Identifying Data 2024/25
Subject (*) Business and Entrepreneurship Code 616G02046
Study programme
Grao en Creación Dixital, Animación e Videoxogos
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Monje Amor, Ariadna
E-mail
ariadna.monje@udc.es
Lecturers
Calvo Babío, Nuria Begoña
Monje Amor, Ariadna
E-mail
nuria.calvob@udc.es
ariadna.monje@udc.es
Web
General description A creación de empresas é unha das actividades máis importantes no desenvolvemento económico dun territorio. As empresas con maior potencial de crecemento adoitan ser aquelas creadas por persoas cun maior nivel de estudos e capacidade para identificar oportunidades e xestionar eficientemente un proxecto empresarial. O obxectivo deste curso é ofrecer unha visión completa do entorno e do proceso emprendedor co fin de dotar a os alumnos de coñecementos e ferramentas útiles para desenvolver os seus propios proxectos.

Competencies / Study results
Code Study programme competences / results
A1 CE1 - Conocer y saber aplicar los aspectos teóricos y prácticos de todas las cuestiones jurídicas relacionadas con los videojuegos y los productos de animación.
A18 CE18 - Conocer las herramientas necesarias para captar información del mercado y conocer a los consumidores.
A32 CE32 - Ser capaz de analizar problemas y tomar decisiones en entornos empresariales y de comercialización.
A33 CE33 - Manejar los conceptos y técnicas empleados en las diferentes áreas funcionales de una empresa de nueva creación y entender las relaciones que existen entre los objetivos y las políticas empresariales.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se atope a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecmentos procedentes da vanguarda do seu campo de estudo
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 CG1 - Capacidad de organización y planificación. Especialmente en el planteamiento de trabajos conducentes a la creación de los contenidos audiovisuales digitales que componen una producción de animación o un videojuego.
B9 CG4 - Conocer los procedimientos, destrezas y metodologías necesarios para la adaptación del proceso creativo al medio digital y la producción de obras artísticas a través de tecnologías específicas.
B11 CG6 - Capacidad crítica y autocrítica. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas.
B12 CG7 - Trabajo en equipo. Capacidad de abordar proyectos en colaboración con otros estudiantes, asumiendo roles y cumpliendo compromisos de cara al grupo.
B13 CG8 - Capacidad de aplicar los conocimientos en la práctica, integrando las diferentes partes del programa, relacionándolas y agrupándolas en el desarrollo de productos complejos.
B14 CG9 - Capacidad de diseño y gestión de proyectos, resolviendo los aspectos narrativos, técnicos y de gestión del proyecto de animación o videojuego.
C1 CT1 - Adequate oral and written expression in the official languages.
C3 CT3 - Using ICT in working contexts and lifelong learning.
C4 CT4 - Acting as a respectful citizen according to democratic cultures and human rights and with a gender perspective.
C5 CT5 - Understanding the importance of entrepreneurial culture and the useful means for enterprising people.
C6 CT6 - Acquiring skills for healthy lifestyles, and healthy habits and routines.
C7 CT7 - Developing the ability to work in interdisciplinary or transdisciplinary teams in order to offer proposals that can contribute to a sustainable environmental, economic, political and social development.
C8 CT8 - Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society.
C9 CT9 - Ability to manage times and resources: developing plans, prioritizing activities, identifying critical points, establishing goals and accomplishing them.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
At the end of the term, students should be able to identify the main elements of the entrepreneurial environment, the phases of the entrepreneurial process and the sections that are part of the business plan of a new company. A1
A18
A32
A33
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B9
B11
B12
B13
B14
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9
In their learning process, students will use tools for opportunity detection, strategic formulation and project planning. A18
A32
A33
B2
B3
B6
B9
B11
C3
C7

Contents
Topic Sub-topic
1. Entrepreneurial environment 1.1. Formal and informal institutions

1.2. Entrepreneurship in Spain
2. The Entrepreneurial process 2.1. Phases of the process

2.2. Sequence of activities
3. The business project 3.1. Strategic analysis

3.2. Strategic logic

3.3. The business plan

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Case study A1 A32 A33 B2 B3 B4 B6 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 20 66 86
Mixed objective/subjective test B5 C9 3 0 3
Oral presentation A1 B11 B12 B13 C1 C3 C7 4 4 8
Guest lecture / keynote speech A1 A18 B1 B5 B9 B11 C8 17 34 51
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Case study The teacher will present the analysis of different real companies framing each of them in the appropriate sections of the course contents.

