Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A13 |
Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar sistemas de división interior, carpintería, escaleiras e demais obra rematada. (T) |
A14 |
Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar sistemas de cerramento, cuberta e demais obra grosa. (T) |
A15 |
Aptitude para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar solucións de cimentación. (T) |
A17 |
Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas. |
A19 |
Aptitude para conservar a obra rematada |
A25 |
Coñecemento axeitado dos sistemas construtivos convencionais e a súa patoloxía. |
A26 |
Coñecemento axeitado das características físicas e químicas, os procedementos de produción, a patoloxía e o uso dos materiais de construción. |
A27 |
Coñecemento axeitado dos sistemas construtivos industrializados. |
A38 |
Capacidade para intervir en e conservar, restaurar e rehabilitar o patrimonio construído. (T) |
A41 |
Aptitude para resolver o acondicionamento ambiental pasivo, incluíndo o illamento térmico e acústico, o control climático, o rendemento enerxético e a iluminación natural. (T) |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta |
B7 |
Coñecer o papel das belas artes como factor que pode influír na calidade da concepción arquitectónica |
B9 |
Comprender os problemas da concepción estrutural, de construción e da enxeñería vinculados cos proxectos de edificios así como as técnicas de resolución destes |
B10 |
Coñecer os problemas físicos, as distintas tecnoloxías e a función dos edificios de xeito que se dote a estes de condicións internas de comodidade e protección dos factores climáticos, no marco do desenvolvemento sostible |
B11 |
Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumnado debe saber e ser capaz de:
* Planificar a construción dende unha visión arquitectónica global, integrando deseño, estrutura, construción e instalacións.
* Coñecer a normativa técnica relativa á edificación e reflectir o seu cumprimento no proxecto arquitectónico.
* Elaborar a documentación dun proxecto arquitectónico.
* Elaborar documentos de proxecto que expresen o feito arquitectónico xunto coa súa construción, dotándoos de rigor, especificidade, coherencia e claridade na súa expresión gráfica e escrita.
* Coñecer a xestión avanzada do proxecto construtivo.
* Coñecemento adecuado dos sistemas construtivos convencionales e a súa patoloxía aplicada ao proxecto de rehabilitación.
* Conservar a obra grosa e a obra acabada.
* Coñecer os sistemas construtivos orientados á sustentabilidade.
* Coñecer os problemas físicos, as distintas tecnoloxías e a función dos edificios para que estean dotados de condicións internas de confort e protección fronte aos factores climáticos, no marco do desenvolvemento sostible, resolvendo acondicionamento ambiental pasivo/activo, incluído o illamento térmico e acústico. climatización, eficiencia enerxética e iluminación natural.
* Coñecer as aplicacións de avaliación da construción sostible.
* Valorar economicamente as obras. |
A13 A14 A15 A17 A19 A25 A26 A27 A38 A41
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12
|
C1 C3 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Coherencia no proxecto arquitectónico. |
- Introdución.
- Coherencia construción/arquitectura.
- A influencia das instalacións no deseño construtivo. |
2. Construción sostible. Eficiencia enerxética en proxectos de nova construción e proxectos de rehabilitación. |
- Introdución.
- Arquitectura pasiva.
- Conceptos.
- Solucións construtivas.
- Avaliación enerxética do edificio. |
3. O proxecto de edificación. Documentación. |
- Normativa.
- Contido do proxecto de edificación (memoria, planos, prego de condicións, medicións e orzamento).
- Guías de redacción.
- Tramitación. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A13 A14 A15 A17 A19 A25 A26 A27 A38 A41 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C6 C7 C8 |
9 |
0 |
9 |
Obradoiro |
A13 A14 A15 A17 A19 A25 A26 A27 A38 A41 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C6 |
30 |
104 |
134 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A25 A26 B3 B11 C6 C7 C8 |
6 |
0 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas ao alumnado, coa finalidade de transmitir o coñecemento da tecnoloxía dos sistemas expostos e dos diferentes materiais que poden intervir neles, facilitando a aprendizaxe empregando as tecnoloxías actuais de comunicación. Complementarase coa exposición e explicación de casos reais para unha mellor comprensión da problemática a tratar. |
Obradoiro |
OBRADOIRO DE MATERIA. Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, resolución de problemas, probas obxectivas, prácticas guiadas, etc.) a través das cales o alumnado desenvolve tarefas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado.
Dentro deste obradoiro, a aproximación práctica ás cuestións plantexadas nas sesións maxistrais plásmase a través da participación do alumnado en concursos internacionais de proxectos de arquitectura para estudantes, buscando aumentar a implicación do alumnado a través dun método que, a priori, parece atractivo. Este feito tamén permite que o alumno/a se familiarice cunha práctica profesional moi habitual: a participación en concursos de proxectos.
Ao comezo do cuadrimestre, o alumnado será informado do concurso ou concursos nos que poderá participar.
O alumnado poderá desenvolver estes concursos de forma individual ou en grupo (máximo 3 persoas), sempre baixo a tutela do profesorado da materia. O feito de que os proxectos poidan realizarse en grupos de ata tres persoas achega ao estudante a outra realidade da profesión na que, cada vez máis, o traballo en grupo se ve necesario ante as esixencias e demandas cada vez maiores dos proxectos arquitectónicos.
A documentación mínima esixida no regulamento do/s concurso/s poderá incrementarse segundo as directrices recollidas no documento que, ao comezo do curso, se entregará ao alumnado e no que se plasmarán todos os aspectos relacionados co traballo a realizar no cuadrimestre, os contidos mínimos a presentar, as datas de entregas parciais e/ou finais de prácticas, etc. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Actividades que impliquen asistencia e/ou participación obrigatoria do alumnado en actos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de afondar nos coñecementos sobre temas de estudo relacionados co tema. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
O alumno/a terá unha atención personalizada para aclarar conceptos e dúbidas, en horario de titoría e, en sesións abertas en horario de clase, e coa presenza dos seus compañeiros, para o desenvolvemento do traballo sobre a materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A13 A14 A15 A17 A19 A25 A26 A27 A38 A41 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B10 B11 B12 C1 C3 C6 |
Utilizarase o método de AVALIACIÓN CONTINUA, o que significa que se controlará a asistencia a clase e que a cualificación se obterá da actitude e evolución do traballo do alumno/a ao longo do cuadrimestre que, por obxectividade, quedará reflectida na realización do/s traballo/s proposto no Obradoiro. Isto permitirá comprobar que o alumnado ten asimilado os contidos conceptuais, as competencias e os métodos de traballo da materia.
Para poder aprobar a materia en calquera das oportunidades é necesaria a asistencia, como mínimo, nun 80% ás clases maxistrais e ao obradoiro, así como a realización das entregas especificadas na programación do curso.
Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica: todos os aspectos relacionados con dispensa académica, dedicación ao estudo e permanencia rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
O incumplimiento da asistencia ou das entregas do Obradoiro dará lugar á cualificación de "NON PRESENTADO" na convocatoria (en calqueira das oportunidades).
A valoración dos traballos realizados non se restrinxe só aos contidos, senón que tamén se verificará a autoría dos mesmos. Os aspectos relacionados co plaxio ou fraude académica rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
Ao comezo do curso entregaráselle ao alumnado un documento no que se recollerán todos os aspectos relacionados co traballo a realizar no cuadrimestre, os contidos mínimos a presentar, as datas de entregas parciais e/ou finais das prácticas, etc.
As entregas realizaranse na plataforma Moodle da UDC e en formato físico, seguindo as pautas recollidas no documento facilitado ao comezo do curso.
Os traballos valoraranse sobre 10, sendo un 5 a cualificación mínima para poder superar o obradoiro.
Para obter unha cualificación mínima de 5 puntos, o alumnado deberá ter presentado o traballo ou traballos coa documentación mínima esixida ao comezo do curso, así como ter sido supervisado por algún docente da materia.
En caso de non superar o obradoiro, poderá ser recuperado na seguinte oportunidade. A cualificación de NON PRESENTADO non será recuperable.
Aqueles alumnos que non superen a materia, nas dúas oportunidades de cada convocatoria, deberán presentar, en convocatorias consecutivas, de novo e coas oportunas correccións, os traballos ou traballos realizados, ata a súa superación.
CONDICIÓNS PARA TODAS AS OPORTUNIDADES. Na avaliación do alumnado aplicaranse as seguintes condicións simultáneas para poder superalas:
- Completar a asistencia requirida.
- Superar o obradoiro, cunha cualificación mínima de 5 sobre 10.
Nota. A docencia para estudantes de programas de mobilidade ou con validación parcial, poderá adaptarse a condicións pedagóxicas e de programación únicas, así como a traballos específicos tutelados. |
100 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación rexerase de acordo co establecido previamente na descrición das metodoloxías.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
As indicadas en cada lección. |
Bibliografía complementaria
|
|
As indicadas en cada lección. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Instalacións 1/630G02030 | Instalacións 2/630G02039 | Construción 6/630G02037 | Estruturas 4/630G02034 | Estruturas 5/630G02038 | Proxectos 7/630G02031 | Proxectos 6/630G02026 | Construción 5/630G02033 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, incorpórase a perspectiva de xénero nesta materia. Traballarase para identificar e modificar prexuízos, actitudes sexistas e situacións de discriminación por razón de xénero. Proporanse accións e medidas para corrixilas e fomentaranse valores de respecto e igualdade. |
|