Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T) |
A2 |
Aptitude para concibir e representar os atributos visuais dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas do debuxo, incluídas as informáticas. (T) |
A3 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo dos sistemas de representación espacial. |
A4 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo da análise e teoría da forma e as leis da percepción visual. |
A5 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo da xeometría métrica e proxectiva. |
A6 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo das técnicas de levantamento gráfico en todas as súas fases, dende o debuxo de apuntes á restitución científica. |
A34 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos básicos e de execución, esbozos e anteproxectos. (T) |
A40 |
Capacidade para exercer a crítica arquitectónica. |
A48 |
Coñecemento axeitado das teorías xerais da forma, a composición e os tipos arquitectónicos. |
A49 |
Coñecemento axeitado da historia xeral da arquitectura. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta |
B7 |
Coñecer o papel das belas artes como factor que pode influír na calidade da concepción arquitectónica |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1. Coñecer e utilizar os distintos tipos de debuxos ea súa aplicación ás fases da actividade arquitectónica. |
A1 A2 A3 A4 A5 A34 A40 A63
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
2. Identificar e analizar os aspectos determinantes do espazo arquitectónico. |
A1 A2 A3 A4 A5 A34 A40 A48 A49
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
3. Coñecer e utilizar as técnicas de representación do espazo arquitectónico e da súa análise mediante ferramentas gráficas e modelos arquitectónicos. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A34 A40 A48 A49 A63
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
4. Coñecer e utilizar as metodoloxías de análise espacial. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A34 A40 A48 A49 A63
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Presentación da materia |
Explicación detallada da Guía docente. Axenda, organización, obxectivos e metodoloxía. Material de traballo e bibliografía. Os espazos da materia: as aulas. Tempo de materia: calendario.
O sistema de avaliación.
A importancia da materia no currículo e na arquitectura. |
Presentación do curso |
Explicación do argumento do curso: dinámica de traballo, obxectivos. Presentación dos casos prácticos.
Proposta do primeiro "Estudo de caso" como ensaio metodolóxico.
|
Representación gráfica arquitectónica avanzada |
As distintas dimensións do proceso arquitectónico e a súa representación gráfica: elaborar, analizar, comunicar e producir. |
Introdución ás ferramentas gráficas para a análise arquitectónica |
Representación para a análise arquitectónica: diagramas, imaxes, colaxes, modelos, etc.
A organización de información para a análise arquitectónica.
|
Análise espacial. Fundamentos e conceptos. |
Espazo como esencia da arquitectura.
A percepción sensorial da arquitectura.
Espazo, tempo e arquitectura. |
Metodoloxías e recursos gráficos I |
Metodoloxías e recursos gráficos para a representación intencional do espazo arquitectónico.
|
Metodoloxías e recursos gráficos II |
Metodoloxías gráficas a análise do espazo arquitectónico. |
O "parti" |
Identificación da idea principal do proxecto.
Metodoloxías gráficas para a representación do "parti".
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A4 A5 A40 B2 B4 B6 B7 C4 C7 C8 |
15 |
0 |
15 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A34 A40 A48 A49 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
28 |
63 |
91 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A34 A40 A48 A49 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
20 |
35 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A40 B3 B4 B6 C1 C7 C8 |
0 |
4 |
4 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A34 A40 A48 A49 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Introdución de conceptos teóricos fundamentais, metodoloxías gráficas e presentación de casos prácticos.
Os contidos da materia iranse expoñendo de xeito non liñal, na secuencia que o profesorado estime oportuna en función da marcha do curso e da heteroxeneidade do grupo para obter os resultados previstos. |
Traballos tutelados |
Os alumnos aplicarán os conceptos e metodoloxías aos casos de estudo propostos, supervisados polo profesorado.
Isto inclúe a presentación oral do traballo desenvolvido, a resposta a probas de control do proceso de formación e a produción dun documento cos materiais resultantes. |
Obradoiro |
Espacio de confluencia entre las materias Análise Arquitectónica 1 y Proxectos 2. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Actividades realizadas polo alumnado que impliquen asistencia e/ou participación en actos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, xornadas, exposicións, etc.) co obxectivo de afondar nos coñecementos sobre temas de estudo relacionados coa materia. tema.
Elaboración de material resumo dos traballos realizados sobre o tema para a súa publicación ou exposición pública. |
Proba obxectiva |
Os coñecementos e habilidades adquiridos ao longo do curso serán avaliados nun ou varios exames obxectivos ao longo do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Tanto o contido das clases expositivas como as dúbidas relacionadas coas prácticas propostas no taller, así como os estudos de casos, poden ser obxecto de consultas individuais. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A34 A40 A48 A49 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O Obradoiro é un espazo onde o alumnado aplica os seus coñecementos e habilidades. Por compartir espazo e tempo coa materia "Proxectos2" esta metodoloxía podería aplicarse nos proxectos propios do alumnado.
A materialización consistirá na realización dun traballo específico que se explicará ao comezo do curso. |
15 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A34 A40 A48 A49 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O obxectivo da materia é formar aos alumnado na análise de espazos arquitectónicos e na xestión de fontes de información, todo baseado en estudos de casos reais.
Isto articúlase a través dun ou varios Traballos Tutelados, orixinais e inéditos, que deben realizarse ao longo do período docente de acordo cunha metodoloxía científica, combinando os coñecementos teóricos impartidos polo profesorado.
Producirase un documento final no que se expresarán todos os seus contidos con procedementos comunicativos propios da arquitectura. |
65 |
Proba obxectiva |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A34 A40 A48 A49 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
O alumnado debe obter unha nota superior a cinco (5) puntos sobre (10) nas probas de avaliación obxectiva, para superar a materia. |
20 |
|
Observacións avaliación |
1. Asistencia O alumnado debe asistir ás clases expositivas, actividades recomendadas, e presentar as obras gráficas, maquetas, etc. propostas nos talleres, co nivel de calidade requirido para superar a materia. A asistencia é obrigatoria ao 80%, así como aos talleres compartidos. Sen este requisito, ningún estudante poderá aprobar a materia por curso. A entrega de menos do 100% das prácticas, no seu prazo, significará que o curso non foi seguido e unha nota de "Non presentado" na primeira oportunidade. 2. Inscrición tardía. O estudantado matriculados tralo inicio do curso, deberá asistir ás clases teóricas e prácticas desde a data de matrícula, coa posibilidade de recuperación das prácticas realizadas ata esa data. 3. Oportunidades. Para superar a materia o estudantado terá dúas oportunidades: xaneiro e xullo. Quen non pase a primeira oportunidade pode presentarse á segunda. En ambos os casos deberá realizar unha proba obxectiva. Para poder presentarse á segunda oportunidade o alumnado deberá entregar o 100% das prácticas do curso debidamente tuteladas. No caso de non ter aprobado os traballos tutelados na 1ª oportunidade, os mesmos poderánse mellorar, ou no seu caso realizar outro traballo adicional, dacordo coas indicacións do profesorado. 4. Mobilidade.A docencia ao alumnado procedente de programas de mobilidade basearase en condicións pedagóxicas, lingüísticas e de programación específicas e na realización de traballos tutelados especiais. *En caso de dispensa académica ou dedicación a tempo parcial, deberá poñerse en contacto co responsable do seu grupo nas primeiras semanas do curso para resolver o caso concreto. En calquera caso, deberase cumprir todo o relacionado coa entrega de tarefas e titorías.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ching, Francis D.K. (2015). Arquitectura: forma, espacio y orden. Barcelona: Gustavo Gili (4ª ed.)
Montaner, Josep M. (2014). Del diagrama a las experiencias, hacia una arquitectura de la acción.. Barcelona: Gustavo Gili
Balmer, J. e Swisher, M. (2013). Diagramming the Big Idea: Methods for architectural composition. New York: Routledge
Ching, Francis D.K. (1999). Dibujo y proyecto. México: Gustavo Gili
Fraser, Iain; Henmi, Rod (1994). Envisioning architecture. An analysis of drawing.. New York: John Wiley & sons
Mc. Quaid (2003). Envisioning architecture. Drawings from the Museum of Modern Art. New York: the Museum of Modern Art. Nova York
Norberg- Schulz, Christian (1998). Intenciones en arquitectura.. Barcelona: Gustavo Gili
Michel, Lou (1995). Light. The shape of space. New York: John Wiley & Sons
Moo Zell (2008). The architectural Drawing Course.. |
Enlace
listado bibliografía recomendada en biblioteca ETSAC https://kmelot.biblioteca.udc.es/search~S1*gag?/rAnalise+arquitectonico+1/ranalise+arquitectonico+1/1%2C2%2C2%2CB/frameset&FF=ranalise+arquitectonico+1+grao+en+estudos+de+arquitectura&1%2C1%2C Enlace
a eBooks disponibles de la bibliografía recomendada en la Biblioteca de la
ETSAC https://www.udc.es/es/biblioteca.etsa/guia_cursos_ebooks/analise_arq_i/ |
Bibliografía complementaria
|
|
Amado Lorenzo, Antonio e Franco Taboada, Juan Manuel (2013).Wright: Debuxo II, análisis gráfico arquitectónico 2º, memoria docente curso 2003/2004. Repositorio UDC Amado Lorenzo, Antonio e Franco Taboada, Juan Manuel (2014).Arquitecturas para la Moda. Repositorio UDC. Amado Lorenzo, Antonio e Franco Taboada, Juan Manuel (2017).Ando, Tadao ; Ito, Toyo : Debuxo II, análisis arquitectónico 2º, memoria docente curso 2005/2006. Repositorio UDC. Amado Lorenzo, Antonio e Franco Taboada, Juan Manuel (2007).Aalto, Alvar: Debuxo II, análisis arquitectónico 2º, memoria docente curso 2004/2005.Repositorio UDC. Amado Lorenzo (2022). DAVID CHIPPERFIELD: Debuxo II, análisis arquitectónico 2º, memoria docente curso 2002-03. Amado Lorenzo (2022). PETER ZUMPTHOR /JAQUES HERZOG & PIERRE DE MEURON: Debuxo II, análisis arquitectónico 2º, memoria docente curso 2001-02. Franco Taboada, Juan Manuel e Castro García, Óscar (2018).Casas 16 y 17 de Walter Gropius para la Weissenhof Siedlung de Stuttgart, 1927. Analisis. Repositorio UDC Lizancos, P. e LLano, P. de. (2014).Desvelar a arquitectura. Análise Arquitectónica nos Proxectos Fin de Carreira. Cadernos PFC. Universidade da Coruña Llano, P. de, Rosales Noves, J.M., Lizancos, P., Ventura Real, J.M. e Vizcaíno Monti, F.J. (2000)Dibujo II (grupos A y C): análise gráfica da arquitectura. Boletín académico, ISSN 0213-3474, Nº. 24, p. 38-47 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Debuxo de Arquitectura/630G02002 | Análise de Formas Arquitectónicas/630G02007 | Proxectos 1/630G02001 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Análise Arquitectónico 2/630G02017 |
|
Observacións |
Non se permite o uso de teléfonos móbiles, tabletas ou ordenadores durante as clases teóricas, para fins non académicos. O incumprimento desta regra pode provocar a expulsión inmediata da aula. |
|