Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comunicarse a través da animación de personaxes |
A7 A15
|
B3 B4 B5 B6 B7 B9 B11 B13
|
C1 C2 C4 C7 C8
|
Dotar de humanidade e emoción aos personaxes animados |
A7 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9
|
Incrementar as posibilidades expresivas dos personaxes animados |
A7 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9
|
Empregar as relacións espaciais como forma de expresión |
A7 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C3 C4 C6 C7 C8 C9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Captura de referencias para animación |
Videoreferencia, thumbnails, sketchbook |
A análise do personaxe |
O deseño da identidade a través da performance. |
Accións e obxectivos. |
Dimensión psicolóxica e sociolóxica do personaxe animado. |
Proceso de animación de planos e secuencias de animación |
Produción de planos |
A psicoloxía do personaxe e os seus movementos |
A linguaxe corporal e facial. Emocións que provocan accións físicas. |
Negociación dentro dunha escena. |
Roles, influencia e actitudes entre personaxes. |
Transaccións de estado. Arcos |
Cambios internos e transformación externa do personaxe animado |
Evolución do personaxe |
Arquetipos. Do estereotipo á personalidade única. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A7 A15 B1 |
11 |
0 |
11 |
Estudo de casos |
A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B11 C1 C2 C4 C6 C7 C8 C9 |
0 |
6 |
6 |
Presentación oral |
A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
0 |
24 |
24 |
Presentación oral |
B1 B2 B6 B8 B11 B12 B13 C1 C3 C7 C9 |
2 |
0 |
2 |
Traballos tutelados |
A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
20.5 |
48 |
68.5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Análise dos compoñentes da interpretación de personaxes animados e as súas posibilidades expresivas corporais e faciais en diversos xéneros e formatos. |
Estudo de casos |
Análise de actuación en referencias de imaxe animada. |
Presentación oral |
Presentación final do traballo grupal e defensa diante do profesorado da materia.
|
Presentación oral |
Vídeos breves realizados polo alumnado de maneira periódica nos que deberán amosar e xustificar os avances realizados de maneira individual, así como nos traballos grupais da asignatura. |
Traballos tutelados |
Desenvolvemento de diferentes actividades de carácter práctico cuxo obxecto é pór en xogo todos aqueles coñecementos que, sobre a interpretación de personaxes animados, foron tratados durante as clases expositivas. A entrega de ditas prácticas efectuarase no tempo e na forma fixado pola profesora.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
No caso dos traballos tutelados que detenten un maior carga de traballo autónomo, o seguimento destas actividades efectuarase nas clases prácticas sinaladas para tal fin, así como en *tutorías personalizadas a demanda do/a estudante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
Presentación 1
Cada alumno/a deberá explicar o proceso e execución das interpretacións completas de personaxes animados, especialmente no que respecta ás decisións actorais, mediante a realización de vídeos breves de maneira periódica nos que amosarán e xustificarán os avances realizados de forma individual, así como nos traballos grupais da asignatura.
Presentación 2
Presentación final do traballo grupal e defensa diante do profesorado da materia. |
40 |
Traballos tutelados |
A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9 |
Desenvolveranse diferentes actividades de carácter práctico cuxo obxecto é poñer en xogo todos aqueles coñecementos que, sobre a interpretación de personaxes animados, foron tratados durante as clases expositivas. A entrega das devanditas prácticas efectuarase no tempo e na forma fixada polo profesorado. |
50 |
Estudo de casos |
A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B11 C1 C2 C4 C6 C7 C8 C9 |
Trátase de analizar a interpretación e actuación de personaxes animados, incluíndo a evolución da súa personalidade, uso da linguaxe e/ou voz, e expresión de emocións complexas en diversos xéneros e formatos. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC. Coa proposta de cada traballo e/ou actividade a profesora explicará detalladamente o contido, as normas estéticas e formais, así como o tipo de soporte e data de entrega. Para superar a materia na primeira oportunidade (sistema de avaliación continua) o/a estudante deberá obter o 50% da puntuación global) na suma total das avaliacións dos diversos traballos e prácticas da materia. Neste cómputo non se inclúen os exercicios non orixinais do/a estudante, así como tampouco aqueles traballos entregados fóra de prazo ou nun formato diferente ao indicado. Para superar a materia na segunda oportunidade e convocatoria adiantada o/a estudante deberá: - Entregar de forma individual a creación audiovisual de interpretacións de personaxes animados, proposta polo equipo docente, co correspondente dossier [seguindo as normas do "Proxecto final"]. Este traballo e a súa presentación, na que se xustifiquen aquelas decisións tomadas en relación á interpretación de personaxes animados terá un valor de 70% na nota final (60% proxecto 10% presentación)
- Aprobar o exame na data oficial. Esta proba teórica, de preguntas breves tipo test, versará sobre os contidos do libro "Acting for Animators." Ed Hooks, 2023. Este exame constituirá o 30% da nota final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Giesen, Rolf; Khan, Anna (2017). Acting and Character Animation: The Art of Animated Films, Acting and Visualizing. CRC Press
Hayes, Derek (2013). Acting and performance for animation. Routledge
Hooks, Ed (2023). Acting for animators. Abingdon : Routledge
Kundert-Gibbs, John; Kundert-Gibbs, Kristin (2009). Action! acting lessons for CG animators. Sybex
Beiman, Nancy (2021). Animated Performance: Bringing Imaginary Animal, Human and Fantasy Characters to Life. Bloomsbury Academic USA;
Culhane, Shamus (1990). Animation: From Script to Screen. St Martin's Press
Goldberg, Eric (2008). Character Animation Crash Course! . Silman-James Press,U.S
Purves, Barry (2007). Stop Motion: Passion, Process, and Performance. Focal Pres
Thomas, Frank; Johnston, Ollie (1995). The Illusion of Life: Disney Animation. DISNEY PR |
Ademais destas fontes de referencia a través de *Moodle distribuiranse máis materiais e outro tipo de recursos que faciliten a comprensión da materia, traten en concreto algún exemplo ilustrativo ou permitan profundar nalgún tema de interese. |
Bibliografía complementaria
|
Uhrig, Meike (2018). Emotion in Animated Films. Routledge
Batkin, Jane (2017). Identity in Animation: A Journey into Self, Difference, Culture and the Bod. Routledge
Meisner, Sanford (1987). On Acting. Vintage
Chekhov, Michael (1993). On the Technique of Acting. Harper Paperbacks
Beiman, Nancy (2017). Prepare to Board! Creating Story and Characters for Animated Features and Shorts. CRC Press
Parr, Peter (2018). Sketching for Animation. Developing Ideas, Characters and Layouts in Your Sketchbook. Bloomsbury Academic |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Animación 2/616G02019 | Animación de Personaxes/616G02020 | Animación 1/616G02018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Videoxogos 2D/616G02043 | Animación 2D/616G02029 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Grao/616G02050 | Prácticas Externas/616G02049 |
|
Observacións |
1.-
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
1.1.
Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático
1.2.
Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
1.3.
De se realizar en papel:
-
Non se empregarán plásticos.
-
Realizaranse impresións a dobre cara.
-
Empregarase papel reciclado.
-
Evitarase a impresión de borradores.
2.-
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos
sobre o medio natural
3.-
Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos
valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais
4.-
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia
universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia
(usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os
sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)
5.-
Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e
influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e
igualdade
6.
Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e
proporanse accións e medidas para corrixilas
7.
Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais,
psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado,
igualitario e proveitoso á vida universitaria. |
|