Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
RA1C-Escribir, explicar e transmitir os coñecementos teóricos adquiridos tanto de modo oral como escrito mediante o uso do lenguaxe científico-técnico. |
A54
|
|
|
RA2C-Identificar e relacionar os coñecementos adquiridos con outras disciplinas |
A55
|
|
|
RA4C-Reunir e interpretar datos relevantes |
A57
|
|
|
RA8C-Interpretar as normas básicas que integran o marco da economía e do dereito. |
A60
|
|
|
RA9H-Resolver eficazmente os problemas prácticos asociados á materia aplicando os coñecementos adquiridos. |
|
B31
|
|
RA10H-Coñecer, analizar, sintetizar e aplicar os contidos, conceptos fundamentais e aplicacións da asignatura. |
|
B32
|
|
RA11H-Desenvolver tanto o traballo individual como en grupo |
|
B33
|
|
RA12H-Manexar material bibliográfico e recursos informáticos |
|
B34
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Comercio marítimo e sistemas de transporte. |
Xeografía do comercio marítimo.
Principios do comercio marítimo.
Tráfico de graneis líquidos e sólidos.
Tráfico de cargas especializadas.
Tráfico de carga xeral.
|
Economía dos mercados de transporte marítimo. |
Organización dos mercados de transporte marítimo.
Ciclos do mercado de transporte marítimo.
Oferta, demanda e prezo do frete. |
Economía da empresa navieira. |
Costes, ingresos e fluxos de caixa.
Financiación da empresa marítima.
Risco, retorno e economía da empresa marítima. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A60 B34 |
30 |
10 |
40 |
Proba mixta |
A55 A60 B33 B34 |
2 |
2 |
4 |
Presentación oral |
A54 A57 B31 B32 |
12 |
12 |
24 |
Obradoiro |
A54 A57 B32 B34 |
47 |
25 |
72 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios
audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas
aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar
a aprendizaxe.
|
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas
tipo de probas obxectivas.
En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento;
as segundas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
|
Presentación oral |
Presentación oral dos resultados do obradoiro apoiada con recursos audiovisuais. |
Obradoiro |
Realizar traballos e resolver casos prácticos encomendados polo profesor, coa súa posterior exposición e debate en clase. Todo iso con apoio e supervisión do profesor. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
O profesor estará a disposición dos alumnos para resolver calquera dúbida ou aclaración sobre a teoría ou os traballos e casos prácticos obxecto de estudo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A55 A60 B33 B34 |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto ás primeiras, recolle preguntas abertas de desenvolvemento;
as segundas, poden combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
Para que a cualificación da proba mixta faga media co resto de probas de avaliación, será necesario obter un resultado mínimo de 4 puntos sobre 10.
|
60 |
Presentación oral |
A54 A57 B31 B32 |
Avaliarase atendendo a unha rúbrica. Para que a cualificación da presentación faga media co resto de probas de avaliación, será preciso obter un resultado mínimo de 5 puntos sobre 10. |
40 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado que realice e entregue, en forma e prazo, polo menos o 80% das actividades propostas na aula como parte do obradoiro será avaliado de forma continua atendendo ás metodoloxías descritas na guía docente. Nese caso, o alumnado terá que obter unha cualificación mínima de 5 puntos sobre 10 tanto na proba mixta como na presentación oral para superar a materia. A proba mixta realizarase na data do exame da convocatoria ordinaria. O alumnado que non realice nin entregue, en forma e prazo, polo menos o 80% das actividades propostas na aula como parte do obradoiro, ou que non obteña polo menos unha cualificación de 5 puntos sobre 10 na presentación oral, será avaliado mediante unha única proba mixta na data da convocatoria ordinaria. Esta proba terá dúas partes diferenciadas: a primeira avaliará as competencias A55, A60, B33 e B34 a través dos contidos dos temas "Comercio marítimo e sistemas de transporte" e "Economía dos mercados de transporte marítimo" e a segunda as competencias A54, A57, B31 e B32 mediante os contidos do tema "Economía da empresa navieira". A primeira parte terá un peso do 60% na cualificación e a segunda un 40%, pero será necesario obter polo menos unha cualificación de 5 puntos sobre 10 en ambas partes para superar a materia. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen necesidade de asistir o 80% das clases presenciais, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados ao principio do curso. Sen menoscabo do anterior, os profesores poderán encargarlle a este alumnado diferentes traballos/problemas ó longo do curso para seren expostos en horario de titorías, facendo uso do sistema TEAMS se fora procedente a xuízo do profesor. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario. Os criterios de avaliación contemplados no cadro A-II/2 do Código STCW, e recollidos no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta á hora de deseñar e realizar a avaliación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Chrzanowski, I. (). An introducción to shipping economics. London: Fairplay Publications.
Bueno Campos, E (2004). Curso básico de economía de la empresa : un enfoque de organización. Madrid: Pirámide
Pérez Goróstegui, E. (2009). Curso de introducción a la economía de la empresa. Madrid: Centro de Estudios Ramón Areces.
Mc Conville, J. (1999). Economics of Maritime Transport. Theory and Practice. London: Whiterby and Co.
Ruiz Soroa, J.M. (1990). El buque, el naviero, personal auxiliar. Bilbao: Instituto Vasco de Administración Pública.
Branch, A. E. (2001). Elements of Shipping. Cheltenham, U.K.: Nelson Thornes .
González Laxe, F. & Sánchez, R. J. (2007). Lecciones de economía marítima. A Coruña: Netbiblo.
Castañeda, J. (1972). Lecciones de teoría económica : microeconomía. Madrid: Aguilar.
Branch, A. E. (1998). Management and Marketing. Cheltenham, U.K.: Stanley Thornes.
Downard, J. M. (1984). Managing ship. London: Fairplay.
Stopford, M. (). Maritime economics. London; New York: Routledge
Sloggett, J. (1984). Shipping Finance. London: Fairplay
Laurence, C. (1984). Vessel operating economies. London: Fairplay |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Empresa e Dereito/631G01109 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|