Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Técnicas de Investigación Tecnolóxica na Arquitectura Código 630548005d
Titulación
Máster Universitario en Rehabilitación Arquitectónica (a distancia)
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Non presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Enxeñaría Civil
Expresión Gráfica Arquitectónica
Matemáticas
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Fernandez Cobian, Esteban
Correo electrónico
esteban.fcobian@udc.es
Profesorado
Fernandez Cobian, Esteban
Correo electrónico
esteban.fcobian@udc.es
Web http://https://orcid.org/0000-0002-5290-4357
Descrición xeral O obxectivo desta materia é introducir ós alumnos nos métodos propios da investigación tecnolóxica en arquitectura.
Nas escolas de arquitectura hay tres áreas que teñen esa consideración: Construción, Estruturas e Instalacións. Cada unha delas utiliza recursos específicos que compre coñecer.
A materia consta dunhas sesións onde se explica en que consiste a investigación en arquitectura, e de sesións específicas, nas que diversos investigadores que traballan nesas áreas amosarán as súas experiencias, facendo fincapé nas metodoloxías usadas e os resultados obtidos.
Finalmente, realizaranse visitas aos laboratorios que a Universidade da Coruña pon a disposición dos seus investigadores nas áreas tecnolóxicas.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A7 E07. Aptitude ou capacidade para a conservación da obra grosa e acabada, cuestión que comporta a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a intervención nos sistemas construtivos de edificación, incluídos os elementos de compartimentación interior, as carpintarías e as solucións de envolvente.
A8 E08. Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría.
B1 CB06. Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
B2 CB07. Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 CB08. Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
B4 CB09. Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
B5 CB10. Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
C1 T01. Capacidade de análise e síntese
C2 T02. Capacidade de organización e planificación
C3 T03. Comunicación oral e escrita
C4 T04. Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo
C5 T05. Capacidade para a xestión da información
C6 T06. Resolución de problemas
C7 T07. Toma de decisións
C8 T08. Aprendizaxe autónoma
C14 T14. Sensibilidade estética

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
La adquisición por el alumno de dominio suficiente en las competencias que se ejercitan en este módulo AP11
AP11
AP11
AP11
BP7
BP7
BP7
CM6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas aos que deben enfrontarse, así como descubrir os límites do coñecemento na área da tecnoloxía na arquitectura, para plantexar unha investigación que a faga avanzar. AP7
AP8
BP1
BP2
BP3
BP4
BP5
CP1
CP2
CP3
CP4
CP5
CP6
CP7
CP8
CP14

Contidos
Temas Subtemas
1. A investigación tecnolóxica en arquitectura Plantexamentos iniciais
A tese de doutoramento
Os congresos
As revistas científicas
2. A investigación tecnolóxica en arquitectura Recursos bibliográficos
Recursos en liña
3. A investigación en estruturas Marco xeral
Investigacións recentes

4. A investigación en construción Marco xeral
Investigacións recentes

5. A investigación en instalacións Marco xeral
Investigacións recentes
6. Centro de Innovación Tecnolóxica en Edificación e Enxeñería Civil (CITEEC) Visita aos distintos departamentos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 B1 18 0 18
Traballos tutelados A3 A8 A7 A8 B2 B3 B1 B2 B3 B4 B5 C14 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 0 55 55
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Esta materia precisa trasmitir coñecementos, definir conceptos, explorar unha realidade, a científica que resulta nova a univeristarios con formación eminentemente técnica e artística, pero non científica.
Nestas sesións maxistrais perseguese encher ese baleiro.
Traballos tutelados Plantexamento por parte do alumno dunha proposta de presentación para unha xornada científica de carácter tecnolóxico que se poida desenvolver na Escola Técnica Superior de Arquitectura da UDC.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Descrición
1. Sesión maxistral. Procurarase implicar a cada estudante nas explicacións teóricas, fomentando a súa participación.
2. Traballos tutelados. O exercicio práctico será tutelado dende o inicio, con correccións periódicas previamente establecidas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Traballos tutelados A3 A8 A7 A8 B2 B3 B1 B2 B3 B4 B5 C14 C8 C7 C6 C5 C4 C3 C2 C1 Se valorará a adecuación do traballo aos estándares científicos habituais, con especial atención á correción do sistema de citas empregado. 90
Sesión maxistral A1 A2 B1 Dado o carácter presencial do Mestrado, nesta materia como en las restantes materias que integran o presente postgrado, esíxese unha asistencia non inferior ao 80% relativa á totalidade das sesións presenciais programadas. 10
 
Observacións avaliación
<p>A esixencia xeral de asistencia non terá efecto cós estudantes que teñan recoñecida unha adicación a tempo parcial segundo a norma
que regula o réxime de adicación ao estudo e&nbsp;a permanencia e&nbsp;a
progresión dos estudantes de grao e mestrado universitario na UDC.</p><p>O seguemento
do curso e autoría de traballos verificarase có cumprimento de titorías
obrigatorias.</p><p>Se un alumno copia algún exercicio a outro, considerarase suspendido na convocatoria máis próxima.</p>

Fontes de información
Bibliografía básica

Eco, U. 1977. Cómo se hace una tesis.

Bibliografía complementaria

Barrientos Loayza, P. 2012. Cómo escribir un paper. Orientaciones y consejos.

Chinneck, J. W. 2006.&nbsp;How to organize your thesis?

Schwanitz, D. 2007.&nbsp;La nota a pie de página.

The Chicago Manual of Style Online, 17 edition.


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Técnicas de Investigación e Documentación en Arquitectura/630548004

Materias que continúan o temario

Observacións
&lt;p&gt;Esta materia sirve como complemento formativo para o Programa de Doutoramento en Arquitectura e Urbanismo da ETSAC.&lt;/p&gt;


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías