Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A12 |
Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar estruturas de edificación. (T) |
A17 |
Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas. |
A18 |
Aptitude para conservar as estruturas de edificación, a cimentación e obra civil |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta |
B9 |
Comprender os problemas da concepción estrutural, de construción e da enxeñería vinculados cos proxectos de edificios así como as técnicas de resolución destes |
B11 |
Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Habilidades relacionadas con la modelización y el análisis de sistemas estructurales, incluyendo la idealización de vínculos, uniones, materiales y acciones. |
A12 A17 A18
|
B2 B3 B4 B5 B11 B12
|
|
Capacidades vinculadas con la concepción y el desarrollo técnico de proyectos de estructuras metálicas en el ámbito de la edificación. |
A12 A17 A18 A63
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Determinar la configuración geométrica asociada a los distintos elementos constitutivos de una estructura de edificación resuelta con piezas de acero, con objeto de que puedan satisfacer las necesarias condiciones de estado límite |
A12 A17 A18
|
B3 B5 B9
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Proyectar uniones y detalles constructivos en el ámbito de las estructuras metálicas de edificación |
A12 A17 A18
|
B3 B5 B9
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Familiarizarse con la consulta, interpretación y aplicación de la normativa vigente en el ámbito de las estructuras metálicas de edificación. |
A12 A17 A18
|
B3 B9
|
C3 C6 C8
|
Iniciarse en la utilización de aplicaciones informáticas de análisis estructural, y de herramientas básicas ligadas a la implementación de las tecnologías de la información y de las comunicaciones. |
A17 A18
|
|
C3 C6 C7 C8
|
Fomentar el desarrollo de las capacidades y actitudes de carácter autónomo (tendencia al aprendizaje continuo, habilidad para resolver problemas de forma efectiva, capacidades de análisis y síntesis, organización y planificación personal, gestión productiva de la información) o colaborativo (comunicación efectiva, comportamiento fundamentado en responsabilidades compartidas). |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Proxecto de estruturas lixeiras de cuberta |
Nomenclatura
Pórticos transversais
Pórticos testeros
Correas
Estabilidade
Representación gráfica
|
Proxecto de estruturas porticadas de edificación |
Sistemas de transmisión directa
Sistemas de transmisión indirecta
Sistemas suspendidos
Estabilidade
Forxados
Escaleiras
Representación gráfica
|
Deseño de unións |
Clasificación por resistencia
Clasificación por rixidez
Unións atornilladas
Pasadores
Unións soldadas
Detalles construtivos
|
Bases de cálculo |
Materiais
Seguridade estrutural
Esgotamento de seccións
Cálculo de solicitaciones
Clasificación de seccións
Modelos de comportamento
Imperfeccións iniciais
Estabilidade lateral global
Estimación de deformacións
|
Resistencia das seccións |
Tracción
Compresión
Corte
Flexión
Torsión
Interacción de esforzos
|
Pezas comprimidas |
Conceptos xerais
Fundamentos teóricos
Curvas europeas de pandeo
Dimensionado de pezas simples
Dimensionado de pezas compostas
|
Vigas de alma chea |
Conceptos xerais
Envorco lateral
Abolladura de alma
Interacción de esforzos
Vigas armadas
Vigas de canto variable
Vigas reforzadas con platabandas
Vigas mixtas
|
Vigas alveoladas |
Conceptos xerais
Modelización
Dimensionado do cordón
Dimensionado do montante
Estimación de deformacións
|
Vigas trianguladas e vigas Vierendeel |
Tipoloxía e clasificacións
Vigas trianguladas
Vigas Vierendeel
|
Basas de soportes |
Conceptos xerais
Apoios articulados con axil de tracción
Basas sometidas a flexocompresión
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A12 A17 A18 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
25 |
55 |
Solución de problemas |
A12 A17 A18 A63 B3 B5 B9 C1 C3 C6 C7 C8 |
13 |
36 |
49 |
Obradoiro |
A12 A17 A18 A63 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C1 C3 C6 C7 C8 |
12 |
27 |
39 |
Esquemas |
B3 B9 |
0 |
2 |
2 |
Proba mixta |
A12 A17 A18 B2 B9 B11 C1 C6 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Unha fracción relevante da actividade presencial sérvese do método expositivo, cuxa responsabilidade recae fundamentalmente sobre o profesorado, xa sexa de forma oral ou co complemento de medios audiovisuais. Con todo, e con independencia do anterior, durante as devanditas sesións perséguese alcanzar unha certa cota de participación por parte do alumnado, potenciando a súa implicación, fomentando a retroalimentación do proceso (e por tanto o carácter bidireccional da comunicación), e dinamizando os mecanismos de aprendizaxe mediante técnicas de interacción. |
Solución de problemas |
Realizaranse probas de carácter práctico, deseñadas a partir dos contidos traballados previamente. O carácter progresivo de tales probas obedece a criterios de formación continua, de forma que as conclusións de cada fase poidan servir para reconducir os procesos de ensino e aprendizaxe convenientemente, adecuándoos ás particularidades do grupo a fin de alcanzar as pretendidas competencias. |
Obradoiro |
