Competencies / Study results |
Code
|
Study programme competences / results
|
A2 |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística. |
A4 |
Coñecer e integrar os fundamentos educativos da Logopedia: Procesos de ensino e aprendizaxe. |
A9 |
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A14 |
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A23 |
Coñecer, aplicar e valorar criticamente as técnicas pedagóxicas, así como os recursos metodolóxicos e didácticos para o ensino da linguaxe. |
A28 |
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais). |
A31 |
Adquirir o desenvolvemento os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións. |
B3 |
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
B4 |
Aprender a aprender. |
B5 |
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada. |
B8 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B17 |
Saber expresarse en público. |
B18 |
Ser creativo no exercicio da profesión. |
B22 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e integrar os fundamentos psicolóxicos da Logopedia: o desenvolvemento da linguaxe, o desenvolvemento psicolóxico, a Neuropsicoloxía da linguaxe, os procesos básicos e a Psicolingüística |
A2
|
|
|
Coñecer e integrar os fundamentos educativos da Logopedia: Procesos de ensino e aprendizaxe |
A4
|
|
|
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación |
A9
|
|
|
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento |
A14
|
|
|
Coñecer, aplicar e valorar criticamente as técnicas pedagóxicas, así como os recursos metodolóxicos e didácticos para o ensino da linguaxe |
A23
|
|
|
Adquirir un coñecemento práctico en intervención logopédica (formación práctica en ámbitos escolares, clínico-sanitarios e asistenciais) |
A28
|
|
|
Adquirir o desenvolvemento os recursos persoais para a intervención: habilidades sociais e comunicativas, habilidades profesionais, avaliación da propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización ou toma de decisións |
A31
|
|
|
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade |
|
B3
|
|
Aprender a aprender |
|
B4
|
|
Aprender autonomamente, e motivarse para facelo de forma continuada |
|
B5
|
|
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa |
|
B8
|
|
Saber expresarse en público |
|
B17
|
|
Ser creativo no exercicio da profesión |
|
B18
|
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa |
|
B22
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
C1
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro |
|
|
C2
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
|
|
C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Introdución |
As raíces da psicoloxía. Os grandes temas da psicoloxía. Niveis de análises e especialidades da psicoloxía. A reflexión crítica baseada na ciencia da psicoloxía.
|
Sensación e percepción |
A percepción do mundo: Principios básicos. Visión, audición e outros sentidos. A organización perceptiva. A interpretación perceptiva. |
Memoria |
Modelos de procesamento da información. Codificación, almacenamento e recuperación da información. O esquecemento. A construción dos recordos. Optimización da memoria. |
Aprendizaxe |
Condicionamento clásico. Condicionamento operante. Aprendizaxe baseada na observación. |
Motivación |
Conceptos motivacionais. Fame, motivación sexual e necesidade de pertenza. A motivación no traballo. |
Emoción |
A emoción no corpo. A expresión das emocións. A experiencia emocional. Estrés e saúde. O coidado da saúde. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Workshop |
A31 B4 C1 C6 C7 C8 |
13 |
32 |
45 |
Oral presentation |
A2 B3 B5 B8 |
22 |
55 |
77 |
Multiple-choice questions |
A4 A9 A23 |
1 |
11 |
12 |
Document analysis |
A14 A28 B17 B18 B22 C2 C3 |
5 |
10 |
15 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Workshop |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Oral presentation |
Exposición dos apartados do programa, fundamentalmente por parte da profesora a modo de clase maxistral. |
Multiple-choice questions |
Realización dunha proba obxectiva "tipo test", con 30 preguntas, sobre os contidos traballados ao longo do curso. Para cada pregunta presentaranse catro alternativas de resposta, das que só unha será correcta. |
Document analysis |
Utilización de películas relevantes para a temática da materia, con actividades especificamente deseñadas para a análise das mesmas (presentación, debate, dossier...) |
Personalized attention |
Methodologies
|
Document analysis |
Oral presentation |
Multiple-choice questions |
|
Description |
The student is guided through the steps for the analysis of cases, providing monitoring and final correction
Before the session the student will be informed about each of the phases and will specify their task on it. At the end will show and explain the results |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Multiple-choice questions |
A4 A9 A23 |
A puntuación obtida na proba obxectiva, de 30 preguntas tipo test, achegará ata un 90% da cualificación na materia |
90 |
Workshop |
A31 B4 C1 C6 C7 C8 |
Asistencia e participación nas actividades prácticas levadas a cabo, e elaboración dunha memoria sobre as mesmas. |
10 |
|
Assessment comments |
Attendance, attitude and class participation (theoretical and interactive classes),as well as assistance to laboratory practice, may have a modulating effect of up to 10% of the final grade. To pass the course, students must obtain a minimum overall score of 5 out of 10 (equivalent to 50% of the total). The overall score is calculated by adding the scores on the objective test (in which questions to assess the case study are included),attendance at interactive classes and the possible modulating effect of the assistance, attitude and class participation and practices. If a student
does not attend to interactive teaching classes and has granted the corresponding dispensation
of attendance to class, in such case, the objective test will have a
weight of 85 % on the final grade.
|
Sources of information |
Basic
|
Leahey, T. H. y Harris, R. J. (2000). Aprendizaje y cognición. Madrid. Prentice Hall
Campos, A. (1988). Manual de prácticas de psicología básica . Barcelona. Grupo Editor Universitario
Domjan, M. y Bukhard, B. (2003, 5ª Ed.). Principios de aprendizaje y de conducta. Madrid. Thomson
Smith, E. E. y Kossylin, S. M. (2008). Procesos cognitivos. Madrid. Prentice Hall
Myers, D. G. (2011). Psicología. Madrid. Editorial Médica Panamericana
Ruiz-Vargas, J. M. (1998). Psicología de la memoria. Madrid. Alianza |
|
Complementary
|
(). . |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|