Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Sabin Diaz, Patricia
Correo electrónico
patricia.sabin@udc.es
Profesorado
Carreiro Otero, Maria Concepción
Irisarri Castro, Jesús
Muñoz Fontenla, Luis W
Piñera Manso, Guadalupe
Sabin Diaz, Patricia
Correo electrónico
maria.carreiro@udc.es
j.irisarri@udc.es
l.w.munoz.fontenla@udc.es
g.pinera.manso@udc.es
patricia.sabin@udc.es
Web
Descrición xeral
O obxetivo básico no que se fundamenta a asignatura e o desenrrolo de proxectos nun contorno urban complexo, satisfacendo apropiadamente as exixencias compositivas, espaciais, técnicas e funcionais que conleva o deseño arquitectónico e urbanístico. Contrastaranse e relacionaranse as decisións de caracter xeral e deseño das pezas arquitectónicas.
Competencias / Resultados do título
Código
Competencias / Resultados do título
Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe
Competencias / Resultados do título
Capacidade de abordar novos equipamentos dentro da escala do barrio e do sector urbano, desenvolvendo os programas de necesidades axeitados a cada situación
A37 A38 A44 A52 A53 A58 A61
B2 B3 B4 B5 B12
C1 C3 C8
Capacidade de dar unha resposta arquitectónica obxectual e contextual ás novas instalacións urbanas, incorporando a perspectiva de xénero e accesibilidade como fundamentos da sostibilidade.
Capacidade para estudar e analizar críticamente obras e proxectos arquitectónicos como medio de coñecemento e formación continua, en relación cos aspectos do programa de necesidades, resolución funcional, técnica e simbólica. Deberá considerarse o contexto físico e temporal dos estudos de caso, e relacionalos cos parámetros contemporáneos de sostibilidade, perspectiva de xénero e biofilia.
A63
B2 B3 B4 B5 B12
C4 C5 C6 C7 C8
Contidos
Temas
Subtemas
O deseño sostible
-O impacto ambiental e social das intervencións arquitectónicas e urbanas
-Materiais avanzados fronte a materiais tradicionais
-Redución, reutilización e reciclaxe: aplicacións na formulación de programas de necesidades e deseño arquitectónico e urbano
- As novas ferramentas conceptuais de análise e transformación da realidade: perspectiva de xénero, sostibilidade, biofilia
Novos programas e escalas complexas
-Equipametno vs. infraestrutura
-O concepto de infraestrutura para a vida cotiá
-Noves tecnoloxías: aplicación no hábitat
Estudo e análise crítica de proxectos arquitectónicos: a vida na cidade.
-Estudio dos casos 1. O proxecto residencial na cidade consolidada.
-Estudo dos casos 2. Proxectos de atención e conciliación na cidade.
-Estudio dos casos 3. Os equipamentos da escala urbana.
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado
Metodoloxías
Metodoloxías
Descrición
Sesión maxistral
Presentación oral para introducir as referencias e as contribucións teóricas en relación os exercicios a realizar.
Obradoiro
Modo formativo inherente ao proxecto arquitectónico obxectual, contextual e urbano, que consiste en horas presenciales e non presenciales. Inclúe traballo práctico, individual ou colectivo, sesións críticas individuais e colectivas, comparticións, debates e comentarios, e preparación de estudos que desenvolven estudos.
Nas horas de clase o alumno desenvolverá o traballo do proxecto co apoio e supervisión do profesorado. Nas horas non presenciais completarase o progreso na resolución dos exercicios derivados do traballo persoal e profundar os comentarios e observacións feitos na aula.
Eventos científicos e/ou divulgativos
Preparación de material de sintese do traballo realizado na materia para a súa exposición conxunta a fináis de curso no evento organizado polo Departamento de Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición: "Arquitecturas en Curso. DPAUC" (paneis, maquetas, debuxos, videos, textos, performances, etc.).
Asistencia a eventos divulgativos (congresos, xornadas, simposios, conferencias, etc.) organizados pola ETSAC ou DPAUC, etc., indicados polo profesorado da mateira como parte do contido docente do curso, co obxetivo de proporcionar ó alumnado coñecementos e experiencias actuais referentes a un determinado ámbito de estudo.
Estudo de casos
Estudio e análise crítica de casos prácticos dos tipos 1, 2 ou 3 indicados nos contidos.
Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
Atención individualizada o alumno para a corrección de cada proxecto. Realizaranse correccions de modo idindivudualizado de cada alumno atendendo as peculiaridades do seu proxecto e colectivas de confrontación das distintas opcions de proxecto que se están a desenvolvendo polos estudantes. Ambas atención personalizada e/ou en grupos de traballo efectuaranse na clase ordinaria, en tutoríaa (a solicitar polos estudanttes)
Avaliación
Metodoloxías
Competencias / Resultados
Descrición
Cualificación
Estudo de casos
B3 C4 C7
Estudo dun proxecto baseado na procura de información a partir de distintas fontes documentais, tanto gráficas como escritas. Tratamento de datos, preparación do estudo e conclusións.
Se avaliará o rigor do contido ea calidade da expresión gráfica.
O traballo debe ser exposto publicamente mediante un tempo limitado nas diferentes etapas de preparación.
Traballos desenvolvidos individualmente.
Desenvolvemento dos traballos que varían de nivel de anteproxecto a básico, como se indica en cada caso.
Todos os traballos desenvolvidas deben ser expostas en público mediante un tempo limitado nas distintas etapas de preparación.
Pódense desenvolver en grupos (dúas persoas) ou individualmente, segundo indicacións específicas de cada traballo específico.
75
Observacións avaliación
- Oportunidade de xuño:
Para obter a titulación adecuada, requírese como condición necesaria a entrega de todos os exercicios e casos prácticos, ea participación na exposición pública do mesmo.
As exposicións públicas dos traballos en curso serán programadas periódicamente. A asistencia a todas estas sesións é necesaria para obter a cualificación de apto. Aqueles alumnos que opten a nota realizarán, se é posible, unha presentación ante os profesores da materia, nela comentarase o exercicio do alumno.
- Oportunidade de xullo:
As obras desenvolvidas durante o curso serán revisadas ou completadas, corrixindo as deficiencias detectadas.
Non se contempla o apto sen o desenvolvemento segundo o nivel especificado en cada caso do conxunto de traballos propostos no taller e no caso de estudo
- E condición necesaria para superar a materia cumprir cunha asistencia mínima dun 80%.
Avaliación en convocatoria adiantada: Para poder optar á avaliación en convocatoria adiantada deben cumprirse as condicións de avaliación xeral
nun curso previo.
Estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Para estes casos, sempre que conten con recoñecemento oficial da dirección do centro, non se terá en conta a esixencia de asistencia mínima,manténdose o resto de esixencias xerais establecidas.
Plaxio. No relativo ao plaxio se atenderá ao indicado no Art. 14º das Normas de
avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de grao e mestrado universitario da UDC.
-Preparación de material
de sintese do traballo realizado na materia para a súa exposición
conxunta a fináis de curso no evento organizado polo Departamento de
Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición: "Arquitecturas en
Curso. DPAUC" (paneis, maquetas, debuxos, videos, textos, performances,
etc.).
-Asistencia a eventos divulgativos (congresos, xornadas,
simposios, conferencias, etc.) organizados pola ETSAC ou DPAUC, etc.,
indicados polo profesorado da mateira como parte do contido docente do
curso, co obxetivo de proporcionar ó alumnado coñecementos e
experiencias actuais referentes a un determinado ámbito de estudo.
Fontes de información
Bibliografía básica
_Alexander, Christopher et alt. Un lenguaje de patrones. Barcelona: Gustavo Gili, 1980.
_Apodaka Ostaikoetxea, Marije (coord.). Urbanismo inclusivo. Las calles tienen género. Vitoria: Servicio Central de Publicaciones del Gobierno Vasco, 2012.
_Ashihara, Yoshinobu. El diseño de espacios exteriores. Barcelona: Gustavo Gili, 1982.
_Berrizbeitia, Anita; Pollak, Linda. Inside outside, between architecture and landscape.
_Bofill Levi, Anna. Guia per al planejament urbanístic i l´ordenació urbanística amb la incorporació de criterios de génere. Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2008.Gloucester, (Massachussets): Rockport, 2003.
_Cano, G. y Maestre, J.M. Tecnología y sociedad: ¿Por qué no llega el hogar digital? Informes de la Construcción, vol. 67, 538 (2015).
_Carreiro Otero´, María y Cándido López González. Parametrizar y sistematizar o cómo incorporar la perspectiva de género en el urbanismo.
;
Cervero Sánchez, N. y Hernández, Agustín. Remodelación, Transformación y Rehabilitación. Tres formas de intervenir en la vivienda social del siglo XX. Informes de la Construcción, vol. 67 (EXTRA-1): mo26 (2015).
_COAC, Collegi d´Arquitectes de Catalunya (1990): Vivienda y ciudad. Concurso Internacional de Proyectos. Barcelona: COAC.
_Eleb-Vidal, Monique et al. (1988): Penser l´habité, le logement en question. Lieja: Pierre Mordaga.
Fernández, Roberto. “Modos de hacer ciudad: proyecto y plan”, en Ciudades 3 (1996): 111-127.
GALLARDO, Laura. “Del no-lugar al lugar en el proyecto arquitectónico”. AUS (Valdivia) 14 (2013): pp. 5-10.
_Gehl, Jan. La humanización del espacio urbano. Barcelona: Reverté, 2006.
_Lion, Yves y François Leclerq (1985): “Domus Demain, la Bande Active”. L´architecture d´Aujour d´Hui 252: 16-20.
_López Candeira, José A. Tratamiento del espacio exterior. Madrid: Munilla-Leria, 2002.
_López González,Cándido y María Carreiro Otero /eds. La casa. Piezas, ensambles y estrategias. Málaga: Recolectores Urbanos, 2016.
_Lyndon, Donlyn. The Sea Ranch. New York: Princeton Architectural Press, 2004.
_Marín Acosta, Flor Inés. “La arquitectura escolar del estructuralismo holandés en la obra de Herman Hertzberger y Aldo van Eyck”, en Revista de Educación y Pedagogía (21) 54 (2009): 67-80.
_Moore, Charles et al. La casa: forma y diseño. Barcelona: Gustavo Gili, 1976.
_Paricio, Ignacio y Xavier Sust (1998): La vivienda contemporánea. Programa y tecnología. Barcelona: Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya, IteC.
_Sánchez de Madariaga, Inés. Urbanismo con perspectiva de género. Sevilla: Instituto Andaluz de la Mujer. Junta de Andalucía.
_Sánchez de Madariaga, Inés. “Infraestructuras para la vida cotidiana y la calidad de vida”. Valladolid: Ciudades: Revista del Instituto Universitario de Urbanística de la Universidad de Valladolid, 8 (2004): pp. 101-133.
_Tejedor, J. 2015. Nuevo paradigma normativo sobre la ciudad: Retronando a la ciudad tradicional. Informes de la Construccion, 67 (EXTRA-1): mo22
_Zoppi, Mariella. Progettare con il verde. 2. Vuoti Urbani. 3ª reimp. Firenze: Alinea, 1997.
_Sobre puntos limpos:
_https://www2.uned.es/biblioteca/rsu/pagina3.htm
_http://economiacircular.org/DOCUMENTACION/Publicaciones/Multiparticipantes/20151209_EB3_Analisis%20para%20la%20optimizaci%C3%B3n%20de%20los%20puntos%20limpios.pdf
_http://residus.gencat.cat/es/ambits_dactuacio/valoritzacio_reciclatge/instal_lacions_de_gestio/deixalleries/caracteristiques_de_les_deixalleries/
_http://www.madrid.org/cs/Satellite?blobcol=urldata&blobheader=application%2Fpdf&blobheadername1=Content-Disposition&blobheadervalue1=filename%3DTipos+de+Puntos+Limpios-39680.pdf&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1310630261610&ssbinary=true
_http://www.mapama.gob.es/es/calidad-y-evaluacion-ambiental/temas/prevencion-y-gestion-residuos/flujos/domesticos/gestion/sistema-recogida/Puntos-limpios.aspx
Sobre pavimentos:
www.atlantiscorp.com.au
www.pvt.es
www.grupoentorno.es/aripaq/web/producto.php
www.construmatica.com/construpedia/Pavimentos_Ecol%C3%B3gicos
www.ecoralia.com
G
M
T
Y
La función de sonido está limitada a 200 caracteres
_Molino, Sergio del. La España vacía. Turner, 2016.
_Sennett, Richard. “El confesor, el limosnero y el jardinero” en Sennett, Richard. Carne y piedra. El cuerpo y la ciudad en la civilización occidental. Madrid: Alianza Editorial, 1994, pp. 194-197.
Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Proxectos 8/630G02036
Construción 6/630G02037
Construción 7/630G02045
OrdenacIón do Territorio/630G02057
Urbanística 5/630G02042
Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Materias que continúan o temario
Observacións
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías