Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B31 |
RA9H-Resolver eficazmente os problemas prácticos asociados á materia aplicando os coñecementos adquiridos. |
B35 |
RA13H-Manexar con soltura as herramientas, técnicas, equipos e/ou material/instrumental propio de cada materia. |
B52 |
RA47H–Pronosticar as condicións meteorolóxicas e oceanográficas |
C15 |
RA17X-Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C18 |
RA21X–Planificar e dirixir unha travesía e determinar a situación |
C19 |
RA22X–Manter una garda de navegación segura |
C29 |
RA40X–Planificar un viaxe e dirixir a navegación |
C30 |
RA48X–Adoptar medidas en caso de emerxencia da navegación |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
RA9H-Resolver eficazmente os problemas prácticos asociados á materia aplicando os coñecementos adquiridos. |
|
B31
|
|
RA13H-Manexar con soltura as herramientas, técnicas, equipos e/ou material/instrumental propio de cada materia. |
|
B35
|
|
RA47H- Pronosticar as condicións meteorolóxicas e oceanográficas |
|
B52
|
|
RA17X-Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
|
|
C15
|
RA21X- Planificar e dirixir unha travesia e determinar a situación |
|
|
C18
|
RA22X- manter una garda de navegación segura |
|
|
C19
|
RA40X- Planificar un viaxe e dirixir a navegación |
|
|
C29
|
RA48X- Adoptar medidas en caso de emerxencia da navegación |
|
|
C30
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: METEOROLOXÍA DESCRIPTIVA |
1-1. OS MEDIOS OCEÁNICO E ATMOSFÉRICO
1-2. A RADIACIÓN SOLAR E TERRESTRE
1-3. ATMÓSFERA E VARIABLES METEOROLÓXICAS,
1-4. HIDROMETEOROS, NUBES E NEBOA
1-5. O VENTO |
TEMA 2: METEOROLOXÍA FÍSICA |
2-1. SISTEMAS METEOROLÓXICOS: MASAS DE AIRE E FRENTES
2-2. SISTEMAS METEOROLÓXICOS: BORRASCAS E ANTICICLONS
2-3. SISTEMAS METEOROLÓXICOS: CICLONS TROPICAIS
2-4. CIRCULACIÓN XERAL DA ATMÓSFERA |
TEMA 3: OCEANOGRAFÍA DESCRIPTIVA |
3-1. AS CORRENTES MARINAS
3-2. A ONDADA
3-3. OS XEOS MARINOS |
TEMA 4: PARTES E CARTAS DO TIEMPO. CIFRADO METEOROLÓXICO
TEMA PRÁCTICO QUE SE REALIZARÁ AO LONGO DE TODO O CURSO |
INTERPRETACIÓN DE CARTAS SINÓPTICAS DO TIEMPO
INTERPRETACIÓN DE CARTAS DE CORRENTES
PRINCIPAIS CLAVES METEOROLOXICAS
Capacidade para interpretar e utilizar a información obtida con os instrumentos meteorolóxicos de a bordo
Conocimiento de las características de los diversos sistemas meteorológicos, procedimientos de transmisión de partes y sistemas de registro
Capacidad para aplicar la información meteorológica disponible |
TEMA 5: PREDICCIÓN METEO-OCEANOGRÁFICA
TEMA PRÁCTICO QUE SE REALIZARÁ A O LONGO DE TODO O CURSO |
FUNDAMENTOS DE PREDICCIÓN DO TIEMPO
|
TEMA 6: REVISIÓN DOS REQUISITOS PARA O ACCESO OS TITULOS PROFESIONAIS. O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AIII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Oficial de Máquinas de Primeira da Mariña Mercante, sen limitación de potencia da planta propulsora e Xefe de Puente da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 kW. |
Cadro A-III/2 del Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables os Capitans e Primeiros Oficialais de Ponte de buques cuxa máquina propulsora principal teña unha potencia igual ou superior a 3000 kW
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
B31 B35 B52 |
10 |
4 |
14 |
Prácticas a través de TIC |
B31 B35 |
10 |
0 |
10 |
Presentación oral |
C15 |
6 |
10 |
16 |
Solución de problemas |
B31 B35 B52 C18 C29 |
10 |
5 |
15 |
Saídas de campo |
B52 C15 |
3 |
0 |
3 |
Proba obxectiva |
B31 B35 B52 C15 C18 C19 C29 C30 |
4 |
6 |
10 |
Seminario |
B31 B52 C15 |
6 |
6 |
12 |
Lecturas |
B35 B52 C19 C29 C30 |
0 |
6 |
6 |
Sesión maxistral |
B31 B35 B52 C15 C18 C19 C29 C30 |
24 |
36 |
60 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
1- Interpretación de mapas meteorolóxicos sinópticos de superficie: identificación de sistemas, frontes e masas de aire. Estima do vento. Localización das zonas de tormenta.
