Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Proxecto da Paisaxe 3 Código 630G03020
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición
Coordinación
Rodriguez Alvarez, Jorge
Correo electrónico
jorge.ralvarez@udc.es
Profesorado
Casares Gallego, Amparo
Rodriguez Alvarez, Jorge
Correo electrónico
amparo.casares@udc.es
jorge.ralvarez@udc.es
Web
Descrición xeral A materia do proxecto da paisaxe 3 introducirá os principios e conceptos do uso de elementos vexetais nos proxectos de paisaxe. Polo tanto, prestarase especial atención á comprensión das características formais e estéticas das plantas e á súa función nun proxecto paisaxístico. Abordarase a pequena escala cun alto nivel de detalle e definición e incorporaranse aspectos e coñecementos doutras materias ensinadas no mesmo cuadrimestre ou anterior e que permiten formar un coñecemento e criterio de selección de especies en función da súa idoneidade biolóxica e compositiva.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Capacidade para analizar, definir criterios de intervención, elementos a avaliar e áreas a abordar Capacidade para construír un enfoque persoal orixinal do proxecto paisaxístico mediante a combinación do proceso artístico e analítico Capacidade para o deseño, restauración, xestión, mantemento e administración de espazos abertos privados e públicos como xardíns, parques, estradas ou prazas de xardín. ambientes de complexos turísticos, industriais, comerciais, deportivos ou educativos, etc., así como o contorno de infraestruturas públicas como estradas, presas, minas, vertedoiros, etc. Capacidade para realizar estudos económicos e calendarios de obras de proxectos paisaxísticos. Capacidade de asesoramento, consultoría, investigación e asesoramento técnico en paisaxe A19
A24
A25
A26
A29
A33
A34
A35
A36
A37
A38
A39
A42
A45
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B11
B12
B13
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Idea de proxecto Idea guía
Idea creativa
Idea de proxecto
Exemplos contemporáneos
A introdución do material vexetal como elemento compositivo. Proxectar con plantas
A escala doméstica
Aplicación funcional e compositiva do elemento vexetal en xardinería Plantación estrutural
Elementos focais
Elementos ornamentais
Elementos tapizantes
Estilos de plantación Do xardín formal á inspiración natural
O uso da cor, textura e forma das especies de plantas
Interese estacional
Debuxo do lugar Ferramentas e técnicas
Por partes
Todo xunto
Esbarar polas escalas
Diagnose do existente Análise do lugar
Análise do uso
Análise do habitante
Obxectivo principal e xerarquía
Significado e narrativa no deseño do xardín A linguaxe da paisaxe
Significado en proxectos de paisaxe
Estimulación da creatividade Proceso creativo
Transferencia analóxica
Técnicas para a ideación na paisaxe
Caderno de bitácora
Idea guía A paisaxe coma discurso
Caixas de significados
Metáforas conceptuales
Metonimias conceptuales
Materialización da idea de paisaxe Lóxica formal
Programa
Lugar
Síntese

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Proba práctica A19 A24 A25 A26 A29 A33 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A42 A45 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 4 4 8
Traballos tutelados A19 A24 A25 A26 A29 A33 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A42 A45 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 30 30 60
Eventos científicos e/ou divulgativos C5 C6 3 3 6
Obradoiro A19 A24 A25 A26 A29 A33 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A42 A45 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 30 45 75
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba práctica Proba cara a cara consistente na resolución dun proxecto paisaxístico a nivel de anteproxecto cunha duración aproximada de 3 horas
Traballos tutelados O traballo práctico do desenvolvemento do curso resumirase nun documento que se presentará ao final. É un proxecto de deseño e execución dun xardín cuxas características específicas serán detalladas no primeiro día de clase.
Eventos científicos e/ou divulgativos Preparación de material síntese do traballo realizado na materia para a súa exposición conxunta a finais de curso no evento organizado polo Departamento de Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición: "Arquitecturas en Curso. DPAUC" (paneis, maquetas, debuxos, vídeos, textos, performances, etc.).

Asistencia a eventos divulgativos (congresos, xornadas, simposios, conferencias, etc.), organizados pola ETSAC, o DPAUC, etc., indicados polo profesorado da materia como parte do contido docente do curso, co obxectivo de proporcionar ao alumnado coñecementos e experiencias actuais referentes a un determinado ámbito de estudo.
Obradoiro O obradoiro consistirá nas sesións de discusión, debate, exposición e crítica que terán lugar na aula. Incluirá sesións teóricas nas que se explicarán os principais conceptos dos contidos do curso, prácticas curtas para resolver e entregar en clase e correccións individuais e de grupo dos traballos supervisados.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
As actividades do obradoiro inclue atención individual
Os alumnos poderán solicitar tutorías nos horarios designados

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba práctica A19 A24 A25 A26 A29 A33 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A42 A45 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Valorarase a aplicación dos principios explicados ao longo do curso. A coherencia compositiva, os criterios de elección da especie, a relación entre os elementos da planta e o resto dos elementos da composición, a formación dunha estrutura e a creación de significado. Tamén se prestará atención especial á representación e á lexibilidade da proposta. 10
Traballos tutelados A19 A24 A25 A26 A29 A33 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A42 A45 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Avaliarase a capacidade de realizar un proxecto paisaxístico a pequena escala e un alto nivel de detalle. Os alumnos deben ser capaces de completar un documento lexible, utilizando notacións e estándares de representación da materia. O proxecto debe ter obxectivos e discursos narrativos iniciais que correspondan á súa definición final, tamén debe posuír unha coherencia compositiva, lóxica funcional e viabilidade desde un punto de vista construtivo e biolóxico. 60
Obradoiro A19 A24 A25 A26 A29 A33 A34 A35 A36 A37 A38 A39 A42 A45 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 Valorarase a participación nos obradoiros, a evolución e demostración na adquisición de coñecementos sobre teoría da paisaxe e habilidades como a expresión de ideas, a articulación dun discurso coherente e o enfrontamento de puntos de vista. 20
Eventos científicos e/ou divulgativos C5 C6 Preparación de material síntese do traballo realizado na materia para a súa exposición conxunta a finais de curso no evento organizado polo Departamento de Proxectos Arquitectónicos, Urbanismo e Composición: "Arquitecturas en Curso. DPAUC" (paneis, maquetas, debuxos, vídeos, textos, performances, etc.).

Asistencia a eventos divulgativos (congresos, xornadas, simposios, conferencias, etc.), organizados pola ETSAC, o DPAUC, etc., indicados polo profesorado da materia como parte do contido docente do curso, co obxectivo de proporcionar ao alumnado coñecementos e experiencias actuais referentes a un determinado ámbito de estudo.
10
 
Observacións avaliación

A asistencia a clase é obrigatoria, hai un mínimo de 80% de asistencia para superar a materia.

A avaliación será continua.Os sistemas de avaliación axustaranse ao establecido na Normativa vixente de avaliación, revisión e reclamación das cualificacións de estudos de grao e máster universitario da Universidade da Coruña e da Universidade de Santiago de Compostela.

Para aprobar o alumno debe acadar unha nota igual ou superior a un 5 tanto nas prácticas individuais como na prácticas de grupo, de non ser así non se fará media. Asemade o estudante debe ter unha asistencia mínima do 80% e todas as súas prácticas deberán ser entregadas nas datas especificadas.

Paraos estudantes con recoñecemento de dedicación a tempo parcial segundo a"Norma que regula o réxime de dedicación ao estudo de estudantes de graona UDC", a asistencia mínima a clase será do 60%, tanto nas sesiónsinteractivas como nas sesións expositivas. O resto dos elementos de avaliaciónserán os mesmos que no caso xeral.

A detección de plaxio, así como a realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na correspondente convocatoria, quedando así invalidada calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación. a convocatoria extraordinaria.

Exención académica: non se contempla, por tratarse dunha materia na que o obradoiro é a metodoloxía fundamental

Para a segunda oportunidade rexerá o mismo criterio


Fontes de información
Bibliografía básica

 [B] Disponible en la biblioteca de la UDC

Ábalos, I. (2008) Atlas pintoresco .Vol. 1: el observatorio. Gustavo Gili [B]

Ábalos, I. (2008) Atlas pintoresco .Vol. 2: los viajes. Gustavo Gili [B]

Ábalos, I. (2009) Naturaleza y artificio : el ideal pintoresco en la arquitectura y paisajismo contemporáneos. Gustavo Gili [B]

Álvarez, D. (2007) El Jardín en la arquitectura del siglo XX . Editorial Reverté [B]

Batlle, E. (2011) El jardin de la metrópoli. Gustavo Gili. Barcelona

Dorothée, I. (1993) The modernist garden in France . Yale University (2008) Cusveller,S. Dijk,O. Schipper, K. ed. (2000) Remaking NL City, Landscape, Infrastructure. Amsterdam : S@M [B]

Galí-Izard, T. (2005) Los mismos paisajes ideas e interpretaciones . Gustavo Gili [B]

Jellicoe G. y S. (1995) El Paisaje del Hombre Barcelona G.G. [B]

Laurie, M. (1995) Introducción a la Arquitectura del Paisaje Barcelona G.G. [B]

Levy, Leah (1998) Kathryn Gustafson. Sculpting the land . Spacemakers Press [B]

Lynch, K. (1980) La Planificación del Sitio Barcelona G.G. 1980 [B]

McGrath, B. (2008) Digital Modelling for Urban Design . Wiley [B]

Mertens, E. (2010) Visualizing Landscape Architecture . Birkhäuser [B]

Molinari, L. ed. (2000) West 8 . Skira [B]

Montero, M. I. (2001) Burle Marx el paisaje lírico . GG [B]

Navés Viñas, F. (1992) El Arbol en la Jardineriay el Paisajismo Barcelona Omega 1992 [B]

Nielsen, B. Dam, T. Thompson, L. (2007) European Landscape architecture:best practice in detailing. Rouletdge [B]

Reid, G.W. (2002) Landscape Graphics . Plan, section and Perspective Drawing of Landscape Spaces. Watson Guptill. New York [B]

Rodríguez Álvarez, J. (2015) Apuntes de paisaje: el análisis ambiental. Repronor [disponibles en reprografía]

Shannon, K. Smets, M. (2010) The Landscape ofContemporary Infrastructure . Nai Publishers

Simonds, J. O. (1978) Earthscape . A Manual of Environmental Planning. McGrawHill [B]

Simonds, J.O. (1961) Landscape Architecture New York McGraw Hill 1961 [B]

Steenbergen, C. (2008) Composing Landscapes . Analysis, Typology and Experiments for design. Birkhäuser

Steenbergen, C. Reh, W. (2001) Arquitectura y Paisaje . La proyectación de los grandes jardines europeos. Gustavo Gili [B]

Swaffield, S. (2002 ed.) Theory in Landscape Architecture . University of Pennsylvania PressVaccarino, R. (2000) Roberto Burle Marx. Landscapes Reflected . Princeton Architectural Press [B]

Waterman, T. (2009) Principios Básicos de la Arquitectura del Paisaje . Nerea Académica [B]

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Proxecto da Paisaxe 2/630G03015
Proxecto da Paisaxe 1/630G03010

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Vexetación Aplicada á Paisaxe 2/630G03018
Vexetación Aplicada á Paisaxe 1/630G03013

Materias que continúan o temario

Observacións

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia 



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías