Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T) |
A2 |
Aptitude para concibir e representar os atributos visuais dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas do debuxo, incluídas as informáticas. (T) |
A64 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Expresión Gráfica Arquitectónica no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Coñecer o papel das belas artes como factor que pode influír na calidade da concepción arquitectónica |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento e aplicación dos procedementos de deseño para resolver proxectos gráficos e aplicacións arquitectónicas. |
A1 A2 A64
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecemento da organización estética e expresiva das artes visuais como punto de partida para a percepción estética do entorno. |
|
B1 B2 B3 B5 B7
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Emprego dos elementos do vocabulario visual para a súa formalización gráfica nun soporte axeitado. |
A2
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Emprego das técnicas fotográficas como ferramenta visual na exposición de proyectos gráficos e arquitectónicos. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Saber aplicar as ferramentas informáticas axeitadas a cada proxecto gráfico. |
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. COMUNICACIÓN VISUAL |
Comunicación visual na actualidade
As artes visuais. O vocabulario visual
Técnicas de presentación na actualidade |
II. IMAXE CORPORATIVA. DESEÑO DE PROGRAMAS |
Imaxe corporativa na arquitectura
Grafismo ambiental |
III. TEORÍA E PRÁCTICA DA SINALÉTICA |
O linguaxe sinalético
A cor sinalética |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 |
9.5 |
0 |
9.5 |
Traballos tutelados |
A1 A64 B7 |
16 |
59.5 |
75.5 |
Análise de fontes documentais |
B1 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
0 |
20.5 |
20.5 |
Proba obxectiva |
B2 |
0 |
1 |
1 |
Presentación oral |
B4 |
4 |
0 |
4 |
Actividades iniciais |
B2 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Os ontidos teóricos impartiránse utilizando a estratexia educativa denominada "flipped classroom". Esta extratexia inverte o entorno tradicional do ensino enviando previamente os/as estudantes os contidos teóricos da clase a través da plataforma Moodle. O comenzo sa sesión presencial, as posibles dúbidas sobre os mesmos poden ser consultadas e esclarecidas polos/as profesores/as. Despois os/as alumnos/as realizarán unha proba para confirmar que todo ha sido comprendido de forma correcta.
|
Traballos tutelados |
Practica cuatrimestral que se expón a principio do cuatrimestre e desagrégase en varios apartados, cada un dos cales constitúe un bloque de aplicación dos contidos impartidos nas sesións maxistrais. Esta práctica realízase en grupo, polo que supón un traballo colaborativo e de toma de decisións compartidas.
Contémplase o seguimento ao longo do cuatrimestre de forma individualizada/grupal do traballo do alumno dentro práctica cuatrimestral, tanto no seu desenvolvemento presencial como non presencial.
|
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico. |
Proba obxectiva |
Proba teórico/práctica utilizada para a avaliación da aprendizaxe, co trazo distintivo da posibilidade de determinar se o alumno alcanzou o nivel esperado de aprendizaxe. Constituirá un instrumento de medida, articulado rigorosamente, que permita avaliar capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes e actitudes.
A Proba obxectiva tipo test pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
|
Presentación oral |
Ao final do cuatrimestre, cada grupo debe facer unha exposición oral da práctica xeral realizada, presentando cada un dos apartados e participando todos os integrantes, durante un tempo fixado previamente. |
Actividades iniciais |
Exposición inicial dos obxectivos que se queren alcanzar ao longo do semestre vinculados co programa formativo da materia. Exposición das metodoloxías a empregar, criterios de evaluación e proposta de traballos a desenvolver. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atencion concíbese como momentos presenciais de traballo do alumno co profesor en forma de tutorías en grupos reducidos ou en tutorias individualizadas que se realizarán nas horas establecidas para ese efecto no calendario de tutorías xerais do profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A64 B7 |
Realízase durante todo o cuatrimestre nos horarios facilitados ao alumnado e cunha periodicidade tal que permita o seguimento e correción da práctica exposta. |
60 |
Proba obxectiva |
B2 |
É unha proba teórico/práctica y/o tests que se utilizan para a evaluacion da aprendizaxe individual do alumnado. |
30 |
Presentación oral |
B4 |
É unha presentación pública por parte do estudantado (grupo de trabajo) do Traballo Tutelado realizado durante o cuatrimestre. |
10 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia ás sesións presenciais (teóricas / prácticas) é obrigatorio nun 80%, porcentaxe que dá cobertura aos imponderables que podemos fixar nun 20%; A asistencia será computada pola realización en tempo e forma do test sobre os contidos teóricos e as correccións programadas. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, estarán exentos desta obrigación. No entanto, este alumnado deberá cumprir todo o relativo á entrega de traballos. Para superar a materia, en calquera das dúas oportunidades oficiais do curso (a correspondente ao cuadrimestre ou na segunda oportunidade de xullo) é requisito imprescindible realizar todo o traballo proposto co nivel mínimo establecido e a axeitada tutela do profesor. En caso contrario o alumno será considerado non presentado. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia deberá entregar os traballos no seu prazo. De resulta imposible o anterior, deberá acordar previamente co profesorado unha nova data para a entrega. A tutela dos traballos propostos, só será considerada efectiva se o profesor puido comprobar o rendemento dos alumnos nos traballos realizados durante o tempo presencial da materia ou a través das tutorías, e devandito rendemento concuerda co traballo realizado durante o tempo non presencial. En consecuencia do anterior, cumprirase o seguinte: 1.- Os alumnos cualificados como non presentados na primeira oportunidade están obrigados a presentar para poder ser avaliados na segunda oportunidade todos os traballos que non entreguen na primeira oportunidade. 2.- Os alumnos que se presenten unicamente na segunda oportunidade de xullo estarán especialmente obrigados á realización de todo o traballo proposto durante o curso e en especial ao cumprimento do referente á tutela dos traballos propostos. 3.- Os alumnos que necesiten presentarse na segunda oportunidade e que non obteñan o mínimo citado para o traballo tutelado deberán presentar un novo traballo de desenvolvemento, que será proposto polos profesores. O traballo entregarase o día do exame da segunda oportunidade. A nota deste traballo será a que forme parte da nota final referente ao traballo tutelado. 4.- A falta de asistencia tanto ás clases teóricas como prácticas, por baixo do 80% de marxe, suporá a consideración do alumno como non presentado. Dada a importancia que para esta materia ten a atención personalizada, recoméndase a realización das tutorías fixadas na planificación (mínimo 1h) por parte do alumnado. "A docencia a alumnos de programas de mobilidade adaptarase a condicións pedagóxicas e traballos tutelados especiais, así como as probas e exames de avaliación"
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Costa, Joan (2007). Señalética corporativa . Barcelona : Costa Punto Com
Costa, Joan (1989). Señalética de la señalización al diseño de programas. Barcelona:CEAC
Cossu, Matteo. (2010). Usted está aqui : diseño de señalética . Barcelona:Maomao
Cohen, David (2012). A visual language : [elements of design] / David Cohen & Scott Anderson. London: Herbert Press
Heller, Steven (2012). Cien ideas que cambiaron el diseño gráfico. Barcelona:Laberinto
Martínez-Val, Juan (2004). Comunicación en el diseño gráfico : la lógica de los mensajes visuales en diseño, publicidad e Internet. Madrid: Laberinto
Mariño Campos, Ramón (2007). Diseño de páginas web y diseño gráfico : metodologías para la implementación de sitios web y para el diseño gráfico. Vigo:Ideaspropias
Knobler, Nathan (1970). El diálogo visual. Introducción a la apreciación del arte. . Aguilar
Satué, Enric (1977). El diseño gráfico en España. Historia de una forma comunicativa nueva. Alianza Editorial
Skolos, Nancy (2012). El proceso del diseño gráfico: del problema a la solución. Barcelona:Blume
Meggs, Philip B. (1991(2000 reimp.)). Historia del diseño gráfico.. Mexico:Trillas
Mathieu Lommen (2012). The book of books : 500 years of graphic innovation. London:Thames & Hudson |
|
Bibliografía complementaria
|
Sánchez Avillaneda, María del Rocío (2005). Señalética conceptos y fundamentos: una aplicación en bibliotecas.. Buenos Aires:Alfagrama |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Análise Arquitectónico 1/630G02012 | Debuxo de Arquitectura/630G02002 | Análise de Formas Arquitectónicas/630G02007 | Análise Arquitectónico 2/630G02017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|