2- Interpretación de mapas de altura. Topografías relativas. Pronóstico do tempo.
3- Interpretación básica de sondaxes meteorolóxicas.
4- Interpretación de derrotas de ciclóns tropicais: posicionamento, estimación e evolución do vento, semicírculo manexable e perigoso, regras xerais de manobra |
Prácticas a través de TIC |
1- Información meteorolóxica na páxina web AEMET, MetOffice e MeteoFrance
2- Información meteorolóxica-oceanográfica na páxina web de Puertos del Estado
3- Información nas cartas do tempo
4- Correntes mariñas (plataforma MetEd)
5- Mareas (plataforma MetEd)
6- Cartografíado meteorolóxico (MetEd) |
Presentación oral |
Presentación de traballos individuais o en grupo sobre contidos ampliados do curso. Somentes si o transcurso do curso o permite. |
Solución de problemas |
- Problemas da fórmula hipsométrica. Reducción da presión o nivel do mar
- Problemas de vento aparente a bordo
- Uso de ábacos de vento e ondada
- parámetros da ondada |
Saídas de campo |
- Visita a sede da AEMET na Coruña |
Proba obxectiva |
-Avaliación do coñecemento e comprensión dos contidos básicos da materia, considerando as habilidades do alumno, as súas estratexias e enfoques na resolución de problemas. Valorarase expresamente o grao de evolución do alumno e a súa capacidade para analizar, xulgar e resolver problemas específicos, requirindo unha formación teórico-práctica equilibrada.
A proba obxectiva global reportará o 70% da avaliación total da materia, pero será necesario aprobar cun 5 para superar a materia. |
Seminario |
- Exposición de temas elaborados conxuntamente por o profesor e o alumno/a sobre temas de especial actualidade ou interés: cicloxénesis explosiva, o problema do calentamiento global e a navegabilidade do Océano Ártico, o fenómeno oceanográfico El Niño, etc. |
Lecturas |
- Recoméndase a ampliación de contido lendo temas específicos. Por exemplo, artigos de investigación sobre a clasificación, propiedades e estatísticas das tormentas en Galicia. |
Sesión maxistral |
- Clases expositivas clásicas orientadas a adquisición de coñecementos e as suas aplicacions. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Solución de problemas |
Prácticas a través de TIC |
Seminario |
Estudo de casos |
Saídas de campo |
|
Descrición |
- Análise de mapas sinópticos de superficie
-Análise de mapas de altura
- Prácticas do curso en liña na plataforma MetEd sobre mareas, correntes e ondada, cartografía meteorolóxica
-Resolución de problemas sobre o cambio de vento aparente a verdadeiro
-Resolución de problemas sobre a fórmula hipsométrica
- Resolución de problemas sobre o uso de abacos para estimar ventos e ondas
- Explicación e exemplos sobre a codificación SHIP, IAC e MAFOR
- Instrumentos meteorolóxicos e o seu uso
-Seminario sobre derrotasas meteorolóxicas e modelos de predición meteorolóxico-oceanográfica.
