Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Aptitude para aplicar os procedementos gráficos á representación de espazos e obxectos (T) |
A2 |
Aptitude para concibir e representar os atributos visuais dos obxectos e dominar a proporción e as técnicas do debuxo, incluídas as informáticas. (T) |
A3 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo dos sistemas de representación espacial. |
A4 |
Coñecemento axeitado e aplicado á arquitectura e ao urbanismo da análise e teoría da forma e as leis da percepción visual. |
A17 |
Aptitude para aplicar as normas técnicas e construtivas. |
A26 |
Coñecemento axeitado das características físicas e químicas, os procedementos de produción, a patoloxía e o uso dos materiais de construción. |
A27 |
Coñecemento axeitado dos sistemas construtivos industrializados. |
A30 |
Coñecemento da organización de oficinas profesionais. |
A34 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de proxectos básicos e de execución, esbozos e anteproxectos. (T) |
A36 |
Capacidade para a concepción, a práctica e desenvolvemento de dirección de obras. (T) |
A39 |
Aptitude para suprimir barreiras arquitectónicas. (T) |
A40 |
Capacidade para exercer a crítica arquitectónica. |
A48 |
Coñecemento axeitado das teorías xerais da forma, a composición e os tipos arquitectónicos. |
A49 |
Coñecemento axeitado da historia xeral da arquitectura. |
A50 |
Coñecemento axeitado dos métodos de estudo dos procesos de simbolización, as funcións prácticas e a ergonomía. |
A51 |
Coñecemento axeitado dos métodos de estudo das necesidades sociais, a calidade de vida, a habitabilidade e os programas básicos de vivenda. |
A52 |
Coñecemento axeitado da ecoloxía, a sostibilidade e os principios de conservación de recursos enerxéticos e medioambientais. |
A53 |
Coñecemento axeitado das tradicións arquitectónicas, urbanísticas e paisaxísticas da cultura occidental, así como dos seus fundamentos técnicos, climáticos, económicos, sociais e ideolóxicos. |
A54 |
Coñecemento axeitado da estética e a teoría e historia das belas artes e as artes aplicadas. |
A55 |
Coñecemento axeitado da relación entre os patróns culturais e as responsabilidades sociais do arquitecto. |
A61 |
Coñecemento do análisis de viabilidade e a supervisión e coordinación de proxectos integrais. |
A67 |
Coñecemento avanzado de aspectos específicos da materia de Proxectos no contemplados expresamente na Orde EDU/2075/2010 |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adoita atoparse a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado coma non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Coñecer a historia e as teorías da arquitectura, así coma as artes, tecnoloxías e ciencias humanas relacionadas con esta |
B7 |
Coñecer o papel das belas artes como factor que pode influír na calidade da concepción arquitectónica |
B11 |
Coñecer as industrias, organizacións, normativas e procedementos para plasmar os proxectos en edificios e para integrar os planos na planificación |
B12 |
Comprender as relacións entre as persoas e os edificios e entre estes e o seu entorno, así como a necesidade de relacionar os edificios e os espazos situados entre eles en función das necesidades e da escala humana |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer a historia do deseño industrila |
A53 A54 A55 A67
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer a historia do deseño de moble |
A53 A54 A55 A67
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Coñecer a escala dos obxectos |
A1 A2 A3 A48 A50 A67
|
B1 B2 B3 B5
|
C6 C8
|
Aplicar a escala de obxectos ao deseño |
A1 A2 A4 A26 A50 A67
|
B2 B3
|
|
Coñecer as características físicas dos materiais empregados na produción de obxectos |
A26 A27
|
|
|
Coñecer e aplicar as características dos elementos de fixación, unións e ensambles |
A17 A26 A27 A67
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C6 C8
|
Modificar o deseño de obxectos producidos industrialmente |
A1 A2 A3 A4 A26 A27 A40 A48 A50 A54 A55 A67
|
B1 B2 B3 B4 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Deseñar obxectos producibles industrialmente |
A1 A2 A3 A4 A17 A26 A27 A34 A48 A67
|
B2 B3 B4 B5 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Aplicar a ergonomía ao deseño de obxectos |
A39 A50 A51 A67
|
B2 B3 B4 B5 B12
|
C3 C6 C7 C8
|
Coñecer os procesos de fabricación |
A26 A27 A30 A34 A36 A52 A61 A67
|
B2 B3 B4 B5
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Adaptación do deseño aos procesos de fabricación |
A26 A27 A30 A55 A61
|
B2 B3 B4 B5
|
C4 C5 C6 C7 C8
|
Entender a función social do deseño e a sua utilidade |
A30 A61 A67
|
B2 B3 B4 B11 B12
|
C1 C3 C4 C5 C6 C8
|
Comprender a función social do deseño e a súa utilidade |
A48 A50 A51 A53 A54 A55
|
B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C4 C8
|
Facer crítica dos produtos de deseño industrial |
A40 A48 A49 A54 A55
|
B2 B3 B4 B5
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Relacionar o deseño industrial co espazo arquitectónico |
A26 A27 A34 A39 A48 A49 A50 A51 A54
|
B2 B3 B4 B5 B12
|
C4 C6 C7 C8
|
Familiarizarse co deseño e a suas cualidades intuitivamente |
A34 A36 A40 A48 A50 A53 A54
|
B2 B3 B7
|
C4 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Historia do mobiliario.
Historia do deseño industrial.
O material no proceso de deseño.
Madeira, vidro, aceiro.
Solucións con conxuntos, parafusos e encolados.
O espazo da arquitectura e os pequenos obxectos.
Ergonomía no uso do deseño. |
variedades das solucións |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A4 A34 A36 A39 A40 A48 A53 A54 A55 A61 A67 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C7 |
50 |
0 |
50 |
Sesión maxistral |
A17 A26 A27 A30 A49 A50 A51 A52 A53 A54 A55 B6 B7 B12 C5 C6 C7 C8 |
25 |
50 |
75 |
Proba mixta |
A53 A54 A55 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C3 |
2 |
6 |
8 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A2 A3 A4 A34 A40 A48 A54 A55 B2 B3 B4 B7 C1 C3 C8 |
2 |
4 |
6 |
Saídas de campo |
A27 A30 B3 B4 B11 C5 C6 C7 C8 |
6 |
0 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
corrección de traballos |
Sesión maxistral |
Exposición de los distintos temas del programa del curso con apoyo de proyección de imágenes. |
Proba mixta |
técnica e teoría |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Preparación de material síntese do traballo realizado na materia para a súa exposición conxunta a finais de curso no evento organizado polo Departamento de Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición: "Arquitecturas en Curso. DPAUC" (paneis, maquetas, debuxos, vídeos, textos, performances, etc.).
Asistencia a eventos divulgativos (congresos, xornadas, simposios, conferencias, etc.), organizados pola ETSAC, ou DPAUC, etc., indicados polo profesorado da materia como parte do contido docente do curso, co obxectivo de proporcionar ao alumnado coñecementos e experiencias actuais referentes ao ámbito de estudo.
|
Saídas de campo |
visitas a carpinterías de madeira, metálicas, etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Sesión maxistral |
Saídas de campo |
Proba mixta |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
|
Descrición |
Traballo presencial.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A1 A2 A3 A4 A34 A36 A39 A40 A48 A53 A54 A55 A61 A67 B1 B2 B3 B5 B6 B7 C1 C3 C4 C7 |
Puntuase o progreso e a evolución das propostas, así como o oficio que se vai adquirindo. |
40 |
Proba mixta |
A53 A54 A55 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B12 C3 |
Analizase a aprendizaxe persoalizada, evaluando o traballo final presentado e a proba presencial, conformando a sua puntuación un total do 60% da calificación. O traballo final representará o 40% e proba presencial suporá o 20%, sumando entre os dous o total do 60%. |
60 |
|
Observacións avaliación |
A nota final establécese ao avaliar o traballo final. Ao final do curso o alumno ten unha certa capacidade que debe ser satisfactoria. Os criterios de avaliación tanto para a primeira como para a segunda oportunidade inclúen: - O 40% da nota califica o avance e evolución das propostas, así como a destreza adquirida mediante a participación na discusión dirixida (correccións nas clases); - O 60% da nota depende da proba mixta, onde o 40% avalía o traballo final do curso e o 20% a proba presencial. Tanto se asiste á primeira como á segunda oportunidade, para a cualificación correspondente á participación e evolución na discusión guiada (correccións en clase), é necesario que o alumno participe con normalidade e regularidade nas clases, considerándose como tal un mínimo. do 80% de asistencia, cumprindo cas actividades en aula.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
2100 metal tubular chairs : a typology by Mácel, Otakar Rotterdam : Van Hezik-Fonds 90, [2006] Ideología y utopía del diseño Contribución a la teoría del diseño industrial Selle, Gert. Barcelona : Gustavo Gili, 1975 El diseño industrial y su estética Dorfles, Gillo. Barcelona : Labor, 19776. Aulas/talleres Sidi (1984-1988) Sidi, cinco años de diseño Ambrós i Monsonis, Jordi. Barcelona : Aram, D.L. 1989 Historia del diseño industrial Torrent, Rosalía. Madrid : Cátedra, 2005 Objects of Design from The Museum of Modern Art Antonelli, Paola. New York : The Museum of Modern Art, [2003] Charles Rennie Mackintosh the complete furniture. Furniture drawings & interior designs Billcliffe, Roger. Guildford : Lutterworth Press, 1979 The furniture of Charles and Ray Eames
Weil am Rhein : Vitra , [2007] Scandinavian design Watabe, Chiharu. Tokyo : Petit Grand Publishing, [2003-2004] Breve historia del mueble Lucie-Smith, Edward. Barcelona : Destino, 1998 Historia del mueble Feduchi, Luis. Barcelona : Blume, [1975] Manual de sistemas de unión y ensamble de materiales Caridad Obregón, Francisco Antonio. México : Trillas, 1986 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase un certo interese no deseño de mobles e obxectos relacionados coa arquitectura. |
|