Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Métodos e técnicas de recollida de información en psicoloxía aplicada Código 652438002
Titulación
Mestrado Universitario en Psicoloxía Aplicada
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía
Coordinación
Redondo Diaz, Mª Milagros
Correo electrónico
m.redondo@udc.es
Profesorado
Redondo Diaz, Mª Milagros
Correo electrónico
m.redondo@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia ofrece unha revisión de nivel avanzado sobre as metodoloxías e técnicas de investigación no ámbito da psicoloxía aplicada. Realízanse análises metodolóxicas dos métodos e técnicas de recollida de información empregados en traballos relevantes nese contexto.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título
A3 Ser capaz de elaborar un informe científico que implique definir un problema de investigación, as hipóteses e variables asociadas, así como definir o deseño, a mostra e o seu modo de selección, as ferramentas de recollida de datos e a súa consecuente análise e discusión.
A9 Coñecer os métodos e técnicas cuantitativos e case-cuantitativos de recollida de información en psicoloxía aplicada.
A10 Ser capaz de deseñar instrumentos de recollida de información en programas de intervención psicolóxica.
A17 Ser capaz de comunicar os resultados dunha investigación.
B1 Capacidade de análise e síntese.
B2 Capacidade de organización e planificación.
B3 Traballo en equipo.
B6 Razoamento crítico.
B7 Compromiso ético.
B8 Aprendizaxe autónoma.
B10 Motivación pola calidade.
B11 Resolución de problemas.
B13 Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica.
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C6 Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
AI9
BI1
BI2
BI6
CM6
CM8
AI3
AI9
AI10
AI17
BI1
BI2
BI3
BI6
BI7
BI8
BI10
BI11
BI13
CM1
CM3
CM6
CM8
BI7
BI10
CM8

Contidos
Temas Subtemas
Metodos e técnicas de recollida de información en psicoloxía aplicada
Metodoloxía experimental, cuasiexperimental y ex post facto.
Observación.
Enquisas e entrevistas.
Diseños de caso único.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A3 A10 A17 B1 B2 B3 B6 B7 B10 B13 C1 C3 C6 C8 30 0 30
Sesión maxistral A3 A9 A10 A17 B1 B6 C3 C6 C8 30 0 30
Aprendizaxe colaborativa A9 A10 A17 B2 B3 B6 B11 B13 6 0 6
Proba obxectiva A9 B6 B8 B11 B13 3 0 3
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Analizar en grupo traballos que utilicen alguna das técnicas de recollida de información vistas nos contidos
Sesión maxistral Presentación dos contenidos y das directrices de traballo.
Aprendizaxe colaborativa Sesions de traballo en grupo.
Proba obxectiva Preguntas de escolla múltiple.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Aprendizaxe colaborativa
Descrición
Para o seguimento as prácticas y dudas sobre os contidos.
Os alumnos con dispensa académica teran titorías, presenciais ou por Teams, sempre que o necesiten.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Solución de problemas A3 A10 A17 B1 B2 B3 B6 B7 B10 B13 C1 C3 C6 C8 Valoración dos traballos realizados en grupo. 20
Aprendizaxe colaborativa A9 A10 A17 B2 B3 B6 B11 B13 Valoración dos traballos realizados en grupo. 20
Proba obxectiva A9 B6 B8 B11 B13 Probas de escolla múltiple de cada tema. 60
 
Observacións avaliación

Nota:

1) A avaliación dos alumnos a tempo parcial/dispensa académica realizaráse mediante una proba de escolla múltiple con 3 opcions de resposta e solo una verdadeira, que supondrá o 100% da nota.

2) O fraude académico rexiráse pola normatica da Udc ao respecto.



Fontes de información
Bibliografía básica

LEÓN, O. y MONTERO, I. (2015). Métodos de investigación en Psicología y Educación. Madrid: McGraw-Hill.

FONTES, S.; GARCÍA, C.; GARRIGA, A. J.; PÉREZ-LLANTADA, M. C. y SARRIÁ, E. (2016): Diseños de investigación en Psicología. Madrid

NAVAS ARA, M. J. (coord.)(2002). Métodos, diseños y técnicas de investigación psicológica. Madrid.

MERINO, J. M.; MORENO, E.; PADILLA, M.; RODRIGUEZ-MIÑÓN, P. y VILLARINO, A. (2008): Análisis de datos en Psicología I. Madrid.

BOTELLA, J; LEÓN O.G.; SAN MARTÍN, R. Y BARRIOPEDRO, I. (2001): Análisis de datos en Psicología I. Madrid: Pirámide

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías