Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A8 |
CON8 Recognize the main tools for the management of hydrological data and water-related information, and how data can be used for decision-making through methods based on statistical concepts or artificial intelligence |
B4 |
HAB4 Analyze the European Union's Water Framework Directive and Floods Directive, their technical implications, and their implementation through hydrological planning. Utilize computer tools for problem-solving related to water management within the framework of both directives. Develop measurements and analysis of hydrologically relevant data and data related to the state of water bodies. Evaluate the effect of urban use on the watershed and analyze the consequences of discharging water (treated or untreated) into receiving water bodies. Additionally, develop strategies to protect areas of surface water and groundwater generation within watersheds, based on the principle of recognizing and enhancing ecosystem services. |
C6 |
COM6 Integrate diverse data sources into decision frameworks to facilitate improved management of water resources |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Recoñecemento das principais ferramentas para o manexo de datos hidrolóxicos e vencellados á xestión da auga, e como os datos poden ser usados para a toma de decisións, mediante métodos baseados en conceptos estatísticos ou en intelixencia artificial. |
AJ8
|
|
|
Analizar a Directiva Marco da Auga e as súas implicacións técnicas e a súa aplicación, Utilizar fa través da planificación hidrolóxica.
Desenvolvemento de medicións e análises de datos de interese hidrolóxico e vencellados ao estado das masas de auga. |
|
BJ4
|
|
Integrar diferentes fontes de datos en marcos de decisión que permitan unha mellor xestión do recurso hídrico. |
|
|
CJ6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Datos metereolóxicos |
Medidas de temperatura
• Medida de precipitación (Pluviómetros, radares)
• Medidas de evaporación
• Redes metereóloxicas
• Elección de estación metereolóxica e corrección de series
• Uso de datos satélite |
1. Introducción ós aforos e medicións hidráulicas
|
• Definición e concepto de aforo
• Importancia e obxetivos das medicións hidráulicas
|
2. Tipos de aforos e outras medicións hidráulicas
|
• Aforo volumétrico
• Aforos con molinete
• Aforo químicos
• Aforo con flotadores
• Aforo con trazadores radioactivos
Seccións de aforo
Elección de secciones
Sensores de nivel ou ultrasonido |
3. Procedimientos e técnicas de aforo e medicións hidráulicas
|
• Preparación e selección de la sección de aforo
• Toma de datos e medicións en campo
• Elección de sensor
• Creación de redes de Aforo e mantemento
• Xestión de datos (SAIH)
• Cálculo do caudal e análisis de resultados |
|
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Field trip |
A8 B4 C6 |
2.5 |
2.5 |
5 |
Guest lecture / keynote speech |
A8 C6 |
6.5 |
13 |
19.5 |
Laboratory practice |
A8 |
3.5 |
10.5 |
14 |
Problem solving |
A8 B4 C6 |
4 |
12 |
16 |
Supervised projects |
A8 B4 C6 |
2 |
10 |
12 |
Oral presentation |
A8 B4 C6 |
0.5 |
3 |
3.5 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Field trip |
Realizarase, polo menos, unha saída a campo que ocupará 2 sesións de 50 minutos. Nela poñeranse en práctica os métodos explicados nas clases maxistrais |
Guest lecture / keynote speech |
Docencia presencial impartida polo profesor, 10 clases de 50 minutos de duración cada unha. Nelas explicaranse os contidos teóricos fundamentais da materia |
Laboratory practice |
Proponse ao alumnado a resolución de prácticas, nas que se aplican os conceptos teóricos vistos tanto nas clases maxistrais. Realizaranse análise de augas recollidas na saída a campo.
O alumnado terá que entregar un informe no que indique todo o traballo levado a cabo no laboratorio así como os resultados obtidos nas diferentes análises.
