Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
(CE-G1)Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións |
A2 |
(CE-G2)Comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e as posibles disfuncións que afectan á aprendizaxe |
A3 |
(CE-G3)Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais. |
A4 |
4. (CE-G4)Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes |
A9 |
9. (CE-G9)Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia |
A10 |
10. (CE-G10)Relacionar a educación co medio e comprender a función educadora da familia e a comunidade, tanto na adquisición de competencias e aprendizaxe como na educación no respecto dos dereitos e liberdades, na igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres e na igualdade de trato e non discriminación das persoas con discapacidade. |
A14 |
CE-G14) Respectar e promover os dereitos humanos, os valores da cultura da paz e dos valores democráticos, e o recoñecemento dos principios e fundamentos da atención á diversidade. |
A24 |
(CE-E10)Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. |
A27 |
(CE-E13)Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións. |
A29 |
CE-E15) Coñecer a evolución do mundo laboral, a interacción entre sociedade, traballo e calidade de vida, así como a necesidade de adquirir a formación axeitada para a adaptación apropiada e permanente das distintas profesións (FP). |
A30 |
CE-P1) Adquirir experiencia na planificación, na docencia e na avaliación das materias correspondentes á especialización.. |
A31 |
(CE-P2) Acreditar un bo dominio da expresión oral e escrita na práctica docente |
A32 |
(CE-P3) Dominar as destrezas e as habilidades sociais necesarias para fomentar un clima que facilite a aprendizaxe e a convivencia |
A33 |
(CE-P4) Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación a partir da reflexión sobre a práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as características dos estudantes, os seus contextos sociais e motivacións.
Comprender o desenvolvemento da personalidade destes estudantes e as posibles disfuncións que afectan á aprendizaxe.
Elaborar propostas baseadas na adquisición de coñecementos, destrezas e aptitudes intelectuais e emocionais.
Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes.
Participar na definición do proxecto educativo e nas actividades xerais do centro atendendo a criterios de mellora da calidade, atención á diversidade, prevención de problemas de aprendizaxe e convivencia.
Relacionar a educación co medio e comprender a función educadora da familia e a comunidade, tanto na adquisición de competencias e aprendizaxe como na educación no respecto dos dereitos e liberdades, na igualdade de dereitos e oportunidades entre homes e mulleres e na igualdade de trato e non discriminación das persoas con discapacidade.
Respectar e promover os dereitos humanos, os valores da cultura da paz e dos valores democráticos, e o recoñecemento dos principios e fundamentos da atención á diversidade.
Identificar os problemas relativos ao ensino e a aprendizaxe das materias da especialización e expor alternativas e solucións.
Adquirir experiencia na planificación, na docencia e na avaliación das materias correspondentes á especialización |
AJ1 AJ2 AJ3 AJ4 AJ9 AJ10 AJ14 AJ24 AJ27 AJ29 AJ30 AJ31 AJ32 AJ33
|
|
CC1 CC3 CC4 CC7
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
AJ1 AJ2 AJ3 AJ4 AJ9 AJ10 AJ14 AJ24 AJ27 AJ29 AJ30 AJ31 AJ32 AJ33
|
|
CC1 CC3 CC4 CC7
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
BLOQUE I: HISTORIA E CONCEPTO |
TEMA 1: Historia
TEMA 2: Concepto |
BLOQUE II: DESENVOLVEMENTO PSICOLÓXICO |
TEMA 3: Desenvolvemento piscolóxico de 0 a 2 anos
TEMA 4: Desenvolvemento piscolóxico de 2 a 6 años
TEMA 5: Desenvolvemento piscolóxico de 6 a 12 años
TEMA 6: Desenvolvemento piscolóxico na adolescencia |
BLOQUE III: APRENDIZAXE ESCOLAR |
TEMA 7: Concepcións sobre o ensino
TEMA 8: Concepcións sobre a aprendizaxe
TEMA 9: Metodoloxías didácticas
TEMA 10: Variables cognitivo-motivacionais e socio-emocionais na aprendizaxe
TEMA 11: A avaliación d aprendizaxe.
TEMA 12: A comunicación |
BLOQUE IV: TRASTORNOS DO DESENVOLVEMENTO E NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIAIS |
TEMA 13: Por trastornos do comportamento.
TEMA 14: Por trastornos da linguaxe
TEMA 15: Por trastornos sensoriais e/ou motrices
TEMA 16: Por trastornos intelectuais
TEMA 17: Autismo. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A4 A10 A24 A27 A29 A30 A31 C1 C3 C4 C7 |
10 |
0 |
10 |
Case study |
A1 A2 A3 A4 A9 A10 A27 A29 A30 A31 C1 C4 C7 |
10 |
0 |
10 |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A9 A10 A14 A27 A29 A30 A32 A33 A34 C1 C4 C7 |
6 |
28 |
34 |
Workbook |
A1 A2 A4 A10 A27 A29 A30 C4 C7 |
0 |
2 |
2 |
Objective test |
A1 A2 A4 A10 A27 A30 C1 C7 |
2 |
40 |
42 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunas preguntas dirixidas ao estudantado, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. Esta modalidade acostuma reservarse para unha lección impartida polo profesor, cun contido que supñon unha elaboración orixinal e basada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información.
|
Case study |
Presentación e descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser identificado, recoñecido, comprendido e valorado polo alumno/a, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase #ante un problema concreto que lle describe unha situación real da vida e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular. Os casos tratarán sobre os distintos trastornos que se poden presentar no desenvolvemento e aprendizaxe escolar. Os coñecementos necesarios para levar a cabo axeitadamente os estudos serían impartidos previamente. |
Supervised projects |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe. Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. Propoñerase a realización de traballos de grupo, de carácter obrigatorio, ao redor dos temas centrais da materia e para o inicio da súa elaboración facilitarase un pequeno dossier a partir do cal o alumnado deberá ir profundando na materia obxecto de estudo. O resultado dese traballo exponse de forma interactiva utilizando a metodoloxía da presentación oral. |
Workbook |
Constitúen un conxunto de textos e temas que irán xurdindo a medida que se avanza na exposición e desenvolvemento da materia e que o alumnado poderá ler para proceder a unha recensión que lle permita profundar nos contidos de interese relacionados (directa ou transversalmente) coa materia |
Objective test |
Proba utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, etc. É de aplicación tanto para a avaliación formativa como sumativa. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Case study |
Workbook |
|
Description |
Estas metodoloxías requiren de orientación e seguimento por parte do profesor tanto en horas de clase (que se fará nos grupos interactivos) como en horas de titoría, segundo demándeno os alumnos e/o crea conveniente o profesor. Todo iso coa finalidade de realizar un seguimento preciso do alumnado e das súas actividades de aprendizaxe. Será virtual e/o presencial, atendendo ás circunstancias e aos recursos tecnolóxicos existentes.
A atención personalizada farase, globalmente, mediante titorías personalizadas directas e virtuais, individuais e grupais.. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A9 A10 A14 A27 A29 A30 A32 A33 A34 C1 C4 C7 |
Requirirán dunha exposición e defensa oral por parte do grupo encargado de cada tema. A valoración desta exposición rexerase pola diractrices que elabora o máster para a realización do TFM. |
30 |
Case study |
A1 A2 A3 A4 A9 A10 A27 A29 A30 A31 C1 C4 C7 |
A realización correcta de cada caso proposto achegará unha puntuación á cualificación final. Cada caso correctamente resolvido puntuará a porcentaxe correspondente do peso total. En caso contrario, non puntuará. |
20 |
Objective test |
A1 A2 A4 A10 A27 A30 C1 C7 |
Exame sobre os contidos teóricos expostos nas sesións maxistrais e sobre o dossier e outros materiais achegados polo profesor. Constará dun mínimo de 40 e un máximo de 160 preguntas, con 4 alternativas das cales só 1 (unha) será correcta. Para a súa corrección aplícase a fórmula de corrección do azar, é dicir, téñense en conta os erros e as omisións que se produzan. Débese obter, como mínimo, unha puntuación de catro sobre dez. |
40 |
Workbook |
A1 A2 A4 A10 A27 A29 A30 C4 C7 |
Valorarase o nivel de profundización e a capacidade de reflexión do alumnado sobre cada lectura proposta. |
10 |
|
Assessment comments |
Tanto
a realización da proba obxectiva como os traballos tutelados e a súa
correspondente presentación e defensa considéranse obrigatorias para superar a
materia. As cualificacións obtidas nestes apartados sumaranse ás obtidas nos
