traballo nas primeiras semanas de clase. |
100 |
|
Observacións avaliación |
- A avaliación considerará a nota mediante un proceso de avaliación continua das diferentes partes a ser tidas en conta: participación nasaulas, tarefas (estudos de caso) (40%), traballo final (60%). Todos os traballos serán coñecidos polo alumnado ao principio do curso e todasas tarefas deberán ser entregadas en tempo e forma en formato dixital mediante o Moodle da materia. Alumnado non presencial - A Avaliación será similar a do alumnado presencial, se ben o porcentaxe adicado a participación será medido mediante a participación no chat do Moodle habilitado e/ou por interaccións mediante correo electrónico con profesor. Primeira oportunidade O alumnado que opte por unha avaliación non continua poderá presentarse na convocatoria oficial acordada polo centro. A proba constará dun examen tipo test (50% da nota) que versará sobre diversas obras traballadas na clase e subidos en pdf ao Moodle da materia; e unha pregunta autoformulada de extensión en torno a 2 follas onde o alumnado exporá unha breve reflexión en torno a algún tema da materia do seu interés previo consenso co profesor (50% da nota) Segunda oportunidade Mesmo criterio que na primeira
Alumnado con exención académica Ao principio do curso acordarase un calendario de titorías, criterios de avaliación e entregas.
Todos os aspectos relacionados coa “dispensa
académica”, “dedicación al estudio, “permanencia” e “fraude académico”
rexiranse dacordo coa normativa
académica vigente de la UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
|
Esta bibliografía é só orientativa e global. O profesodo facilitará ao estudantado as referencias das lecturas básicas obrigatorias para traballar en clase a través da plataforma virtual Moodle. Entre as habilidades que deben adquirir os estudantes está a obtención de recursos bibliográficos propios que sirvan para o seu desenvolvemento tanto na materia como para o TFM. Prestarase especial atención á paridade de xénero ao aportar obras de autores e de autoras; |
Attias-Donfut, C. (2000): “Rapports de
générations. Transferts intrafamiliaux et dynamique macrosociale”, Revue Française de Sociologie 41 (4),
pp. 643-684. Attias- Donfut, C. y Wolff, F.C. (2008): “Patterns of intergenerational transfers among inmigrants in France: a comparative perspective” en Saraceno, C. (ed.) Families,ageingandsocialpolicy, Cheltenham: Edward Elgar, pp. 259-284. Badgett,
M.V.L. y Folbre, N. (1999): “¿Quién cuida de los demás? Normas sociosexuales y
consecuencias económicas”, Revista
Internacional del Trabajo 118 (3),
pp. 347- 365. Baldassar, L. (2007): “Transnational families and the
provision of moral and emotional support: the relationship between thruth and
distance”, Identities: Global Studies in
Culture and Power 14, pp. 385-409. Finch,
J. (1989): Family obligations and social change, Cambridge: Polity Press. Folbre, N. (1988): “The black four of hearts: toward a
new paradigm of household economics”, en Bruce, J. (ed.) A home divided:
women and income in the third world, Standford: Standford University Press. Goode, W. J. (1963): World Revolution and
family patterns, New York: Free Press of Glencoe. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|