Identifying Data 2024/25
Subject (*) History of the Labour Market Code 650G01038
Study programme
Grao en Ciencias Empresariais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Optional 6
Language
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía
Coordinador
González López, Tamara
E-mail
tamara.gonzalez.lopez@udc.es
Lecturers
González López, Tamara
E-mail
tamara.gonzalez.lopez@udc.es
Web
General description Análise das características e funcionamento interno do mercado de traballo cunha perspectiva histórica, prestando especial atención ao da economía española. Estudaranse, entre outros, aspectos teóricos, históricos, conceptuais, metodolóxicos e institucionáis, tendo en conta que o traballo non só representa unha peza fundamental da función de produción senón tamén unha parte esencial das estruturas sociais, a distribución do valor económico creado e a trasmisión do recoñecemento colectivo cunha visión de longo prazo.

Competencies / Study results
Code Study programme competences / results
A1 CE1 - Aprender a aprender, por exemplo, cómo, cándo, ónde novos desenvolvementos persoais son necesarios.
A3 CE3 - Comprender detalles do funcionamento empresarial, tamaño de empresas, rexións xeográficas, sectores empresariais, vinculación con coñecemento e teorías básicas.
A5 CE5 - Comprender a tecnoloxía nova e existente e o seu impacto para os novos/futuros mercados.
A9 CE9 - Comprender os principio éticos, identificar as implicacións para as organizacións empresariais, deseño de escenarios.
A11 CE11 - Definir criterios de acordo de cómo unha empresa é definida e vincular os resultados coa análise do entorno para identificar perspectivas.
A17 CE17 - Identificar o impacto dos elementos micro e macroeconómicos na organización empresarial.
A19 CE19 - Identificar novos desenvolvementos de organizacións empresariais para afrontar con éxito o entorno cambiante.
A20 CE20 - Identificar e operar o software adecuado. Deseñar e implementar sistemas de información.
A21 CE21 - Identificar e utilizar as ferramentas adecuadas de matemáticas e estatística.
A22 CE22 - Planificar e xestionar os recursos humanos das organizacións.
A24 CE24 - Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais.
B1 CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeneral, e se adoita encontrar a un nivel que, se ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
B2 CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
B3 CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
B4 CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado.
B5 CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
B6 CG1 - Que os estudantes formados sexan profesionais versátiles, capacitados tanto de iniciar o seu propio negocio como de desempeñar labores de deseño, planificación, organización, xestión, asesoramento e avaliación nas áreas e departamentos contables, financeiros e fiscais de organizacións empresariais, con especial referencia ás pequenas e medianas empresas.
B7 CG2 - Que os estudantes posúan unha elevada capacitación metodolóxica de xestión e tratamento da información que lles proporcione vantaxes competitivas, non só no seu labor profesional, senón nunha sociedade global en permanente transformación. Para iso, o Grao debe estar dotado dun axeitado nivel de interdisciplinariedade, transversalidad e integración nas súas materias.
B8 CG3 - Que os estudantes presten especial atención aos cambios que, tanto en conceptos, coma en metodoloxía ou en aplicacións, implican no mundo empresarial as novas tecnoloxías da información e as comunicacións. Así mesmo deben poder obter e actualizar os coñecementos específicos que teñan como base a aparición de novas leis e regulamentos que afecten ao mundo fiscal, financeiro ou contable.
B9 CG4 - Que os estudantes integren a aprendizaxe na súa vida e no seu labor profesional, a través da metodoloxía de ensino que lles achega o Grao, o cal lles proporciona unha formación básica xeral que servirá como puntal para a formación continua ao longo da vida.
