Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Aprendizaxe Automática Código 632549028
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Computación e Tecnoloxías da Información
Matemáticas
Coordinación
Couceiro Aguiar, Iván
Correo electrónico
ivan.couceiro.aguiar@udc.es
Profesorado
Couceiro Aguiar, Iván
Nogueira Garea, Xesus Anton
Correo electrónico
ivan.couceiro.aguiar@udc.es
xesus.nogueira@udc.es
Web http://moodle.udc.es
Descrición xeral O deseño e construción de sistemas computacionales capaces de adaptarse ao contorno e ao fluxo constante de nova información é unha liña que cada vez suscita máis interese dentro de todos os campos da enxeñería. En xeral, estes sistemas son de gran utilidade cando non se conta con experiencia ou o coñecemento necesario para xerar algoritmos. Doutra banda, tamén é de gran aplicación cando é necesario extraer información e analizar un conxunto, xeralmente grande, de datos. A aprendizaxe automática é unha das ramas da intelixencia artificial que permite programar estas tarefas utilizando unicamente os datos dispoñibles xa recolleitos. Neste curso estúdanse distintos enfoques dos problemas de aprendizaxe, as súas vantaxes e inconvenientes e os tipos de problemas aos que son aplicables.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer e comprender os paradigmas e aspectos máis relevantes do tratamento de datos para a súa aplicación no campo da hidroloxía. Coñecer os principais métodos de aprendizaxe a partir de datos, saber que tipos principais existen e como aplicalos para permitir o tratamento de datos hidrolóxicos ou de sistemas de información xeográfica e facilitar a toma de decisións. AP8
BP5
CP6
Saber como avaliar un modelo baseado en datos e coñecer as plataformas e as ferramentas dispoñibles no campo da Intelixencia Computacional. AP8
CP6

Contidos
Temas Subtemas
1.- Introducción á aprendizaxe 1.1.- Ámbitos e tipos de problemas
1.2.- Características xerais.
1.3.- Precisión e dimensionalidade
2.- Aprendizaxe Estatística 2.1.- Discriminantes lineais
2.2.- Outros discriminantes
3.- Árbores de decisión 3.1.- Obxectivo da IA simbólica
3.2.- Xeneralidades
3.3.- Árbores de decisión
3.4.- Medidas de rendemento
4.- Redes Neuronais Artificiais 4.1.- Conceptos básicos
4.2.- O perceptrón
4.3.- Redes profundas e outros modelos
5.- Kernels 5.1.- Nomenclatura e definicións
5.2.- SVMs lineais
5.3.- SVMs non lineais
6.- Aprendizaxe non supervisado e semisupervisado 6.1.- Análise clúster
6.2.- Aprendizaxe por reforzo
7.- Metodoloxía experimental e análise de datos e resultados 7.1.- Extracción e selección de características
7.2.- Preprocesado de datos
7.3.- Deseño experimental
7.4.- Estimación do erro
7.5.- Selección de modelos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A8 B5 C6 11 15 26
Prácticas de laboratorio B5 C6 10 25 35
Proba obxectiva A8 B5 C6 1 10 11
 
Atención personalizada 3 0 3
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición e explicación dos contidos teóricos da materia así como resolución de exemplos de carácter didáctico ou explicativo. Complementación con medios audiovisuais e preguntas aos estudantes. Fomento do razoamento crítico e asentamento de coñecementos.
Prácticas de laboratorio Prácticas de realización obrigatoria que abarcarán os contidos de cada tema da materia. Son obrigatorias para poder superar a materia e puntúan na cualificación final.
Proba obxectiva Proba escrita para a avaliación individual da aprendizaxe.

Atención personalizada
Metodoloxías
Sesión maxistral
Prácticas de laboratorio
Descrición
1.- Titorías individualizadas, en horario oficial, vía:
1.1.- Presencial.
1.2.- Correo-e.
1.3.- Teams.

2.- Prácticas de laboratorio: Tutelado das prácticas e do traballo autónomo derivado das mesmas. Seguimento periódico dos estudantes para a correcta realización dos traballos prácticos previo á súa entrega para asegurar a calidade dos mesmos.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas de laboratorio B5 C6 Prácticas de realización obrigatoria que abarcarán os contidos de cada tema da materia. Son obrigatorias para poder superar a materia e puntúan na cualificación final. 60
Proba obxectiva A8 B5 C6 Proba escrita para a avaliación individual da aprendizaxe. 40
 
Observacións avaliación

OUTRAS NORMAS DE AVALIACIÓN DA MATERIA

 A asistencia regular ás clases prácticas e a entrega das mesmas nas datas e horarios indicados son condicións necesarias para superar a materia. 

 As prácticas individuais obrigatorias rexeranse polo Regulamento disciplinar do estudantado da UDC, artigo 11, apartado 4b, aprobado por Consello de Goberno.

 PRESENTADO

 Considérase como PRESENTADO a calquera alumno que presentase un mínimo dunha actividade de avaliación. 

 SEGUNDA OPORTUNIDADE 

 As prácticas de entrega obrigatoria cualificadas na primeira oportunidade como SUSPENSO, poderán ser entregadas de novo, tras corrección e mellora, para a avaliación en segunda oportunidade. 

 MATRÍCULA PARCIAL 

 O estudante debe comunicar tal situación ao profesorado. Elimínase a obrigatoriedade de asistencia ás clases prácticas pero non a entrega das prácticas obrigatorias para avaliación.


Fontes de información
Bibliografía básica Alpaydin E. (2004). Introduction to Machine Learning. MIT Press
Nilsson N.J. (1996). Introduction to Machine Learning: An early draft of a proposed textbook. (Abierto Link 2)
Mitchel T. (1997). Machine Learning. McGraw Hill
Michie D., Spiegelhalter D.J., Taylor C.C. (1994). Machine Learning: Neural and statistical classification. Ellis Horwood (Abierto Link 1)
Bishop C. (1996). Neural Networks for Pattern Recognition. Oxford University Press

Link 1

Link 2

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Análise de Datos e Fundamentos de Intelixencia Artificial/632549027

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías