Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Traballo Fin de Grao Código 616G02050
Titulación
Grao en Creación Dixital, Animación e Videoxogos
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 12
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Enxeñaría Civil
Expresión Gráfica Arquitectónica
Socioloxía e Ciencias da Comunicación
Coordinación
Fariña Lamosa, Ángel José
Correo electrónico
angel.farina@udc.es
Profesorado
Álvarez Mures, Luis Omar
Barneche Naya, Viviana
Castro Pena, Luz
Comesaña Comesaña, Patricia
Diaz Gonzalez, Maria Jesus
Dopazo García, Abrahan
Fariña Lamosa, Ángel José
Fernández Holgado, José Ángel
Fiaño Salinas, Carlota
Franganillo Parrado, Guillermo
Hernandez Ibañez, Luis Antonio
Lago López, Jesse Anthony
López Chao, Vicente Adrián
Lourido Rivas, Marcos
Meira Rodríguez, Pedro
Mihura López, M. Rocío
Navarro Álvarez, Adriana
Rodríguez Fernández, Nereida
Santos López, Iria María
Seoane Nolasco, Antonio José
Taibo Pena, Francisco Javier
Torrente Patiño, Álvaro
Viqueira Carballal, Manuel Alejandro
Correo electrónico
omar.alvarez@udc.es
viviana.barneche@udc.es
maria.luz.castro@udc.es
p.comesanac@udc.es
m.j.diaz@udc.es
abrahan.dopazo@udc.es
angel.farina@udc.es
j.holgado@udc.es
carlota.fsalinas@udc.es
guillermo.franganillo@udc.es
luis.hernandez@udc.es
jesse.lago@udc.es
v.lchao@udc.es
m.lourido@udc.es
pedro.meira.rodriguez@udc.es
rocio.mihura@udc.es
a.navarro@udc.es
nereida.rodriguezf@udc.es
iria.santos@udc.es
antonio.seoane@udc.es
javier.taibo@udc.es
alvaro.torrente@udc.es
manuel.viqueirac@udc.es
Web
Descrición xeral Aplicación práctica do aprendido na titulación nun caso real, obtendo un produto de creación dixital no ámbito da animación ou o videoxogo, segundo a normativa de TFG da Facultade de Ciencias da Comunicación.

O Traballo Fin de Grao, en virtude da normativa da UDC considérase un traballo individual do estudante e será calificado como
tal. Non obstante, dadas as características da titulación, dito traballo poderá formar parte dun proxecto máis amplo de carácter grupal; nese caso, a participación do alumno deberá quedar claramente identificada e permitir a súa calificación independente.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A10 CE10 - Conocer las etapas principales del pipeline de una producción de animación o videojuego y su importancia dentro del proceso global.
A20 CE20 - Comprender y saber aplicar los modelos de gestión de proyectos de animación y videojuegos.
A31 CE31 - Capacidad de plantear proyectos de videojuego y llevarlos a cabo en todas sus fases, desde su ideación a su desarrollo, pruebas de usabilidad e implementación final en la plataforma elegida.
A38 CE38 - Capacidad de plantear proyectos de animación y llevarlos a cabo en todas sus fases, desde su ideación a su desarrollo, postproducción y presentación.
A42 CE42 - Capacidad de elaborar, presentar y defender ante un tribunal universitario un trabajo académico original relacionado con las disciplinas cursadas.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuir e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e se atope a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecmentos procedentes da vanguarda do seu campo de estudo
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B4 CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado
B5 CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía
B6 CG1 - Capacidad de organización y planificación. Especialmente en el planteamiento de trabajos conducentes a la creación de los contenidos audiovisuales digitales que componen una producción de animación o un videojuego.
B7 CG2 - Capacidad de resolver problemas de forma efectiva, principalmente de carácter tecnológico y en el campo de la creación de contenidos digitales interactivos y de animación.
B8 CG3 - Conocimientos informáticos, en especial los relativos al uso de tecnologías y programas de última generación en el campo de estudio.
B9 CG4 - Conocer los procedimientos, destrezas y metodologías necesarios para la adaptación del proceso creativo al medio digital y la producción de obras artísticas a través de tecnologías específicas.
B10 CG5 - Valorar críticamente el conocimiento, la tecnología y la información disponible para su aplicación en la resolución de problemas.
B11 CG6 - Capacidad crítica y autocrítica. Necesaria en todo proceso creativo en el que se busca un compromiso con la calidad del trabajo, los resultados y las soluciones propuestas.
B12 CG7 - Trabajo en equipo. Capacidad de abordar proyectos en colaboración con otros estudiantes, asumiendo roles y cumpliendo compromisos de cara al grupo.
B13 CG8 - Capacidad de aplicar los conocimientos en la práctica, integrando las diferentes partes del programa, relacionándolas y agrupándolas en el desarrollo de productos complejos.
B14 CG9 - Capacidad de diseño y gestión de proyectos, resolviendo los aspectos narrativos, técnicos y de gestión del proyecto de animación o videojuego.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Adquirir habilidades para a vida e hábitos, rutinas e estilos de vida saudables.
C7 CT7 - Desenvolver a capacidade de traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sostible ambiental, económico, político e social.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
C9 CT9 - Ter a capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, establecer prazos e cumprilos.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Aplicación práctica do aprendido na titulación nun caso real, obtendo un produto de creación dixital no ámbito da animación ou o videoxogo. A10
A20
A31
A38
A42
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8
C9

Contidos
Temas Subtemas
Desenvolvemento dun proxecto Desenvolvemento
Preproducción
Producción
Postproducción

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Presentación oral A42 B1 B2 B3 B4 C1 C2 1 0 1
Traballos tutelados A10 A20 A31 A38 A42 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 0 291 291
 
Atención personalizada 8 0 8
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Presentación oral Presentación ante o tribunal do TFG
Traballos tutelados Desenvolvemento do TFG baixo a titorización dun ou máis directores

Atención personalizada
Metodoloxías
Traballos tutelados
Descrición
A atención personalizada que se describe para as actividades que se desenvolverán ao redor destas metodoloxías concíbese como momentos de traballo co equipo docente para a atención e seguimento do traballo individual e o realizado en grupo. Implican unha participación obrigatoria para o alumnado. A forma e o momento en que se desenvolverá indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso según o plan de traballo desenvolvido polo equipo docente que dirixe o TFG.

Todos os aspectos relacionados con dispensa académica e/ou a dedicación ao estudo rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia debe poñerse en contacto coa coordinación dos TFG para acordar as condicións de avaliación.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A10 A20 A31 A38 A42 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 Desenvolvemento do TFG baixo a titorización dun ou máis directores 90
Presentación oral A42 B1 B2 B3 B4 C1 C2 Presentación ante o tribunal de TFG 10
 
Observacións avaliación

A avaliación do TFG dividirase da seguinte maneira:

-Producto resultante del TFG => 40%-60%
-Memoria e anexos => 20%-40%
-Avaliación continua => 10% - 20%
-Defensa => 10% - 20%

O alumnado que se atope en modalidades específicas de aprendizaxe e apoio á diversidade, se fose necesario e sempre baixo petición previa do alumnado; realizaranse as adaptacións necesarias para non prexudicar a cualificación do alumnado.

Os criterios de avaliación para a segunda oportunidade serán os mesmos.

Todos os aspectos relacionados coa permanencia e o fraude académico rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Proxecto de Videoxogo/616G02042
Proxecto de Animación/616G02021

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Para axudar a conseguir unha contornainmediata sostida:

1. A entrega dos traballosdocumentais que se realicen nesta materia:

1.1. Solicitarase en formato virtual e/ousoporte informático.

1.2. Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos

1.3. De se realizar en papel:

Non se empregaránplásticos.

Realizaranse impresións a dobrecara.

Empregarase papelreciclado.

Evitarase a impresión deborradores.

2. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medionatural.

3. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionadoscos valores da sostenibilidade noscomportamentos persoais e profesionais.

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista,utilizarase bibliografía de autores de ambos os sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos ealumnas…).

Traballarase para identificar emodificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valoresde respecto e igualdade.

Deberanse detectar situacións dediscriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.

Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un accesoaxeitado, igualitario e proveitoso ávida universitaria.

A extensión das memorias dos TFG individuais debe situarse entre as 7.000-12.000palabras, sen contar as referencias bibliográficas que irán ao final do documento.

As memorias dos TFG realizados en grupo conterán unha parte común cunha extensión de entre 4.000-7.000 palabras. En canto ás partes individuais, cada estudante describirá o seu traballo individual cunha extensión de entre 3.000-5.000 palabras. En ambas as pinzas de extensión, exclúense as referencias bibliográficas.

Recoméndase seguir a siguinteestrutura para a elaboración da memoria do TFG:

1. Portada

2. Información

3. Agradecementos

4. Índice

5. Introducción e descripción

6. Estudio previo e documentación

7. Elaboración do produto

8. Conclusións

9. Listado de anexos e apéndices

10. Bibliografía



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías