Identifying Data 2024/25
Subject (*) Proxectos de innovación e investigación educativa en artes plásticas e visuais Code 652611E31
Study programme
8 Mestrado Universitario en Profesorado de Educación Secundaria: Artes Plásticas e Visuais
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Obligatory 2
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinador
Mesías Lema, José María
E-mail
jose.mesias@udc.es
Lecturers
Mesías Lema, José María
E-mail
jose.mesias@udc.es
Web
General description A finalide desta materia e afondar nos tres grandes enfoques metodolóxicos (cuantitativo, cualitativo e artístico) dos proxectos de innovación e investigación na Educación das Artes Plásticas e Visuais, profundizando na A/r/tography como metodoloxía artística.

Competencies / Study results
Code Study programme competences / results
A4 (CE-G4)Identificar e planificar a resolución de situacións educativas que afectan a estudantes con diferentes capacidades e ritmos de aprendizaxes
A5 (CE-G5)Coñecer os procesos de interacción e comunicación no aula e no centro, abordar e resolver posibles problemas
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Coñecer e analizar exemplos de proxectos de innovación e investigación nas Artes Plásticas e Visuais. AJ4
AJ5
CC8

Contents
Topic Sub-topic
BLOQUE I:
investigación educativa basada nas artes (Arts-Based Educational Research, ABER)
Temáticas, metodoloxías e problemas da ABER
BLOQUE II:
A/r/tography
Definición. Vantaxas e inconvintes. Propostas e exemplos.
BLOQUE III:
Proxectos e investigacións en Artes Plásticas e Visuais
Análise e valoración crítica de exemplos. Búsqueda de novas vías de intervención

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Workbook A5 C8 0 20 20
Collaborative learning A4 A5 C8 0 16 16
Research (Research project) A4 A5 C8 10 0 10
 
Personalized attention 4 0 4
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Workbook O profesor dará os textos básicos para comprender cada un dos bloques.
Collaborative learning Colaboración entre os estudantes na aula e co profesor
Research (Research project) O alumno elaborará a estructura dun proxecto de innovación ou de investigación en Artes Plásticas e Visuais.

Personalized attention
Methodologies
Research (Research project)
Description
Levaráse un seguimento tutorizado dos proxectos e investigacións.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Research (Research project) A4 A5 C8 Valorarase a capacidade de síntese do alumno en consonancia aos contidos vistos na materia. Así mesmo, terase en conta o grao de innovación da proposta plantexada, ben sexa un proxecto de acción ou de investigación. 100
 
Assessment comments

A asistencia é obrigatoria. Para aqueles alumnos/as que posúan dispensa académica haberá unha proba teórica sobre una bibliografía facilitada polo docente. En relación a esto:

Alumnado con recoñecemento de dispensa académica

Segundo o establecido na "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO E A PERMANENCIA E A PROGRESIÓN DOS ESTUDANTES DE GRAO E MÁSTER UNIVERSITARIO NA UNIVERSIDADE DA CORUÑA (aprobada polo Consello Social do 04/05/2017):

1.   Deberá poñelo en coñecemento do docente na primeira semana de clase, ou, se isto non fora posible, nun prazo non superior a 7 días desde que lle fora concedido o recoñecemento.

2.   Terán que realizar, individualmente, todas as actividades/traballos propostos ao longo do curso e entregalos nas datas establecidas polo docente. 

3.   A cualificación será a media ponderada das notas das actividades e traballos realizados durante o curso e da nota da proba realizada na data do calendario oficial de exames, debendo obter en cada unha das partes un aprobado (5 sobre 10) para poder superar a materia. No caso de non superar algunha das partes na segunda oportunidade, deberán repetir todas as partes non aprobadas (actividades/traballos e/ou proba).

Implicacións da fraude académica na realización das probas ou actividades de avaliación (segundo a normativa vixente): 

A realización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vez comprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica 0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión da falta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto, procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade, se fose necesario.

Recoméndase os envíos dos traballos telematicamente e de non ser posíbe, non utilizar plásticos, elixir a impresión a dupla cara, empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. Débese facer un uso sustentábel dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. Débese ter en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sustentabilidade nos comportamentos persoais e profesionais.

O alumnado con dispensa académica cumplirá coas mesmas obrigas no que fai referencia á avaliació co resto do alumnado.


Sources of information
Basic IRWIN, R. (2008). Being with A/r/tography. London: Sense Publishers
MARÍN VIADEL, RICARDO (2003). Buscar y enontrar: la investigación en Educación Artística. Madrid: Pearson
MESIAS LEMA. JM (2019). Educación Artística sensible: Cartografía contemporánea para arteducadores. Barcelona: Graó
AGRA PARDIÑAS, MªJ. (2005). El vuelo de la mariposa: la investigación artístico-narrativa.. Granada: Universidad de Granada
MARÍN VIADEL, RICARDO (2005). Investigación en Educación Artística. Granada: Universidad de Granada
MARÍN, R. & ROLDÁN,J. (2010). Photo essays and photographs in visual arts based educational research. International Journal of Education Through Art
AGRA, MªJ. & MESIAS, JM (2011). Questions before words "An Educational Space, a Stimulating Space". International Journal of Education Through Art

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Information and communication technologies in plastic and visual arts/652611B12
Curriculum design and didactics in plastic and visual arts/652611B21

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.