Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A55 |
RA2C-Identificar e relacionar os coñecementos adquiridos con outras disciplinas |
A57 |
RA4C-Reunir e interpretar datos relevantes |
A58 |
RA5C-Identificar compoñentes do buque. |
B31 |
RA9H-Resolver eficazmente os problemas prácticos asociados á materia aplicando os coñecementos adquiridos. |
B32 |
RA10H-Coñecer, analizar, sintetizar e aplicar os contidos, conceptos fundamentais e aplicacións da asignatura. |
B33 |
RA11H-Desenvolver tanto o traballo individual como en grupo |
B34 |
RA12H-Manexar material bibliográfico e recursos informáticos |
B55 |
RA54H–Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos |
B81 |
RA82H–Contribuir a que las relaciones humanas a bordo del buque sean buenas. |
B93 |
RA96H–Contribuir ao incremento da protección marítima mediante una maior toma de conciencia. |
C15 |
RA17X-Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C25 |
RA33X–Manter a navegabilidade do buque |
C26 |
RA34X–Previr, controlar e loita contra incendios a bordo |
C27 |
RA37X–Vixiar o cumprimento das prescripcións lexislativas |
C28 |
RA39X–Contribuir á seguridade do personal e do buque |
C34 |
RA55X–Vixiar e controlar o cumprimento das prescripcións lexislativas e das medidas para garantizar a seguridade da vida humana no mar, a protección marítima e a protección do medio marino |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
RA2C-Identificar e relacionar os coñecementos adquiridos con outras disciplinas |
A55
|
|
|
RA4C-Reunir e interpretar datos relevantes |
A57
|
|
|
RA5C-Identificar compoñentes do buque |
A58
|
|
|
RA9H-Resolver eficazmente os problemas prácticos asociados á materia aplicando os coñecementos adquiridos. |
|
B31
|
|
RA10H-Coñecer, analizar, sintetizar e aplicar os contidos, conceptos fundamentais e aplicacións da asignatura. |
|
B32
|
|
RA11H-Desenvolver tanto o traballo individual como en grupo |
|
B33
|
|
RA12H-Manexar material bibliográfico e recursos informáticos |
|
B34
|
|
RA54H-Controlar o asento, a estabilidade e os esforzos |
|
B55
|
|
RA82H-Contribuir a que las relaciones humanas a bordo del buque sean buenas. |
|
B81
|
|
RA96H-Contribuir ao incremento da protección marítima mediante una maior toma de conciencia. |
|
B93
|
|
RA17X-Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
|
|
C15
|
RA33X-Manter a navegabilidade do buque |
|
|
C25
|
RA34X-Previr, controlar e loita contra incendios a bordo |
|
|
C26
|
RA37X-Vixiar o cumprimento das prescripcións lexislativas |
|
|
C27
|
RA39X-Contribuir á seguridade do personal e do buque |
|
|
C28
|
RA55X-Vixiar e controlar o cumprimento das prescripcións lexislativas e das medidas para garantizar a seguridade da vida humana no mar, a protección marítima e a protección do medio marino |
|
|
C34
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Clasificación dos buques |
Definición de construción naval. Concepto de buque. Tipos de frotas. Clasificación dos buques. |
2. Nomenclatura e definición das características dun buque. |
Partes e dimensións principais dun buque. Desprazamento. Peso morto. Coeficientes. Arqueo. Francobordo. Liñas de carga. Potencia das máquinas mariñas. Movementos do buque. |
3. Estrutura do casco.
|
Lonxitudinal. Transversal. Vertical. Proa. Popa. Unións entre reforzos. Mamparos. Forro |
4. Esforzos no buque. Materiais empregados en construción naval |
Aceiro. Aluminio. Materiais compostos. Características dos materiais. Tipos de unión. Soldadura. Esforzos aos que están sometidos os buques. Quebranto. Arrufo. Torsión. Vibracións |
5. Compartimentos e espazos dun buque |
Definición e descrición dos diferentes espazos do buque. Piques. Adegas. Tanques. Superestrutura. Casetas. Troncos. Cubertas. |
6. Nomenclatura e definición dos accesos aos compartimentos do buque |
Escotillas. Rexistros. Portillos. Puertas. Escalas. Lumbreras |
7. Equipo de amarre, fondeo e remolque |
Numeral de equipo. Equipo de fondeo e amarre. Áncoras. Cadeas. Molinete. |
8. Equipo de goberno |
Telemotor. Servomotor. Temón. Estabilizadores |
9. Regulamentos |
OMI. MARPOL. SOLAS. Sociedades de clasificación. Convenios.
