Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Uso Agrario e Industrial da Auga Código 632549020
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Enxeñaría Civil
Coordinación
Vázquez González, Ana María
Correo electrónico
ana.maria.vazquez@udc.es
Profesorado
Pena Mosquera, Luis
Vázquez González, Ana María
Correo electrónico
luis.pena@udc.es
ana.maria.vazquez@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Adquirir os coñecementos teórico-prácticos necesarios dominar con soltura os conceptos básicos relacionados cos usos agrícolas e industriais da auga AP1
AP3
AP5
CP2
CP3
CP4
CP6
ferramentas necesarias para o estudo e deseño de instalacións de rega AP4
BP1
BP4
CP3
CP4
comprender as características intrínsecas de cada un dos sistemas de rego AP2
AP4
BP3
CP3
CP4
coñecementos sobre outros usos industriais da auga AP2
AP4
BP1
BP3
BP4
CP1
CP2
CP3
CP4
CP6

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. Introdución: A auga na agricultura 1.1 Relacións Solo-Auga
1.2 Relacións Auga-Planta
TEMA 2. Demanda de auga nos sistemas de rego 2.1 Introducción
2.2 Evapotranspiración
2.3 Necesidades hídricas dos cultivos
2.4 Calidade da auga de rego
2.5 Programación do rego
TEMA 3. Sistemas de Rego 3.1 Introducción
3.2 Rego por superficie
3.3 Rego por aspersión
3.4 Rego localizado: Goteo. Micoraspersión
3.5 Rego subterráneo. Fertirrigación
TEMA 4. Deseño de Sistemas de Rego 4.1 Canles. Tuberías. Redes
4.2 Bombas.Automatismos. Accesorios
4.3 Proxecto de sistema de rego. Exemplo
4.4 Resolución de caso práctico
TEMA 5. Uso da auga nos Balnearios 5.1 Definición e tipos de balnearios
5.2 Fontes de auga nos balnearios
5.3 Calidade da auga nos balnearios
5.4 Normativa e regulamento
TEMA 6. Uso da auga mineral mineral 6.1 Definición e características da auga mineral
6.2 Diferenzas entre auga mineral natural e outras augas envasadas
6.3 Fontes de auga mineral
6.4 Calidade da auga en plantas de envasado
6.5 Normativas e estándares de calidade
TEMA 7. Uso da auga en acuicultura 7.1 Tipos de Acuicultura
7.2 Requerimientos Hídricos en Acuicultura
7.3 Calidada auga requerida
7.5 Lexislación e Normativas Aplicables

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 B1 B3 B4 C1 C2 C3 C4 C6 11 42 53
Saídas de campo A1 A2 A4 B1 B3 B4 C1 C2 C3 C4 2.5 0 2.5
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 C1 C2 C3 C4 C6 2 10 12
Presentación oral A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 C1 C2 C3 C4 C6 0.5 2 2.5
 
Atención personalizada 5 0 5
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición oral dos temas que constituen os contidos da materia diante do alumnado. Esta exposición irá precedida dunha presentación na que se propoñen algunhas preguntas aos estudiantes para motivar a reflexión e o diálogo aberto. A obxectivo final pasa pola transmisión de coñecementos e ao tempo facilitar a súa aprendizaxe, potenciando a particiación dos/as estudantes na construción significativa do coñecemento.
Saídas de campo Realizaranse entre 1e 3 visitas a complexos industriais que serán ilustrativas dos usos industrais da auga. As explicacións didácticas correran a cargo dos encargados do traballo diarios das empresas, con exemplos prácticos.
Traballos tutelados Se realizarán 2 trabajos relacionados con la docencia impartida. Los pasos a seguir son: selección del tema, documentación, guión general, sesiones periódicas con el profesorado para el seguimiento, preparación de la presentación y exposición en el aula
Presentación oral Realizaranse unha exposicións en grupo a toda a clase do traballo tutelado

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Presentación oral
Traballos tutelados
Descrición
O alumnado será tutelado individualmente para resolver todas as dúbidas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Presentación oral A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 C1 C2 C3 C4 C6 Presentación na aula do traballos tutelado 25
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 C1 C2 C3 C4 C6 Traballos tutelados sobre: 1) deseño dunha instalacións de rega 2) usos industrais da auga 75
 
Observacións avaliación

Respecto ao  alumnado con recoñecemento de dedicación a
tempo parcial e dispensa académica, todos os aspectos relacionados con
“dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude
académica” rexeranse de acordo coa normativa académica da UDC


Fontes de información
Bibliografía básica Tarjuelo-Martín Benito (2005). El Riego por aspersión y su tecnología.
Losada Villasante, Alberto (2000). El Riego: fundamentos hidráulicos.
Medina San Juan, José A (1997). Riego por goteo : teoría y práctica.

Davis, C., Rosenblum, E. (eds.). 2021. Sustainable Industrial Water Use: Perspectives, Incentives, and Tools. IWA Publishing https://www.iwapublishing.com/books/9781789060669/sustainable-industrial-water-use-perspectives-incentives-and-tools

• Zhang, Y., Geissen, S.U., Track, T. (eds.). 2023. Water in Industry. IWA Publishing https://www.iwapublishing.com/books/9781789064148/water-industry

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

 

-Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías