Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Xestión da Investigación Sanitaria Código 653862304s
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Híbrida
Prerrequisitos
Departamento Dereito Privado
Fisioterapia, Medicina e Ciencias Biomédicas
Coordinación
Fuentes Boquete, Isaac Manuel
Correo electrónico
i.fuentes@udc.es
Profesorado
Díaz Prado, Silvia María
Fuentes Boquete, Isaac Manuel
Pereira Saez, Maria Carolina
Rivas Pala, Pedro
Correo electrónico
s.diaz1@udc.es
i.fuentes@udc.es
c.pereira.saez@udc.es
pedro.rivas@udc.es
Web
Descrición xeral O obxectivo desta materia é coñecer as estruturas de investigación sanitaria, as convocatorias públicas e privadas de financiamento da investigación en Ciencias da Saúde, os mecanismos de protección xurídica das creacións derivadas da investigación e o sistema de acreditación e certificación da investigación.

Competencias / Resultados do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
2. Coñecer os diferentes programas e plans de financiamento da investigación, tanto os propios da Universidade como os das distintas administracións. AI1
AI2
AI3
AI4
AI5
BI1
BI3
BI4
BI5
BI7
BI9
BI10
BI12
CI1
CI5
CI8
CI9
3. Familiarizarse cos diferentes escenarios e mecanismos nos que se leva a cabo a chamada transferencia tecnolóxica. AI1
AI2
AI3
AI4
AI5
BI1
BI3
BI4
BI7
CI1
CI5
CI8
CI9

Contidos
Temas Subtemas
6. Avaliación e monitorización de estudos e proxectos de investigación. 6.1. Avaliación e seguimento da investigación.
6.2. Comités de ética da investigación.
1. Estruturas de investigación. 1.1. Equipos de investigación. O/A investigador/a principal.
1.2. Estruturas de investigación en España: Organismos Públicos de Investigación e Instituto de Salud Carlos III. Centros do Sistema Nacional de Saúde. Universidade.
2. Financiamento da investigación. 2.1. Estratexias autonómica, estatal e comunitaria europea. Convocatorias privadas.
2.2. Financiamento da formación, estabilización e mobilidade de investigadores/as.
2.3. Financiamento de proxectos e adquisición de infraestruturas.
3. Acreditación e certificación. 3.1. Criterios de acreditación de Institutos de Investigación Sanitaria. Caso español.
3.2. Requisitos dun proxecto de I+D+i. Certificación de proxectos de I+D+i.
4. Marco xurídico e conceptual da investigación sanitaria. 4.1. Investigación sanitaria. Liberdade de investigación.
4.2. Regulación xurídica da investigación sanitaria. Lexislación de referencia: marcos autonómico, estatal, comunitario europeo e internacional.
4.3. Aspectos éticos e sociais da investigación sanitaria.
5. Protección xurídica das creacións derivadas da investigación. 5.1. Propiedade intelectual. Dereitos de autor.
5.2. Propiedade industrial. Patentes.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B7 C1 C5 C8 C9 0 20 20
Foro virtual A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B7 C1 C5 C8 C9 0 11 11
Proba de resposta múltiple A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B7 C1 C5 C8 C9 0 1 1
Seminario A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B7 C1 C5 C8 C9 14 14 28
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B12 C1 C5 C8 C9 0 14 14
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Conxunto de procedementos de ensinanza-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar o aprendizaxe persoal e o dos outros membros do grupo.
Foro virtual Estudo dirixido a través de material multimedia (clases gravadas, vídeos, presentacións power point, documentación complementaria en formato pdf).
Proba de resposta múltiple Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida.
Seminario Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario.
Traballos tutelados Actividade final que reflicte o dominio teórico e metodolóxico da materia.

Atención personalizada
Metodoloxías
Análise de fontes documentais
Traballos tutelados
Descrición
Ao tratarse dun grupo reducido de alumnos, é posible a resolución de dúbidas e o seguimento individualizado durante o mesmo proceso de aprendizaxe.

ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O CONXUNTO DO ALUMNADO
A atención personalizada sirve para o seguimento da aprendizaxe de cada estudante por parte do profesorado.
A través da titoría (presencial ou a distancia), o profesorado aborda a resolución de dúbidas e orienta ao estudo.
A tal fin, o alumnado dispón dun horario oficial de titorías, que poderán realizarse de modo presencial ou a través dos medios institucionais da UDC de atención a distancia.

ATENCIÓN PERSONALIZADA PARA O ALUMNADO CON DEDICACIÓN PARCIAL OU DIFICULTADES PARA CONCILIAR O ESTUDO COA VIDA FAMILIAR E/OU LABORAL
A atención personalizada para o alumnado que, de modo xustificado, ten dificultades para conciliar o estudo coa vida familiar e/ou laboral, poderá realizarse:
· Nas condicións establecidas para o conxunto do alumnado.
· A demanda, previa solicitude por correo electrónico.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B7 C1 C5 C8 C9 Proba obxectiva que consiste en formular unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. 50
Traballos tutelados A1 A2 A3 A4 A5 B1 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B12 C1 C5 C8 C9 Actividade final que reflicte o dominio teórico e metodolóxico da materia. 50
 
Observacións avaliación

A nota finalserá a suma da nota obtida en cada metodoloxía de avaliación, sendo necesariopara aprobar:

b. Que asuma da nota das dúas metodoloxías de avaliación sexa igual ou superior a 5.0.

a. Que encada parte se obteña polo menos un 3,5 sobre 10.

IMPORTANTE:

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica” , “dedicación a estudio” , “permanencia” e “fraude académico” se rexirán de acuerdo coa normativa académica vixente da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica

- Bellver Capella, Vicente, "Por una bioética razonable: medios de comunicación, comités de ética y derecho", Granada, Comares, 2006.
- Curto Polo, Mercedes, "La materia biológica como invención patentable", Aranzadi, Cizur Menor, 2016.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións
RECOMENDACIÓNS:

Todos os aspectos relacionados con “dispensa académica” , “dedicación a estudio” , “permanencia” e “fraude académico” se rexirán de acuerdo coa normativa académica vixente da UDC.

PROGRAMAGREEN CAMPUS FCS

Para axudar aconseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir cos obxectivosestratéxicos do "V Plan de Acción do Programa Green Campus FCS(2023-2025)", os traballos documentais que se realicen nesta materia:

a. Solicitaranse maioritariamente en formato virtual e soporte informático.

b. De realizarse en papel:

- Non se empregarán plásticos.

- Realizaranse impresións a dobre cara.

- Empregarase papel reciclado.

- Evitarase a realización de borradores.

POLÍTICAS DE XÉNERO

Segundo serecolle nas distintas normativas de aplicación para a docencia universitariadeberase incorporar a perspectiva de xénero nesta materia (usarase linguaxe nonsexista, utilizarase bibliografía de autores/as de ambos sexos, propiciarase aintervención en clase de alumnos e alumnas...).

Traballarasepara identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas e influirase nacontorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade.

Deberansedetectar situacións de discriminación por razón de xénero e proporanse acciónse medidas para corrixilas.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías