Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A16 |
Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar instalacións de subministración, tratamento e evacuación de augas, de calefacción e de climatización. (T) |
A17 |
Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas. |
A20 |
Aptitude para valorar as obras. |
A22 |
Capacidade para proxectar instalacións edificatorias e urbanas de transformación e subministración eléctricas, de comunicación audiovisual, de acondicionamento acústico e de iluminación artificial. |
A23 |
Capacidade para conservar instalacións. |
A26 |
Coñecemento axeitado das características físicas e químicas, os procedementos de produción, a patoloxía e o uso dos materiais de construción. |
A29 |
Coñecemento dos procedementos administrativos e de xestión e tramitación profesional. |
A31 |
Coñecemento dos métodos de medición, valoración e peritaxe. |
A63 |
Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B10 |
Coñecer os problemas físicos, as distintas tecnoloxías e a función dos edificios de xeito que se dote a estes de condicións internas de comodidade e protección dos factores climáticos, no marco do desenvolvemento sostible |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A16 Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar instalacións de subministración, tratamento e evacuación de augas, de calefacción e de climatización. (T) A16 |
A16
|
|
|
A17 Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas. |
A17
|
|
|
A20 Aptitude para valorar as obras. |
A20
|
|
|
A22 Capacidade para proxectar instalacións edificatorias e urbanas de transformación e subministración eléctricas, de comunicación audiovisual, de acondicionamento acústico e de iluminación artificial. |
A22
|
|
|
A23 Capacidade para conservar instalacións. |
A23
|
|
|
A26 Coñecemento axeitado das características físicas e químicas, os procedementos de produción, a patoloxía e o uso dos materiais de construción. |
A26
|
|
|
A29 Coñecemento dos procedementos administrativos e de xestión e tramitación profesional. |
A29
|
|
|
A31 Coñecemento dos métodos de medición, valoración e peritaxe. |
A31
|
|
|
A63 Elaboración, presentación e defensa ante un Tribunal Universitario dun traballo académico orixinal realizado individualmente relacionado con calquera das disciplinas cursadas. |
A63
|
|
|
B1 Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
|
B1
|
|
B2 Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
|
B2
|
|
B3 Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
|
B3
|
|
B4 Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
|
B4
|
|
B5 Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
|
B5
|
|
B10 Coñecer os problemas físicos, as distintas tecnoloxías e a función dos edificios de xeito que se dote a estes de condicións internas de comodidade e protección dos factores climáticos, no marco do desenvolvemento sostible |
|
B10
|
|
B12 Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
|
B12
|
|
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
C1
|
3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
C3
|
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
|
|
C4
|
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
|
|
C5
|
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
C6
|
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
|
|
C7
|
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultura da sociedade |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
.- Instalacións en Arquitectura.
.- Integración de instalacións hidráulicas, de climatización, de climatización eléctrica, de iluminación, de comunicación e de seguridade.
.-Instalacións de aire acondicionado Ventilación, calefacción, refrixeración
.-Transporte e instalacións especiais
.-Instalacións de protección
.Cálculo de instalaciones hidráulicas, eléctricas y de clima
Espacios para instalaciones
Sostenibildad en instalaciones de clima |
.- Las instalaciones en la Arquitectura.
.- Integración de las instalaciones hidráulicas, de climatización, de acondicionamiento electrico , luminoso, de comunicación y seguridad.
.-Instalaciones de acondicionamiento de aire.Ventilación, calefacción, refrigeración
.-Instalaciones de transporte y especiales
.-Instalaciones de protección
Cálculo de instalaciones hidráulicas, eléctricas y de clima
Espacios para instalaciones
Sostenibilidad en instalaciones de clima |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A16 A17 A20 A22 A23 A26 A29 A31 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
14 |
30 |
44 |
Proba obxectiva |
A16 A17 A20 A22 A23 A26 A29 A31 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 C1 C3 |
2 |
43 |
45 |
Obradoiro |
A16 A17 A20 A22 A23 A26 A29 A31 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
15 |
15 |
30 |
Sesión maxistral |
A16 A17 A20 A22 A23 A29 A31 A63 B1 B3 B4 B5 B10 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
30 |
0 |
30 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Realizarase un traballo relacionado coas temáticas do programa.O obxectivo é que o alumno defina as instalacións que se estudan nun proxecto de arquitectura.Estes traballos ou prácticas concíbense como unha extensión natural das clases teóricas.Os traballos contémplanse dende unha dobre perspectiva: como unha oportunidade para ampliar e profundizar os conceptos teóricos adquiridos e como un exercicio de aplicación deses conceptos que se cursan nun proxecto de arquitectura. as prácticas deberán realizarse ao final do curso.cuadrimestre.As prácticas realizaranse individualmente ou en pequenos grupos.
A asistencia ás clases prácticas é obrigatoria. Os traballos tutelados desenvolverán o mesmo proxecto que se desenvolve nas Instalacións 2 dentro do Workshop 8 (1,5 ECTS de prácticas fóra do Workshop e 1,5 ECTS dentro do Workshop 8). |
Proba obxectiva |
Utilizarase o método de avaliación continua tendo en conta:
-Asistencia ás clases presenciais tendo en conta a actitude participativa e activa do alumno/a nelas.
- Elaboración e presentación de prácticas
- exame da materia
Ao final do cuadrimestre, na data sinalada polo Departamento de Estudos, realizarase o exame da materia (proba obxectiva).
|
Obradoiro |
Os traballos tutelados desenvolverán o mesmo proxecto que se desenvolve nas Instalacións 2 dentro do Workshop 8 (1,5 ECTS de prácticas fóra do Workshop e 1,5 ECTS dentro do Workshop 8). |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais consisten na exposición por parte do profesor de diferentes temas da materia. Nelas, o alumnado poderá interactuar co profesor plantexando dúbidas ou dúbidas.O profesor, no seu caso, poderá elaborar material didáctico que constituirá unha guía de axuda ao estudo da materia, non exclusiva da bibliografía e que non supoña o contido mínimo da materia.
A asistencia ás clases teóricas é obrigatoria |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Obradoiro |
|
Descrición |
Atenderanse as consultas realizadas polo alumno sobre a teoría ou a práctica |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A16 A17 A20 A22 A23 A29 A31 A63 B1 B3 B4 B5 B10 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
A asistencia ás clases expositivas teóricas e prácticas é imprescindible e un requisito previo para a cualificación do exame e das prácticas (mínimo 80%) |
0 |
Traballos tutelados |
A16 A17 A20 A22 A23 A26 A29 A31 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
a nota final positiva esixe a asistencia continuada (mínimo 80%) e ter aprobadas tanto a parte teórica (mínimo 5 puntos) como a práctica (mínimo 5 puntos) da materia.A nota final da materia estará composta polo exame final (60%) e a nota final das prácticas (40%).En relación coas prácticas, terase en conta a precisión, a sensibilidade, a claridade, a adecuación, a claridade, a adecuación, a avaliación, a rigorosidade, a claridade, a claridade e a calidade ambiental. da resolución de problemas e da integración das instalacións no edificio.A avaliación dos traballos tutelados é fundamental para a avaliación do obradoiro, xa que a práctica realízase no mesmo proxecto (avaliación total 40%).Debido a que a aplicación informática require unha avaría, fixouse un 20%+20%, pero a avaliación é fundamental (40%) e o traballo realizado na práctica fóra do obradoiro non se pode desglosar exclusivamente na aplicación informática dentro do obradoiro. ks por iso. |
20 |
Proba obxectiva |
A16 A17 A20 A22 A23 A26 A29 A31 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 C1 C3 |
Consistirá nun exame ao final do cuadrimestre relativo aos contidos teóricos e prácticos da materia. |
60 |
Obradoiro |
A16 A17 A20 A22 A23 A26 A29 A31 A63 B1 B2 B3 B4 B5 B10 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Os traballos tutelados desenvolverán o mesmo proxecto que se desenvolve en Instalacións 2 dentro do Taller 8 (1,5 ECTS de prácticas fóra do Taller e 1,5 ECTS dentro do Taller 8) A valoración total da práctica será do 40%, sendo necesario ter aprobada a teoría e a práctica para proceder a compoñer a nota final (60% teoría + 40% práctica)
A avaliación do traballo tutelado é fundamental para a avaliación do obradoiro, xa que a práctica realízase no mesmo proxecto (avaliación total 40%).Debido a que a aplicación informática pide un desglose, estableceuse un 20%+20%, pero a avaliación é fundamental (40%) e os traballos realizados nas prácticas fóra do obradoiro e os realizados dentro do obradoiro non poden ser avaliados por separado porque aquí non se pode desagregar exclusivamente para a aplicación informática. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación nas sucesivas matrículas realizarase polo mesmo procedemento As condicións de avaliación son as mesmas para as oportunidades de xuño e xullo.As docencias ao alumnado dos programas de mobilidade poderán adaptarse, se o profesor o considera oportuno, ás condicións pedagóxicas e traballos especiais tutelados, así como ás probas e exames de avaliación.Aprobación parcial de teoría ou práctica, agás as cualificacións parciales do ano académico que non se aproben no mesmo curso de xullo, salvo as titulacións parciales do mesmo ano académico. cualificación ao final de cada trimestre, convocarase unha Xunta de Avaliación de Obradoiros, que analizará os resultados globais do mesmo e resolverá, no seu caso, casos concretos da súa materia "Os alumnos que non superen a materia de Proxectos en ambas as ocasións de cada convocatoria" deberán asistir ao obradoiro ao curso seguinte. Neste caso, o alumnado, ademais dos proxectos, desenvolverá os traballos das materias que non teñan superados no obradoiro do curso Aqueles alumnos que, superada a materia de Proxectos, non teñan superada ningunha das demais materias integradas no obradoiro, terán que presentar, en convocatorias consecutivas, de novo e coas correccións oportunas, os traballos propostos no obradoiro no que participaron.
De acordo co Plan de Estudios, para ser avaliados, todas as materias que integran o Obradoiro deberán cursarse simultaneamente, polo menos na 1a matrícula, o incumprimento deste requisito suporá a non presentación da materia.
Para os estudantes a tempo parcial ou exención académica, tamén se avaliará mediante a proba obxectiva e o traballo tutelado e o obradoiro.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Material
docente elaborado, en su caso, por el profesor, que se dispondrá en la
plataforma Moodle; este material constituye una guía de ayuda al estudio de
la materia, no excluyente de la bibliografía y no supone contenido mínimo de
la misma.
|
ARANDA
USON, A., 2010. Eficiencia energética en instalaciones y equipamiento de
edificios. Zaragoza: Prensas Universitarias de Zaragoza.
|
ARIZMENDI
BARNES L.J.2004. Cálculo y normativa básica en los edificios.
Pamplona:EUNSA
|
ASOCIACION
TECNICA ESPANOLA DE CLIMATIZACION Y REFRIGERACION (MADRID), 2010. Fundamentos
de climatización: para instaladores e ingenieros recién titulados. Madrid:
ATECYR.
|
ATECYR
(2006) , DTIE 2.02 Calidad del
aire interior. Madrid:
ATECYR
|
CARRIER
AIR CONDITIONING COMPANY, 2008. Manual de aire acondicionado: handbook of
air conditioning system design. Barcelona:
Marcombo.
|
CEJUDO
LOPEZ, J.M., 2009. Sistemas de climatización. Madrid: ATECYR.
|
CODIGO
TECNICO DE LA
EDIFICACION, HE2,HE3,HE4,HE5,HS3, HS4,HS5,HR
|
COLEGIO
OFICIAL DE INGENIEROS DE TELECOMUNICACIÓN, 2011. Normativa de las
infraestructuras comunes de telecomunicaciones (I.C.T.). Madrid: COIT.
|
DOCAMPO
REY P. y GARCIA CASAL W., 2006. Guía Práctica de energía solar.
Santiago: Ediciones CAT-COAG
|
Documentación
Técnica de ventilación de ALDER VENTICONTROL
|
Documentación
Técnica de ventilación de SOLER & PALAU
|
DURÁN
MONTEJANO, S., 2008. Cálculos de instalaciones de fontanería, gas y
calefacción. Madrid: Tornapunta.
|
DOCAMPO
REY P. y GARCIA CASAL W.,2006. Guía Práctica de energía solar.
Santiago: Ediciones CAT-COAG
|
ENTWISTLE,
J., 2012. El detalle en el diseño contemporáneo de iluminación. Barcelona:
Blume.
|
FEIJO
MUÑOZ J., 1991. Instalaciones eléctricas en Arquitectura. Valladolid:
COA Valladolid
|
FEIJO
MUÑOZ J., 2001 .Instalaciones de climatización en Arquitectura,
Valladolid, Universidad de Valladolid
|
FEIJO
MUÑOZ J.,1994. Instalaciones de Iluminación en Arquitectura. Valladolid:
Universidad de ValladolidFERNANDEZ SALGADO, J. M ., 2011. Eficiencia
energética en los edificios. Madrid: A. Madrid Vicente.
|
ENTWISTLE,
J., 2012. El detalle en el diseño contemporáneo de iluminación. Barcelona:
Blume.
|
FUMADO J. L .,2004. Las instalaciones de servicios en los
edificios. Santiago: Ediciones CAT-COAG
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FUMADO J. L. y PARICIO I., (1999).El tendido de las instalaciones.
Barcelona: Bisagra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GAGO, A. y FRAILE, J., 2012. Iluminación con tecnología LED. Madrid:
Paraninfo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GARCIA PÉREZ, J., 2007. Esquemas hidráulicos de calefacción,
A.C.S. y colectores solares térmicos: 215 esquemas de principio para
calefacción, A.C.S. y colectores solares térmicos, con sus criterios de
diseño. Madrid: El Instalador.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GARCIA VALCARCE A. y DIOS VIEITEZ M. J., 1997. Evacuación de aguas
de los edificios. Pamplona: T6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
GAS NATURAL, s. d. Manual de instalaciones receptoras de gas
natural, Barcelona: Gas Natural IDAE ,2005. Guía
Técnica del aprovechamiento de la luz natural en edificios .Madrid:
IDAE
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
INNES, M., 2012. Iluminación en interiorismo. Barcelona:
Blume.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Instrucción MI IP 003 Instalaciones de depósitos de gasóleo
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
JUTGLAR, L. y MIRANDA, A.L., 2009. 1001 preguntas sobre el RITE. Barcelona:
Marcombo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MARTIN SANCHEZ, F., 2008. Manual de instalaciones de calefacción
por agua caliente: adaptado al Código Técnico de la
Edificación y al nuevo RITE. Madrid: AMV.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MARTÍN SÁNCHEZ, F., 2007. Nuevo manual de instalaciones de
fontanería, saneamiento y calefacción: adaptado al Código Técnico de la
Edificación. Madrid: A. Madrid Vicente.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MIRANDA, A.L., 2007. Técnicas de climatización. México D.F:
Marcombo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MATIAS MASESTRO I.R., y FERNANDEZ VALDIVIELSO,2005.Telecomunicaciones
en la construcción. Pamplona: Universidad Pública de Navarra
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OSRAM, 2010. Sistemas de gestión de la iluminación (SGI). Torrejón
de Ardoz: Osram.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MARTÍN SÁNCHEZ, F., 2007. Nuevo manual de instalaciones de
fontanería, saneamiento y calefacción: adaptado al Código Técnico de la
Edificación. Madrid: A. Madrid Vicente.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Real decreto sobre eficiencia energética en edificios (2013)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reglamento de instalaciones térmicas en edificios RITE 2007-2013
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reglamento Electrotécnico de baja Tensión e Instrucciones 
Complementarias
Reglamento de instalaciones de proteccion contra el incedio
(RIPCI) ,2010
|
|
|
|
|
|
|
|
 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Proxectos 8/630G01036 | Construción 6/630G01037 | Estruturas 5/630G01038 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|