Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A19 |
(CE-E5)Coñecer os desenvolvementos teórico-prácticos do ensino e a aprendizaxe das materias correspondentes. |
A24 |
(CE-E10)Coñecer estratexias e procedementos de avaliación e entender a avaliación como un procedemento de regulación da aprendizaxe e estímulo ao esforzo. |
A28 |
(CE-E14)Coñecer e aplicar metodoloxías e técnicas básicas de investigación e avaliación educativas e ser capaz de deseñar e desenvolver proxectos de investigación, innovación e avaliación. . |
A33 |
(CE-P4) Participar nas propostas de mellora nos distintos ámbitos de actuación a partir da reflexión sobre a práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
O alumnado debe ser capaz de deseñar as fases do proceso de investigación educativa desde a formulación do problema ata a planificación do análise de datos ou da información. |
AJ19 AJ28
|
|
CC1 CC5 CC8
|
O alumnado debe ser capaz de desenvolver as accións implicadas nas fases de investigación educativa (recollida de datos, análise, obtención e discusión de resultados e conclusións). |
AJ19 AJ28 AJ33
|
|
CC1 CC3 CC4 CC6
|
O alumnado deberá ser capaz de presentar un informe de investigación por escrito e, se é o caso, de forma oral e colaborativa. |
AJ19 AJ24 AJ28
|
|
CC3 CC4 CC6
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. A investigación avaliativa: O problema de investigación |
1.1. Formulación do problema
1.2. As hipóteses de traballo e os obxectivos |
Tema 2. Metodoloxías e técnicas da investigación educativa |
2.1. A metodoloxía cuantitativa
2.2. A metodoloxía cualitativa
2.3. Técnicas de recollida de información |
Tema 3. Deseños de proxectos de investigación educativa |
3.1. Elaboración dun proxecto de investigación |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A19 A24 C6 C8 |
4 |
0 |
4 |
Collaborative learning |
A19 A24 A28 A33 C1 C3 C4 C6 C8 |
6 |
18 |
24 |
Research (Research project) |
A19 A24 A28 A33 C1 C3 C6 C8 |
3 |
14 |
17 |
Oral presentation |
A28 A33 C1 C3 C5 |
1 |
2 |
3 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas ao alumnado, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe dos contidos da materia. |
Collaborative learning |
Baséase na organización da clase en grupos de 5-6 persoas para deseñar un proxecto de investigación educativa a partir dunha temática proposta polo grupo. El alumnado, polo tanto, traballará conxuntamente na resolución de tarefas encomendadas e supervisadas polo profesorado para optimizar a súa aprendizaxe. |
Research (Research project) |
Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades que requiran desenvolver os procesos relevantes como a recollida e análise de datos, a obtención e discusión dos resultados e a extracción de conclusións |
Oral presentation |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal da investigación realizada |
Personalized attention |
Methodologies
|
Research (Research project) |
Collaborative learning |
|
Description |
A docente estará dispoñible, tanto na aula como nas titorías, para aclarar calquera tipo de dúbida. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Research (Research project) |
A19 A24 A28 A33 C1 C3 C6 C8 |
O proxecto de investigación se desenvolverá nas fases que requiren un traballo de campo, como recollida e análise de datos, obtención e discusión de resultados e extracción de conclusións. Isto se incluirá nas actividades correspondentes do mesmo “Proxecto de investigación”. A cualificación será a mesma para todo o grupo. |
15 |
Collaborative learning |
A19 A24 A28 A33 C1 C3 C4 C6 C8 |
Ao longo das sesións iranse desenvolvendo de forma teórica e práctica os diferentes apartados dun proxecto de investigación educativa centrado nunha temática seleccionada polo grupo de traballo. Isto se materializará nun informe escrito denominado “Proxecto de investigación” que incluirá as actividades demandadas e traballadas na aula. A cualificación será a mesma para todo o grupo. |
70 |
Oral presentation |
A28 A33 C1 C3 C5 |
Se presentará, de forma oral e cos recursos adecuados, a investigación ante a profesora e demais compañeiros/as de aula. Nesta, poderanse facer preguntas sobre a información presentada. A cualificación será a mesma para todo o grupo. |
15 |
|
Assessment comments |
Atendendo ás Normasde Avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de Grao e Mestrado Universitario, a materia aposta pola avaliación continua e as metodoloxías activas de aprendizaxe. Para superar a materia, o alumnado deberá acadar un 5 na cualificación global da mesma. O alumnado que durante o curso perda a condición de asistente (80% da presencialidade nas sesións) terá que realizar as actividades restantes de forma individualizada e deberá estar pendente das actividades e das datas de entrega das mesmas. O alumnado con recoñecemento de dispensa académica deberápoñelo en coñecemento da docente na primeira semana de clase, ou, se isto nonfora posible, nun prazo non superior a 7 días desde que lle fora concedido orecoñecemento. Terá que realizar, individualmente, todas as actividadespropostas ao longo do curso e entregalas nas datas establecidas. Ademais, deberárealizar unha proba presencial na data do exame. Se non se cumpre a entrega nadata sinalada ou non se presenta o día do exame considerarase como Non presentado. A segunda oportunidade estará destinada ao alumnado que no superase a materia ou que non se presentase. - No primeiro caso (alumnado que non superou a materia na primeira oportunidade), realizará novamente as actividades de avaliación continua que non aprobou.
- No segundo caso (alumnado non presentado na primeira oportunidade) realizará todas as actividades de avaliación continua.
A oportunidade adiantada rexerase polo mesmo sistema de avaliación que o especificado na primeira e segunda oportunidade. Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica” , “dedicación ao estudo” , “permanencia” e “fraude académica” rexeranse de acordo coa normativa académica vixente da UDC.
|
Sources of information |
Basic
|
Carvajal Sánchez, J. (Coord.) (2012). Iniciación a la investigación. INICIEN
McMillan, J.H. y Schumacher, S. (2010). Investigación educativa (5ª ed.). . Pearson
Arana, F. (2014). Método experimental para principiantes. Fondo de Cultura Económica
Bisquerra Alzina, R. (2004). Metodología de la investigación educativa. La Muralla
Fernández C., Hernández, R. y Baptista P. (2006). Metodología en la investigación. Mcgraw Hill
Sánchez Huete, J.C. (2013). Métodos de investigación educativa. Punto Rojo Libros, S.L. |
|
Complementary
|
Kumar, R. (2014). Research methodology: A step-by-step guide for beginners . Nueva Delhi: APH Publishing Corporation
Kothary, C.R. (2006). Research methodology: Methods and techniques. Nueva Delhi: New Age International Publisher
Bryman, A. (2016). Social research methods. Nueva York: Oxford University Press. |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
A entrega de traballos da materia
realizarase de forma telemática. Débese facer un uso sostible dos recursos
e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos
principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos
comportamentos persoais e profesionais. Enténdese que o alumnado universitario ten
asumidas as capacidades lingüísticas en relación á expresión oral e escrita.
Por tanto, é primordial e obrigatorio a corrección ortográfica (ortografía,
acentuación e puntuación), gramatical e léxica nos traballos e exames
realizados como condición imprescindible para superar a materia. Se seguirán as recomendacións da Oficina
de Igualdade de Xénero "Segundo se recolle nas distintas
normativas de aplicación para a docencia universitaria incorporarase a
perspectiva de xénero (linguaxe non sexista, bibliografía de autores/as,
propiciarase a intervención en clase do alumnado...). Traballarase para
identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna
para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade. |
|