Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e integrar os fundamentos biolóxicos da Logopedia: a Anatomía e Fisioloxía. |
A6 |
Coñecer a clasificación, a terminoloxía e a descrición dos trastornos da comunicación, a linguaxe, a fala, a voz e a audición e as funcións orais non verbais. |
A29 |
Adquirir a formación práctica para o traballo individual, grupal, cooperativo e de mediación con facilitador. |
A32 |
Utilizar tecnoloxías da información e da comunicación. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Capacidade de análise e síntese. |
B8 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B9 |
Capacidade de organizar e planificar. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
4. Desenrolar a capacidade e observación, descripción, orientación e relación.
|
A32
|
B4 B17
|
C6
|
3. Coñecer e empregar correctamente a nomenclatura anatómica.
|
A1 A6 A29 A32
|
B1 B2 B7 B8 B17
|
C1 C6 C7
|
1. Adquirir coñecementos anatómicos básicos.
|
A1
|
B1
|
C1 C6
|
5. Adquirir a capacidade de xuicio crítico. |
A1 A29 A32
|
B1 B2 B4 B9 B17
|
C1 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Temario Teórico
Bloque I: Citoloxía
Bloque II: Histoloxía
Bloque III: Neuroanatomía
Bloque IV: Órgano de la Audición
Bloque V: Aparato Respiratorio
Bloque VI: Órganos Fonoarticulatorios
Bloque VII: Aparato Cardiocirculatorio.
|
Bloque I: Citoloxía
Tema 1: Concepto. Tipos de células. Orgánulos celulares.
Tema 2: División celular: mitosis e meiosis.
Bloque II: Histoloxía
Tema 3: Tecidos: concepto e clasificación.
Tema 4: Tecido epitelial. Tecido conectivo. Tecido muscular. Tecido nervioso.
Bloque III: Neuroanatomía
Tema 5: Columna vertebral. Características dunha vértebra tipo. Características específicas de cada tipo de vértebra. Sacro e cóccix.
Tema 6: Costillas: características e tipos. Esternón. Tórax en conxunto.
Tema 7: Osteoloxía cráneo e cara.
Tema 8: Introducción o SNC. Configuración externa: encéfalo e médula espinal. Meninxes. Sistema ventricular.
Tema 9: Configuración interna do SNC. Principales funcions do encéfalo.
Tema 10: Introducción o SNP: pares craneales e nervios raquídeos.
Tema 11: Vía motora. Vía sensitiva. Arco reflexo.
Tema 12: SNA: sistema nervioso simpático e sistema nervioso parasimpático.
Tema 13: Vascularización. Grandes troncos supraorticos. Arterias carótidas, arterias vertebrales y sus ramas. Senos Venosos
Bloque IV: Órgano da Audición
Tema 14: Anatomía do oído.
Tema 15: Transmisión do sonido. Vía auditiva.
Bloque V: Aparato Respiratorio
Tema 16: Vías respiratorias inferiores: traquea e ramificación bronquial. Porción respiratoria: bronquiolos respiratorios e alvéolos. Músculos inspiradores e espiradores. Diámetros torácicos e mecánica respiratoria.
Bloque VI: Órganos Fonoarticulatorios
Tema 17: Faringe: división y musculatura faringea.
Tema 18: Cavidad oral: Vestíbulo bucal, arcadas gingivodentales, cavidad bucal y lengua.
Tema 19:Fosas nasales: paredes, senos paranasales y nariz.
Tema 20:Laringe: Cartílagos, articulaciones, membranas y ligamentos de la laringe. Musculatura laríngea. Anatomía funcional de la laringe. Soplo fonatorio.
Bloque VII: Aparato Cardiocirculatorio.
Tema 21: . Anatomía do corazón. Grandes vasos. Ciclo cardiaco. Circulación maior e circulación menor.
|
Temario práctico
1ª Práctica: Osteoloxía cabeza
2ª Práctica: Osteoloxía cuello y tronco
3ª Práctica: Neuroanatomía
4ª Práctica: Órgano da audición
5ª Práctica: Larinxe.
