Competencies / Study results |
Code
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Study programme competences / results
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A1 |
Conocimiento de los componentes básicos de las desigualdades sociales y las diferencias culturales. |
A2 |
Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos. |
A3 |
Introducción a la evolución de las sociedades contemporáneas y de sus movimientos sociales y políticos. |
A8 |
Análisis de las transformaciones y evolución de las sociedades contemporáneas. |
A10 |
Introducción a las teorías sobre el poder, la legitimidad y el Estado. Formas de organización política y su evolución histórica, con especial atención a los sistemas contemporáneos. |
A17 |
Conocimientos y habilidades en la búsqueda de información secundaria en las diferentes fuentes (instituciones oficiales, bibliotecas, internet, etc.). |
A21 |
Capacidades para identificar y medir factores de vulnerabilidad social y procesos conflictivos. |
A35 |
Actitud crítica frente a las doctrinas y las prácticas sociales. |
A36 |
Actitud de compromiso frente a los problemas sociales y culturales. |
B1 |
Capacidad de organización y planificación. |
B2 |
Toma de decisiones. |
B3 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B4 |
Resolución de problemas. |
B5 |
Capacidad de gestión de la información. |
B6 |
Comunicación oral y escrita en la lengua nativa. |
B10 |
Habilidades en las relaciones interpersonales. |
B11 |
Compromiso ético. |
B12 |
Trabajo en equipo. |
B13 |
Razonamiento crítico. |
B16 |
Sensibilidad hacia temas medio ambientales. |
B18 |
Creatividad. |
B21 |
Aprendizaje autónomo. |
B22 |
Liderazgo. |
B24 |
Habilidades para contextualizar e identificar los actores clave en cada situación. |
B26 |
Capacidades en reconocer el carácter global y local de los fenómenos sociales. |
B27 |
Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
C6 |
Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para resolver los problemas con los que deben enfrentarse. |
C7 |
Asumir como profesional y ciudadano la importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecemento teórico e práctico das causas e formas nas que a sociedade civil se organiza para artellar as súas demandas de contido social, político e económico. |
A1 A3 A8 A17 A35 A36
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B1 B2 B3 B4 B5 B6 B10 B11 B12 B13 B18 B21 B22 B24 B26 B27
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C3 C4
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Coñecemento teórico e práctico das causas e formas nas que a sociedade civil se organiza para artellar as súas demandas de contido social, político e económico. |
A3 A35
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B1 B2 B3 B11 B13 B18
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C1 C4 C6
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Habilidades en xestión e organización das persoas e das redes sociais que participan en proxectos colectivos |
A2 A10 A21 A35
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B2 B5 B11 B16 B24 B26 B27
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C1 C3 C4 C6 C7
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Habilidades en xestión e organización das persoas e das redes sociais que participan en proxectos colectivos |
A1 A2 A3 A8 A10 A35
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B1 B2 B3 B5 B10 B11 B22
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C1 C3 C4 C6
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Contents |
Topic |
Sub-topic |
Estrutura e desigualdade |
- O conflito social como motor de cambio
- Participación política e acción colectiva
- Interseccionalidade e mobilización social: clase, raza, xénero, idade, formación, diversidade
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Estudo dos movementos sociais
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- Da irrupción das masas á conciencia colectiva
- Movemento obreiro e movemento feminista
- Loitas anticolonialistas en África, Asia e Latinoamérica
- Novos movementos sociais: pacifismo, ecoloxismo, liberación sexual
- Antiglobalización e movemenos indíxenas
- Novos movementos pola democracia
- Movementos ecofeministas e de xustiza climática
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Cooperación e participación social
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- O xurdimento do Terceiro Sector
- A invención do Terceiro Mundo
- Acción colectiva en cooperación e desenvolvemento
- Economía moral e razón humanitaria
- Participación social
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Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workbook |
A2 A1 A3 A8 A10 A35 A36 B3 B11 B13 B16 B18 C3 C4 |
0 |
30 |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A1 A3 A10 B21 B26 B27 |
35.5 |
0 |
35.5 |
Directed discussion |
B1 B2 B4 B10 B12 B22 B24 B26 B27 C1 C6 C7 |
11 |
0 |
11 |
Long answer / essay questions |
A1 A8 A17 A21 B5 B6 |
35 |
0 |
35 |
