Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Empresa e Emprendemento Código 616G02046
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Monje Amor, Ariadna
Correo electrónico
ariadna.monje@udc.es
Profesorado
Calvo Babío, Nuria Begoña
Monje Amor, Ariadna
Correo electrónico
nuria.calvob@udc.es
ariadna.monje@udc.es
Web
Descrición xeral A creación de empresas é unha das actividades máis importantes no desenvolvemento económico dun territorio. As empresas con maior potencial de crecemento adoitan ser aquelas creadas por persoas cun maior nivel de estudos e capacidade para identificar oportunidades e xestionar eficientemente un proxecto empresarial. O obxectivo deste curso é ofrecer unha visión completa do entorno e do proceso emprendedor co fin de dotar a os alumnos de coñecementos e ferramentas útiles para desenvolver os seus propios proxectos.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Ao final do cuadrimestre, os estudantes deben ser capaces de identificar os principais elementos do entorno emprendedor, as fases do proceso emprendedor e os apartados que forman parte do plan de empresa dunha nova empresa. A1
A18
A32
A33
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B9
B11
B12
B13
B14
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9
No seu proceso de aprendizaxe, os estudantes utilizarán ferramentas para a detección de oportunidades, a formulación estratéxica e a planificación de proxectos. A18
A32
A33
B2
B3
B6
B9
B11
C3
C7

Contidos
Temas Subtemas
1. O entorno emprendedor 1.1. Instituciones formais e informais

1.2. Emprendemento en España
2. O proceso emprendedor 2.1. Fases do proceso emprendedor

2.2. Relación de actividades
3. O plan de empresa 3.1. Que é unha empresa e tipos de empresa

3.2. A contorna da empresa

3.3. Estratexia e tipos

3.4. O plan estratéxico da empresa
- Estrutura organizativa
- Plan de marketing
- Plan de operacións
- Plan de RR. HH.
- Plan económico-financeiro

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Estudo de casos A1 A32 A33 B2 B3 B4 B6 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 20 66 86
Proba mixta B5 C9 3 0 3
Presentación oral A1 B11 B12 B13 C1 C3 C7 4 4 8
Sesión maxistral A1 A18 B1 B5 B9 B11 C8 17 34 51
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Estudo de casos O profesor plantexará a análise dunha empresa seguindo os apartados correspondentes dun plan de empresa.

Seguindo o método do caso (Villarreal, 2010), os estudiantes e o profesor involucranse no proceso de análise e discusión profundos acerca das circunstancias a que se enfrenta cada unha das empresas analizada.
Proba mixta Os estudantes contestarán a preguntas abertas cortas que relacionan os conceptos teóricos con aplicaciones prácticas dos casos de estudo e preguntas obxetivas cunha única resposta correcta.
Presentación oral Presentación oral do plan de empresa realizado en equipo.
Sesión maxistral Exposición nas clases presenciais dos contidos teóricos e prácticos da asignatura orientando ó alumno tanto na metodoloxía de traballo máis apropiada para a preparación do contenido da exposición como o material bibliográfico aconsellado.

O tempo adicado a cada un dos capítulos en que está dividida a materia será proporcional á súa extensión e o grado de dificultade para a súa preparación.

Para a preparación dos contenidos de menor dificultade de comprensión orientarase ó alumno sobre as fontes concretas máis apropiadas e sobre os aspectos máis relevantes para alcanzar os resultados da aprendizaxe establecidos para a asignatura.

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Estudo de casos
Descrición
Nas sesiones maxistrais, o profesor atenderá a cada unha das cuestions planteadas polos alumnos durante o desenvolvemento das mismas referentes ó tema que no momento da súa intervención se esteña tratando. Se as cuestions plantexadas requiren respostas máis amplias propondráselle ó alumno que as volva a plantexar nas sesions de tutorías.

