Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T) |
A12 |
Capacidade para concibir, calcular, deseñar, integrar en edificios e conxuntos urbanos e executar estruturas de edificación. (T) |
A72 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Estruturas no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento de ferramentas de deseño paramétrico.
|
A1 A12 A72
|
|
C3 C6 C8
|
Coñecemento de ferramentas de análise estrutural
|
A1 A12 A72
|
|
C3 C6 C8
|
Coñecemento avanzado de Estruturas singulares.
|
A1 A72
|
|
C3 C6 C8
|
Coñecemento de estratexias de fabricación dixital con ferramentas de control numérico |
A1 A12 A72
|
|
C3 C4 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
S-BIM. Structural BIM.
Modelo estrutural. |
Obxectivos do modelo de información do edificio.
Modelo arquitectónico e modelo analítico
Contido Xeración
Analisis
Documentación
|
Ferramentas de deseño conceptual e paramétrico. |
Grasshopper
Kangaroo
Karamba3D
Rhino inside Revit |
Estruturas lixeiras de cuberta |
Mallas espaciais.
Estruturas transformables.
Redes de cables e membranas.
Estruturas pneumáticas.
Estruturas autotensadas.
Estruturas lixeiras de cuberta
|
Láminas. |
Láminas. Estruturas laminares en xeral.
As estruturas laminares na historia.
Láminas de revolución.
Láminas de translación.
Paraboloides hiperbólicos. |
Fabricación dixital |
Fabricación aditiva.
Impresión 3D
Fabricación sustractiva.
Fresado con control numérico
Corte laser e corte por fío quente.
Fabricación robótica
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A1 A12 A72 C3 C6 C8 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A72 C3 C6 C8 |
29 |
16 |
45 |
Obradoiro |
A1 A12 A72 C3 C6 C8 |
29 |
35 |
64 |
Lecturas |
A12 A72 C6 C8 |
0 |
9 |
9 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A12 A72 C3 C6 C8 |
0 |
25 |
25 |
Portafolios do alumno |
A1 A12 A72 C3 C4 C6 C8 |
0 |
5 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades que levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/o motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativas, que partan dos coñecementos previos. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. A sesión maxistral é tambiénconocida como conferencia, método expositivo ou lección maxistral. Esta modalidade adóitase reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes nos que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, probas obxectivas, prácticas guiadas etc.)/ etc.) a través das que o alumnado desenvolve tarefas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que constitúen unha fonte de profundización nos contidos traballados. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico demostracións, simulacións etc.)/ etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canle para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento do alumnado. |
Portafolios do alumno |
O alumno desenvolverá un portafolios con todo o seu traballo de curso para aprender a visibilizar as súas contribucións e como instrumento útil para a súa futura procura de emprego. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas a través de TIC |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O profesorado dá materia solucionarán as cuestións expostas polos alumnos de forma interactiva. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A1 A12 A72 C3 C4 C6 C8 |
Valórase a recompilación de todos os traballos realizados polo alumno ao longo do curso e a súa presentación de forma ordenada e que resalte os resultados obtidos. |
35 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A12 A72 C3 C6 C8 |
Elaboración dun traballo acorde co número de horas destinado no apartado de planificación, que se incorporará ao portafolios do alumno. |
40 |
Obradoiro |
A1 A12 A72 C3 C6 C8 |
Elaboración de prácticas e traballos propostos en clase de forma presencial |
25 |
|
Observacións avaliación |
Para ser avaliado o estudantado deberá: 1. asistir a un 70% dadocencia presencial 2. entregar a totalidadedas prácticas propostas 3. realizar a entrega doporfolio nos prazos indicados ao longo do curso. 4. entrega da prácticaxeral desenvolvida por todos o estudantado de forma colaborativa.
Polo menos o 30% da cualificación final obterase mediante un formulario bonus/malus onde os estudantes avaliasen o grao de implicación e nivel de achega ao traballo grupalda materia Mesmas condicións de avaliación rexerán para a primeira e segunda oportunidade.
PLAXIO. A detección deplaxio, así como a realización fraudulenta de probas ou actividades deavaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación desuspenso “0” na materia na convocatoria, invalidando así calquera cualificaciónobtida en todas as actividades avaliables ao longo do curso académico.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- Contaminazioni creative digitali. Donato, Dario. Spatialconnection(s) (2012).
- Revit 2021 Architecture Basics. Elite Moss. SDC Publications, (2020).
- Mastering Revit Structure 2010. S. Thomas S. Weir. Wiley Publishing, Inc. (2009).
- Parametric Architecture with Grasshopper. Tedeschi. Brienza : Le Penseur, (2011).
- Grasshopper. Basic course Grasshopper. Soler, Vicente; Liebana, Óscar. Creative Commons
- Parametric Engineering, Heimrath, Moritz
- Láminas de hormigón. Haas, A.M.
- Análisis, cálculo y diseño de las bóvedas de cáscara. Olvera López, A.
- Las estructuras tubulares en la Arquitectura. Eekhout, M.
- Retractable Roof Stuctures" - Kazuo Ishii - WitPress 2000
- Arquitectura Transformable" - Candela - ETSA Sevilla 1993
- Rhino inside Revit. https://www.rhino3d.com/inside/revit/beta/
- Karamba3D Parametric engineering. https://www.karamba3d.com/
- Introducción EN ISO 19650. Building Smart Spanish Chapter. 2021
- Manual Nomenclatura de documentos al utilizar BIM. Building Smart Spanish Chapter. 2021
|
Bibliografía complementaria
|
|
Normalización del nivel de desarrollo de modelos S-BIM. Liebana, Oscar |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Estruturas 3/630G02028 | Estruturas 4/630G02034 | Estruturas 5/630G02038 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|