Identifying Data 2024/25
Subject (*) New Technologies. Support Products and Accessible Environment Code 653540015
Study programme
Máster Universitario en Xerontoloxía
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 1st four-month period
First Optional 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Ciencias da Saúde
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinador
Marante Moar, María Pilar
E-mail
p.marante@udc.es
Lecturers
González-Abraldes Iglesias, Isabel
Marante Moar, María Pilar
E-mail
i.gonzalez-abraldes@udc.es
p.marante@udc.es
Web http://estudos.udc.es/es/subject/4540V01/4540015/2024
General description Con esta materia preténdese dar a coñecer como os novos desenvolvementos tecnolóxicos poden repercutir positivamente en colectivos como o das persoas maiores. Con este novo escenario facilítase un incremento notable de desenvolvemento de Produtos de apoio e medios que permiten a accesibilidade para os nosos maiores.

Competencies / Study results
Code Study programme competences / results
A9 CE1. To train and accredit professionals in the field of Gerontology
A10 CE2. To know the main social and socio-health problems affecting the elderly population and be able to detect them and act accordingly
A11 CE3. To know the main geriatric pathologies and syndromes affecting the elderly
A12 CE4. To know the method of integral geriatric assessment in order to be able to establish the basis for the individualised care plan for the elderly person
A13 CE5. To know the main geriatric intervention guidelines in order to be able to incorporate them into individualised care plans
A14 CE6. To be able to join interdisciplinary geriatric assessment and intervention teams, both in the socio-health and health fields
A15 CE7. To know the main care resources for the elderly, as well as the suitability of their location according to their socio-sanitary characteristics
B1 CG1. Possess and understand knowledge that provides a basis or opportunity to be original in the development and/or application of ideas, often in a research context
B2 CG2. That students know how to apply the knowledge acquired and their ability to solving problems in new or little-known environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to gerontology and geriatrics
B3 CG3. That students are able to integrate knowledge and face the complexity of making judgments from information that, being incomplete or limited, includes reflections on the social and ethical responsibilities linked to the application of their knowledge and judgments.
B4 CG4. That students know how to communicate their conclusions – and the knowledge and ultimate reasons that support them – to specialized and non-specialized audiences in a clear and unambiguous way
B5 CG5. That students possess the learning skills that allow them to continue studying in a way that will be largely self-directed or autonomous

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences / results
Impulsar a formación en materia de accesibilidade desde unha perspectiva preventiva e transversal. AC6
BC1
Identificar o deseño universal como un ben social e de valor engadido para produtos e servizos. AC4
AC5
BC4
Entender a accesibilidade como un valor positivo que achega, mellora, e orienta ás persoas maiores. AC4
AC5
AC6
BC2
BC3
Abordar as principais intervencións para fomentar o Envellecemento Saudable en relación ás TIC AC4
AC5
AC6
BC5
Profundar nos aspectos ambientais que inflúen, especificamente no benestar das persoas maiores, desde o deseño de contornas amigables. AC1
AC2
AC3
AC6
AC7

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. Capacidade, funcionamento e uso da contorna 1.1 Conceptos e definicións.
1.2 Cuantificación de beneficiarios.
TEMA 2. Deseño universal 2.1 Principios que rexen o deseño universal (Ron Mace).
2.2 Norma UNE 1700001.
TEMA 3. Produtos de apoio 3.1 Consideracións de partida.
3.2 Definicións.
3.4 Clasificación xeral ISO.
3.5 Produtos de apoio como facilitadores da autonomía persoal. Novas tendencias.
TEMA 4. Accesibilidade cognitiva: Solucións transversais 4.1 Definicións e referencias.
4.2 Abordaxes na contorna física e virtual.
4.3 Modelo para deseñar espazos accesibles.
TEMA 5. Accesibilidade física e sensorial 5.1 Definicións e referencias.
5.2 Propostas para ir máis aló da eliminación de barreiras
TEMA 6. Envellecemento saudable. Contornas saudables. Cidades amigables 6.1 Achegamento á terminoloxía e ás estratexias para levar a cabo un envellecemento saudable.
6.2 Programa da OMS para contornas adaptadas ás persoas maiores.
6.3 Rede de Cidades Amigables coas Persoas Maiores, que ofrecen e que facer para formar parte.
TEMA 7: Aplicación das novas tecnoloxías á saúde e benestar dos maiores 7.1 Percepcións e actitudes dos maiores xerais cara ás TIC.
7.2 A persoa maior como axente activo da tecnoloxía.
7.3 Participación nas redes sociais.
7.4 Iniciativas utilizando as TIC en favor das persoas maiores, coidado e vida independente no fogar.
TEMA 8: Como impulsar a innovación das TIC aplicadas á saúde e o benestar dos maiores 8.1 Experiencias en I+D+i en TIC

Planning
Methodologies / tests Competencies / Results Teaching hours (in-person & virtual) Student’s personal work hours Total hours
Supervised projects A9 A10 A12 A13 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 1 20 21
Multiple-choice questions A9 A10 A12 A13 A14 A15 B1 B2 B3 B4 1 8 9
Guest lecture / keynote speech A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B1 B2 B3 B4 16 16 32
Critical bibliographical A9 A10 A12 A13 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 1 10 11
 
Personalized attention 2 0 2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Supervised projects De revisión bibliográfica
Multiple-choice questions Exame tipo test composto por corenta preguntas con catro respostas cada unha das cales unicamente unha será correcta. As preguntas mal contestadas restarán 0,33 puntos sobre as correctas, non restando as non contestadas. Para superar o exame o alumno deberá obter unha puntuación final do 65% do total unha vez restados os puntos das falladas. Ej; 30 ben, 4 mal e 6 non contestadas. A puntuación final será 30-4 0,33=28,68=6,5
Guest lecture / keynote speech Valorarase a asistencia e participación en clase
Critical bibliographical Análise crítica artigos científicos

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Students with part-time dedication and academic waiver of exemption from attendance recognition must indicate it at the beginning of the course to adopt appropriate measures of attention in each case.

Assessment
Methodologies Competencies / Results Description Qualification
Critical bibliographical A9 A10 A12 A13 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 Análises críticas de artigos científicos 20
Supervised projects A9 A10 A12 A13 A14 A15 B1 B2 B3 B4 B5 Traballos de revisión bibliográfica 20
Multiple-choice questions A9 A10 A12 A13 A14 A15 B1 B2 B3 B4 Exame tipo test composto de 40 preguntas 55
Guest lecture / keynote speech A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B1 B2 B3 B4 Valorarase a asistencia e participación en clase 5
 
Assessment comments

All aspects related to "academic dispensation", "dedication to study", "permanence" and "academic fraud" shall be governed in accordance with the current academic regulations of the UDC.


Sources of information
Basic Jesús Hernández Galán (2007). Ciudades globales amigables con los mayores : una guía. Biblioteca de la OMS
Margarita Sebastián Herranz; Isabel Valle Gallego; Ángela Vigara Cerrato. (2011). Guía de orientación en la práctica profesional de la valoración reglamentaria de la situación de dependencia: Productos de Apoyo para la Autonomía Personal. CEAPAT-IMSERSO
Muñoz, Raquel (2018). Inclusión digital y envejecimiento activo: la participación de los mayores en las redes sociales Digital inclusion and active aging: the participation of the elderly in social networks. Aula Abierta
Berta Liliana Brusilovsky Filer (2014). Modelo para diseñar espacios accesibles. Espectro cognitivo. . Colección Democratizando la Accesibilidad Vol.1. La Ciudad Accesible.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Assessment in Gerontology/653540002
Intervention in Gerontology/653540003
Clinic Gerontology I/653540005

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments

Recomendacións para o estudo da materia:

·        Asistencia regular ás clases.

·        Realización das prácticas de laboratorio.

·        Estudo diario dos materiais impartidos e da bibliografía básica.

·        Consulta da bibliografía complementaria recomendada.

·        Participación e discusión activa nas actividades que se organicen.

·        Realización das probas obxectivas que se vaian realizando.

Para axudar a conseguir un entorno inmediato sustentable e cumprir co obxectivo estratéxico 2 do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS (2023-2025)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a) A maioría solicitarase en formato virtual e soporte informático.

b) Se está realizado en papel:

- Non se utilizarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Utilizarase papel reciclado.

- Evitaranse borradores.

-Segundo se recolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitaria deberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe non sexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas...)

-Traballarase para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

-Deberanse detectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse accións e medidas para corrixilas.



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.