Identifying Data 2024/25
Subject (*) Financial Accounting I Code 650G01013
Study programme
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Second Obligatory 6
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Empresa
Coordinador
Fernández Rodríguez, María Teresa
E-mail
m.fernandezr@udc.es
Lecturers
Fernández Rodríguez, María Teresa
González García, Isaías
E-mail
m.fernandezr@udc.es
isaias.gonzalezg@udc.es
Web
General description Introducir ao alumno nos conceptos básicos necesarios nos procesos de elaboración e comunicación da información contable

Competencies / Study results
Code Study programme competences / results
A1 CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
A2 CE2 - Auditar unha organización e deseñar planes de consulta (por exemplo lexislación impositiva, inversións, estudo de casos, proxecto de traballo).
A3 CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
A7 CE7 - Comprender os principios da lei e vinculalos co coñecemento de negocios e xestión.
A9 CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
A10 CE10 - Comprender e utilizar sistemas contables e financeiros.
A12 CE12 - Definir obxectivos, estratexias e políticas comerciais.
A14 CE14 - Xestionar as operacións da empresa.
A23 CE23 - Uso de instrumentos para a análise de entornos empresariais.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas.
B7 CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias.
B8 CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable.
B9 CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida.
B10 CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas.
B11 CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados.
B12 CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros.
B13 CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse.
B14 CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecer o método contable e o seu output: os estados financeiros A1
A2
A3
A7
A9
A10
A23
C1
C3
C4
C5
C7
C8
Rexistrar contablemente, presentar e interpretar calquera transacción económica básica. A12
A14
B2
B3
B7
B11
B12
B13
Capacidade para aprender de xeito autónomo, buscando a solución a novos problemas a través da aplicación dos coñecementos adquiridos. B1
B5
B6
B8
B9
B10
Capacidade para traballar en equipo de maneira consultiva. B4
B14
C2
C6
Habilidade para presentar, discutir e defender puntos de vista diferentes. B4
B6
Ter un comportamento ético nos negocios. C4
C5

Contents
Topic Sub-topic
Primeira parte: Fundamentos básicos da contabilidade Fundamentos básicos da contabilidade
Tema 1: Introdución á contabilidade.
1.1. Actividade económica e necesidade de información.
1.2. Concepto de contabilidade.
1.3. Divisións da contabilidade.
Tema 2: A información financeira. 2.1. Usos e usuarios da información financeira.
2.2. Características básicas da información financeira.
2.3. Normativa para a elaboración da información financeira.
Tema 3: O balance de situación. 3.1. O patrimonio da empresa.
3.2. Principio de dualidade.
3.3. Elementos patrimoniais: activos, pasivos e neto.
Tema 4: A conta de resultados e o estado de fluxos de efectivo. 4.1. Criterio do devengo.
4.2. Resultado do período: ingresos e gastos.
4.3. Fluxo de efectivo: cobros e pagos.
Tema 5: O método contable. 5.1. Transaccións económicas e feitos contables.
5.2. A conta.
5.3. Tecnicismos das contas.
Tema 6: Rexistros contables. 6.1. Anotacións no libro diario.
6.2. Traspaso do libro diario ó libro maior.
6.3. Balance de comprobación e estados financeiros.
Tema 7: O ciclo contable. 7.1. Rexistro das operacións realizadas no período.
7.2. Axustes por aplicación do devengo.
7.3. Preparación de estados financeiros.
7.3. Peche de contas temporais.
Segunda parte: Introdución ao rexistro, presentación e interpretación de transaccións básicas. Introdución ao rexistro, presentación e interpretación de transaccións básicas.
Tema 8: Transaccións de existencias comerciais. 8.1. Compras de existencias.
8.2. Vendas de existencias.
8.3. Custe de produtos vendidos e existencias finais.
8.4. Perdas de valor de existencias.
Tema 9: Valoración das saídas de existencias. 9.1. Seguimento individualizado.
9.2. Asuncións acerca do fluxo de custo: FIFO, LIFO, PMP.
9.3. Efecto da asunción do fluxo de custo sobre os estados financeiros.
Tema 10: Dereitos e obrigas derivados de operacións comerciais. 10.1. Compra-venda de existencias realizada a crédito.
10.2. Gastos e ingresos pendentes de pago/cobro.
10.3. Gastos e ingresos pagados/cobrados por anticipado.
10.4. Perdas de valor de dereitos derivados de operacións comerciais.
Tema 11: Inmobilizado. 11.1. Adquisicións de inmobilizado.
11.2. Perdas de valor de inmobilizado.
11.3. Vendas de inmobilizado.
Tema 12: Captación de recursos financeiros. 12.1. Achegas dos accionistas.
12.2. Préstamos e outras débedas.
12.3. Remuneración de accionistas e prestamistas.

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A3 A7 A9 A10 B1 B2 17 34 51
Directed discussion B14 B12 C1 C2 C4 C5 C6 7 21 28
Workshop A1 A12 A14 A23 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C3 C7 C8 15 39 54
Multiple-choice questions B10 B11 B13 1 2 3
Objective test B10 B11 B13 2 8 10
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Presentation by the teacher of the basic concepts necessary for students to find solutions to the accounting problems addressed in the program
Directed discussion Directed discussion Preparation of the topics raised by the teacher and participation in the discussion of them in the classroom.
Workshop Individual and/or group workshop, guided by the teacher, for the resolution, presentation and discussion of exercises and practical cases.
Multiple-choice questions During the course, various multiple-choice tests will be carried out to check the degree of understanding of the concepts
Objective test Final exam on theoretical and practical aspects

Personalized attention
Methodologies
Workshop
Multiple-choice questions
Directed discussion
Description
Os problemas contables propostos para a súa resolución na aula teñen por obxecto afianzar a comprensión dos conceptos e da técnica contable. Para isto, o alumno será guiado polo profesor de xeito que poda chegar á solución ou solucións dos problemas que se lle propoñen. Adicionalmente, por medio das titorías, o profesor guiará a preparación das cuestións propostas para discutir na aula e a resolución das tarefas deseñadas para realizar fora da aula. Por último, as titorías en grupo (4 horas ao longo do cuadrimestre) destinaranse a discutir casos prácticos que pola súa complexidade ou variedade de solucións posibles requiren un maior grado de atención personalizada, se realizarán de forma presencial repartidas en dous sesiones de 2 horas de duración

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Workshop A1 A12 A14 A23 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C3 C7 C8 Solution of exercises and practical cases individually and/or in groups, both in the classroom and outside it, with the support of the teacher. 20
Multiple-choice questions B10 B11 B13 During the course, two multiple choice tests will be carried out, each of them is valued at 10% of the final grade. 20
Objective test B10 B11 B13 At the end of the course, on the day and time set by the center, an exam of the theoretical and practical contents of the subject will be carried out. 40
Directed discussion B14 B12 C1 C2 C4 C5 C6 The active and participatory attitude of the students in the classroom and the preparation of the exercises or cases raised will be assessed. An essential part of the continuous assessment is the discussion during class of the development of the work with the teaching team of the subject, so attendance in class is necessary. 20
 
Assessment comments

B) TYPES OF RATING:

Qualification of not presented:
Corresponds to the student, when he only participates in evaluation activities
that have a weighting of less than 20% on the final qualification, regardless
of the qualification achieved.

Students with recognition of part-time
dedication and academic waiver of attendance exemption: Except for the dates
approved in the Faculty Board for the final objective test, for the remaining
tests a specific calendar of dates compatible with their dedication. For this
reason, the student must contact the teacher of the subject in the first ten
days of the semester in which the subject is taught, in order to set the
aforementioned calendar. The tests will have the same format as for full-time
students.

C) ASSESSMENT OPPORTUNITIES:

1. First opportunity: The evaluation
criteria previously indicated in this section will be applied.

2. Second opportunity: The evaluation
criteria are the same as in the first opportunity.

3. Early opportunity: It will be evaluated
through a mixed test that will account for 100% of the final grade.

D) OTHER EVALUATION OBSERVATIONS:

1. In general, without prejudice to what
is indicated for students with recognition of part-time dedication and academic
exemption from attendance exemption, class attendance is required to qualify
for the part of the grade corresponding to continuous evaluation, both first
chance and second chance. At the end of the evaluation period corresponding to
the first opportunity, students who have yet to pass the subject may be
proposed activities that allow them to recover the part of the grade
corresponding to the continuous evaluation for the second opportunity, which
they must request. to the teaching staff of the subject at least ten days
before the date of the second chance exam.

2. The scoring criteria for each of the
tests will be announced at the time of the test and will be supplied with the
statement of the test


Sources of information
Basic Rivero Romero, J., Rivero Menéndez, M. R. y Rivero Menéndez, M.J. (2008). Contabilidad Financiera. Edisofer
Larrán Jorge, Manuel (Coord.) (2009). Fundamentos de Contabilidad Financiera. Pirámide
Arquero Montaño, J. L., Jiménez Cardoso, S.M. y Ruiz Albert, I. (2015). Introducción a la Contabilidad Financiera. Pirámide
Muñoz Merchante, Angel (2014). Introducción a la Contabilidad Financiera. Ediciones Académicas
Solá Tey, Magda y Vilardell Riera, Inmaculada (2009). Introducción a la Contabilidad General. McGraw Hill
Rivero Romero, J., Rivero Menéndez, M. R. y Rivero Menéndez, M.J. (2010). Supuestos de Contabilidad Financiera. Edisofer

Complementary Horngren, C. T.;Harrison, W.T. y Bamber, S.L. (2003). Contabilidad. Pearson
Muñoz Jiménez, José (Coord.) (2008). Contabilidad Financiera. Pearson
Sutton, Tim (2004). Corporate Financial Accounting and Reporting. Prentice Hall
Phillips, F., Libby, P.A. (2006). Fundamentals of Financial Accounting. McGraw Hill
Camacho Miñano, M. M. y Rivero Menéndez, M.J. (2010). Introducción a la Contabilidad Financiera. Pearson


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Financial Operations Analysis/650G01014

Subjects that continue the syllabus
Financial Accounting II/650G01017

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.