Competencias / Resultados do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Coñecer e integrar os fundamentos educativos da Logopedia: Procesos de ensino e aprendizaxe. |
A5 |
Coñecer e integrar os fundamentos metodolóxicos para a investigación en Logopedia. |
A8 |
Coñecer os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. |
A9 |
Coñecer e aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación. |
A11 |
Redactar un informe de avaliación logopédica. |
A12 |
Realizar unha avaliación tras a intervención. |
A13 |
Coñecer os principios xenerais de la intervención logopédica. |
A14 |
Coñecer as funcións da Intervención logopédica: prevención, educación, reeducación, rehabilitación e tratamento. |
A15 |
Coñecer e aplicar os modelos e as técnicas de intervención. |
A21 |
Saber deseñar e elaborar informes logopédicos. |
A22 |
Saber deseñar, programar e avaliar a actuación logopédica. |
A30 |
Coñecer a actuación profesional e os contornos onde se desenvolve a práctica. |
B1 |
Acceso, selección e xestión das fontes de información relevantes para a práctica profesional. |
B2 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B3 |
Apreciar as distintas manifestacións da diversidade. |
B8 |
Capacidade de observar e de escoitar de forma activa. |
B9 |
Capacidade de organizar e planificar. |
B10 |
Capacidade para motivarse e procurar a calidade na actuación profesional. |
B13 |
Coñecer e manexar as novas tecnoloxías da comunicación e da información. |
B18 |
Ser creativo no exercicio da profesión. |
B20 |
Ter iniciativa e espírito emprendedor. |
B21 |
Tomar decisións con autonomía e responsabilidade. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer los procesos basicos de lecto-escritura |
A4 A5 A8 A9 A11 A12 A13 A14 A15 A21 A22 A30
|
B1 B2 B3 B8 B9 B10
|
C7
|
Evaluar los procesos de lecto-escritura |
A4 A5 A8 A9 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B18 B20 B21
|
|
Detectar las principales dificultades en el aprendizaje y desarrollo de la lectura |
A4 A5 A8 A9 A11 A12 A13 A21 A22
|
|
|
Diseñar tareas de intervención funcional de los procesos de lecto-escritura |
A4 A5 A9 A11 A12 A13 A14 A15 A21 A22 A30
|
B1 B2 B3 B8 B9 B10 B13 B18 B20 B21
|
C3 C4 C6 C7
|
Conocer los principales programas de intervención en dificultades de lecto-escritura |
A11 A12 A13
|
B13
|
C3 C4 C6 C7
|
Conocer las principales dificultades en la adquiisción del cálculo matemático |
A4 A5 A8 A9 A11 A12 A13 A14 A15 A21 A22 A30
|
|
|
Evaluar las distintas dificultades de aprendizaje en operaciones matemáticas |
A8 A9 A12
|
|
|
Diseñar pautas de intervención en sujetos con discalculia |
A15 A21
|
B8 B9 B10 B13 B20 B21
|
|
Uso y conocimiento de las TIC en DAL y DAE |
|
|
C6 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
T1 PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS EN LECTURA |
PERECEPTIVOS
LÉXICOS
MO, |
T2. COMPRENSIÓN LECTORA |
ESTRATEXIAS
DIFICULTADES |
T3. DIFICULTADES DE APRENDIZAJE EN LECTURA |
DISLEXIA
RETRASO LECTOR |
T4. PROCESOS PSICOLÓXICOS BÁSICOS EN ESCRITURA |
ESCRITURA REPRODUCTIVA
ESCRITURA PRODUCTIVA |
T5. DIFICULTADES DE APRENDIZAXE EN ESCRITURA |
DISGRAFÍA
RETRASO ESCRITOR |
T6. DISCALCULIA |
DIFICULTADES NO CÁLCULO
DIF. NA COMPRENSIÓN DE ENUNCIADOS MATEMÁTICOS |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 A5 A8 A9 B1 B8 C3 C6 |
16 |
32 |
48 |
Presentación oral |
A14 B2 B3 B8 B9 B18 B20 B21 C4 C7 |
1 |
3 |
4 |
Proba mixta |
A15 B1 B2 B8 B9 B10 B13 C3 C4 C6 |
1 |
6 |
7 |
Lecturas |
A14 |
2 |
5 |
7 |
Obradoiro |
A30 |
10 |
25 |
35 |
Portafolios do alumno |
A11 A12 A13 A21 A22 B10 B13 C3 C4 C6 |
12 |
30 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
PRESENTACIÓN DOS CONTIDOS.
APOYARASE CON POWER POINT |
Presentación oral |
PRESENTACIÓN ORAL DUNHA PROPOSTA DE INTERVENCIÓN |
Proba mixta |
PRUEBA TEÓRICO PRÁCTICA DOS CONTIDOS DA MATERIA |
Lecturas |
LECTURAS DE APOIO ÁS PRÁCTICAS E ÁS SESIÓNS MAXISTRAIS |
Obradoiro |
TALLER PRÁCTICO POR UN PREOFESIONAL |
Portafolios do alumno |
O ALUMNADO PRESENTARÁ UN PORTAFOLIOS COAS ACTIVIDADES DAS CLASES INTERACTIVAS DE MODO GRUPAL |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
O PROFESORADO GUIARÁ E SUPERVISARÁ O TRABALLO INDIVIDUAL E GRUPAL DO ALUMANDO
ATENDERÁ AS DÚBIDAS XURDIDAS |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A14 B2 B3 B8 B9 B18 B20 B21 C4 C7 |
ELABORACIÓN DUNHA PROPOSTA DE INTERVENCIÓN, PRESENTACIÓN E DEFENSA DA MESMA |
20 |
Portafolios do alumno |
A11 A12 A13 A21 A22 B10 B13 C3 C4 C6 |
PORTAFOLIOS COAS ACTIVIDADES PRÁCTICAS REALIZADAS NAS CLASES INTERACTIVAS |
10 |
Proba mixta |
A15 B1 B2 B8 B9 B10 B13 C3 C4 C6 |
EXAMEN TEÓRICO-PRÁCTICO TIPO TEST, 4 ALTERNATIVAS DE RESPOSTA. CADA ERRO SUPORÁ UN -,33 |
70 |
|
Observacións avaliación |
ALUMNADO DE 1ª MATRÍCULA (1ª e 2ª convocatoria) Observacións relevantes para a 1ª e 2ª oportunidade: Para poder aprobar a materia o alumnado deberá superar cada unha das probas de avaliación. En caso de ter un NP en algunha das probas avaliativas a calificación final será de non presentado/a (a partir de agora NP). Tendo en conta o carácter presencial do título, será necesario ter acreditada unha asistencia de polo menos o 80% , pero se por causa sobrevida e xustificada o alumando non asiste ao 80% deberanse entregar as tareafas de avaliación (portafolios e proposta de intervención) de xeito individual e por escrito ademáis de realizar a proba mixta seguindo os criterios de avaliación expostos Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica” , “dedicación al estudio” , “permanencia” y “fraude académico ” se regirán de acuerdo con la normativa académica vixente da UDC.” Non obstante compre recordar que o alumnado con dispensa académica deberá entregar as tarefas portafolios e proposta de intervención de xeito individual e por escrito ademáis de realizar a proba mixta seguindo os criterios de avaliación expostos . Como materia english freendly adaptaranse as tarefas e contidos ao inglés. Os criterios de avaliación serán os mesmos que para o resto do alumnado (portafolios referente a recensión de lecturas científicas, proposta de intervención e proba mixta). ALUMNADO DE 2ª MATRÍCULA E SEGUINTES O alumnado que non sexa de 1ª matrícula pode optar por presentarse so a proba mixta sempre e cando xustifique que por solapamento horario non pode asistir as clases expositivas e interactivas. O valor da proba mixta supora o 100% da sua cualificación OPORTUNIDADE ADIANTADA O valor da proba mixta supora o 100% da sua cualificación Os Describir para la oportunidad adelantada l os criterios y actividades de evaluación y su peso en la evaluación global. "Arealización fraudulenta das probas ou actividades de avaliación, unha vezcomprobada, implicará directamente a cualificación de suspenso na convocatoria en que se cometa: o/a estudante será cualificado con “suspenso” (nota numérica0) na convocatoria correspondente do curso académico, tanto se a comisión dafalta se produce na primeira oportunidade como na segunda. Para isto,procederase a modificar a súa cualificación na acta de primeira oportunidade,se fose necesario".
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
José Orrantia Rodríguez, David Múñez Méndez, Santiago Vicente Martín, Lieven Verschaffel, Javier Ros (2014). o Processing of situational information in story Problem texts An Analysis from On-Line Measures: an analysis from on-line measures. The Spanish journal of psychology, ISSN 1138-7416, Vol. 17, 2014, págs. 1-14
José Orrantia Rodríguez, David Múñez Méndez, María Fernández, Laura Matilla (2012). o Resolución de problemas aritméticos: conocimiento conceptual y nivel de competencia en matemáticas. Aula abierta, ISSN 0210-2773, Vol. 40, Nº 3, 2012, págs. 23-32
VIEIRO, P.; PERALBO, M. Y GARCÍA, J.A. (1997). PROCESOS DE ADQUISICIÓ Y PRODUCCIÓN DE LA LECTO-ESCRITURA. APRENDIZAJE VISOR
VIEIRO, P Y GÓMEZ, I (2004). Psicología de la Lectura. PEARSON
VIEIRO, P. (2007). Psicopedagogía de la Escritura. PIRÁMIDE |
Conforme se vayan impartiendo los temas se proporcionarán fuentes complementarias. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Procesos psicolóxicos básicos/652G04002 | Psicoloxía do desenvolvemento da linguaxe/652G04007 | Intervención logopédica nos trastornos da linguaxe/652G04034 | Desenvolvemento cognitivo. social e da personalidade/652G04031 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Materia English Friendly |
|