B10 CG5 - Que os estudantes teñan unha perspectiva integral e destreza no manexo dos conceptos, técnicas e ferramentas empregados en cada unha das diferentes áreas funcionáis, con especial referencia ás contables, financeiras e fiscais da empresa; así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización. Todo iso tendo en conta os principios de sustentabilidade e responsabilidade social das mesmas.
B11 CG6 - Que os estudantes saiban identificar e anticipar oportunidades, asignar recursos, organizar a información, realizar asesoramento fiscal e contable, control orzamentario, xestión de tesouraría, auditorías de contas e temas concursais (suspensións de pagamentos e quebras), tomar decisións en condicións de incerteza e avaliar resultados.
B12 CG7 - Que os estudantes sexan capaces de liderar proxectos nas áreas de valoración da empresa, de dirección estratéxica e financeira; deben poder entender a información contable das empresas co fin de obter conclusións e realizar predicións tanto sobre rendementos coma sobre riscos futuros.
B13 CG8 - Que os estudantes identifiquen os requisitos legais da información financeira aos que a empresa debe enfrontarse.
B14 CG9 - Que os estudantes manifesten respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, o respecto e a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con discapacidade.
C1 CT1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C2 CT2 - Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro.
C3 CT3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 CT4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 CT5 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 CT6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 CT7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 CT8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Apreciar o papel desempeñado polos factores económicos e os factores institucionais nos procesos de desenvolvemento económico A1
A3
A17
B9
Coñecer e entender a realidade económica internacional e española, as súas transformacións no longo prazo, os sectores produtivos, e as institucións económicas e a súa evolución A1
A3
A11
A17
A22
B3
B7
Establecer comparacións entre os diferentes mercados de traballo ao longo do tempo e dos países A11
A19
Apreciar como as diferenzas nos ámbitos culturais, legais, políticos, sociais... etc afectaron ao funcionamento dos mercados de traballo e os dereitos dos traballadores e o seu benestar. A11
A19
Axudar a entender a orixe e persistencia das desigualdades socio-económicas entre os diferentes países A3
C6
C8
Mostrar a existencia dunha realidade laboral plural, diversa e dinámica, que non pode aprenderse cunha teoría ou un modelo universal C4
Comprender como o factor traballo reaccionou ante os cambios nos mercados, as tecnoloxías e as institucións dende unha perspectiva de longo prazo A3
A5
A11
A17
B8
C7
Capacidade de expresión, oral e escrita B1
B4
B5
C1
C2
Capacidade de busca, selección e elaboración de información A24
B13
C6
Capacidade de aplicación dos coñecementos adquiridos a través da interpretación do material estatístico, gráfico e documental B2
B10
C3
C6
Destreza na aplicación de técnicas cuantitativas para o tratamento de repertorios estatísticos A1
C4
Avaliar o comportamento, a cultura e a estratexia das empresas A20
A21
A24
B11
Estimular o desenvolvemento do afán de superación e liderado, favorecendo a capacidade de convicción e de aceptación dos puntos de vista dos demais A21
Potenciar a creatividade e a innovación B6
B12
C1
C4
C6
Fomentar a iniciativa persoal e emprendedora C5
C7
Asumir responsabilidades á hora de lograr unha aprendizaxe e un desenvolvemento persoal e profesional (Planificación do Desenvolvemento Persoal) A1
C3
C7
Contribuír ao recoñecemento da diversidade e a multiculturalidade B14
C4
Facilitar o desenvolvemento dun compromiso ético A9
C4
Comprender a evolución do mercado de traballo desde unha perspectiva de xénero B14
C6
C8

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. Aspectos metodolóxicos e conceptuais do mercado de traballo -
TEMA 2. Traballo e traballadores nos inicios da industrialización -
TEMA 3. A evolución do mercado de traballo durante a II Revolución Industrial -
TEMA 4. Os mercados de traballo dende a Idade Dourada do Capitalismo até a actualidade -
TEMA 5. O mercado de traballo na economía española: peculiaridades, tendencias e transformacións -

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A5 A9 B8 B13 C7 1 1 2
Guest lecture / keynote speech A3 A11 A17 A22 B6 B10 B14 17 28 45
Oral presentation C1 C2 3 10 13
Workbook A1 C5 C8 0 16 16
Workshop A20 B1 B4 B5 B9 B11 C3 C4 C6 10 5 15
Supervised projects A1 A3 A5 A17 A19 B3 B4 B5 B8 B10 C1 C3 C4 C6 3 15 18
Seminar A1 A3 A5 A9 A11 B1 B4 4 0 4
Mixed objective/subjective test A24 A22 A21 A19 A17 A11 A9 A5 A3 A1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 3 30 33
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities A profesora presentará a materia ao estudante e, se fose o caso, avaliará os seus coñecementos previos
Guest lecture / keynote speech A profesora explicará contenidos básicos da materia
Oral presentation O/A estudante deberá expor oralmente o progreso das distintas partes do traballo a realizar durante o curso. Este proceso tamén servirá para compartir dúbidas e aprender a realizar o futuro traballo fin de grao. Ao final do curso asignaranse sesións específicas para a exposición oral do traballo completo do curso por parte de cada alumno.
Workbook O/A estudante realizaraas sobre aspectos do temario da materia. A profesora seleccionará lecturas específicas para o seu traballo e debate na aula.
Workshop Estes obradoiros servirán para comentar as lecturas programadas ou calquera contido do curso. Nestes obradoiros exporanse e comentaranse os pasos a seguir para desenvolver o traballo do curso. Poderán ser obxecto de seminarios, debates ou posta en común.
Supervised projects Traballo sobre o mercado de traballo que requerirá do uso de bibliografía especializada.
Seminar Sesións sobre temas concretos da evolución do mercado de traballo que poden ser impartidos por especialistas.
Mixed objective/subjective test Proba escrita sobre os coñecementos teóricos e prácticos adquiridos sobre a materia. Trátase dos exames oficiais da materia, durante os períodos de exames.

Personalized attention
Methodologies
Oral presentation
Workshop
Supervised projects
Description
O alumnado pode recibir unha atención personalizada para resolver as súas dúbidas sobre a materia e reforzar a súa aprendizaxe autónoma mediante o seguimento e supervisión das diferentes actividades programadas.
Esta atención realizarase presencialmente no despacho (previa solicitude), mediante titorías programadas coa aplicación Teams ou a través do correo electrónico institucional.


Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Mixed objective/subjective test A24 A22 A21 A19 A17 A11 A9 A5 A3 A1 B2 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 C1 Unha ao final do curso. Realizarase en período de exames 30
Oral presentation C1 C2 Presentación e defensa do traballo tutelado realizado. 10
Workshop A20 B1 B4 B5 B9 B11 C3 C4 C6 Debate e análise crítica sobre varias lecturas programadas ao longo do curso 30
Supervised projects A1 A3 A5 A17 A19 B3 B4 B5 B8 B10 C1 C3 C4 C6 Traballo sobre un aspecto do mercado laboral. 30
 
Assessment comments

Normativa de avaliación:

  • Para superar a materia, débese obter como mínimo 50 puntos dos 100 totais.
  • Está prohibido acceder á aula do exame/probas con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou a almacenaxe de información.
  • É preciso que cada alumno que desexe realizar as probas se identifique correctamente co DNI na aula na que se realiza a proba.
  • Cualificación de Non Presentado: a cualificación de non presentado corresponde ao estudante cando só participe en actividades que teñan unha ponderación igual ou inferior ao 30% sobre a cualificación final, con independencia da cualifición acadada.
  • Segunda oportunidade e convocatoria adiantada: para a segunda oportunidade e para a convocatoria adiantada, mantéñense as cualificacións da avaliación continua (obradoiros, traballo e presentación oral), obtidas no primeiro cuadrimestre e engádese a nota do xame da segunda oportunidade ou da adiantada, segundo corresponda. Porén, se o desexa, o/a estudante pode substituír a cualificación da avaliación continua (obradoiros, traballo e presentación oral =70% da nota) pola realización de dúas probas complementarias ao exame: unha sobre o contido dalgunha das lecturas traballadas nos obradoiros (35% da nota final) e outra sobre a análise dun cadro ou gráfico relacionado cos contidos desenvoltos na clase (35% de la nota final). De optar por esta segunda posibilidade, a nota obteida substituirá en todo caso (sexa superior ou inferior) á cualificación obtida no curso na parte da avaliación continua.
  • A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.
  • Dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: todos os aspectos relacionados con “dispensa académica”, “dedicación ao estudo”, “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.

Outras observacións e recomendacións:

Nas primeiras semanas, comunicarase ao estudantado o calendario de obradoiros e defensa dos traballos.

A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia solicitarase en formato pdf a través da plataforma Moodle nas condicións que o profesorado indicará ao comezo do curso.


Sources of information
Basic

Bibliografía básica:

Arenas Posadas, Carlos (2003), Historia Económica del Trabajo (siglos XIX y XX), Tecnos, Madrid.

Aizpuru, Mikel y Rivera, Antonio (1994), Manual de historia social del trabajo ,Siglo XXI, Madrid.

Complementary

Na páxina web de moodle, colgaránse as lecturas obrigatorias correspondentes a cada tema, que se debaterán en clase como parte da materia de exam.

Bibliografía complementaria:

Addison,J.T. y Welfens, P. J. (1998): Labor markets and social security : wagecosts, social security financing and labor market reforms in Europe . Berlin:Springer.

Aldcroft, D. H. (2003): Historia de la economía europea, 1914-2000, Barcelona, Crítica.

Alonso Benito, L. E. (1999): Trabajo y ciudadanía. Estudios sobre la crisis de la sociedad salarial . Madrid, Editorial Trotta.

Alonso Olea, Manuel. (1987): De la servidumbreal contrato de trabajo , Madrid :Tecnos

Auer,P.[ed.] (2001): Changing labour markets inEurope: the role of institutions and policies . Geneva: International LabourOffice.

Babiano Mora, J. (1998): Paternalismo industrial y disciplina fabril en España (1938-1958) . Madrid: CES.

Baldwin, P. (1992): La política de solidaridad social. Bases sociales del Estado delbienestar europeo, (1875-1975). Madrid, MTSS

Borderías, C. y López Guallar, P. (2001), La teoría del salario obrero y la subestimación del trabajo femenino en Ildefonso Cerdà , Quaderns del Seminari d’Historia de Barcelona, monográfico nº 5,Barcelona: Ayuntamiento de Barcelona.

Borderías,Cristina (2007): Género y políticas del trabajo en la España contemporánea: 1836-1936 , Barcelona :Publicacionsi Edicions de la Universitat de Barcelona :Icaria

Carreras, A. y Tafunell, X. Historia económica de la España contemporánea, Barcelona,Crítica.

Castillo, S. (1996). El Trabajo a través de la historia?. Asociación de Historia Social.

Comín, F., Hernández, M. y Llopis, E. (eds.), (2005), Historia económica mundial.Siglos X-XX , Barcelona, Crítica.

Coriat, Benjamín (1982): El taller y el cronómetro. Ensayo sobre el taylorismo, el fordismo y la producción en masa, Madrid, Siglo XXI.

Cruz Artacho, S. y Ponce Alberca, J. (coord.) (2011), El mundo del trabajo en laconquista de las libertades , Universidad de Jaén, Jaén.

CRUZ,R. Y PÉREZ LEDESMA, M. (1997), Cultura y movilización en la Españacontemporánea , Madrid, Alianza Editorial.

Dunlop, John T. Walter Galenson (1985): El Trabajo en el siglo XX , Madrid : Ministerio de Trabajo y Seguridad Social

Ehmer, J. C. L. (2009): The idea of work in Europe from antiquity to modern times , Farnham : Ashgate

Espina, Á.(1982): “La participación femenina en la actividad económica. El caso español” ,en R. Conde [Comp.], Familia y cambios social en España , pp. 283-349.  Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.