O alumnado contará co apoio do /a docente, tanto no enfoque inicial de cada unha das prácticas, como na resolución das dúbidas que puidese ter |
Problem solving |
dedicaranse 2 sesións, de 50 minutos cada unha, á resolución de exercicios aplicando o temario explicado nas clases presenciais. O/a docente propoñerá exercicios ao alumnado que terán que resolver pola súa conta e presentalos en clase |
Supervised projects |
Realizarase un traballo relacionado coa docencia impartida. Os pasos para seguir son: selección do tema, documentación, guión xeral, sesións periódicas co profesorado para o seguimento, preparación da presentación e exposición na aula |
Oral presentation |
O alumnado terá que elaborar un traballo seguindo as directrices que lle indique o/a docente e que presentará/defenderá nunha sesión durante unha duración non superior a 30 minutos. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Field trip |
Problem solving |
Guest lecture / keynote speech |
Laboratory practice |
Supervised projects |
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Field trip |
A8 B4 C6 |
Serán obligatorias y el alumnado elaborará un informe en el que se recoja un resumen de todo el trabajo hecho en la salida a campo |
10 |
Problem solving |
A8 B4 C6 |
a lo largo de las sesiones se propondrán distintos ejercicios, similares a los resueltos en las sesiones de clase, y el alumnado tendrá que resolverlos y entregarlos al profesorado en el tiempo estipulado |
20 |
Guest lecture / keynote speech |
A8 C6 |
Se puntuará la asistencia a las sesiones magistrales |
10 |
Laboratory practice |
A8 |
El alumnado tendrá que elaborar un informe en el que recoja todo el trabajo realizado en el laboratorio así como los cálculos que tendrá que hacer para obtener los resultados de los análisis realizados |
20 |
Oral presentation |
A8 B4 C6 |
O alumnado terá que elaborar un traballo seguindo as directrices que lle indique o/a docente e que presentará/defenderá nunha sesión durante unha duración non superior a 30 minutos.
|
20 |
Supervised projects |
A8 B4 C6 |
O alumnado terá que elaborar 1 traballo sobre a docencia impartida que será expostos en clase para o resto dos compañeiros e profesorado |
20 |
|
Assessment comments |
Respecto ao alumnado con recoñecemento de dedicación a
tempo parcial e dispensa académica, todos os aspectos relacionados con
“dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude
académica” rexeranse de acordo coa normativa académica da UDC
|
Sources of information |
Basic
|
(). . |
Beheim, E. (2010). Integrated watershed management : Perspectives and problems. Dordrecht: Springer. https://crunia.udc.gal/permalink/34CISUG_UDC/1kubpai/alma991000770769707714 • DeBarry, P. A. (2004). Watersheds processes, assessment and management. Hoboken, N.J: John Wiley & Sons. https://crunia.udc.gal/permalink/34CISUG_UDC/1kubpai/alma991003291729707714 • Loucks, D. P., Saito, L. (2019). Adventures in managing water : Real-world engineering experiences. Reston, Virginia: American Society of Civil Engineers. https://crunia.udc.gal/permalink/34CISUG_UDC/1kubpai/alma991004285369707714 • MITECO. 2021. Informe de seguimiento de los planes hidrológicos de cuenca y de los recursos hídricos en España https://www.miteco.gob.es/es/agua/temas/planificacion-hidrologica/planificacion-hidrologica/seguimientoplanes.aspx (Consulta: 10/07/2023) • Environmental Protection Agency. 2023. Overview of watershed monitoring. https://cfpub.epa.gov/watertrain/pdf/modules/monitoring.pdf (Consulta: 12/07/2023) • Li, D., Liu, S. 2019. Water Quality Monitoring and Management: Basis, Technology and Case Studies. Elsevier. https://www.sciencedirect.com/book/9780128113301/water-quality-monitoring-and-management • Ahuja, S. 2013. Monitoring Water Quality: Pollution Assessment, Analysis, and Remediation. Elsevier. https://www.sciencedirect.com/book/9780444593955/monitoring-water-quality |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|