Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A39 |
CE39 - Conocimiento adecuado de la historia general del paisaje. |
A40 |
CE40 - Conocimiento adecuado de la estética y la teoría e historia de las bellas artes y las artes aplicadas. |
B1 |
CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio |
B2 |
CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio |
B3 |
CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética |
B4 |
CB4 - Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como no especializado |
B5 |
CB5 - Que los estudiantes hayan desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía |
B6 |
CG1 - Conocer el papel de las bellas artes, la historia y las teorías del paisaje, así como las tecnologías y ciencias humanas relacionadas con este. |
C1 |
CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. Capacidadde análisis y síntesis. Capacidad para el razonamiento y la argumentación. Capacidad para elaborar y presentar un texto organizadoy comprensible. Capacidad para realizar una exposición en público de forma clara, concisa y coherente. |
C2 |
CT2 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. Habilidad en el manejo de tecnologías de la información y de la comunicación (TIC). Capacidad para obtener información adecuada, diversa y actualizada. Utilización de información bibliográficay de Internet. |
C3 |
CT3 - Desenvolverse para el ejercicio de una ciudadanía respetuosa con la cultura democrática, los derechos humanos y laperspectiva de género. Capacidad para trabajar en grupo y abarcar situaciones problemáticas de forma colectiva. |
C4 |
CT4 - Adquirir habilidades para la vida. y hábitos, rutinas y estilos de vida saludables. |
C5 |
CT5 - Estimular la capacidad para trabajar en equipos interdisciplinares o transdisciplinares, para ofrecer propuestas quecontribuyan a un desarrollo sostenible ambiental, económico, político y social. |
C6 |
CT6 - Capacidad de gestionar tiempos y recursos: desarrollar planes, priorizar, actividades. identificar las críticas, establecer plazosy cumplirlos. Capacidad de trabajo individual, con actitud autocrítica. |
C7 |
CT7 - Valorar la importancia que tiene la investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico ycultura de la sociedad. |
C8 |
CT8 - Entender la importancia de la cultura emprendedora y conocer los medios al alcance de las personas emprendedoras. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
B4 - Que os alumnos poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público especializado e non especializado |
|
B4
|
|
CT7 - Valorar a importancia da investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e na cultura da sociedade. |
|
|
C7
|
CT6 - Capacidade para xestionar o tempo e os recursos: desenvolver plans, priorizar actividades. identificar críticas, establecer prazos e cumprir con eles. Capacidade para traballar individualmente, cunha actitude autocrítica. |
|
|
C6
|
CT8 - Comprender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
|
|
C8
|
CE39 - Coñecemento axeitado da historia xeral da paisaxe. |
A39
|
|
|
CT4 - Adquirir habilidades para a vida. e hábitos, rutinas e estilos de vida saudábeis |
|
|
C4
|
CT5 - Estimular a capacidade de traballar en equipos interdisciplinarios ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento ambiental, económico, político e social sostible. |
|
|
C5
|
CT3 - Desenvolver o exercicio da cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos ea perspectiva de xénero. Capacidade para traballar nun grupo e cubrir situacións problemáticas colectivamente. |
|
|
C3
|
CT2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo das súas vidas. Habilidade na xestión das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC). Capacidade de obter información adecuada, diversa e actualizada. Uso de información bibliográfica e de Internet. |
|
|
C2
|
CT1 - Expresarse correctamente, tanto oralmente como por escrito, nos idiomas oficiais da comunidade autónoma. Capacidade de análise e síntese. Capacidade de razoamento e argumentación. Capacidade de desenvolver e presentar un texto organizado e comprensible. Capacidade de facer unha exposición en público de forma clara, concisa e coherente. |
|
|
C1
|
CG1 - Comprender o papel das belas artes, a historia e as teorías da paisaxe, así como as tecnoloxías e as ciencias humanas relacionadas con el. |
|
B6
|
|
CB5 - Que os estudantes desenvolvan as destrezas de aprendizaxe necesarias para emprender estudos con alto nivel de autonomía |
|
B5
|
|
CE40 - Coñecemento axeitado da estética e da teoría e da historia das artes plásticas e das artes aplicadas. |
A40
|
|
|
CB1 - Que os estudantes demostraron posuír e comprender o coñecemento nunha área de estudo que parte da base do ensino secundario xeral e normalmente atópanse nun nivel que, aínda que está soportado por libros de texto avanzados, tamén inclúe algúns aspectos. o que implica coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
|
B1
|
|
CB2 - Que os alumnos saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de xeito profesional e teñen as habilidades que se adoitan demostrar coa elaboración e defensa dos argumentos ea resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
|
B2
|
|
CB3 - Que os alumnos teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (xeralmente dentro da súa área de estudo) para facer xuízos que inclúan unha reflexión sobre cuestións relevantes de índole social, científica ou ética. |
|
B3
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE TEMÁTICO 1: Paisaxe, arquitectura e xardín |
TEMA 1: Introducción. A paisaxe como construción cultural
TEMA 2: Paisaxe, Arquitectura e xardín na Antigüidade e na Europa medieval
TEMA 3: O xardín na Idade Moderna: contemplación e espectáculo
TEMA 4: Contemporaneidade e novos paradigmas |
BLOQUE TEMÁTICO 2: A paisaxe na práctica artística |
TEMA 5: A paisaxe antes da paisaxe. A representación da paisaxe na arte occidental ata o século XVII.
TEMA 6: A pintura de paisaxe
TEMA 7: A paisaxe na arte contemporánea
TEMA 9: Outras aproximacións artísticas á paisaxe: cinema, fotografía e arte sonora |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A39 A40 B3 B6 C3 C4 C7 |
45 |
0 |
45 |
Análise de fontes documentais |
A39 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C4 C6 C8 |
15 |
20 |
35 |
Proba obxectiva |
A39 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 |
2 |
0 |
2 |
Presentación oral |
A39 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C4 C6 C8 |
15 |
15 |
30 |
Traballos tutelados |
A39 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
15 |
20 |
35 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases teóricas de presentación oral complementadas con medios audiovisuais que facilitan a transmisión do coñecemento e facilitan a súa aprendizaxe |
Análise de fontes documentais |
Lectura obligatoria de una selección de textos en torno a los contenidos de cada uno de los temas que componen la materia |
Proba obxectiva |
Proba escrita que evaluará o coñecemento e comprensión do contido teórico e as súas aplicacións a través da análise de casos estudiados durante o curso. O examen consta de dúas partes: desenrolo teórico e análise de obras |
Presentación oral |
Como complemento ás sesións maxistrais e para promover a aprendizaxe autónoma, o alumno realizará un breve traballo de investigación, baseado nun tema asignado pola profesora, que terán que expoñer na aula. |
Traballos tutelados |
Para promover a aprendizaxe autónoma, a clase organizarase en grupos de tres. Estes grupos deben traballar nun ou dous textos seleccionados polo profesor, en relación cos bloques temáticos da materia. O proceso e resultado deste traballo en grupo serán expostos na clase. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Titorización dos traballos de investigación que o alumnado debe presentar na aula. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A39 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 |
Proba escrita que evaluará o coñecemento e comprensión do contido teórico e as súas aplicacións a través da análise de casos estudiados durante o curso. O examen consta de dúas partes: desenrolo teórico e análise de obras. |
60 |
Presentación oral |
A39 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C4 C6 C8 |
Presentación individual na clase dun traballo relacionado co programa, acordado ca profesora da materia |
20 |
Traballos tutelados |
A39 A40 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
Para promover a aprendizaxe autónoma, a clase organizarase en grupos de tres. Estes grupos deben traballar nun ou dous textos seleccionados pola profesora, en relación cos bloques temáticos da materia. O proceso e resultado deste traballo en grupo serán expostos na clase. |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografía BásicaBARIDON, Michel (2008). Los jardines: paisajistas, jardineros, poetas. 3 volúmenes. (1. Antigüedad Extremo Oriente; 2. Islam, Edad Media, Renacimiento, Barroco; 3. Siglos XVIII- XX). Madrid: Abada. BERQUE, Agustin (2009). El pensamiento paisajero. Madrid: Biblioteca Nueva. JAKOB, Michael (2018). El jardín y las artes. Madrid: Siruela. MADERUELO, Javier (2020). El Espectáculo del Mundo. Una Historia Cultural del Paisaje. Madrid: Abada. MADERUELO, Javier (2005). El paisaje. Génesis de un concepto. Madrid: Abada. MADERUELO, Javier (2007). Paisaje y Arte. Madrid: Abada. MADERUELO, Javier (2006). Paisaje y pensamiento. Madrid: Abada, Fundación Beulas. MILANI, Raffaele (2015). El arte del paisaje. Madrid: Biblioteca Nueva. NOGUÉ, Joan (2007). La construcción social del paisaje. Madrid: Biblioteca Nueva. ROGER, Alain (2007). Breve tratado del paisaje. Madrid: Biblioteca Nueva. STEENBERGEN, Clemens y REH, Wouter (2001). Arquitectura y paisaje. Barcelona: Gustavo Gili. |
Bibliografía complementaria
|
|
Bibliografía complementariaBloque 1: BERUETE, Santiago. Jardinosofía: una historia filosófica de los jardines. Turner, Madrid, 2016. BATLLE, Enric. El jardín de la metrópoli: del paisaje romántico al espacio libre para una ciudad sostenible. Gustavo Gili, Barcelona, 2011. CLÉMENT, Gilles. Manifiesto del Tercer paisaje, Gustavo Gili, Barcelona, 2007. FARIELLO, Francesco. La arquitectura de los jardines. De la Antigüedad al siglo XX. Reverte, Madrid, 2004. HANSMANN, Wilfried. Jardines del Renacimiento y del Barroco. Nerea, Madrid, 1989. IMPELLUSO, Lucia. Gardens in Art. Getty Publications, 2007. JELLICOE, Geoffrey & Susan. El paisaje del hombre. Gustavo Gili, Barcelona, 1995.
Bloque 2: BEARDSLEY, John. Earthworks and Beyond: Contemporary Art in the Landscape. Abbeville, N. York, 1984. GALOFARO, Luca. Artscapes. El arte como aproximación al paisaje contemporáneo. Gustavo Gili, Barcelona, 2007. GUASCH, Anna Mª. El arte último del siglo XX. Del posminimalismo a lo multicultural. Alianza, Madrid, 2000. KASTNER, Jeffrey (ed.). Land art y arte medioambiental. Phaidon Press, 2005. KRAUSS, Rosalind. “La escultura en el campo expandido” en VVAA. La Postmodernidad. Kairós. Barcelona, 2006. MADERUELO, Javier (ed.). Arte público: naturaleza y ciudad. Fundación César Manrique, Lanzarote, 2001. — El espacio raptado. Biblioteca Mondadori, Madrid, 1990. — La pérdida del pedestal. Círculo de Bellas Artes, Madrid, 1994. MARCHÁN FIZ, Simón. Del arte objetual al arte de concepto. Epílogo sobre la sensibilidad «postmoderna». Akal, Madrid, 1986. NOGUÉ, Joan. El Paisaje en la cultura contemporánea. Biblioteca Nueva, Madrid, 2008. PÉREZ LÓPEZ, Héctor J. La naturaleza en el arte posmoderno. Akal, Madrid, 2004. RAQUEJO, Tonia. Land Art. Nerea, Madrid, 1998. SMITHSON, Robet. Selección de escritos. Ediciones Alias, Méjico, 2009. WOLF, Norbert. Pintura Paisajista. Taschen, Colonia, 2008. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
"-Tal e como recolle a diferente normativa aplicable á docencia universitaria, nesta materia debe incorporarse a perspectiva de xénero (utilizarase unha linguaxe non sexista, empregarase bibliografía de autores de ambos sexos, fomentarase a intervención nas clases docentes. alumnado. ...) -Traballarase na identificación e modificación de prexuízos e actitudes sexistas e incidirase no medio para modificalos e promover valores de respecto e igualdade. -Hai que detectar situacións de discriminación por razón de xénero e propor accións e medidas para corrixilas”. |
|