A materia participa no Taller de sexto cuadrimestre, onde se integran igualmente Proxectos 5, Construción 4 e Urbanística 3. O taller enténdese como un espazo de traballo e intercambio concibido para facilitar a confluencia dos contidos das diferentes materias en torno ao proxecto arquitectónico, e por tanto baséase na integración multidisciplinar sobre a resolución de casos prácticos. |
Esquemas |
Na resolución de problemas e probas mixtas preténdese utilizar como apoyatura un documento sinóptico que o alumno confeccionará ao longo do curso. Téntase reforzar así a aprendizaxe significativa mediante a síntese estruturada dos principais contidos da materia. A elaboración enténdese progresiva, ordenando de forma continuada conceptos e expresións, esquematizando procesos de análises, e incidindo na dedución de posibles relacións entre os sucesivos temas do programa. |
Proba mixta |
Expóñense probas escritas como ferramenta de avaliación diagnóstica e formativa. O deseño axústase en cada enunciado ao perfil de coñecementos e capacidades que se pretende valorar, incidindo na comprensión dos contidos teóricos e nas destrezas asociadas á análise e resolución de casos prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Obradoiro |
|
Descrición |
Unha metodoloxía orientada cara á aprendizaxe require a consideración das singularidades que distancian a uns alumnos doutros dentro dun mesmo grupo, en termos de formación previa, posibles carencias, actitudes e aptitudes, expectativas e motivacións. Dado o carácter progresivo da materia, é aconsellable liquidar todas as posibles dúbidas a medida en que van xurdindo, o máis axiña posible e facendo uso das correspondentes titorías. Esta cuestión intensifícase, se cabe, no desenvolvemento dos proxectos propostos a nivel de taller, cuxa metodoloxía só adquire sentido se se produce un contacto regular e xornal co profesorado a fin de optimizar e no seu caso reconducir as actividades en curso.urso. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A12 A17 A18 A63 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B11 C1 C3 C6 C7 C8 |
Valoraranse os resultados obtidos no taller teniendo en cuenta o seu seguimento por parte do alumno, a complexidade da solución estrutural, a súa adecuación á proposta arquitectónica, así como o seu desenvolvemento tanto a nivel de cálculo como gráfico. |
20 |
Proba mixta |
A12 A17 A18 B2 B9 B11 C1 C6 |
Ditas probas contemplarán a resolución de exercicios teórico-prácticos e o desenvolvemento de determinados aspectos vinculados ao proxecto de estruturas de edificación. |
80 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Proyecto de estructuras de acero. Martín, E.; Otero, D. Reprografía Noroeste. 2023. Estructuras de acero. Ejercicios y taller de estructura. Estévez, J. et al. Reprografía Noroeste. 2017. NORMATIVA Código Técnico de la Edificación. Documento Básico SE-A. Seguridad estructural. Acero. Ministerio de la Vivienda. 2008. Código Estructural. Volumen IV. Dimensionamiento y comprobación de estructuras de acero. Ministerio de la Presidencia, Relaciones con las Cortes y Memoria Democrática. 2021. |
Bibliografía complementaria
|
|
DISEÑO Sistemas de estructuras. Engel, H. Gustavo Gili. 2018. Estructuras para arquitectos. Salvadori, M.; Heller, R.CP67. 1987. Estructuras o por qué las cosas no se caen. Gordon, J.E. Calamar. 2004. Razón y ser de los tipos estructurales. Torroja, E. Instituto de Ciencias de la Construcción Eduardo Torroja. 2000. TIPOLOGÍAS Estructuras de acero en edificación. Hurtado, C. et al. Apta. 2008. Naves industriales con acero. Arnedo, A. Apta. 2009. PROYECTOS Construir con acero. Arquitectura en España. Araujo ,R.; Seco, E. Ensidesa. 1994. Construir con acero. Arquitectura en España. 1993-2007. Araujo, R.; Seco, E. Apta. 2009. ANÁLISIS Y CÁLCULO Estructuras de acero. Fundamento y cálculo según CTE, EAE y EC3. Argüelles, R. et al. Bellisco. 2013. Estructuras de acero 2. Uniones y sistemas estructurales. Argüelles, R. et al. Bellisco. 2007. PRONTUARIOS Prontuario Ensidesa. Tomo 0* Bases de cálculo.Dimensionamiento de elementos estructurales. Tomo 2 Acero para estructuras de edificación. Valores estáticos. Elementos estructurales. Ensidesa. 1990. Prontuario de estructuras metálicas. Rodríguez-Borlado, R. et al. Cedex. 2002. CONSULTA Y AMPLIACIÓN La estructura metálica hoy. Tomo 1. Volúmenes 1 y 2.Teoría y práctica. Tomo 2. Volumen 1. Proyectos. Texto y tablas. Tomo 2.Volumen 2. Proyecto. Planos. Argüelles, R. Bellisco. 2010. Estructuras metálicas para edificación. Adaptado al CTE. Monfort, J. Universidad Politécnica de Valencia. 2008. Problemas de estructuras metálicas adaptados al código técnico. Monfort, J. et al. Universidad Politécnica de Valencia. 2008. Curso de estructuras metálicas de acero laminado.Rodríguez, L.F. Colegio Oficial de Arquitectos de Madrid. 1983. Vigas alveoladas. Estévez, J. et al. Bellisco. 2000. CYPE 3D Cype 3D 2016. Diseño y cálculo de estructuras metálicas. Reyes, A.M. Anaya Multimedia. 2015. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estruturas 1/630G02019 | Estruturas 2/630G02023 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Construción 4/630G02027 | Proxectos 5/630G02021 | Urbanística 3/630G02029 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|