Os estudantes exentos de asistencia ou con dedicación a tempo parcial poderán recibir atención personalizada mediante o intercambio de correos electrónicos do profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
C15 |
Presentación oral de temas con soporte informático o pizarra
Competencias availadas: A9, B5, B9, B15, C1 |
1 |
Solución de problemas |
B31 B35 B52 C18 C29 |
-Realización de problemas sobre el paso de viento aparente a verdadero
- Realización de problemas sobre las claves de codificación meteorológicas
-Realización de problemas sobre el uso de ábacos de viento y oleaje
-Realización de problemas sobre la fórmula hipsometrica
Competencias availadas: A9, B2, B5, B9, C1 |
1 |
Prácticas a través de TIC |
B31 B35 |
Prácticas sobre corrientes, mareas y oleaje en la plataforma MetEd
Competencias availadas: A9, A10, B6, B9, B12, C2, C3 |
14 |
Seminario |
B31 B52 C15 |
Extensión de algunos temas mediante exposición de casos ilustrativos o ejercicios prácticos avanzados
Competencias availadas: A28, A8, A9, B2, B9, C1 |
1 |
Estudo de casos |
B31 B35 B52 |
Análisis de mapas sinópticos de superficie y altura.
Competencias availadas; A8, A10, A28, B9, B12, B15, C2, C3 |
1 |
Sesión maxistral |
B31 B35 B52 C15 C18 C19 C29 C30 |
Presentación oral de temas |
1 |
Proba obxectiva |
B31 B35 B52 C15 C18 C19 C29 C30 |
-Evaluación de conocimientos y comprensión de los contenidos básicos de la materia, considerando las habilidades y destrezas del alumno, sus estrategias y planteamientos en la resolución de problemas. Se valorará expresamente el grado de evolución del alumno y su capacidad para analizar, enjuiciar y resolver problemas puntuales, requiriéndose una formación teórico-práctica equilibrada.
La prueba objetiva global reportará un 70% del total de la evaluación de la materia.
Competencias availadas: A10, A28, B2, B9, B15, C1 |
80 |
Saídas de campo |
B52 C15 |
En el caso de que se pueda realizar, la asistencia a la visita al centro meteorológico de la AEMET es obligatoria.
Competencias availadas: B9, C8 |
1 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios de evaluación contemplados no cadro A-II/1 do Código STCW, e recoliidos no Sistema de Garantía de Calidade, teranse en conta a horade diseñar e realizar a evaluación Os alumnos con exención de asistencia y/o adicación parcial poderán entregar os exercizos prácticos o final de curso para ser availados, e deberán asistir a proba obxetiva. O alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establecea "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DEGRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b; 4.3 e 7.5) (04/05/2017) poderá realizar as probas parciais, se as houbere, sen necesidade de asistir as clases presenciais, sempre e cando os profesores sexan debidamente informados o principio do curso. Sen menoscabo do anterior, os profesores poderán encargarlle a este alumnado diferentes traballos/problemas ó longo do curso para ser expostos en horario de titorias. A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso "0" na materia na convocatoria correspondente, invalidando así calquera cualificación obtida en todas as actividades de avaliación de cara a convocatoria extraordinaria
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) Ramón Fisure Lanza (2006). Meteorología y Oceanografía. colección ITSASO n29 ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) Sánchez Reus y Zabaleta Vidales (1972). Meteorología y Oceanografía. Secretaria de la Marina Mercante ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) Varios. Met Office británica (). Meteorology for Mariners. V ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) Hernandez Yzal, S (). Meteorología y Oceanografía. Editorial Cadi, Barcelona ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) Conesa, G. (). Análisis meteorológico en la mar. Ediciones UPC, Barcelona ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) Varios. The open University team (). The Open University course team, “Waves, Tides and shallow water processes. Open University. UK. ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) Hydrographic Department of the USA. (). The Mariners handbok. . Hydrographic Department of the USA. ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) J.M. Cuadrat y M.F. Pita (1997). Climatología. Ed. Cátedra. Madrid ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) The COMET program (). MeEd. Introducción a las corrrientes oceánica. https://www.meted.ucar.edu/ ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) The COMET program (). Introducción a las mareas . https://www.meted.ucar.edu ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) The COMET program (). El ciclo de vida de las olas I y II. https://www.meted.ucar.edu |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Física/631G01103 | Inglés I/631G01108 | Navegación I/631G01202 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|