|
1ª Práctica: Osteoloxía cabeza
2ª Práctica: Osteoloxía cuello e tronco
3ª Práctica: Neuroanatomía
4ª Práctica: Órgano da audición
5ª Práctica: Larinxe. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Student portfolio |
A1 A29 A32 B1 B2 B4 B7 B8 B9 B17 C1 C6 C7 C8 |
0 |
17 |
17 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 B1 B2 B4 |
30 |
60 |
90 |
Supervised projects |
A1 A6 B1 B2 B4 |
0 |
13 |
13 |
Oral presentation |
A1 A6 B1 B2 B4 |
1 |
5 |
6 |
Laboratory practice |
A6 A1 B1 B2 B4 |
9 |
7 |
16 |
ICT practicals |
A1 A6 A29 A32 B1 B2 C6 C8 |
0 |
3 |
3 |
Multiple-choice questions |
A1 A6 B1 B2 B4 |
2 |
0 |
2 |
|
Personalized attention |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Student portfolio |
O longo do curso o alumno tendrá que realizar tres cuadernos de Anatomía durante as horas de práctivas |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición dos temas por parte do profesor |
Supervised projects |
Se realizará un traballo tutelado en grupo de artigos relacionados coa materia. |
Oral presentation |
O grupo de traballo presentará e expondrá o seu traballo tutelado ante o resto dos grupos e ante o profesor |
Laboratory practice |
Se realizaran prácticas na aula e o alumno tendrá que aprender a identificar as distintas estructuras anatómicas. |
ICT practicals |
Se realizarán probas de resposta múltiple a través de Moodle |
Multiple-choice questions |
Se realizará unha proba escrita que constara de 18 preguntas tipo test e dúas laminas anatómica para completar, dibuxar e/o sinalar. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Student portfolio |
Supervised projects |
|
Description |
O alumnado ten acceso a tutorías para unha atención personalizada por parte do profesorado da materia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A6 A1 B1 B2 B4 |
Los alumnos deberán asistir a prácticas de laboratorio e participar. |
7 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 B1 B2 B4 |
Se valorará a asistencia a clase así como a súa actitude e participación na materia. Terán que facer os exercicios correpondentes a cada tema e entregalos no moodle. |
6 |
Student portfolio |
A1 A29 A32 B1 B2 B4 B7 B8 B9 B17 C1 C6 C7 C8 |
O alumno deberá realizar uns cadernos nas clases practicas onde o profesor os revisará se están completos y calificará o traballo do alumno. |
2 |
Supervised projects |
A1 A6 B1 B2 B4 |
Se realizarán en grupos ou individualmente. |
10 |
Oral presentation |
A1 A6 B1 B2 B4 |
O traballo tutelado expoñerase na aula |
5 |
Multiple-choice questions |
A1 A6 B1 B2 B4 |
proba tipo test e
láminas anatómicas
|
70 |
|
Assessment comments |
Students must attend laboratory practices to complete the notebook. If you do not attend, your absence must be justified.
"Qualification of failure in the call in which a fault is committed in respect of the subject in which it is committed: the student will be qualified with “fail” (numerical grade 0) in the call corresponding to the academic year, whether the commission or fault is occurs on the first opportunity as well as on the second. For this, your qualification will be modified in the first opportunity record, if necessary.
Students with recognition of part-time dedication and academic exemption from attendance exemption will be evaluated through the presentation of their portfolio and the different multiple response tests.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Histología básica: texto y atlas. Au: Junqueira & Carneiro. Ed: Masson
Histología: texto y atlas color. Au: Ross/Romell.Ed. Panamericana
Neuroanatomía: texto y atlas en color. Au: Crossman, A.R.Ed. Masson
Estructura y función del cuerpo humano. Au: Thibodeau.Ed. Harcourt Brace
Anatomía General. Au: Kamina. Ed. Panamericana/ Maloine
La Voz. Tomo 1: Anatomía y Fisiología de los órganos de la voz y del habla Au: Francois Le Huche, André Allalí. Ed. Masson
Atlas de Anatomía Humana Sobotta. Au: Sobotta, J.Ed. Panamericana
Atlas de Anatomía en Ortofonía. Lenguaje y Deglución. Au: David H. Mc.farland. Ed Elsevier Masson
Atlas de Anatomía con correlación clínica". Tomo 3: Sistema Nervioso y órganos de los sentidos Ed. Panamericana
Atlas de Anatomía Humana para estudiantes y médicos. Au: Kahle, W. Ed. Omega
Nomenclatura anatómica ilustrada.Au: Feneis, H. Ed.Masson
Anatomía de los órganos del lenguaje y audición Ed: Panamericana. Neurología para el Logopeda. 5º ED. evolve. Anatomía Humana para estudiante de Ciencias de la Salud. 2ªEd. Suárez Quintanilla J. y cols. Elsevier. Flashcards de Anatomía. cabeza y cuello. 5ª Ed. Elsevier. Neurología para el Logopeda. 5º ED. evolve. Anatomía Humana para
estudiante de Ciencias de la Salud. 2ªEd. Suárez Quintanilla J. y cols.
Elsevier. Flashcards de Anatomía. cabeza y cuello. 5ª Ed. Elsevier. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Para axudar a conseguir una contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sustentabilidade Medio-ambiental Green Campus FCS, todos os traballos documentais que se realicen nesta materia serán entregados a través de Moodle, en formato dixital, sen necesidade de imprimilos.
De realizarse en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase imprimir borradores.
|
|