Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer formas de colaboración cos distintos sectores da comunidade educativa e do entorno social. |
AM2
|
BM5 BM9 BM12
|
CM1 CM2 CM5
|
Relacionar teoría e práctica en contextos educativos reais, tanto no ámbito docente como investigador, aplicando un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
AM7 AM15
|
BM2
|
CM3 CM6 CM7
|
Coñecer e analizar propostas educativas innovadoras, que polas súas características particulares, teñan un valor exemplarizante. |
AM9
|
BM2 BM5
|
CM8 CM11 CM13
|
Ser capaz de recabar información en contextos de Educación Infantil e/ou Primaria para o seu posterior análise e aplicación a proxectos de investigación e/ou innovación educativa. |
AM1 AM2 AM10
|
BM5 BM9
|
CM1 CM5 CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Proxectos de innovación aplicados en contextos escolares e non escolares. |
Deseño e desarrollo desenvolvemento, na medida do posible, un proxecto aplicado ao contexto no que señalicen as prácticas. |
Recursos para a investigación e a innovación en contexto: aplicación de métodos de recollida de información en situacións reais. |
Estudos de caso
Método etnográfico
Metodoloxía de proxectos
otros |
Reflexión sobre a práctica observada como recurso para a investigación e a Innovación en Educación Infantil e/ou Primaria |
Análise crítico sobre a práctica observada. |
Avances recentes en investigación e innovación no contexto das Didácticas Específicas. |
Revisión bibliográfica sobre as últimas investigacións e innovacións en Didácticas específicas e a súa comparación coa realidade. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A2 A10 B9 C2 C7 |
5 |
10 |
15 |
Saídas de campo |
A7 A15 B2 B12 C1 C3 C5 |
75 |
0 |
75 |
Traballos tutelados |
A9 B5 C6 C11 |
0 |
45 |
45 |
Estudo de casos |
A2 A15 C3 C5 C8 C13 |
4 |
10 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. |
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo ao contorno académico universitario (empresas, institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información, o desenvolvemento de produtos (bosquexos, deseños, etc.), etc. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía diseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cosas”. Constituie unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en duos elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Saídas de campo |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumnado será atendido presencialmente polos titores/as tanto no centro de prácticas como na facultade. Neste último caso poderá empregarse a vía telemática ou o correo electrónico en caso necesario.
Facilitarase a integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades para superar a materia, mediante as axudas oportunas e a atención personalizada requerida. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A2 A10 B9 C2 C7 |
Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. |
10 |
Saídas de campo |
A7 A15 B2 B12 C1 C3 C5 |
Refírese ao período de asistencia ao centro onde se realizarán as prácticas. Precísase a avaliación positiva do titor/a do centro para poder pasar á segunda fase da avaliación. |
45 |
Traballos tutelados |
A9 B5 C6 C11 |
Metodoloxía diseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe de “cómo facer as cosas”. Constituie unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en duos elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
45 |
|
Observacións avaliación |
O proceso de avaliación consta de dúas fases. En primeiro lugar, o titor/a
de o centro deberá emitir unha valoración sobre o desenvolvemento das prácticas
que supoñerá un 45% da nota final. Se o informe é favorable, o titor/a de a
universidade valorará a memoria -45%- e a participación en xornadas/reunións
-10%-. No caso de non alcanzar unha valoración de 5 por parte do titor/a do
centro ou do titor/a da universidade, a nota final será a nota da parte non
superada. Non presentar a memoria, tendo valoración favorable por parte do
titor/a do centro, suporá unha cualificación final de suspenso 4. En caso de superar a valoración do titor/a de o centro de prácticas, a cualificación gardarase para o seguinte curso académico. Para a cualificación da memoria teranse en conta os seguintes aspectos para a primeira e segunda oportunidade: - Cuestións formais (10%)
- Proposta de acción (60%)
- Reflexión do proceso e implicacións educativas (30%).
A calificación da memoria na oportunidade adiantada rexirase polos aspectos considerados no curso precedente. O alumnado con exención académica para a asistencia terá que realizar as practicas presenciais para superar a materia. En calqueira caso, contemplase a posibilidade de convalidar esta materia xustificando experiencia docente específica en Educación Primaria ou Infantil, sendo imprescindible a solicitude de recoñecemento de créditos ao inicio do curso ou excepcionalmente ao longo do mesmo. Importante: Na memoria do practicum considerarase a corrección da expresión e da ortografía. Por outra banda, o plaxio será a causa da suspensión da actividade avaliada, en coherencia co artigo 14.4 das NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E RECLAMACIÓN DE GRADOS E MÁSTER, aprobadas polo Consello de Goberno o 19 de decembro de 2013 e modificadas o 29 de xuño de 2017. Concretamente, la realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. En calquera os aspectos relacionados con
“dispena académica” , “dedicación ao estudo” , “permanencia” e “fraude
académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bernstein, B. (1989). Clase y pedagogías visibles e invisibles. Madrid: Akal Universitaria
Garcia Aretio, L. (2009). Claves para la educación: actores, agentes y escenarios en la sociedad actual. . Madrid:UNED
Esteve, O., Mellef, K. y Ansina, A. (2010). Creando mi profesión. Una propuesta para el desarrollo profesional del profesorado. . Barcelona: Octaedro.
Camps, V. (2008). Creer en la educacion. La asignatura pendiente.. Barcelona: Península.
Mañu Noain, J. (2010). Docentes competentes. Por una educacion de calidad.. Madrid: Narcea.
Fernández Enguita, M. (2001). Educar en tiempos inciertos. . Madrid: Morata.
Edwards, D., y Mercer, N. (1988). El conocimiento compartido: el desarrollo de la compresión en el aula.. Barcelona: Paidós.
Coll, C., Martín, E., Mauri, T., Miras, M., Onrubia, J., Solé, I., et al. (1993). El constructivismo en el aula.. Barcelona: Graó.
Hargreaves, A. (2003). Enseñar en la sociedad del conocimiento. . Barcelona: Octaedro.
Fernández Enguita, M. (1999). La profesión docente y la comunidad escolar: crónica de un desencuentro.. Madrid: Morata.
Carbonell Sebarroja, J. (2009). La vida escolar en un curso: cosas que no siempre se explican.. Barcelona: Graó.
Fernández Pérez, M. (1994). Las tareas de la profesión de enseñar. . Madrid: SXXI
Bolívar, A. (2000). Los centros educativos como organizaciones que aprenden. Promesas y realidades.. Madrid: La Muralla.
Domenech, J. y Guerrero, J. (2005). Miradas a la educación que queremos. Barcelona: Graó.
Hargreaves, A. (1996). Profesorado, cultura y postmodernidad (cambian los tiempos, cambia el profesorado). . Madrid: Morata.
Castells Cuixart, P. (2011). Tenemos que educar: ideas para acabar con la crisis de autoridad y la mala educacion. . Barcelona: Península.
Carbonell Sebarroja, J. (2008). Una educacion para mañana. Barcelona: Octaedro. |
Esta bibliografía complementarase en función da materia curricular na que o alumno/a focalice o seu prácticum e a súa investigación. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Recoméndase que os envíos dos traballos sexa telemática e se non fose posible, non utilizar plásticos, elexir a impresión a dobre cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Debése ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais. Evitaráse a discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas. Deberá usarse linguaxe inclusivo, non sexista. Os aspectos relacionados con “dispensa académica” , “dedicaciónao estudo” , “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC |
|