Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Interpretar as transaccións económico-financeiras no contexto do marco conceptual |
A1 A3 A10 A11 A14 A15 A23 A24
|
|
C3 C7
|
Habilidade para presentar, discutir e defender puntos de vista diferentes. |
A12
|
B2 B3 B4 B7 B9 B11 B12
|
C4
|
Capacidade para aprender de xeito autónomo, buscando a solución a novos problemas a través da aplicación dos coñecementos adquiridos. |
A1 A2 A24
|
B1 B5 B6
|
C3 C4 C6 C7
|
Capacidade para traballar en equipo, de maneira consultiva. |
|
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Coñecer as consecuencias da aplicación do marco conceptual e as normas contables nos estados financeiros |
A1 A7 A10 A11 A24
|
B8 B13
|
C3 C6 C7
|
Ter un comportamento ético nos negocios |
A9
|
B10 B14
|
C4 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Marco conceptual e regulación contable |
1.1.- ¿Por qué a regulación contable?
1.2.- Marco conceptual
1.3.- Regulación contable no ámbito internacional
|
2. A regulación contable en España |
2.1.- Antecedentes
2.2.- Características principales e estructura do PGC
2.3.- PGC en diferentes tipos de empresas |
3. Existencias |
3.1.- Tratamento contable das existencias no PGC
3.2.-Recoñecemento e valoración do deterioro
3.4.- Información nos estados financeiros |
4. Impostos |
4.1.- Imposto sobre beneficios nas microempresas
4.2.- Imposto sobre o valor engadido (IVE)
5.3.- Outros impostos |
5. Recoñecemento de ingresos
|
5.1.- Recoñecemento de ingresos: aspectos problemáticos
5.2.- Casos particulares: devolucións e garantías
5.3.- Contratos a longo plazo
5.4.- Información nos estados financeiros
|
6.Deudores e Acreedores |
6.1.- Recoñecemento e valoración
6.2.- Transferencias de dereitos de cobro
6.3.- Operacións comerciais en moeda extranxeira
6.4.- Información nos estados financeiros
|
7. Inmobilizado tanxible: cuestión avanzadas |
7.1.- Valoración inicial:costes de financiación, desmantelamento e grandes reparacións
7.2.- Cambios de valor ó longo da vida do activo
7.3.-Información nos estados financeiros: inmobilizado material, inversions inmobiliarias e activos non correntes mantidos para a venda |
8. Inmobilizado intanxible
|
8.1.- Recoñecemento e valoración
8.2.- Gastos de I+D
8.3.- Fondo de comercio
8.4.- Información nos estados financeiros
|
9. Inversións financeiras |
9.1.- Concepto e clasificación
9.2.- Recoñecemento e valoración
9.3.- Información nos estados financeiros
|
10. Fontes de financiamento |
10.1.- Recoñecemento de valoración da débeda
10.2.- Arrendamento financeiro
10.3.- Patrimonio neto: Subvencións de capital
10.4.- Información nos estados financeiros |
11. Provisións, continxencias e remuneracións a empregados
|
11.1.- Provisións vs continxencias
11.2.- Recoñecemento e valoración
11.3.- Remuneracións a empregados
|
12. Estados financeiros |
12.1.- Balance de situación
12.2.- Conta de resultados
12.3.- Memoria
12.4.- EFE
12.5.- ECPN
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A7 A9 A10 A23 B9 B10 B11 B13 B14 C1 C2 C4 C5 C7 C8 |
17 |
34 |
51 |
Discusión dirixida |
A11 A12 A14 A15 B2 B5 B8 B12 C3 C6 |
6 |
19 |
25 |
Obradoiro |
B6 B7 |
16 |
41 |
57 |
Proba de resposta múltiple |
A24 B1 |
1 |
2 |
3 |
Proba obxectiva |
B3 B4 |
2 |
8 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición feita polo profesor dos conceptos básicos necesarios para que os alumnos poidan buscar solución ós problemas contables tratados no programa. |
Discusión dirixida |
Preparación de forma autónoma dos temas e casos formulados polo profesor e participación na discusión dos mesmos na aula. |
Obradoiro |
Traballo individual e/ou en grupo, guiado polo profesor, para a resolución, presentación e discusión de exercicios e casos prácticos. |
Proba de resposta múltiple |
Durante o curso se realizarán dos probas tipo test. |
Proba obxectiva |
Exame final sobre aspectos teóricos e prácticos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Obradoiro |
|
Descrición |