Espina, Á.(2005): “¿Existe un modelo europeode empleo? El proceso de Luxemburgo”, Boletín ICE , 820, pp. 123-167.

Fernández Fernández, Melchor y Víctor Montuega Gómez (coordinadores) (2009): El mercado de trabajo en España : otros aspectos relevantes, Santiago, Lóstrego

Fina Sanglas, L. (2001): Mercado detrabajo y políticas de empleo , Madrid: CES.

Fina Sanglas, L., González de Lena, F. yPérez Infante, J. I. (2001): Negociación colectiva y salarios en España .Madrid: CES.

Frau Llinares, M. J. (1998). El trabajo de las mujeres: entre la producción y la reproducción. Universidad de Alicante.

Gallego Abaroa, Elena (2010): Historia breve del mercado de trabajo : de los orígenes a J.M.Keynes, Madrid : Ecobook

Gálvez Muñoz, L. (2010): “Paro sin seguro dedesempleo:la lucha contra la desocupación durante el primer franquismo(1939-1961)”, Revistade la Historia de la Economía y de la Empresa , 4,pp. 251-284.

Gálvez Muñoz, L. y Rodríguez Modroño, P.(2005):“Rigidez y flexibilidad en los mercados de trabajo en España. Una visiónde largo plazo”, Temas Actuales de Economía , vol.1, pp.199-234.

Gómez, S.;Contreras, I. y Gracia, M. D.(2009): Las reformas laborales en España y su impacto real en el mercado detrabajo en el período 1985-2008 . Navarra: IESE.

Hepple,Boband Bruno Veneziani (ed.) (2004): The transformation of labour law in Europe :a comparative study of 15 countries, 1945-2004

Hobsbawm, E. (2005): Historia del siglo XX (1914-1991), Barcelona, Crítica.

Hobsbawm, E.J. (1987): El Mundo del trabajo estudios históricos sobre la formación y evolución de la clase obrera ,Barcelona : Crítica.

Lind, J.,Knudsen, H. y Jørgensen, H. [ed.] (2004): Labour and employment regulation inEurope . Brussels: Peter Lang.

Linden, M. van der. (2006): Historiatransnacional del trabajo, Alzira (Valencia) :Centro Francisco Tomás yValiente UNED : Fundación Instituto de Historia Social, D.L.

Malo de Molina, J. L. (1984): El mercado de trabajo y la estructura salarial el caso español, 1963-1975 . Madrid:Ministerio de Trabajo y Seguridad Social

Malo, M. A.(2005): “La evolución institucional del despido en España: una interpretación en términos de un accidente histórico”, Revista de Historia Económica , vol. XXIII (1), pp.83-115.

Miguélez, F. y Prieto, C. [dir.] (1999): Las relaciones de empleo en España . Madrid: Siglo XXI.

Molinero, C. e Ysàs, P. (1998): Productores Disciplinados y Minorías Subversivas Clase Obrera y Conflictividad Laboral en la España Franquista . Madrid: Siglo XXI.

Moulier-Boutang,Yann. (2006): De la esclavitud al trabajo asalariado,Tres Cantos (Madrid), Akal

Pérez Ledesma, M. y Cruz Martínez, R. (1997), Cultura y movilización en la España contemporánea, Madrid, Alianza Editorial.

Pollard,S. (1991): La conquista pacífica. La industrialización de Europa, 1760-1970,

Pons J. y Silvestre, J. (coords.) (2010), Los orígenes del estado de bienestar en España: los seguros de accidente, vejez, desempleo y enfermedad, Prensas Universitarias de Zaragoza.

Prados de la Escosura, L. (2003): El progreso económico de España (1850-2000). Madrid: Fundación BBVA.

Prieto, Carlos (1994): Los trabajadores y sus condiciones de trabajo, Madrid: Ediciones HOAC

Recio, A (1997), Trabajo, personas, mercados. Manual de economía laboral, Icaria-Fuhem, Barcelona.

Reich, Michael (2010): Labor in the era of globalization , New York : Cambridge University Press

Rial García, S. M. (2009): O traballo das mulleres na Galicia rural do Antigo Réxime. Universidad de Santiago de Compostela.

Rial García, S. M. (1995): Las mujeres en la economía urbana del antiguo régimen: Santiago durante el siglo XVIII. Edicións do Castro.

 

Ritter,G. A. (1991): El estado social, suorigen y desarrollo en una comparación internacional, Madrid, Ministerio deTrabajo y Seguridad Social

Rodríguez Labandeira, J. (1991): El trabajo ruralen España (1876-1936). Madrid.

Ruesga, S. M.,Valdés Dal-Ré, F. y Zulfiaur,J. M.  (2005): Transformaciones laborales en España. A XXV años de la promulgación del Estatuto de los Trabajadores . Madrid: Ministerio deTrabajo y Asuntos Sociales.

Salort i Vives, S. (2012): Revoluciones industriales, trabajo y Estado de bienestar. La gran ruptura mundial contemporánea, Madrid: Silex

Sarasúa, Carmen (2005): Trabajo y trabajadores en la España del siglo XIX., Working Papers (Universitat Autònomade Barcelona. Unitat d'Història Econòmica ), Nº. 7 http://www.h-economica.uab.es/wps/2005_07.pdf

Sarasúa, Carmen y Lina Gálvez (eds.) (2003): Privilegios o eficiencia? mujeres y hombres en los mercados de trabajo, Publicación Alicante: Universidad de Alicante, 2003

Serrano Martínez, Á. y Malo de Molina, J.L. (1979): Salarios y Mercado de Trabajo en España . Madrid: H. Blume.

Silver, B. J. (2005): Fuerzas de trabajo: los movimientos obreros y la globalización desde 1870 , Madrid, Akal.

Soto Carmona, A. (1989): El trabajo industrial enla España contemporánea, 1874-1936. Barcelona;1989.

Tilly, CH. (2008), Los movimientos sociales, 1768-2008: desde sus orígenes , Crítica, Barcelona.

Toharia, L. (1983), El mercado de trabajo: teorías y aplicaciones, Alianza Universidad, Madrid.

Toharia, L. [dir.] (1998): El mercado de trabajo en España . Madrid:Mc Graw-Hill.

Tortella, G. (2005), Los orígenes del siglo XX. Un ensayo de historia social y económica contemporánea, Madrid, Taurus.

Vilar Rodríguez, M. (2009): Los salarios del miedo. Mercado de trabajo y crecimiento económico en España durante el franquismo. Santiago de Compostela: Fundación 10 marzo.

Vilar Rodríguez, M. (2012): “De aquella sarenas estos lodos: el mercado de trabajo en España desde una perspectivahistórica”, Revista Galega de Economía 21, 1

Villares, R. (ed.) (2007): O mundo do traballo en Galicia, Santiago, FEUGA

 


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

O alumnado terá a obriga de consultar con regularidade a páxina de moodle da materia, pois será a vía que o/a docente utilizará para subir información sobre todos os aspectos relacionados coa materia. Ademais, o estudantado deberá subir unha foto actualizada ao perfil do moodle para a súa correcta identificación.

A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia serán solicitados en formato virtual e/ou soporte informático. A entrega realizarase a través de Moodle en formato dixital, sen necesidade de imprimilos.

Esta materia esta deseñada tamén para que os estudantes poidan mellorar a súa preparación de cara á elaboración e presentación do traballo de fin de grao.

Nesta materia, débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores de sostibilidade e nos comportamentos persoais e profesionais. Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas; de igual xeito, influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

Facilitarase a plena integración do alumnado que, por razóns físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.