Following the case sudy method (Villarreal, 2010), students and teacher engage in a process of analysis and in-deep discussion about the circumstances facing each of the companies analyzed.

The teacher will present the analysis of different real companies framing each of them in the appropriate sections of the course contents.

Through each of the cases, students and teacher engage in a process of analysis and deep discussion about the circumstances facing each of the companies analyzed.


Mixed objective/subjective test Students will answer open-ended questions that relate theoretical concepts to practical applications of the case studies.
Oral presentation Presentación oral do plan de empresa realizado en equipo.
Guest lecture / keynote speech The conceptual framework will be presented during the classes. Theories will be aligned with the cases of study, in order to provide a complete vision of the application of strategic management into practice. Inductive and deductive methods will be used. The time devoted to each of the chapters in which the subject will be divided in proportion to its extent and degree of difficulty in its preparation.

Personalized attention
Methodologies
Mixed objective/subjective test
Case study
Description
Nas sesiones maxistrais, o profesor atenderá a cada unha das cuestions planteadas polos alumnos durante o desenvolvemento das mismas referentes ó tema que no momento da súa intervención se esteña tratando. Se as cuestions plantexadas requiren respostas máis amplias propondráselle ó alumno que as volva a plantexar nas sesions de tutorías.

Nos horarios de tutoría o alumno será atendido para aclarar aquelas dudas que lle surxan para a preparación da materia. Sin citar á persoa que realizóu a consulta, esta pode ser publicada en Moodle o grabada en Teams, xunto coa súa resposta, coa finalidade de que outros alumnos poidan sacar proveito da misma. Todo elo se o el profesor considera oportuna e de interese xeral a consulta plantexada.

Nas análises de casos, o alumno deberá intervir para preguntar, aclarar ou expoñer o seu punto de vista sobre algún aspecto dos tratados no caso.

Seguendo as recomendacións da UDC en materia de sostenibilidade, os traballos enviaránse sempre en formato dixital, evitando o consumo inxustificado de papel.

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Mixed objective/subjective test B5 C9 Os estudantes contestarán a preguntas abertas cortas que relacionan os conceptos teóricos con aplicaciones prácticas dos casos de estudo e preguntas obxetivas cunha única resposta correcta. 50
Oral presentation A1 B11 B12 B13 C1 C3 C7 Valorarase a presentación oral do plan de empresa tendo en conta o seguinte:
- Manexo de terminoloxía específica, precisión e adecuación do contido
- Claridade expositiva
- Exposición ordenada de ideas, capacidade de análise e síntese da información
- Deseño da presentación
- Capacidade de resposta a posibles preguntas e calidade da resposta
30
Case study A1 A32 A33 B2 B3 B4 B6 B12 B13 B14 C1 C3 C4 C5 C6 C7 Informe escrito (plan de empresa) 20
 
Assessment comments

Sources of information
Basic

BIBLIOGRAFÍA BÁSICA:

Calvo, N., Fernandez-Laviada, A., Monje-Amor, A., & Atrio Lema, Y. (2024). Informe GEM España 2023/24. https://doi.org/10.22429/Euc2024.005

Calvo, N.; Fernández-Laviada, A.; Monje-Amor, A.; Atrio, Y. (2023). Global Entrepreneurship Monitor. Informe GEM España 2022-2023. Ed. Universidad de Cantabria, https://doi.org/10.22429/Euc2023.003 

Sánchez, R. and Heene, A. (2004). The New Strategy Management. Organization, Competition, and Competence , John Wiley&Sons, Inc., New York.

Cátedra Nebrija-BBVA en formación de emprendedores. El arte de emprender . Servicio de publicaciones de la Universidad Antonio de Nebrija

Gil Estallo, M.A. Cómo crear y hacer funcionar una empresa . Conceptos e instrumentos. ESIC

FONTES DE ESTUDOS DE CASO:

The Case Journal (accesible desde la biblioteca), http://kmelot.biblioteca.udc.es/search*gag/m?SEARCH=case+journal&sortdropdown=-&searchscope=1&submit=Enviar

Emerald Emerging Markets Case Studies (accesible desde la biblioteca), http://www.emeraldinsight.com/case_studies.htm?articleid=17068615 

http://91.121.77.230/e_casos/cast/pages/estudios/estudios.asp

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Na páxina da asignatura no Campus Virtual o estudante encontrará toda a información e avisos para planificar o estudo da asignatura.

1.- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

1.3. De se realizar en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a impresión de borradores.

2.- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural

3.- Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais

4.- Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

5.- Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade

6. Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas

7. Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.