Os problemas contables propostos para a súa resolución na aula teñen por obxecto afianzar a comprensión dos conceptos e problemas contables tratados durante o curso. Para isto, o alumno será guiado polo profesor de xeito que poda chegar á solución ou solucións dos problemas que se lle propoñen. Adicionalmente, por medio das titorías, o profesor guiará a preparación das cuestións propostas para discutir na aula e a resolución das tarefas deseñadas para realizar fora da aula. Por último, as titorías en grupo destinaranse a discutir casos prácticos que por a sua complexidade ou variedade nas posibles solución requiren un mayor grado de atención personalizada, se realizarán de forma presencial repartidas en dous sesiones de 2 horas de duración |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Discusión dirixida |
A11 A12 A14 A15 B2 B5 B8 B12 C3 C6 |
Valórase, tanto o rigor nos argumentos utilizados, consecuencia da súa preparación previa, como a habilidade para presentar e defender o seu punto de vista fronte ó dos seus compañeiros. |
20 |
Proba obxectiva |
B3 B4 |
A fin de curso, no día e hora fixados polo centro, realizarase un exame dos contidos teóricos e prácticos. |
40 |
Obradoiro |
B6 B7 |
Resolución de exercicios e casos prácticos individual y/o en grupo, tanto na aula coma fora dela, con apoio do profesor |
20 |
Proba de resposta múltiple |
A24 B1 |
Durante o curso se realizarán dos probas tipo test, cada una de elas se valora no 10% da nota final. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A) NORMATIVA DE AVALIACIÓN:Todos os
aspectos relacionados con "dispensa académica", "dedicación ao
estudo", "permanencia" e "fraude académica" rexeranse
de acordo coa normativa académica vixente da UDC B) TIPOS DE CUALIFICACIÓN: 1. Cualificación de non presentado: Corresponde ao
alumnado, cando só participe en actividades de avaliación que teñan unha
ponderación inferior ao 20% da nota final, independentemente da cualificación
acadada. 2. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e exención académica de exención de asistencia: agás para o exame
final, para o resto de actividades acordarase un calendario específico de datas
compatible coa súa dedicación ao comezo do cuadrimestre. Por este motivo, este
alumnado deberán poñerse en contacto co profesorado da materia nos dez
primeiros días do cuadrimestre no que se imparte. As actividades terán o mesmo
formato que para o alumnado a tempo completo C) OPORTUNIDADES DE AVALIACIÓN: 1. Primeira oportunidade: Aplicaranse os criterios de
avaliación anteriormente sinalados neste apartado. 2. Segunda oportunidade: Os criterios de avaliación son
os mesmos que na primeira oportunidade. 3. Oportunidade adiantada: Avaliarase mediante unha proba
mixta que suporá o 100% da nota final. D) OUTRAS OBSERVACIÓNS DA AVALIACIÓN: 1. Con carácter xeral, sen perxuízo do sinalado para o
alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica
da exención de asistencia, é necesaria a asistencia a clase para optar á parte
da nota correspondente á avaliación continua, tanto de primeira como de segunda
oportunidade. Rematado o período de avaliación correspondente á primeira
oportunidade, ao alumnado que aínda teña que superar a materia poderáselle
propoñer actividades que lle permitan recuperar a parte da cualificación
correspondente á avaliación continua para a segunda oportunidade, o que deberá
solicitar ao profesorado da materia cunha antelación mínima de dez días á data
do exame de segunda oportunidade. 2. Os criterios de cualificación de cada unha das probas
anunciaranse no momento da realización da proba e achegaranse co enunciado da
mesma.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sutton, Tim (2004). Corporate Financial Accounting and Reporting. Prentice Hall
Muñoz Jiménez, José (Coord.) (2008). Contabilidad financiera. Pearson
Cervera Oliver, Mercedes; González García, Ángel; Romano Aparicio, Javier (2017). Contabilidad financiera (adaptada al nuevo PGC). Centro de Estudios Financieros
Fhillips, F.;Libby, R. and Libby,P.a. (2016). Fundamentals of Financial Accounting. . McGraw-Hill
Amador Fernández, Sotero; Romano Aparicio, Javier (coordinadores) (2008). Manual del Nuevo Plan General Contable. Centro de Estudios Financieros
Rivero Menéndez, M.R.; Rivero Menéndez M.J. (2010). Supuestos Contabilidad Financiera. Edisofer, S.L. |
|
Bibliografía complementaria
|
(). .
Horngren, C.T.; Harrison, W.T y Bamber, L. S. (2003). Contabilidad. Pearson |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade Financeira I/650G01013 | Análise das Operacións Financeiras/650G01014 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Contabilidade de Sociedades/650G01030 |
|
|