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Personalized attention |
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1 |
0 |
1 |
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(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workbook |
Lecturas de determinados textos relacionados coa materia, dispoñibles en versión dixital. En certos casos, as lecturas poderán ser substituidas por saídas de campo, asistencia a charlas e conferencias así coma o visionado e análise de películas e/ou documentais. |
Guest lecture / keynote speech |
A habitual para a presentación e desenvolvemento dos contidos teóricos da materia. A base de cada sesión estará marcada polas lecturas e/ou prácticas asignadas para cada día. |
Directed discussion |
Debates dirixidos durante as leccións maxistrais que terán o seu punto de partida tanto nas explicacións do profesor como nos contidos das lecturas, as cales serán de obrigada lectura antes de cada clase. |
Long answer / essay questions |
Con regularidade celebraranse pequenas probas de ensaio nas que o alumnado deberá relacionar os contidos das lecturas coas explicacións da sesión maxistral, expoñendo sempre -de maneira sólida, científica e rigorosa- o seu propio punto de vista. Ditas probas poderán ser desenvolvidas tanto na aula como a través de tarefas a entregar vía Moodle. |
Personalized attention |
Methodologies
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Long answer / essay questions |
Guest lecture / keynote speech |
Directed discussion |
Workbook |
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Description |
O alumnado poderá acudir a titorías no horario establecido polo profesor. Estas titorías concertaranse sempre, previamente, vía correo electrónico. As pequenas dúbidas tamén poderán ser resoltas por mail. Ante causas excepcionais de semi-presencialidade ou non presencialidade, o profesor poderá tamén organizar titorías individuais e/ou colectivas vía Teams. |
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Assessment |
Methodologies
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Competencies / Results |
Description
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Qualification
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Long answer / essay questions |
A1 A8 A17 A21 B5 B6 |
Entrega (na aula e/ou a través de Moodle) das probas de ensaio esixidas polo profesor, a partir das lecturas previas e das explicacións e discusións sostidas na clase. No caso das entregas na aula, o soporte admitido nestas probas será unicamente o papel reciclado. |
50 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 A1 A3 A10 B21 B26 B27 |
Asistencia obrigada ás clases, salvo causa xustificada que deberá de ser notificada. |
10 |
Directed discussion |
B1 B2 B4 B10 B12 B22 B24 B26 B27 C1 C6 C7 |
Participación activa na aula. Implicación nas actividades propostas, nos debates e na discusión e análise dos materiais traballados. |
30 |
Workbook |
A2 A1 A3 A8 A10 A35 A36 B3 B11 B13 B16 B18 C3 C4 |
Lectura obrigada de textos antes de cada clase. |
10 |
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Assessment comments |
Asistencia obrigatoria a clase, salvo causa xustificada que deberá ser probada.
AVALIACIÓN NON CONTINUA Para o alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial e
dispensa académica de exención de asistencia, acordarase ao inicio do
curso un calendario específico de titorías compatible coa súa adicación. Este
alumnado deberá entregar un traballo crítico e de reflexión baseado nos
materiais distribuídos e comentados na clase; para este traballo
facilitarase a información e os materiais durante o curso, en titorías
ou vía correo electrónico. As datas de entrega deste traballo individual
correspóndense coas datas de exame oficial de 1ª e 2ª oportunidade. PLAXIO Cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa a falta e
respecto da materia en que se cometese: o/a estudante será cualificado
con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso
académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira
oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa
cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
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Sources of information |
Basic
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Razquín, Adriana (2017). Didáctica ciudadana: la vida política en las plazas: etnografía del movimiento 15M. Granada : Editorial Universidad de Granada
Bocixa, Xosé (2007). As Encrobas: A ceo aberto. Videafilm, Ibcinema e Cochlea
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Garcés, Marina (2018). Ciudad Princesa. Barcelona: Galaxia Gutenberg
Lugones, María (2008). Colonialidad y género. Tabula Rasa, (09), 73-101
France, David (2012). Cómo sobrevivir a una epidemia. Public Square Films
Sassen, Saskia (2003). Contrageografías de la globalización: género y ciudadanía en los circuitos transfronterizos. Madrid: Traficantes de Sueños
Sousa Santos, Boaventura de (2013). Descolonizar el saber, reinventar el poder. Santiago: LOM
Graeber, David (2009). Direct action: an ethnography. Edinburgh: AK Press
Tarrow, Sidney (2010). El nuevo activismo transnacional. Barcelona: Crítica
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Complementary
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Ginzburg, Carlo (2017). El queso y los gusanos: el cosmos según un molinero del siglo XVI. Barcelona: Península
Lazzarato, Maurizio (2006). . Madrid: Traficantes de Sueños
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Hobsbawm, Eric (1999). Gente poco corriente: resistencia, rebelión y jazz. Barcelona: Crític
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Balandier, George (1994). El poder en escenas. De la representación del poder al poder de la representación. Barcelona: Paidós
Gledhill, John (2000). El poder y sus disfraces: perspectivas antropológicas de la política. Barcelona: Bellaterra
Quirós, Julieta (2011). El porqué de los que van: Peronistas y piqueteros en el Gran Buenos Aires (una antropología de la política vivida). Buenos Aires: Antropofagia
Appadurai, Arjun (2007). El rechazo de las minorías: ensayo sobre la geografía de la furia. Barcelona: Tusquets
Flam, Helena y King, Debra (2008). Emotions and social movements. London : Routledge
Montes, Verónica y Paris Pombo, María Dolores (2019). Ethics of care, emotional work, and collective action of solidarity: the Patronas in Mexico. Gender, Place & Culture, 26 (4), pp. 559-580
Cooper, Charlotte (2016). Fat activism: A radical social movement. Bristol: HammerOn Press
Feldman, Allen (1991). Formations of violence: the narrative of the body and political terror in Northern Ireland. Chicago: University of Chicago Press
Cruells, Marta, e Ibarra, Pedro (2013). La democracia del futuro: del 15M a la emergencia de una sociedad civil viva. Barcelona: Icaria
Escobar, Arturo (1996). La invención del tercer mundo: construcción y deconstrucción del desarrollo. Barcelona: Norma
Alonso, Luis E. y Fernández, Carlos J. (2013). Los discursos del presente. Un análisis de los imaginarios sociales contemporáneos. Madrid: Siglo XXI
Abélès. Marc (2015). Los encantos del poder: desafíos de la antropología política. Buenos Aires: Siglo Veintiuno Editores
Pelluchon, Corine (2018). Manifiesto animalista: politizar la causa animal. Barcelona: Reservoir Books
Gatto, Ezequiel (2016). Nuevo activismo negro. Lecturas y estrategias contra el racismo en Estados Unidos. Buenos Aires: Tinta Limón
Cruz, Rafael (2015). Protestar en España: 1900-2013. Madrid: Alianza
Castells, Manuel (2012). Redes de indignación y esperanza: los movimientos sociales en la era de Internet. Madrid: Alianza
Graeber, David (2014). Somos el 99%. Una historia, una crisis, un movimiento. Madid: Capitán Swing
Ali, Tariq (2018). Street Fighting Years. An Autobiography of the Sixties. London: Verso
Abu-Lughod, Lila (1990). The romance of resistance: tracing transformations of power through Bedouin women. American Ethnologist, 17 (1), 41-55
Donaldson, Sue (2018). Zoópolis: una revolución animalista. Madrid: Errata Naturae |
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Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Social and Cultural Anthropology/615G01102 | Contemporary political and social history/615G01109 | Social Structure and Social Change/615G01208 |
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Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
History of ideas and political forms/615G01402 | Globalization, Environment and Population/615G01409 | Risk, culture and environment/615G01417 |
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Subjects that continue the syllabus |
Final Dissertation/615G01420 |
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Other comments |
Recomendacións: 1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia será a través de Moodle: 1.3. De se realizar en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a impresión de borradores. 2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural, de acordo aos principios de sustentabilidade ambiental. 3.-
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados
cos valores da sustenibilidade nos comportamentos persoais e
profesionais 4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de
aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a
perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista,
utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a
intervención en clase de alumnos e alumnas...) 5.- Traballarase
para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e racistas, e
influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade 6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas 7.
Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas,
sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un
acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación a estudo, “permanencia” e “fraude académico” rexiranse conforme á normativa académica vixente da UDC. |
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