Nos horarios de tutoría o alumno será atendido para aclarar aquelas dudas que lle surxan para a preparación da materia. Sin citar á persoa que realizóu a consulta, esta pode ser publicada en Moodle o grabada en Teams, xunto coa súa resposta, coa finalidade de que outros alumnos poidan sacar proveito da misma. Todo elo se o el profesor considera oportuna e de interese xeral a consulta plantexada.

Nas análises de casos, o alumno deberá intervir para preguntar, aclarar ou expoñer o seu punto de vista sobre algún aspecto dos tratados no caso.

Seguendo as recomendacións da UDC en materia de sostenibilidade, os traballos enviaránse sempre en formato dixital, evitando o consumo inxustificado de papel.

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba mixta B5 C9 Os estudantes contestarán a preguntas abertas cortas que relacionan os conceptos teóricos con aplicaciones prácticas dos casos de estudo e preguntas obxetivas cunha única resposta correcta. 50
Presentación oral A1 B11 B12 B13 C1 C3 C7 Valorarase a presentación oral do plan de empresa tendo en conta o seguinte:
- Manexo de terminoloxía específica, precisión e adecuación do contido
- Claridade expositiva
- Exposición ordenada de ideas, capacidade de análise e síntese da información
- Deseño da presentación
- Capacidade de resposta a posibles preguntas e calidade da resposta
30
Estudo de casos A1 A32 A33 B2 B3 B4 B6 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 Informe escrito (plan de empresa) 20
 
Observacións avaliación
Os criterios de avaliación descritos servirán para a primeira oportunidade, segunda oportunidade e convocatoria adiantada de decembro. Para superar a materia, é imprescindible obter unha nota mínima de 4 sobre 10 no plan de empresa, tanto no informe escrito (estudo de casos 20%) como na presentación oral (30%), e no exame final (proba mixta 50%).

Naquelas tarefas que requiran traballar en equipo, o traballo do grupo debe ser realizado de forma equitativa por todos os seus membros, evitando a descompensación nas achegas individuais ao grupo. No caso de que algún membro non realice a súa correspondente contribución ao equipo, non poderá superar a materia en primeira oportunidade. En segunda oportunidade terá que elaborar pola súa conta toda a tarefa asignada ao equipo (plan de empresa), expoñéndoa en caso necesario.

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.



Fontes de información
Bibliografía básica

BIBLIOGRAFÍA BÁSICA:

Calvo, N., Fernandez-Laviada, A., Monje-Amor, A., & Atrio Lema, Y. (2024). Informe GEM España 2023/24. https://doi.org/10.22429/Euc2024.005

Calvo, N.; Fernández-Laviada, A.; Monje-Amor, A.; Atrio, Y. (2023). Global Entrepreneurship Monitor. Informe GEM España 2022-2023. Ed. Universidad de Cantabria, https://doi.org/10.22429/Euc2023.003 

Sánchez, R. and Heene, A. (2004). The New Strategy Management. Organization, Competition, and Competence , John Wiley&Sons, Inc., New York.

Cátedra Nebrija-BBVA en formación de emprendedores. El arte de emprender . Servicio de publicaciones de la Universidad Antonio de Nebrija

Gil Estallo, M.A. Cómo crear y hacer funcionar una empresa . Conceptos e instrumentos. ESIC

FONTES DE ESTUDOS DE CASO:

The Case Journal (accesible desde la biblioteca), http://kmelot.biblioteca.udc.es/search*gag/m?SEARCH=case+journal&sortdropdown=-&searchscope=1&submit=Enviar

Emerald Emerging Markets Case Studies (accesible desde la biblioteca), http://www.emeraldinsight.com/case_studies.htm?articleid=17068615 

http://91.121.77.230/e_casos/cast/pages/estudios/estudios.asp

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Na páxina da asignatura no Campus Virtual o estudante encontrará toda a información e avisos para planificar o estudo da asignatura.

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

1.3. De se realizar en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural

3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais

4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

5.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas

7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías