Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Xeotecnia e Contención Código 630G03031
Titulación
Grao en Paisaxe
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Construcións e Estruturas Arquitectónicas, Civís e Aeronáuticas
Coordinación
Aragon Fitera, Jorge
Correo electrónico
j.aragon@udc.es
Profesorado
Aragon Fitera, Jorge
Correo electrónico
j.aragon@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A60 CE60 - Conocimiento de la mecánica de sólidos, de medios continuos y del suelo, así como de las cualidades plásticas, elásticas yde resistencia de los materiales de obra pesada.
A68 CE68 - Conocimiento adecuado para concebir, diseñar, integrar en el paisaje y ejecutar soluciones de terraplenes, excavaciones,cimentaciones, consolidaciones y estructuras de contención.
B1 CB1 - Que los estudiantes hayan demostrado poseer y comprender conocimientos en un área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, y se suele encontrar a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
B2 CB2 - Que los estudiantes sepan aplicar sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que suelen demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
B3 CB3 - Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro de su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
B9 CG4 - Comprender los problemas de la concepción constructiva y estructural vinculados con los proyectos de paisaje así como las técnicas de resolución de estos.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, en las lenguas oficiales de la comunidad autónoma. Capacidadde análisis y síntesis. Capacidad para el razonamiento y la argumentación. Capacidad para elaborar y presentar un texto organizadoy comprensible. Capacidad para realizar una exposición en público de forma clara, concisa y coherente.
C2 CT2 - Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejerciciode su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. Habilidad en el manejo de tecnologías de la información y de la comunicación (TIC). Capacidad para obtener información adecuada, diversa y actualizada. Utilización de información bibliográficay de Internet.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
A60
A68
B1
B2
B3
B9
C1
C2

Contidos
Temas Subtemas
1.- MECÁNICA DO SOLO Prop. físicas
Prop. Hidráulicas
Prop. Mecánicas
2.- EMPUXES DO TERREO Empuxe do terreo
Empuxe hidrostático
Desprazamentos
Modelo de Rankine
Modelo de Coulomb
3.- ESTUDIOS XEOTÉCNICOS Conceptos
Normativa
Programazón
Prospeción
Ensaios in situ
Ensaios de laboratorio
5.- VETORES E FORZAS Conceptos básicos
Operacions
Momentos
Centro de gravedade
4.- ESTÁTICA E REACIONS Leies de Newton
Estados posibles
Forzas equilibrantes
Ecuacions de equilibrio
Nudos e enlaces
Tipos de estruturas
Idealización estrutural
Tipos de esfuerzos
Inercia
6.- EXCAVACIONS Xeneralidades
Estabilidade
Método de Taylor
Método Ximénez Salas
Taludes na roca
Técnicas de excavación
Efetos da auga
7.- MELLORAS DO TERREO Xeneralidades
Técnicas da intervenzón
8.- DURABILIDADE Xeneralidades
Carboatazón
Recubrimentos
Fisurazón
Normativa
7.- CIMENTACIONS Sistemas de contención
Marco normativo
Bases de cálculo
Terreo de cimentación
Faios do solo
9.- MUROS E CONTENCIÓN I Anclados
Pantaias
De pilotes
Tablestacas
10.- MUROS E CONTENCIÓN II Gravedad
Mésula
Gaviones
Contrafuertes
Bandejas
Jaulas
Tierra armada
Ecológicos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A60 A68 C1 C2 60 30 90
Traballos tutelados B1 B2 B3 B9 30 15 45
Obradoiro B1 B2 B3 B9 7 5 12
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Baseado nas conferencias impartidas polo profesor sobre os distintos puntos do programa.
Traballos tutelados Ao longo do curso, o profesor proporá aos alumnos unha serie de exercicios prácticos, normalmente semanais, relacionados cos contidos previamente expostos nas clases. Xeralmente implicará a entrega ao final da clase.
Obradoiro Baseándose nun traballo de catro meses que se decidirá, os alumnos implementarán os aspectos impartidos na materia.
A entrega será só ao final do semestre.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Obradoiro
Traballos tutelados
Descrición
Os estudantes poden empregar as seguintes ferramentas:

- Titoría presencial no departamento, previa cita.
- Moodle: foro virtual que permanecerá aberto durante todo o período escolar, cos profesores respondendo a posibles consultas durante as horas oficiais de titoría.
- Correo electrónico da UDC.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Sesión maxistral A60 A68 C1 C2 Incluye las clases expositivas e interactivas ordinarias 80
Traballos tutelados B1 B2 B3 B9 Incluye el trabajo cuatrimestral de Taller. 20
 
Observacións avaliación
Enténdese por avaliación a recollida de información dirixida a emitir xuízos de valor e/ou mérito sobre o proceso de aprendizaxe. Esixe unha implicación continua e activa por parte do alumnado.

ASISTENCIA: O contido teórico impartido enténdese como base fundamental, polo que unha ausencia inxustificada e reiterada repercutirá desfavorablemente. Neste sentido, será necesaria a asistencia ás sesións conxuntas (expositivas + interactivas) de máis do 80% do total.
No caso de repetidor, será necesaria a asistencia ás sesións conxuntas (expositivas + interactivas) superior ao 40% do total, sempre que no curso anterior tivese comprobado correctamente a condición anterior.
O incumprimento do mínimo de asistencia indicado anula a posibilidade de avaliar calquera proba obxectiva durante o curso académico.

PROBA OBXETIVA: 
Hai dúas probas oficiais a realizar durante o curso académico: primeira e segunda oportunidade.
Durante o cuadrimestre presencial o profesor resérvase a posibilidade de realizar unha proba de obxectivos parciales para a parte correspondente a "Xeotecnia" e outra proba de obxectivos parciales para a parte correspondente a "Contencións". Ao final do curso académico non se gardan os aprobados parciais para cursos posteriores.

A superación da materia, en cada caso, esixe unha cualificación mínima de 5 puntos sobre 10.

Poderá ter un carácter mixto teórico-práctico cun peso conxunto do 80% da nota global.

TRABALLO TUTELADO DO TALLER: desenvolverase ao longo do cuadrimestre e suporá unha única entrega ao final do cuadrimestre.

Terá un peso na avaliación do 20% da nota global.

--------------------------------------------
ALUMNOS CON RECOÑECEMENTO DE DEDICACIÓN A TEMPO PARCIAL
ATENCIÓN PERSONALIZADA: sen cambios.
ASISTENCIA: rexerase pola propia normativa académica da UDC
AVALIACIÓN: sen cambios.

--------------------
EXENCIÓN ACADÉMICA: rexerase pola propia normativa académica da UDC
PLAXIO / FRAUDE: réxese pola propia normativa académica da UDC

Fontes de información
Bibliografía básica
  • Lahuerta Vargas, Javier (). Mecánica del Suelo. Pamplona.
  • Pérez Valcárcel, Juan Bautista (2004). Excavaciones urbanas y estructuras de contención. C.O.A.G. - C.A.T. / Santiago.
  • Calavera, José (2001). Muros de contención y muros de sótano. 3ª Ed. (De acuerdo con EHE). INTEMAC, Madrid.
  • Código Técnico de la Edificación. Documento Básico de Seguridad Estructural: Cimientos CTE SE-C. Ministerio de Vivienda, Madrid.
  • Suárez Riestra, Félix (2009). Estudio Geotécnico y Mecánica de Suelos. A Coruña.
Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías