Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Debuxo Anatómico Código 616G02012
Titulación
Grao en Creación Dixital, Animación e Videoxogos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Primeiro Formación básica 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Mihura López, M. Rocío
Correo electrónico
rocio.mihura@udc.es
Profesorado
Meira Rodríguez, Pedro
Mihura López, M. Rocío
Correo electrónico
pedro.meira.rodriguez@udc.es
rocio.mihura@udc.es
Web http://https://comunicacion.udc.es/es
Descrición xeral Representación gráfica corporal orientada a proxectos 3D. Anatomía artística, concepto e deseño de persoaxes

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A6 CE6 - Conocer los fundamentos artísticos y técnicos que permitan conceptualizar gráficamente los elementos de una animación o videojuego, de cara a la creación de la documentación de arte de concepto.
A7 CE7 - Capacidad para analizar e interpretar las formas, aspectos y movimientos a partir del mundo real o del arte conceptual para recrear digitalmente los elementos visuales de una animación o videojuego.
A8 CE8 - Diseñar personajes animados con la personalidad y comportamiento definidos a partir de una historia.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se atope a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecmentos procedentes da vanguarda do seu campo de estudo
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 CG1 - Capacidad de organización y planificación. Especialmente en el planteamiento de trabajos conducentes a la creación de los contenidos audiovisuales digitales que componen una producción de animación o un videojuego.
B7 CG2 - Capacidad de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnológico y en el campo de la creación de contenidos digitales interactivos y de animación.
B8 CG3 - Conocimientos informáticos, en especial los relativos al uso de tecnologías y programas de última generación en el campo de estudio.
B9 CG4 - Conocer los procedimientos, destrezas y metodologías necesarios para la adaptación del proceso creativo al medio digital y la producción de obras artísticas a través de tecnologías específicas.
B10 CG5 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para su aplicación en la resolución de problemas.
B11 CG6 - Capacidad crítica y autocrítica. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas.
B12 CG7 - Trabajo en equipo. Capacidad de abordar proyectos en colaboración con otros estudiantes, asumiendo roles y cumpliendo compromisos de cara al grupo.
B13 CG8 - Capacidad de aplicar los conocimientos en la práctica, integrando las diferentes partes del programa, relacionándolas y agrupándolas en el desarrollo de productos complejos.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C6 CT6 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 CT9 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Representación gráfica corporal orientada a proxectos 3D A6
A7
A8
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C3
C4
C6
C7
C8
C9
Anatomía artística A6
B1
B2
B3
B5
B6
B9
B10
B11
B13
C1
C3
C4
C6
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
Debuxo do corpo humano - O corpo estático e a proporción.
- O corpo en movimiento e o ritmo.
Anatomía do corpo humano - Sistema anatómico do corpo humano.
Deseño de personaxe - As proporcións humanas: creación de arquetipos.
- Arte conceptual sobre personaxe. Carta de posturas e expresións.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral B3 B4 B10 C1 C4 C6 C8 21 42 63
Portafolios do alumno B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 C3 C7 C9 3 3 6
Lecturas A6 0 2 2
Obradoiro A6 A7 A8 B1 B8 B9 B12 C3 C9 25 50 75
 
Atención personalizada 4 0 4
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Se impartirán sesións maxistrais mediante medios audiovisuais sobre a anatomía humana e nocións básicas sobre o deseño de persoaxes para 3D.
Portafolios do alumno O alumnado elaborará traballos ao longo do curso que agruparán nun portafolio debidamente organizado.
Lecturas O alumnado leerá a bibliografía recomendada na materia.
Obradoiro O alumnado realizará sesións de traballo presencial baixo a supervisión do docente.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Portafolios do alumno
Descrición
As titorías complementarán os talleres e as clases teóricas, para resolver de forma individual ou en pequenos grupos as dúbidas ou dificultades que xurdan durante o estudo e o traballo non presencial do alumnado.


Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Obradoiro A6 A7 A8 B1 B8 B9 B12 C3 C9 Exercicios prácticos realizados baixo a supervisión do docente. 60
Portafolios do alumno B2 B5 B6 B7 B8 B9 B11 B12 B13 C3 C7 C9 Traballos prácticos realizados ao longo do cuadrimestre que posteriormente se recopilarán nun documento debidamente elaborado. 40
 
Observacións avaliación

PRMEIRA OPORTUNIDADE

A avaliación da materia na primeira oportunidade consistirá na suma dun traballo final (portfolio, showreel…) e os exercicios prácticos realizados ao longo do cuatrimestre, en forma de avaliación contínua.

É necesaria a asistencia á clase para a avaliación de estas tarefas. Os alumnos con matrícula a tempo parcial poderán solicitar dispensa académica según as condicións descritas na Norma que Regula o Rexime de Dedicación ao Estudo e a Permanencia e a Progresión dos Estudantes de Grao e Máster Universitario na Universidade da Coruña aprobada polo Consello Social o 04/05/2017.

SEGUNDA OPORTUNIDADE

Na segunda oportunidade se solicitará a millora do portfolio naqueles apartados onde sexa necesario para cada estudante. Se o alumnado non asistíu a clase con regularidade e non ten as tarefas alí realizadas, efectuará unha proba práctica.


Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica Bacher, Hans P. (2018). Dream worlds : production design for animation. Abingdon, Oxon: Routledge
Moreaux, Arnould. (2005). Anatomia artistica del hombre. Madrid: Norma
Zarins, U.; Kondrats, S. (2014). Anatomy for Sculptors: understanding the Human Form. Beacon: Anatomy Next
Edwards, Betty. (2011). Aprender a dibujar con el lado derecho del cerebro. Barcelona : Urano
Robertson, Scott (2013). How to draw : drawing and sketching objects and environments from your imagination. Culver City, CA: Design Studio Press
Faigin, Gari. (2008). The Artist's Complete Guide To Facial Expression. Watson-Guptill

Bibliografía complementaria

CÓMIC:

Blacksad : la historia de las acuarelas Signatura: L-C-384

Blacksad : integral Signatura: L-C-390

Blacksad : cómo se hizo Signatura: L-C-393

El arte de Charlie Chan Signatura: L-C-388

Pyongyang Signatura: L-C-292

Guía del mal padre ignatura: L-C-394

Cómo no hacer nada Signatura: L-C-385

Crónicas birmanas Signatura: L-C-386

Crónicas de Jerusalén Signatura: L-C-387

Escapar : historia de un rehén Signatura: L-C-389

Inspector Moroni Signatura: L-C-391

Shenzhen Signatura: L-C-397

Mauss Signatura: L-C-213

Metamaus : [viaje al interior del un clásico moderno, Maus] Signatura: L-C-396 EL-C-396 DVD


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Debuxo de Contornas e Arte de Concepto/616G02013

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías