Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Interpretación de Personaxes Animados Código 616G02028
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Navarro Álvarez, Adriana
Correo electrónico
a.navarro@udc.es
Profesorado
Navarro Álvarez, Adriana
Correo electrónico
a.navarro@udc.es
Web
Descrición xeral A asignatura está deseñada para dar vida a personaxes animados dotándoos de humanidade e emoción. O curso abrangue unha combinación de psicoloxía do movemento físico, análise de personaxes e estratexias de actuación. Durante o curso, os estudantes investigarán a relación entre a mecánica do movemento corporal e a expresión emocional. Tamén se analizarán as dinámicas de poder e negociación en escena, así como a representación de accións e obxectivos de forma coherente e auténtica. Un enfoque detallado do análise de personaxes incluirá a creación de biografías exhaustivas e a comprensión das súas motivacións e desexos. Ademais, estudarase a evolución dos personaxes ao longo da narrativa, utilizando técnicas para expresar emocións complexas mediante a empatía e xestos psicolóxicos. En definitiva, trátase de comunicar unha historia a través do movemento dos personaxes aplicada a calquera técnica de imaxe animada (2D, 3D). Esta asignatura é fundamental para quen desexa perfeccionar as súas habilidades de actuación en animación e crear personaxes animados que resulten verdadeiramente convincentes.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Comunicarse a través da animación de personaxes A7
A15
B3
B4
B5
B6
B7
B9
B11
B13
C1
C2
C4
C7
C8
Dotar de humanidade e emoción aos personaxes animados A7
A15
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C3
C4
C6
C7
C8
C9
Incrementar as posibilidades expresivas dos personaxes animados A7
A15
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C6
C7
C8
C9
Empregar as relacións espaciais como forma de expresión A7
A15
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
C1
C3
C4
C6
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
Captura de referencias para animación Videoreferencia, thumbnails, sketchbook
A análise do personaxe O deseño da identidade a través da performance.
Accións e obxectivos. Dimensión psicolóxica e sociolóxica do personaxe animado.
Proceso de animación de planos e secuencias de animación Produción de planos
A psicoloxía do personaxe e os seus movementos A linguaxe corporal e facial. Emocións que provocan accións físicas.
Negociación dentro dunha escena. Roles, influencia e actitudes entre personaxes.
Transaccións de estado. Arcos Cambios internos e transformación externa do personaxe animado
Evolución do personaxe Arquetipos. Do estereotipo á personalidade única.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A7 A15 B1 11 0 11
Estudo de casos A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B11 C1 C2 C4 C6 C7 C8 C9 0 6 6
Presentación oral A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9 0 24 24
Presentación oral B1 B2 B6 B8 B11 B12 B13 C1 C3 C7 C9 2 0 2
Traballos tutelados A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9 20.5 48 68.5
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Análise dos compoñentes da interpretación de personaxes animados e as súas posibilidades expresivas corporais e faciais en diversos xéneros e formatos.
Estudo de casos Análise de actuación en referencias de imaxe animada.
Presentación oral Presentación final do traballo grupal e defensa diante do profesorado da materia.
Presentación oral Vídeos breves realizados polo alumnado de maneira periódica nos que deberán amosar e xustificar os avances realizados de maneira individual, así como nos traballos grupais da asignatura.
Traballos tutelados Desenvolvemento de diferentes actividades de carácter práctico cuxo obxecto é pór en xogo todos aqueles coñecementos que, sobre a interpretación de personaxes animados, foron tratados durante as clases expositivas. A entrega de ditas prácticas efectuarase no tempo e na forma fixado pola profesora.

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
No caso dos traballos tutelados que detenten un maior carga de traballo autónomo, o seguimento destas actividades efectuarase nas clases prácticas sinaladas para tal fin, así como en *tutorías personalizadas a demanda do/a estudante.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Presentación oral A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9 Presentación 1

Cada alumno/a deberá explicar o proceso e execución das interpretacións completas de personaxes animados, especialmente no que respecta ás decisións actorais, mediante a realización de vídeos breves de maneira periódica nos que amosarán e xustificarán os avances realizados de forma individual, así como nos traballos grupais da asignatura.

Presentación 2

Presentación final do traballo grupal e defensa diante do profesorado da materia.
40
Traballos tutelados A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C6 C7 C8 C9 Desenvolveranse diferentes actividades de carácter práctico cuxo obxecto é poñer en xogo todos aqueles coñecementos que, sobre a interpretación de personaxes animados, foron tratados durante as clases expositivas. A entrega das devanditas prácticas efectuarase no tempo e na forma fixada polo profesorado. 50
Estudo de casos A7 A15 B1 B2 B3 B4 B5 B11 C1 C2 C4 C6 C7 C8 C9 Trátase de analizar a interpretación e actuación de personaxes animados, incluíndo a evolución da súa personalidade, uso da linguaxe e/ou voz, e expresión de emocións complexas en diversos xéneros e formatos. 10
 
Observacións avaliación
Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.

Coa proposta de cada traballo e/ou actividade a profesora explicará detalladamente o contido, as normas estéticas e formais, así como o tipo de soporte e data de entrega.

Para superar a materia na primeira oportunidade (sistema de avaliación continua) o/a estudante deberá obter o 50% da puntuación global) na suma total das avaliacións dos diversos traballos e prácticas da materia. Neste cómputo non se inclúen os exercicios non orixinais do/a estudante, así como tampouco aqueles traballos entregados fóra de prazo ou nun formato diferente ao indicado.

Para superar a materia na segunda oportunidade e convocatoria adiantada o/a estudante deberá:

  • Entregar de forma individual a creación audiovisual de interpretacións de personaxes animados, proposta polo equipo docente, co correspondente dossier [seguindo as normas do "Proxecto final"]. Este traballo e a súa presentación, na que se xustifiquen aquelas decisións tomadas en relación á interpretación de personaxes animados terá un valor de 70% na nota final (60% proxecto   10% presentación)
  • Aprobar o exame na data oficial. Esta proba teórica, de preguntas breves tipo test, versará sobre os contidos do libro "Acting for Animators." Ed Hooks, 2023. Este exame constituirá o 30% da nota final.

Fontes de información
Bibliografía básica Giesen, Rolf; Khan, Anna (2017). Acting and Character Animation: The Art of Animated Films, Acting and Visualizing. CRC Press
Hayes, Derek (2013). Acting and performance for animation. Routledge
Hooks, Ed (2023). Acting for animators. Abingdon : Routledge
Kundert-Gibbs, John; Kundert-Gibbs, Kristin (2009). Action! acting lessons for CG animators. Sybex
Beiman, Nancy (2021). Animated Performance: Bringing Imaginary Animal, Human and Fantasy Characters to Life. Bloomsbury Academic USA;
Culhane, Shamus (1990). Animation: From Script to Screen. St Martin's Press
Goldberg, Eric (2008). Character Animation Crash Course! . Silman-James Press,U.S
Purves, Barry (2007). Stop Motion: Passion, Process, and Performance. Focal Pres
Thomas, Frank; Johnston, Ollie (1995). The Illusion of Life: Disney Animation. DISNEY PR

Ademais destas fontes de referencia a través de *Moodle distribuiranse máis materiais e outro tipo de recursos que faciliten a comprensión da materia, traten

en concreto algún exemplo ilustrativo ou permitan profundar nalgún tema de interese.

Bibliografía complementaria Uhrig, Meike (2018). Emotion in Animated Films. Routledge
Batkin, Jane (2017). Identity in Animation: A Journey into Self, Difference, Culture and the Bod. Routledge
Meisner, Sanford (1987). On Acting. Vintage
Chekhov, Michael (1993). On the Technique of Acting. Harper Paperbacks
Beiman, Nancy (2017). Prepare to Board! Creating Story and Characters for Animated Features and Shorts. CRC Press
Parr, Peter (2018). Sketching for Animation. Developing Ideas, Characters and Layouts in Your Sketchbook. Bloomsbury Academic


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Animación 2/616G02019
Animación de Personaxes/616G02020
Animación 1/616G02018

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Videoxogos 2D/616G02043
Animación 2D/616G02029

Materias que continúan o temario
Traballo Fin de Grao/616G02050
Prácticas Externas/616G02049

Observacións

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

1.3. De se realizar en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural

3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais

4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

5.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas

7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías