Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Seleccionar a documentación bibliográfica necesaria para un traballo de investigación. |
AI11
|
BI5
|
CI2 CI3 CI5
|
Distinguir a avaliación cualitativa e cuantitativa en función dos procesos (recepción / expresión) e das dimensións (fonética/fonoloxía, léxico/semántica, morfoloxía, sintaxis, pragmática, discurso). |
AI1 AI2 AI9 AI10
|
BI3 BI5
|
CI4
|
Discutir críticamente as publicacións científicas. |
AI11
|
BI3 BI4 BI5
|
CI1 CI2 CI3 CI4 CI5
|
Ilustrar adecuadamente os resultados dunha investigación. |
AI8 AI11
|
BI1 BI2 BI3 BI4 BI5
|
CI1 CI2 CI3 CI4 CI5
|
Aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación empregados na avaliación da linguaxe oral e escrito |
AI1 AI2 AI6 AI9 AI10
|
BI2 BI3
|
CI1 CI4
|
Organizar sesións de avaliación funcional nos trastornos da comunicación e a linguaxe |
AI1 AI2 AI6 AI9 AI10
|
BI2 BI3 BI5
|
CI1 CI4
|
Utilizar instrumentos de avaliación e diagnóstico dos trastornos da comunicación e a linguaxe |
AI1 AI2 AI6 AI9 AI10
|
BI2 BI3 BI4 BI5
|
CI1 CI4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Principais técnicas de recollida de información na avaliación da linguaxe |
Obxectivos xerais da avaliación da linguaxe. Aspectos básicos a ter en conta na avaliación da linguaxe.
Principais métodos de avaliación da linguaxe: Historia clínica, entrevista, técnicas de observación, autoinformes, probas estandarizadas. Recollida e análise de mostras de fala
O informe de avaliación. |
Avaliación da fala e a linguaxe nas alteracións da fluidez. |
Métodos de avaliación. Avaliación diagnóstica. Avaliación funcional. |
Avaliación do mutismo selectivo e inhibición da linguaxe
|
Selección das estratexias de avaliación. O proceso xeral de avaliación. Estratexias e instrumentos para a avaliación |
Cuestionarios e probas estandarizadas empregados na avaliación do TDAH e dos problemas de lectura asociados. |
Evaluación xeral: intelixencia, linguaxe e aprendizaxe. Avaliación específica: hiperactividade/impulsividade e atención. Avaliación funcións executivas no TDAH |
Probas estandarizadas e métodos de avaliación cualitativa no Trastorno do Desenvolvemento da Linguaxe.
|
Obxectivos da avaliación do TDL. Importancia da detección temperá. Diagnóstico Diferencial. Técnicas empregadas: mostras de fala, informes e inventarios, probas estandarizadas. O proceso de avaliación da linguaxe no TDL |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
A9 A6 A10 B3 B2 B4 B5 B6 C2 |
3 |
5 |
8 |
Portafolios do alumno |
A1 A2 A9 A6 A10 A11 A8 B3 B4 B5 C2 C3 C4 C5 |
0 |
75 |
75 |
Sesión maxistral |
A1 A2 C5 C6 |
32 |
32 |
64 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc.), a través das que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Portafolios do alumno |
No portafolio incluiranse as actividades realizadas ao longo da materia, incluindo esquemas, traballos, lecturas, prácticas, cuestionarios contestados, informe de avaliación, etc. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción de preguntas dirixidas aos estudantes. Ao longo destas sesións se presentarán os contidos básicos da materia |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
O obradoiro e o portafolios requiren, para a súa axeitada realización, de atención personalizada. Para dar resposta a esta necesidade, o profesor ou profesora da materia guiará ao estudiante na súa realización. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A1 A2 A9 A6 A10 A11 A8 B3 B4 B5 C2 C3 C4 C5 |
A avaliación incluirá unha valoración cuantitativa do rendimento de cada estudante en cada actividade realizada. Éstas serán recollidas polos estudantes nun portafolio por asignatura que incluirá os esquemas, presentacións, traballos, lecturas, prácticas, cuestionarios contestados, etc. Este portafolio estará disponible sempre para o profesorado e será entregado ao finalizar as clases presenciais para a súa supervisión e calificación. |
100 |
|
Observacións avaliación |
No caso de dispensa académica, fraude académico, permanencia, etc. terase en conta a normativa académica da UDC: https://www.udc.es/es/normativa/academica/
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Barrio, V. (2016). Evaluación psicológica (2ª edición). Ediciones CEF. Fernández-Ballesteros, R. (2011). Evaluación Psicológica. Conceptos, métodos y estudio de casos. Pirámide. Goldfinger, K. e Pomerantz, A. M. (2013). Psychological assessment and report writing (2ª ed.). SAGE Publications. Groth-Marnat, G., Wright, A. J. (2016). Handbook of psychological assessment. John Wiley and Sons. Moreno, C. (2005). Evaluación psicológica. Concepto, proceso y aplicación en las áreas del desarrollo y de la inteligencia (2ª ed.). Sanz y Torres. Moreno, C. y Ramírez, I. M. (2019). Evaluación psicológica: proceso, técnicas y aplicaciones en contextos. Sanz y Torres. Morrison, J. (2015). La entrevista psicológica. Manual Moderno. Perpiñá, C. (2012). Manual de la entrevista psicológica. Saber escuchar, saber preguntar. Pirámide. Tapia, J. A. (2011). Evaluación psicológica: coordenadas, contextos, procesos y garantías. Ediciones UAM. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Recoméndase o envío dos traballos telemáticamente ou a impresión doble cara na entrega de traballos. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibiliade nos comportamentos persoais e profesionais. Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria, deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...). Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. En caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero, proporanse accións e medidas para corrixilas. | |
|