|
10. Equipos de carga y descarga |
Medios propios y ajenos relacionados con las carga y descarga. Gruas. |
11. Equipo de salvamento.
|
Ideas xerais. Botes salvavidas. Pescantes. Chigres de pescantes. Aros. Chalecos. |
12. Equipo e servizos. |
Sistemas de combustible. Propulsión. Sistemas de auga doce e auga salgada. Aire e ventilación. Sistemas Eléctricos. Lastre, sentinas y achique. Contraincendios e baldeo. Tipos de mantenimiento e inspeccións. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A55 A58 B32 B55 C25 C26 C27 C34 |
30 |
60 |
90 |
Obradoiro |
A57 A58 B31 B32 B81 B93 C28 |
24 |
12 |
36 |
Traballos tutelados |
A55 A57 B33 B34 B93 C15 |
1 |
16 |
17 |
Proba mixta |
A58 B32 B55 B93 C25 C26 C27 C28 C34 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases en pizarra apoiadas con presentacións PP.Exposición oral complementada co uso de medios
audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Obradoiro |
Clases de consolidación dos contidos en grupos reducidos.Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas(exposicións, solución de problemas,prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Traballos tutelados |
Traballos autónomos ou colectivos desenrolando contidos da materia.Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Presencial.
En horario de titorías e cumprindo a normativa sanitaria en vigor.
Teams.
Dependerá da dispoñibilidade dos profesores
Email.
Os profesores comprométese a responder canto antes todas as dúbidas enviadas.
En canto ao "Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia" os profesores poderá ofrecer a posibilidade de titorías en liña. Profesor e alumno/a coordinarán esta asistencia.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A55 A57 B33 B34 B93 C15 |
En relación cos traballos tutelados valorarase:
– A adecuación metodolóxica das propostas de traballo.
- A profundidade do contido.
- O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
- O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
- A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
- A presentación e a claridade da exposición.
|
0 |
Proba mixta |
A58 B32 B55 B93 C25 C26 C27 C28 C34 |
Cada Proba Mixta poderá integrar preguntas tipo de probas de ensaio, preguntas abertas de desenvolvemento, de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
|
100 |
|
Observacións avaliación |
Para
ter o dereito a avaliación continua, será necesario como mínimo un 80% da
asistencia ás clases presenciais. A nota final da Avaliación Continua será dun 100% de Probas Mixtas. A nota da Proba Mixta será
a media das Probas Mixtas ó longo do curso. Para poder facer a media destas
Probas Mixtas é necesario obter nota mínima de 4 sobre 10 en cada una. O
alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica
de exención de asistencia (segundo establece a "Norma que Regula o Réxime
de Dedicación ao Estudo dos Estudantes de Grao na UDC”), poderá acollerse á
Avaliación Continua sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais.
Para iso, estes/as alumnos/as informarán debidamente os profesores, ao
principio do curso, da devandita situación de dispensa académica e así como da
súa dispoñibilidade horaria de asistencia. Os profesores poderán encargarlle a este alumnado
diferentes traballos/problemas ao longo do curso para ser expostos ou resoltos. O alumnado que non siga o curso presencial (asistencia menor do 80%), ou que non superase a Avaliación Continua, poderase presentar ás convocatorias finais de xaneiro e xullo. A avaliación destas convocatorias consistirá nunha Proba Mixta que poderá integrar preguntas tipo de probas de ensaio, preguntas abertas de desenvolvemento, de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Os contidos destas Probas Mixtas poderán abarcar calquera contido da materia. Na proba mixta correspondente á convocatoria de xaneiro manteranse as notas obtidas nas probas parciais, podendo o alumno presentarse só ás non superadas. A Proba Mixta da convocatoria de xuño suporá o 100% da cualificación, polo que se avaliará toda a materia. Espérase
un comportamiento ético o longo do curso. O uso de equipos ou materiais non
permitidos nos exames, copiar as respostas por algún medio non autorizado ou o
plaxio conlevarán una nota de 0 na avaliación final da materia. O
descoñecemento dalgúns conceptos básicos pode ser eliminatorio. Durante o curso
iranse citando cales son. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a perda do dereito á oportunidade na que se cometa a falta e respecto da materia na que se tivese cometido. O/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Basterretxea Iribar, Imanol (2017). Aplicaciones de teoría del buque y construcción naval. Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco
Bonilla de la Corte, Antonio. (1984). Construcción naval y servicios. Madrid
Delgado Lallemand, Luis (2005). de Proa a Popa. Conceptos básicos. Tomo 1. Thomson
Delgado Lallemand, Luis (2007). de Proa a Popa. Equipos en el barco. Tomo 2. Thomson
House, David J. (2010). Elements of modern ship construction. Glasgow. Brown, Son & Ferguson
Taylor, D.A. (1998). Merchant ship construction. London. Marine Management (Holdings),
Pursey, H.J. (1994). Merchant ship construction Especially written for the Merchant Navy. 7th ed. Glasgow. Brown, Son & Ferguson
Eyres, D.J. (2007). Ship construction. 6th ed. Amsterdam. Elsevier
Dokkum, Klaas van. (2016). Ship knowledge : ship design, construction and operation. 9th ed. Enkhuizen. Dokmar |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Física/631G01103 | Química/631G01107 |
|
Materias que continúan o temario |
Teoría do Buque I/631G01208 |
|
|