Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Planificar programas, proxectos e servizos de intervención para a mellora dos membros da comunidade educativa, aplicables a diferentes contextos e grupo destinatario. |
AP1
|
|
|
Deseñar, implementar e avaliar prácticas educativas, programas e servizos que dean resposta ás necesidades das persoas, organizacións e colectivos específicos, promovendo a presenza, participación e éxito de todo o alumnado en contornos educativos e sociolaborais. |
AP8
|
|
|
Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica |
|
BM4
|
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
CM6
|
Capacidade para coordinar, facilitar e impulsar a utilización de medios e recursos didácticos e multimedia favorecedores de atención á diversidade |
AP4
|
|
|
Traballar de forma colaborativa |
|
BM7
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
|
BM8
|
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
|
|
CM5
|
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
|
BM9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Características, etapas e funcións da formación en distintos contextos. |
Perspectivas de análisis da formación.
Expectativas e motivacións cara á formación.
Limitacións e problemas asociados á formación. |
Componentes dun modelo de formación. |
Fundamentación, obxectivos, contidos, modalidades, recursos e avaliación. |
Modalidades e estratexias de formación |
Técnicas formativas desde unha perspectiva tecnolóxica.
Técnicas formativas desde unha perspectiva deliberativa.
|
Planificación, seguimento e avaliación de programas e accións formativas. |
Escenarios e ferramentas para o deseño da formación.
Estratexias de implementación da formación.
Formatos de avaliación e impacto da formación. |
Deseño da formación en líña |
Fundamentos psicopedagóxicos para o deseño da formación en liña.
Entornos virtuais de ensino-aprendizaxe.
Modalidades de formación en líña: Moocs, PLE e outros sistemas de ecoloxías de aprendizaxe. |
Roles e tarefas do formador |
O formador coma experto e coma asesor.
A formación de formadores.
Aprendizaxe e identidade profesional dos formadores.
Roles e tarefas do formador en liña. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Proba mixta |
A8 C6 |
2 |
0 |
2 |
Análise de fontes documentais |
A4 B7 |
2 |
15 |
17 |
Sesión maxistral |
B9 |
9 |
0 |
9 |
Discusión dirixida |
B4 B7 B8 C5 |
2 |
5 |
7 |
Estudo de casos |
A1 A4 A8 B4 B7 C6 |
6 |
30 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Proba mixta |
Dirixida a identificar o dominio dos coñecementos básicos da materia. |
Análise de fontes documentais |
Realizarse un estudio crítico de diversos materiais escritos ou audiovisuais vinculados coa temática da materia. |
Sesión maxistral |
Exporanse os principios e conceptos básicos da materia. |
Discusión dirixida |
Proporase o debate sobre aspectos controvertidos e sobre documentos que previamente serán traballados individualmente polos estudantes. |
Estudo de casos |
Proporase a análise dun caso que se traballará en grupo baixo a orientación da profesora. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Os estudantes serán orientados nas sesións de tutoría. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A1 A4 A8 B4 B7 C6 |
Rigor na análise dos elementos do caso. Coherencia no tipo de estratexia a seguir. Resposta os elementos clave que se presentan no caso. Propostas argumentadas |
40 |
Proba mixta |
A8 C6 |
Respostas correctas. Argumentación fundamentada. |
40 |
Análise de fontes documentais |
A4 B7 |
Selección das ideas principais e análise crítica dos argumentos e propostas. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Os traballos individuais ou grupales do alumnado deberán ser orixinais. Calquera traballo copiado suporá o suspenso da materia e a avaliación na convocatoria correspondente. A efectos de avaliación, un mesmo traballo non pode ser utilizado para varias materias, excepto nas actividades programadas de forma coordinada. "A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario". O alumnado a tempo parcial terá que explicar a súa situación ó comenzo das clases para valorar como realizar as aprendizaxes establecidas na materia.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Atienza, L. (1998): Necesidades y expectativas de formación de los profesores de Lenguas en Asturias . Oviedo, Servicio de Publicaciones.
Fuentes Abeledo, E.J. y González Sanmamed, M. (1989): Necesidades formativas y concepciones curriculares: Bases para un diseño de formación en ejercicio. Investigación en la Escuela , 9, 57-66.
González Sanmamed, M. (1995): Necesidades formativas y aprendizaje de la enseñanza. Revista de Investigación Educativa , 25, 91-108.
González Sanmamed, M. (dir) (2006). O EEES: Perspectiva do profesorado das universidades galegas. Santiago de Compostela , Axencia para a Calidad do Sistema Universitario de Galicia. http://www.equipoeira.net/publicaciones/EEESprofesorado.pdf
Montero Mesa, M.L., González Sanmamed, M., Cepeda, O. y Cebreiro, B. (1990): Análisis de necesidades en el ámbito educativo. Revista de Investigación Educativa , 8 (16), 175-182.
Pose, H. (2007): As necesidades e demandas formativas dos profesionais da acción cultural pública en Galicia: Informe . Santiago de Compostela, Consellería de Cultura e Deporte
Sanchéz, J.; Hidalgo, V.; López, I. (2006): Las necesidades de los docentes andaluces de Educación Secundaria Obligatoria: un instrumento de evaluación. Revista de Educación , 340, 923-942.
http://www.revistaeducacion.mec.es/re340/re340_33.pdf |
Bibliografía complementaria
|
|
FERNÁNDEZ, C. (1999). El diseño de un plan de formación como estrategia de desarrollo empresarial. Estructura, instrumentos y técnicas. Revista Complutense de Educación, 10 (1), pp. 181-242. Tejedor, F.J. (1990): Perspectiva metodológica del diagnóstico y evaluación de necesidades en el ámbito educativo. Revista de Investigación Educativa , 8 (16), 15-37.
Torres, J.J. et al. (2005): Las necesidades formativas docentes de los profesores universitarios. Revista Fuentes . Vol. 6, 97-116 http://www.revistafuentes.es/gestor/apartados_revista/pdf/numeros_anteriores/kawcsxpo.pdf Web educativas: Identidade Dixital: https://eventos-edu.xunta.gal/identidade-dixital EDIXGAL: http://www.edixgal.com https://www.edu.xunta.es/espazoAbalar/es/noticia/e-dixgal-implantacion-del-libro-digital-en-los-centros-educativos EspazoAbalar: https://www.edu.xunta.es/espazoAbalar/es Aula Nova: https://eventos-edu.xunta.gal/aulanova#inicio STEM LabGalicia: http://stemlab.gal Plan de Formación: https://www.edu.xunta.gal/portal/es/taxonomy/term/1627 Proxectos de Formación do profesorado: https://www.edu.xunta.gal/portal/es/taxonomy/term/1630 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|