restantes (estudos de casos e lecturas). A materia considérase aprobada a
partir de cinco (5). Calquera puntuación inferior significa unha cualificación
de Suspenso. O non enchemento dun ou ambos os apartados obrigatorios significa
a cualificación de Non Presentado. A cualificación final (tanto na primeira
oportunidade, como na segunda oportunidade, así como na oportunidade de
convocatoria anticipada) basearase na avaliación destes catro apartados: o
exame ou proba obxectiva, os traballos tutelados, o caso Os estudos e as
lecturas. O peso da proba obxectiva representa o 40% da cualificación final: o
peso do traballo tutelado representa o 30% da cualificación final; o peso dos
casos prácticos representa o 20% da cualificación final e o peso das lecturas
representa o 10% da cualificación final. En
principio, a porcentaxe que dispensa a axuda irá en función do tipo de
matrícula dos estudantes, seguindo as condicións de matrícula que estableza a
UDC. Como se explicou anteriormente, estes catro
apartados deberán ser cumprimentados tanto na primeira oportunidade, como na
segunda oportunidade, así como con aviso previo. NORMAS
ESPECÍFICAS DE AVALIACIÓN PARA: Alumnos con recoñecemento de dispensa
académica Segundo
o establecido na “NORMA REGULADORA DO RÉXIME DE DEDICACIÓN Ao ESTUDO E DE
PERMANENCIA E PROGRESIÓN DOS ESTUDANTES UNIVERSITARIOS DE GRAO E MÁSTER DA
UNIVERSIDADE DE a CORUÑA (aprobada polo Consello Social de 04/05/2017): Deberá
poñelo en coñecemento do profesor na primeira semana de clases, ou, se isto non
fose posible, nun prazo non maior a 7 días despois de outorgado o
recoñecemento. Terán
que realizar, de forma individual, todas as actividades/traballos propostos ao
longo do curso e entregalos nas datas establecidas polo profesor. Se a entrega
non se completa na data indicada, unha cualificación considerarase Non
Presentada, xa que segundo o establecido nas “NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E
RECLAMACIÓN DAS CUALIFICACIÓNS DE ESTUDOS UNIVERSITARIOS DE GRAO E MÁSTER”,
Artigo 21.2: Considerarase Considérase "Non presentado" (NP) a aquel
estudante que, estando matriculado nunha materia, non participou nas diferentes
actividades de avaliación establecidas para o curso académico. A falta de
regulación específica para cada título, considerarase que debe ser cualificado
como "Non presentado": a) cando non completase o proceso de
avaliación continua, nas condicións recollidas na guía docente, ou b) cando non
se presentou á proba do oficial de avaliación do período . A
nota será a media ponderada das notas das actividades e traballos realizados
durante o curso e a nota da proba realizada na data do calendario oficial de
exames, cun aprobado (5 sobre 10) en cada parte para poder aprobar a materia.
Se non aprobas algunha das partes, na segunda oportunidade deberás repetir
todas as partes non aprobadas (actividades/traballo e/ou proba) na primeira
oportunidade. Cando se suspenda unha
actividade, a nota segundo o recolleito será a de suspensión, que pode ser a
nota da actividade suspendida ou a media ponderada das actividades suspendidas.
Para
a avaliación continua das persoas asistentes solicítase o 80% de asistencia ás aulas , pero cando non se cumpra o 80% e non conten con
dispénsaa académica , NON SE PRESENTARÁ a cualificación e deberán presentarse
na próxima oportunidade. . E tamén
a realización fraudulenta de probas ou actividades de avaliación , unha
vez acreditada, supoñerá directamente a cualificación de suspensión na
convocatoria en que se cometa: o estudante será cualificado con
"Suspensión" (nota numérica 0) na correspondente convocatoria da ano
académico, xa sexa que a infracción se cometa na primeira oportunidade ou na segunda.
Para iso procederá a modificar a súa cualificación na acta da primeira
oportunidade, se fose necesario. Todos os aspectos relacionados con
"exención académica", "dedicación ao estudo",
"permanencia" e "fraude académica" rexeranse de acordo coa
normativa académica vixente da UDC.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Bautista, R. (1993). Necesidades educativas especiales.
Archidona: Aljibe.
BERGER, K.S. e THOMPSON, R.A. (1997): Psicología del desarrollo: Infancia y adolescencia. Madrid: Editorial Médica Panamericana.
BERK, L.E. (1999): Desarrollo del niño y del adolescente. Madrid: Prentice Hall.
Blanco, R. y otros (1992). Alumnos con necesidades educativas
especiales y adaptaciones curriculares. Madrid: Centro Nacional de Recursos
para la educaci?n especial Educación Especial.
Cadenas, C. (1994). Enseñar y aprender en una escuela para todos.
Madrid: Centro Nacional de Recursos para la Educación Especial
Cañadas, L. (1991-1993). Guía para la búsqueda documental:
necesidades educativas especiales. Madrid: Centro Nacional de Recursos para
la Educación Especial
Castanedo, C. (2001). Bases psicopedagógicas de la educación
especial. Madrid: CCS
CORDOBA, A.I; DESCALS, A. E GIL, M.D. (Coords.) (2006): Psicología del Desarrollo en la Edad Escolar. Madrid: Pirámide
CRAIG, G.J. (2001): Desarrollo psicológico. México: Prentice Hall (8ª ed
FELMAN, R.S. (2008): Desarrollo en la infancia. México: Prentice Hall (4ª ed
García, E. (1988). La integración escolar: aspectos
psicosociológicos. Madrid: UNED
García Pastor, C. (Coor.) (1992). La investigación sobre la integración:
tópicos, aproximaciones y procedimientos. Salamanca: Amarú.
Garrido, J. (1990). Progamación de actividades para educación
especial. Madrid: CEPE.
Gisbert Alós et al. (1981). Educación especial. Madrid: Cincel.
GONZÁLEZ, E. (Coord.) (2000): Psicología del ciclo vital. Madrid: CCS
González, A. y Sabaté, J. (1992). La integración de alumnos con
necesidades educativas especiales (Ciclo superior de E.G.B.). Madrid:
M.E.C. (Centro Nacional de Recursos de Educación Especial).
Hegarty, S. (1988). Aprender juntos: la integración escolar.
Madrid: Morata.
Lou Royo, M.A. y López Urquízar, N. (1998). Bases psicopedagógicas
de la educación especial. Madrid: Pirámide.
Marchesi, A., Coll, C. y Palacios, J. (Comps.)(1999, edición
revisada). Desarrollo psicológico y educación, III. Madrid: Alianza.
MIETZEL, G. (2005): Claves de la psicología evolutiva. Infancia y juventud. Barcelona: Herder.
MIRAS, F.; SALVADOR, F. e ÁLVAREZ, J. (2001): Psicología de la educación y del desarrollo en la edad escolar. Granada: Grupo Editorial Universitario
MORALEDA, M. (1992): Psicología del desarrollo. Infancia, adolescencia, madurez y senectud. Barcelona: Boixareu Universitaria
Moya, A., Barrero, N., Reyes Rebollo, M. e Ipland, J. (2000). Enfoque multidimensional de las Necesidades Educativas Especiales. Huelva: Hergué.
PAPALIA, D.E., WENDKOS, S. e DUSKIN, R. (2005): Desarrollo humano. Madrid: McGraw-Hill (9ªed PERINAT, A. (2002): Psicología del desarrollo. Del nacimiento al final de la adolescencia.Barcelona: UOC
RICE, F.P (2000): Desarrollo humano. Estudo del ciclo vital. México: Prentice- Hall.
Sánchez Palomino, A. y Torres González, J.A. (1997). Educación
especial (I y II). Madrid: Pirámide.
TRIANES, M.V. e GALLARDO, J.A. (Coords) (2004): Psicología de la educación y del desarrollo en contextos escolares. Madrid: Pirámide.
Toledo, M. (1981). La escuela ordinaria ante el niño con
necesidades educativas especiales. Madrid: Santillana.
Varios (1992). Alumnos con necesidades educativas especiales y
adaptaciones curriculares. Propuesta de Documento Individual de
Adaptaciones Curriculares (D.I.A.C.). Madrid: M.E.C. (Dirección General de
Renovación Pedagógica y Centro Nacional de Recursos para la Educación Especial
VV.AA. (1994) La educación especial en el marco de la LOGSE: situación actual y
perspectivas de futuro. Madrid: Secretaría de Estado de Educación. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Se recomienda los envíos de los trabajos telemáticamente
y si no es posible, no utilizar plásticos, elegir la impresión a
doble cara, emplear papel reciclado y evitar imprimir borradores. Se debe hacer un uso sostenible de los
recursos y la prevención de impactos negativos sobre el medio natural.
Se
debe tener en cuenta la importancia de los principios éticos relacionados con
los valores de la sostenibilidad en los comportamientos personales y
profesionales |
|