Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Cuestións filosóficas do mundo contemporáneo Código 652G03036
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Correo electrónico
Profesorado
Couceiro Bueno, Juan Carlos
Correo electrónico
juan.couceiro.bueno@udc.es
Web http://www.udc.es (página Web de la Facultad de Ciencias de la Educación)
Descrición xeral Se trata, na presente materia, de plantexar problemas filosóficos contemporáneos que se poidan trasponer aos intereses propios da titulación de Educación Socil.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Poseer coñecementos filosóficos da nosa contemporaneidade que poidan axudar ás persoas marxinadas e excluídas. A2
A5
A8
A11
A14
A20
B1
B2
B5
C1
C3
C4
C6
C8
Incorporar, desde a filosofía, ás peronas adultas nunha educación transformadora. A2
A4
A5
A8
A11
A14
B1
B2
B4
B5
B6
C1
C3
C4
Proteger, con axuda da filosofía, ás familias con necesidades educativas básicas. A1
A2
A5
A8
A11
A14
A20
B1
B2
B4
B5
B6
C1
C3
C4
C6
C7
C8
Resolución de conflitos desde a deliberacón dos axentes implicados. A1
A2
A5
A8
A11
A14
A20
B1
B2
B4
B5
C1
C4
C6
Propostas filosóficas para o ocio e o tempo libre. A1
A2
A5
A8
A11
A14
B1
B2
B5
C1
C3
C4
C6
C8

Contidos
Temas Subtemas
1 Hermenéutica contemporánea 1.1 Panorámica conceptual da Hermenéutica
2. Filosofía Práctica (Praktiche Philosophie) 2.1 Analise do "practico" e do "técnico"
3. Ontoloxía e facticidade en M. Heidegger 3.1 O esclarecemento da existencia
4. A estética de T. W. Adorno 4.1 As liñas axiales da estética adorniana

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Seminario A1 A2 A4 A5 A8 A11 A14 A20 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C3 C4 C6 C7 C8 20 37 57
Sesión maxistral A1 A2 A4 A5 A8 A11 A20 B1 B4 B5 B6 C1 C4 C6 C7 20 6 26
Lecturas A1 A2 A5 A8 A11 A14 B1 B2 B5 B6 C1 C4 C6 C7 0 26 26
Proba mixta A1 A2 A4 A5 A8 A11 A14 B1 B2 B5 B6 C1 C4 C6 C8 2 33 35
 
Atención personalizada 6 0 6
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Seminario El seminario (análisis de fuentes e deliberaciones) é un elemento importante para a formación do estudante na presente asignatura.
Sesión maxistral As clases expositivas configuran unha cobertura teórica global para que o estudante encuentre referencias nas súas tareas nos seminarios.
Lecturas Se procederá ás lecturas, pola parte do estudiantado, que sirvan de apoio tanto ás clases expositivas como aos seminarios.
Proba mixta O exame final constará dunha pregunta de resposta breve e outra de carácter xeral.

Atención personalizada
Metodoloxías
Lecturas
Seminario
Proba mixta
Descrición
O estudiantado con recoñecemento de dedicación parcial e dispensa académica rexerase pola "norma que regula o réxime de dedicación ao estudo dos estudantes de grao da UDC" (art. 2.3; 3.6 e 4.5) de data 29/05/201 .
A metodoloxía será a seguinte:
* Utilizaranse fontes académicas para su estudo e anális de textos.

A atención personalizada preténdese satisfacer as necesidades do estudiantado tanto individualmente como en grupo.

Trátase de atender aos estudantes en calquera momento que o precisen. Para iso, estará dispoñible o seguinte:

a) Por correo electrónico (calquera día da semana).
b) Na aula, logo de consensuar o horario co alumnado.

Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase del estudiantado)

-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

-Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas."





Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Lecturas A1 A2 A5 A8 A11 A14 B1 B2 B5 B6 C1 C4 C6 C7 A cualificación do libro de lectura farase a través da resposta do alumnado a unha pregunta que se faga sobre o mesmo, acompañada dun breve episodio textual. 15
Seminario A1 A2 A4 A5 A8 A11 A14 A20 B1 B2 B4 B5 B6 C1 C3 C4 C6 C7 C8 Na avaliación dos seminarios terase en conta que as presentacións teñan rigor e congruencia conceptual. Ademais, tamén se recoñecerá a participación do alumnado. 15
Proba mixta A1 A2 A4 A5 A8 A11 A14 B1 B2 B5 B6 C1 C4 C6 C8 Será obrigatoria unha proba mixta como exame final.
Esta proba constará dunha pregunta ampla e outra curta.
70
 
Observacións avaliación

 

Estudantes con recoñocemento de dedicación parcial e dispensa académica:

Criterios e actividades de
“avaliación”.

-Exame final: consistirá
nunha breve proba teórica -estudo indicado- (60%) e análise de textos (40%)

• Peso da
"Avaliación" (60% teoría e 40% práctica)

• Porcentaxe de exención das
clases presenciais (40%)

 

 

 




















Na primeira
avaliación esixiríase superar o correspondente exame final e as tarefas
realizadas durante o curso.  Na segunda
oportunidade, só será necesario o exame final. 

  En todo caso, deberán poñerse en
contacto co profesor para obter detalles da avaliación. 

 


















Addenda: Adoptaranse as medidas antifraude recollidas no artigo 11,
apartado 4b) do Regulamento disciplinario do alumnado da UDC.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Fontes de información
Bibliografía básica (). .
(). .
(). .
J. Derrida (1984). La filosofía como institución. Barcelona: J. Granica
G. Vattimo (1996). La sociedad transparente. Barcelona: Paidós
L. Pareyson (1954). La teoria della formativitá. Torino:Rosenberg&Sellier
L. Wittgenstein (1953). Philosophiesche Untersuchungen. Kegan, P.: London
M. Heidegger (1971). Ser y Tiempo. F.C.E: México
T, W, Adorno (1980). Teoría estética. Madrid:Taurus
Gadamer, H. G. (1977). Verdad y Método. Salamanca:Sígueme

Obra de referencia para estudo, análise e avaliación: Gadamer, H. G. Wahrheit und Methode– Verdad y Método– (Tübingen: J. C. B. Mohr, 1975).

Bibliografía complementaria G. E.Cirigliano (1968). Análisi fenomenológico de la educación. Madrid: Anaya
J. LL. Plumb (1973). Crisis en las Humanidades. Barcelona: Planeta
A. Brocoli (1977). Ideología y educación. México: Imagen
H. L.Elvin (1960). La educación y la sociedad contemporánea. Aguilar:Madrid
J. Dewey (1990). La escuela y la sociedad. Madrid: Beltrán
K. Mannheim (1960). Libertad, poder y planificación. México:FCE
G. Vattimo (2012). Vocación y responsabilidad del filósofo. Barcelona: Herder


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías