Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Economía política Código 615G01104
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Bruna Quintas, Fernando
Correo electrónico
f.bruna@udc.es
Profesorado
Bruna Quintas, Fernando
Correo electrónico
f.bruna@udc.es
Web
Descrición xeral Detrás ou diante de cada fenómeno social hai un transfundo o una vertente de carácter económica. O enfoque da Economía convencional céntrase nos incentivos económicos a axentes racionais. Aínda que existen outros enfoques, como o da Economía Marxista ou a Institucional, neste curso centrámonos en entender os principios básicos da ciencia económica no referido a incentivos privados a axentes racionais, oferta e demanda de merca-do, medición da economía e flutuacións da renda ou do nivel de prezos. Ao tempo, preténdese proporcionar un aparato metodolóxico que axude a pensar en termos de modelos sobre a sociedade, o que inclúe algo de ferramentas gráficas e matemáticas simples.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Comprender os fundamentos da análise económica e as súas implicacións sociolóxicas. Introducirse no uso de metodoloxías e das diferentes técnicas de análise. A20
C8
Adquirir coñecementos básicos de microeconomía e macroeconomía con especial atención á aplicación de políticas económicas. A6
A32
Avaliar as capacidades de análise e sintese do/a alumno/a en relación á materia impartida a partir da resolución de problemas e supostos prácticos. B3
B4

Contidos
Temas Subtemas
Bloque I: Presentación 1) Introdución
Bloque II: Microeconomía
2) Eleccións individuais
3) Ausencia de mercados e interaccións sociais
4) Consumidores
5) Vendedores
6) Demanda, oferta e estrutura de mercado
Bloque III: Macroeconomía 7) Conceptos de macroeconomía

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A6 A20 A32 C8 35 42 77
Solución de problemas B4 6 18 24
Proba obxectiva A6 B3 B4 4 40 44
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición do profesor en diálogo cos estudiantes.
Solución de problemas Exercicios prácticos para entregar en clase.
Proba obxectiva Probas presenciais para poder aprobar na avaliación continua ou ben nos exames de primeira e segunda convocatoria.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Descrición
- Podemos ter sesións de titoría ao final das aulas prácticas, no despacho ou de xeito online, a través de Teams. Prégase que se solicite unha cita antes por e-mail, indicando a dispoñibilidade horaria, despois de considerar os horarios de titoría do profesor. Por favor, non use os chats de Teams ou do Campus Virtual.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba obxectiva A6 B3 B4 Probas de respuesta múltiple.
90
Solución de problemas B4 Exercicios prácticos para entregar en clase.
10
 
Observacións avaliación

- Todos os aspectos relacionados coa “dispensa académica”, “dedicación ao estudo, “permanencia” e “fraude académica” rexiranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC: https://www.udc.es/es/normativa/academica/


Fontes de información
Bibliografía básica Acemoglu, Daron; David Laibson & John A. List (2017). Economía: un primer curso inspirado en el mundo real . Barcelona: Antoni Bosch
Acemoglu, Daron; David Laibson; John List (2020). Economics, Global Edition (3rd edition). Pearson

Hai moitos libros sobre Introdución á Economía. Este curso vai seguir este. Por favor, consulte ao profesor si quere mirar outras fontes.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

- Nesta materia trátase de incorporar a perspectiva de xénero e promover valores de respecto e igualdade. Suxírese compartir co profesor e/ou titores do Grao calquera dúbida ou posibilidade de mellora neste senso.
- Por favor, use o correo electrónico oficial para contactar co profesor, non o chat de Teams ou do Campus Virtual.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías